Infrastructura rutieră și protecția mediului

Started by StefanCelMare, October 26, 2016, 11:12:24 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

StefanCelMare

Toți trăim în aceeași țară.
Înțeleg ce spui, și eu sunt nervos pe ritmul de construire a autostrăzilor din România.
Pe de altă parte, măsurile de mediu nu ar trebui să reprezinte nici pe departe o asemenea piedică de netrecut.
La fel cum peste un râu trebuie să faci un pod/viaduct, într-o zonă de trecere a animalelor mai faci un pod.
La fel cum pentru o localitate poți ocoli o zonă (nu te apuci să dărâmi case), și pentru un parc național trebuie să poți face la fel!
Nu este atât de mare filosofie.
Eu mereu rămân uimit de lipsa de viziune a celor care planifică.
Pur și simplu, nu înțeleg cum li se pare că merită să te cerți pentru un pod în plus, sau un tunel în minus, când asta se traduce în ani de zile adăugați realizării drumului.
Nu este mai logic să ții cont din start de toate aspectele?

cristi5

#151
Quote from: wifi on March 19, 2018, 10:54:40 AM
Autostrada, cu sau fara, indiferent cum.

Nu chiar indiferent. Vrei sa fie in limitele legii banuiesc sau?

Ca asta zic, exista un acord de mediu care cere tuneluri (care si ele sunt ecoducte, apropo). Legal, el trebuie respectat de orice proiect care se face acolo. Altfel nu poate primi autorizatie de construire.

Daca ti se pare ca acele tuneluri blocheaza intregul proces, trebuie sa faci un nou acord de mediu. 2 ani cel putin. Cu riscul ca ajungi la acelasi rezultat.

Alternativa e sa dai o lege care spune ca nu mai e nevoie de acord de mediu. Dar asta contravine legilor UE. Ca sa poata o asemenea lege sa intre in vigoare trebuie ca Romania sa paraseasca UE.

Quote from: wifi on March 19, 2018, 10:54:40 AM
Insa chestiile astea de mediu, ba cu tunel, ba fara, ba mai vine un ecoduct si asa mai departe sunt o frana reala la realizarea autostrazii. Pierdem ani pe teme din astea, stim defapt ce vrem?

Aici cred ca te inseli. E clar ca e cu tuneluri (vezi mai sus). Si ecoductele au fost clar stabilite de acordul de mediu, atata ca unul din ele nu face parte din contractul initial (nu era in primul acord de mediu, a aparut in cel revizuit) si acum CNAIR nu poate sa-l plateasca, desi e gata.

Anii ii pierdem pentru ca:
- s-a pornit actualul contract LD2 inainte sa existe acordul de mediu revizuit. Hei-rup. Acum nu se mai face asa ceva, toate proiectele (gen PiSi) au o clauza ca pana nu e gata acordul de mediu nu se semneaza contractul (se fac in schimb alte porcarii, gen licitat inainte sa fie gata SF si atunci cum o sa iasa AM??)
- de cand a iesit acordul de mediu revizuit (prin 2016), CNAIR nu a luat nicio decizie. Pe de o parte are un constructor acolo, desi ei zic ca au reziliat partial. Pe de alta parte, pentru zona aia nu are nici SF, ca SFul original (DIWI) contravine acordului de mediu. Dar are AM. Deci nu prea e clar ce sa liciteze? SF? Proiectare conform AM? (??) Proiectare si executie? Cert e ca nu au facut nimic, in afara de rezilierea partiala din 2017.

Exista zvonuri ca constructorul (Salini impregillo) are un proiect de tuneluri, ca doar ei aveau proiectare si executie pe toata lungimea LD2. O varianta era sa se liciteze numai executia acestui proiect. Dar varianta a cazut odata cu rezilierea partiala.  Adica CNAIR n-a gasit o cale legala sa plateasca acel proiect (act aditional), daca el chiar exista. Nu ma mir, nu sunt in stare sa aditioneze lucrari terminate deja, darmite proiecte de tunel care nu erau in contractul initial.

Deci cel putin 2 ani pierduti din start de CNAIR pentru ca nu stiu ce sa faca, sau pentru orice alt motiv, cu totii ne intrebam care e motivul. Ca pe A10, CNAIR nu face nimic, ca aia sigur e legal! De ce sa risti sa faci ceva ilegal?

Dar tunelurile, ele n-au nici o vina. Oamenii sunt de vina, si de obicei sunt angajati la stat carora le pasa prea putin de altceva decat sa respecte legea ca sa nu poata fi dati afara. Interesul pentru oamenii de pe strada ca mine si ca tine? zero.

Quote from: StefanCelMare on March 19, 2018, 11:16:08 AM
Pur și simplu, nu înțeleg cum li se pare că merită să te cerți pentru un pod în plus, sau un tunel în minus, când asta se traduce în ani de zile adăugați realizării drumului.
Nu este mai logic să ții cont din start de toate aspectele?

Pai daca ai inceput cu hei-rup cand nu era inca gata acordul de mediu, nu poti sa tii cont din start de toate aspectele cand nu ai AM...

Si am invatat recent ca nu merge cu pod in plus, sau tunel in minus, chiar daca facem abstractie de acordul de mediu, pt ca ele sunt prevazute de exemplu in indicatorii tehnico-economici ai proiectului, aprobati prin hotarare de guvern. Indiferent cum proiectezi, podurile trebuie sa iasa la numaratoare la sfarsit

Deci da, aceste stupiditati legislative, hatisul de legi si alte acte normative, sunt si ele de vina pentru intarzieri.

elphax

imi e foarte clar ca proiectarea initiala a traseului trebuie gandita si din perspectiva animalelor
nu vad de ce se doreste sa se faca acele ecoducte mari peste autostrada cand se pot face si sub - mai ales cu noul sistem de tubulaturi metalice

pe traseul oricarui drum sunt poduri si podete.
de exemplu: unde ar trebui sa faci peste un curs de apa un podet sau un tub de 1-2 metri latime/diametru il faci mai mare ca sa treaca si ursi , cerbi , zimbri sau ce o mai fi.
Si facand mai multe de dimensiuni medii iesi mai bine decat sa faci mai putine dar mari si late

care varianta e mai ieftina si mai rapida ?

SAU


dr4qul4

Folosesti tub daca ai autostrada in rambleu. Daca insa e in debleu, atunci singura optiune este ecoductul. Iar daca este un debleu adanc...tunnel forat.
Daca tai un debleu mai lat de 150-200 de m si adanc de vreo 30, , nu ai cum sa faci doar un pasaj-ecoduct. Ai nevoie de tunel forat.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dragos76

Plus că orice înseamnă tunel se pare că nu prea e pe placul animalelor. Simt risc de ambuscadă și nu prea se avântă pe acolo :)

horatiu.cosma

Există și varianta cut-and-cover, nu doar tunel forat. Spre exemplu pe LD2, tunelul lung (de vreo 1,8 km) e format din 2 tunele forate plus un cut-and-cover între ele.

dr4qul4

cut&cover merge atunci cand debleul are pe la 30-70 m. Mai adanc de atat.....nu cred ca se mai poate sapa si astupa dupa.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

elphax

de acord cu debleu/rambleu. dar daca se proiecteaza cu cap probabil ca sunt situatii in care poti sa muti cu 1-2 sute de metri trecerea ca sa alegi ce e mai ieftin si mai simplu de facut
asta cu ambuscada e relativa. unei caprioare i-o fi frica de lup, dar si lupul se fereste de vanatori, nu ? :)
daca faci trecerea deasupra creste vegetatie si poate lupul sa stea ascuns in tufe ... asa ca poate iepurasul ar prefera un tunel mai mic

rizzuh

Pai pe LD2 problema este cu ursul, nu iepurasul ;)

alecu26

Quote from: dr4qul4 on April 12, 2018, 02:52:51 PM
cut&cover merge atunci cand debleul are pe la 30-70 m. Mai adanc de atat.....nu cred ca se mai poate sapa si astupa dupa.

Mai nou, in Italia, si nu numai...se face cut&cover cred ca si la 6-7 metri. Cum trece de adancimea in care poti inscrie un tunel dpdv al gabaritului....totul se acopera. Si mai mult...atutostrazile...cel putin longitudinal sunt destul de drepte....nu mai vezi tot un deal si o vale.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Ionut

Extras din prezentarea oficiala WWF Romania la SCS Transport (in cadrul CM POIM), ieri, 27.06.2018
Despre infrastructura si protectia mediului - Proiectul TRANSGREEN




































tom_sawyer

Un urs a fost accidentat mortal de o camionetă pe Austostrada Sibiu-Orăștie

Un urs care a ajuns, în timpul nopții de vineri spre sâmbătă, pe Autostrada Sibiu – Orăștie, a fost accidentat mortal de un șofer care circula cu camioneta spre Sebeș, scrie Mediafax. În urma impactului, nu au existat victime omenești. 

Potrivit reprezentanților Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Brașov, ursul a fost lovit mortal de o camionetă de 7 tone, care circula regulamentar pe autostradă, în zona Săliște, în județul Sibiu. Nu au existat victime omenești, doar camioneta fiind avariată. 

Reprezentanții DRDP Brașov au verificat gardul de siguranță din zona incidentului, însă nu au fost găsite semne pe unde ar fi pătruns ursul în zona autostrăzii. Cadavrul ursului a fost predat vânătorilor de la fondul de vânătoare Șura Mare, județul Sibiu. Deocamdată nu se știe de pe ce fond de vânătoare a venit animalul pe autostradă.

hotnews.ro

TibiV

#162
Banuiesc ca road-kill registration tool inca nu functioneaza.
Oricum ursul a fost omorat in afara "zonei pilot"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Allex

Cum zicea si Neaga saptamana trecuta ca se va dovedi ca nu sunt ursi in zona si se va lucra pe proiectul vechi in zona tunelurilor pe Lugoj-Deva. Ce mai are de zis acum?
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova