Infrastructura rutieră și protecția mediului

Started by StefanCelMare, October 26, 2016, 11:12:24 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pasadia

Banuiesc ca voi astia care folositi termenul "ecologist" cu inteles peiorativ veti fi bucurosi cand se va adopta proiectul de lege mentionat aici. Nu de alta dar eu nu reusesc sa gasesc diferenta dintre modul vostru de a privi lucrurile si modul in care le percepe Fenechiu si ceilalti...

TVlad

E putin mai complicat. Politicienii incearca sa isi ascunda incompetenta invocind interventiile unor ONG-uri care - deduc din context - isi permit prea usor sa atace in justitie niste proiecte "de miliarde de euro". Concluzia ar fi, dupa capul lor, sa le impiedicam pur si simplu, sa ne mai incurce socotelile. Mentalitate rudimentara, de om care nu si-a integrat principiile fundamentale ale democratiei.

Am citit undeva ca preocuparea pentru protectia mediului apare in momentul in care PIB-ul pe cap de locuitor se apropie de 10.000 de dolari pe an. E logic, toate celelalte nevoi de baza au fost deja satisfacute, e loc si pentru necesitati mai rafinate.

Societatea noastra e inca in tranzitie, ca sa folosesc un termen cam desuet. Am plecat dintr-o saracie crunta si ne indreptam cu pasi marunti catre o oarecare bunastare. In acest proces exista insa niste decalaje intre membrii societatii: unii mai avangardisti, cu oarcare influente straine, altii mai inchistati in normele trecutului. De aici si dificultatea mai mare de a armoniza dezvoltarea infrastructurii cu protectia mediului.

pasadia

Pana una-alta nu eista NICI UN proiect de infrastructura oprit de vreun ONG. Lugoj - Deva, cu celebrele "tuneluri pentru ursi" a fost oprit de CNAIR care a tinut sa finalizeze o licitatie inainte de a primi din partea APM AM-ul revizuit. Si au semnat cu Salini desi stiau ca AM-ul le va impune alte solutii. Iar AM-ul e dat de APM, nu de ONG-uri.

Si acelasi CNAIR a intarziat apoi nepermis de mult actualizarea proiectului si licitarea lui din nou. NU ONG-urile l-au blocat, ci Razvan Cuc si ceilalti politruci din CNAIR si MT.

Asa ca aici nu e vorba despre piramida lui Maslow, e strict vorba despre adevarrui denaturate, in care tinem sa aruncam vina in spatele altora...

alin2pas

Proiecte oprite nu știu să fie, dar ne putem aminti de liliecii de la Șoimuș, cât au întârziat lucrările.

pasadia

Da, eu sunt absolut convins ca aia a fost o strategie UMB de a obtine o suplimentare de contract. V-a spus @horatiu.cosma despre cum ar fi imprastiat unii (potentiali subcontractori de arheologie) piese de olarit ca sa justifice costuri mai mari pe PiSi si voi credeti ca vreun ecologist chiar dorea sa salveze niste lilieci si a blocat UMB-ul din elan... UMB-ul care licitase la 40% si o comisese deja cu alunecarile din dreptul carierei - mai aveau si un stalp de LEA care statea in aer.

Sunt eu rau cu UMB, mai ales cand atatia colegi de forum ii ridica statui. Dar uite, recunosc - chiar daca ii supectez de multe rele, macar ei invata cate ceva din problemele prin care au trecut. Inca imi amintesc cum lucrau la Soimus fara casti de protectie (eu am fost cel care a pus poze primul cand in sfarsit aparusera casti pe captele muncitorilor).

mirceaeliade

A greu sa ai o atitudine pozitiva fata de "ONGuri de mediu" care si atunci cand declara ei cu limba lor ca sunt cam 4x densitatea de ursi fata de cea optima sunt impotriva impuscarii pe profit (aia unde platesti o tona de bani pt un trofeu, bani care in principiu ar trebui sa se duca spre padurari, cei care ingrijesc ariile protejate).  Sau ONGuri care in plina inflatie/recesiune/pandemie mondiala se plang ca vai din nou vor creste emisiile peste cele respinse de Trump, China si India, daca cumva ne decidem sa combatem inflatia si recesiunea care ataca in primul rand pe cei saraci, nu pe cei care deja stau pe ciolan.  Nu am vazut inca ONG care sa se ia de elicopterul lui Base cand el a zis ca nu are nevoie de autostrada pe VP.  Dar am vazut ONGuri care sa se ia de autostrazi care au mare potential sa scoate zone sarace din evul mediu in care zac uitate SI de ONGuri.

Si nici UMBul nu e neaparat de aplaudat (cred ca am fost printre putinii care am zis ca nu e bine sa ne trezim cu un pseudo-monopol UMB la contractele de infrastructura mare), dar cand nu se intrezareste mai nici un alt constructor roman (care in principiu are aceleasi avantaje) sa faca munca oarecum comparabila cu UMB (vezi capcaunul Beni) si nici nu vin salvatori straini care sa ne faca autostrazi la preturi de oferta, eu zic ca nu e rau sa ne bucuram ca se mai si poate, chiar si cu tertipuri cum zici tu ca face UMB.

pasadia

Masaj mutat de pe topicul asta, vizionati filmul de aici pentru a intelege subiectul.


La partea cu santurile betonate mai intervine o chestiune unde cred ca Romania exagereaza (si da, stiu ca e posibil sa fie conditie impusa prin acordurile de mediu, dar mai degraba cred ca situatia e generata de normative duse la extrem gandite de CESTRIN/drumari, probabil generate prin traduceri dupa alte normative.

Ma refer la faptul ca exista o obsesie a colectarii si epurarii apelor pluviale de pe drumurile nou construite (autostrazi, centuri, etc..) prin santuri betonate, bazine de decantare si separatoare de hidrocarburi. Da, inteleg beneficiu pentru mediu (de a nu permite patrunderea in panza freatica a eventualelor scurgeri de reziduri petroliere sau alte elemente generate in caz de accident), dar mi se pare ca prea exageram pe tema asta - sunt atatea alte situatii periculoase unde noi, ca stat si societate, nu facem nimic (de exemplu lacurile de langa Baia Mare).

elphax

Nu este mai degraba o obligatie absoluta legata de finantarea europeana ? Nu iti da UE bani pe ceva ce nu respecta mediul.
Mai ales daca vorbim de PNNR care de facto sunt fonduri pentru modernizare si "inverzire".

" The reforms and investments in the plan will help Romania become more sustainable, resilient and better prepared for the challenges and opportunities of the green and digital transitions. [...] The reforms address bottlenecks to lasting and sustainable growth, while numerous investments are targeted towards the green transition, notably through sustainable transport, building renovation, biodiversity protection, industry decarbonisation and deployment of renewables."

pasadia

Se practica santul betonat si la reabilitarea de DJ-uri in care finantarea e din PNDL-uri, deci chiar nu cred ca e o conditie venita cu fondurile europene. Iar pe de alta parte, in lucrarea din Polonia de la care a plecat discutia, crezi ca nu au fost folosite si fonduri europene?

Nu, chiar cred ca o conditie generata de autoritatile romanesti. Nu stiu daca de APM, de CNAIR, sau de altcineva, dar senzatia e ca NOI, romanii, exageram putin... si cu santuri betonate, si cu ditamai parapetii metalici pe toata lungimea autostrazilor, si cu parapetii New Jersey montati in exces, etc...

hvm

Si cel mai mult exageram cu parapeti la fiecare podet care ies pest enivelul drumului. Acolo e ca si cand ai pus capcana pentru persoane obosite.Oricine iese in decor la 50km/h si loveste parapetul nu il vad bine...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

SB76UFO

Apropo de "gărdulețele" de pe la noi, ca ma uitam pe filmarea lui AlinC de pe A10, sunt vai mama lor.

"Prostia este eternă și invincibilă"

Hercule

Quote from: shift2rail on May 23, 2023, 02:54:05 PM@frunzaverde : vehiculele usoare (cars and vans) raspund de 15% din emisiile CO2e din EU, in timp ce vehiculele grele (camioane+bus) 'doar' de 5% din total emisii EU.
Stii cumva si ce reprezinta restul procentelor? Daca ai pune un link ar fi si mai bine.

(discutie mutata de pe topic "Sisteme de taxare", citare necesara)
Deșteaptă-te române!


shift2rail

^^Grosso modo, transporturile reprezinta cam 25% din emisiile EU, agricultura tot pe acolo, cladirile (incalzire si racire) in jur de 20%, industria si energia electrica restul de 30%.

Voi reveni cu un breakdown mai precis, dar datele sunt publice (pe site-ul Comisiei, de ex).

TibiV

@alexandru_m ,

exact asta este de fapt raportul / diferenta.

0,96% din emisii la un milion de camioane, 0,06 din emisii la un milion de autoturisme..
Mama proștilor este mereu gravidă... :)