Infrastructura rutieră și protecția mediului

Started by StefanCelMare, October 26, 2016, 11:12:24 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Earthchild

Nici eu nu inghit politica asta tampita de taiere a copacilor de pe marginea drumurilor (exceptand pe ce batrani/bolnavi/fulgerati). Mai ales in zone precum Baraganul, unde aveau si rol cat de cat protector impotriva soarelui vara si impotriva troienelor iarna.
A... si mai e un obicei "gospodaresc" pe care nu-l pot suferi: spoirea copacilor cu var. >:(  Eventual completata cu cea a bordurilor, peste vechiul strat gros de noroi/praf/jeg. Si vopseaua proaspata aplicata pe orice structura din metal, fara curatarea in prealabil a ruginei si a straturilor suprapuse de vopsea veche.

dragos76

văruirea copacilor chiar nu e o chestie estetică.

elphax

daca nu sunt dati cu var in timp vor trebui taiati
:P

frunzaverde

^ Nu exista dovezi stiintifice ca varuirea copacilor maturi ar avea vreun efect pozitiv sau negativ. Exista dovezi foarte modeste ca ajuta pomii fructiferi foarte tineri. A se vedea ca copacii din padure rezista bine-mersi fara vapsea cu var. De altfel, obiceiul cu vopsirea copacilor maturi este comun exclusiv in parti din Balcani si in spatiul ex-sovietic. In restul lumii nu se practica - si, la fel, copacii sunt bine-mersi.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

subway

#334
Varuirea copacilor e o chestie anacronica si uneori chiar daunatoare...altele sunt tratamentele recomandate, ulei horticol, fungicide, tratamente cuprice, insecticide, etc...
Cine nu crede sa binevoiasca sa viziteze o pepiniera profi.

pasadia

Daca tot e cu "protectia mediului" in titlul topicului, si daca avem printre noi colegi care tin sa ia peste picior ecologistii "care fumeaza" si ar cere prea multe lucrari de arta peste cele necesare infrastructurii rutiere, imi permit sa vin si eu cu o rugaminte pentru aceia dintre voi care stiu cat de frumoasa e Buila si sunt constienti ca are nevoie de protectie (si nu de asfalt pentru acces la manastiri) - Kogayon are un plan de a duce protectia mai sus, la rang UNESCO si nu ar strica cu nimic un vot aici: https://doneaza.pago.ro/asociatia-kogayon/?fbclid=IwAR1SxE0DO_KWz53QfB3Vh7kqUhUBL3kDf5NYp1cK7F5cBUcjtby6LH05ctM

ps: nu, nu va afecta nici un proiect de infrastructura rutiera, nu exista vreun DN / DX / A propus prin acea zona.

Cristi N

Filmuletul e mai mult despre metodele de a opri desertificarea din Oltenia si vreo 2 proiecte de impadurire care pare ca au avut succes.


prd.marius

Urmaresc un canal de youtube, german, car review-er.
Acolo in filmuletele tipului, pe toate autostrazile pe care merge, de-o parte si de alta a lor, e o adevarata padure.
E clar ca mai avem mult de muncit sa ajungem acolo, dar trebuie inceput de undeva.



AlexxC

Observati ca animalele mici au nevoie de acei bolovani dupa care sa se ascunda,sa le creeze impresia de siguranta/invizibilitate...altfel nu cred ca ar iesi in camp deschis.
Deci hai sa punem bolovani pe ecoducte!!

TibiV

#341
La 01.40 se vede un sacal/coiot (sau ceva de genul asta...) cu o mica prada in gura...
La asta m-am gandit mereu cand s-a discutat despre ecoducte: ca sunt un "punct obligat" de trecere, si pentru ierbivore, si pentru carnivore. Iar intalnirea dintre cele doua categorii nu se poate termina prea fericit...

Pe de alta parte, asa functioneaza natura de milioane de ani.
La inceputurile speciei umane, probabil multi dintre stramosii nostri au atarnat in falcile vreunui pradator....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nirolf


Spectaculoasa autostradă din Spania. Constructorul a renunțat la ciment și a folosit o soluție inedită pentru proiectele de drumuri


Quote

Folosind o nouă tehnologie, constructorul folosește cenușă de hârtie în locul cimentului care ar intra în mod normal în construcția drumului.

"În construcția de drumuri, avem nevoie de cele mai puternice materiale. Și pentru asta, de obicei folosim ciment. Această cenușă de hârtie nu doar că arată ca cimentul, ci îndeplinește toate cerințele tehnice ale cimentului, și este și mai ecologic", a explicat pentru Euronews Juan Jose Cepria Pamplona, manager de proiect al companiei care construiește autostrada.

Compania consideră că utilizarea cenușii de hârtie îi va permite să-și reducă semnificativ amprenta de carbon.

"Impactul proiectului este enorm. Am calculat că putem elimina 65-75% din emisiile de CO2 asociate. Și am putea economisi până la 18.000 de tone de ciment pe an", a spus Juan Jose.

Beneficiul nu constă însă doar în reducerea emisiilor de carbon. Prin utilizarea cenușii de hârtie - adică deșeuri de hârtie și celuloză arse care nu mai pot fi reciclate - compania transformă gunoiul, care cel mai probabil ar ajunge în depozitul de deșeuri, într-o resursă.

AlexxC

https://economie.hotnews.ro/stiri-auto-25096467-video-tesla-produce-cel-tarziu-decembrie-masini-uzina-din-berlin-prima-fabrica-europeana-companiei-lui-elon-musk-este-atat-controversata.htm
Extras din articolul de mai sus:
"Tesla a început construcția uzinei în 2019 fără a avea o autorizație de construcție, ci a beneficiat de o procedură excepțională și foarte controversată, având numai o autorizație provizorie. Deși lucrările sunt aproape total finalizate, autoritățile regiunii Brandenburg nu au acordat Tesla autorizația definitivă de construcție pentru că încă se evaluează impactul pe care uzina îl are asupra mediului."

Articolul nu este despre infrastructura rutiera ci despre afectarea mediului in general. Aici vreau sa fac legatura cu proiectele intarziate sau blocate de la noi.
Cand e vorba de bani multi si investitii strategice se pare ca protectia mediului trece pe locul II . Aduc spre amintire hidrocentralele de pe Jiu, drumul expres legatura A3 de la Tureni, tunelurile de la Holdea si multe altele atat de necesare.

dumbravaandrei

Fabrica Tesla de la Berlin este inca o dovada ca neamtul (germanul) respecta legile si este "de cuvant" numai cu un alt neamt... cand ies din "cocardeala" lor interna sunt mai marsavi si mai corupti decat multi altii si tipa dupa anti-coruptie numai atunci cand ii avantajeaza net intr-o situatie data...


Iar aici, draga si mult "inovatoarea" industrie auto germana, in special prin varful de lancie vag, a jucat la doua capete:
1) Hai sa aducem si sa sustinem electrificarea sa mai spalam din pacate si infractiuni, iar in acest scop hai sa aducem numai tehnologia in DE, dar sa producem numai noi
2) Daca vine unul cu tot lantul, atunci avem suficiente ong-uri, sindicate si institutii in buzunar incat sa bagam bete in roate cum credem noi de cuviinta incat sa mai supravietuim valului...


Numai ca Musk a facut o miscare mai inteligenta: intre timp a deschis fabrica din China si a inceput sa livreze vehicule in europa de acolo. Asa ca tot ce le-a mai ramas celor 3 corifei germani din productia auto este doar tragerea de timp...


Mi-ar fi placut ca acelasi sistem legislativ, aceleasi institutii si aceleasi valori morale ale ong-urilor din Germania sa previna catastrofe ecologice cum este fabrica BMW de la Regensburg, Dingolfing say Eisenach. Nu mai zic de cea de la Munchen care e un adevarat dezastru si produce un smog infernal in zona aia de oras.
Ca sa nu mai zic si de facilitati de productie VW sau Daimler.....