News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Infrastructura rutieră și protecția mediului

Started by StefanCelMare, October 26, 2016, 11:12:24 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

marinul


DoctorT

4 ursi intr-un an par cam multi.  Asta e pt ca nu sunt garduri in zona padurilor sau pur si simplu ursii le distrug?

voicul

Inainte ca ursii sa distruga gardurile pentru amuzamentul lor personal, vin niste oameni si il iau ca fer vechi.

Ionut

Problema e de fapt alta: gardurile alea nu fac fata ursilor. Urcii trec peste ele, pe sub ele sau "prin ele", pur si simplu. Nu sunt gandite pentru a tine ursii departe. Trebuie sa fie mult mai solide si sa aiba alt design. A se vedea ce au facut grecii pe Egnatia Rodos.

alin2pas

Este clar că gardurile nu fac față, dar CNAIR se ascunde după deget și spune de fiecare dată că urșii intră pe la nodurile rutiere, de-a lungul drumurilor și că autostrada are garduri, după cum e prevăzut (deci în acte sunt acoperiți). Eu aș avea pentru ei două întrebări:
1. Prezența urșilor nu a fost semnalată în studiile de mediu pentru a fi construite ecoducte sau acești urși au fost relocați ulterior din alte zone?
2. Este evident că gardurile normale nu fac față din moment ce au pătruns pe autostradă 4 urși într-un an. S-au gândit cumva să monteze camere video de supraveghere în nodurile rutiere pentru a detecta intrarea animalelor sălbatice prin acele locuri și dublarea gardurilor normale (standard) cu garduri electrificate în zonele unde s-au semnalat intrări ale animalelor sălbatice pe autostradă? Probabil în cazul în care vor fi acționați în judecată pentru acordarea de daune în urma accidentelor produse, ei se consideră suficient de bine acoperiți în acte dacă au doar gardul standard și consideră că lor sau familiilor lor nu li se pot întâmpla asemenea accidente cu urși sau alte animale mari pe autostradă.

Io

^^^
Ionut, te rog sa incarci aici fotografii cu gardurile cu pricina, din Egnatia-Rodos. Sint curios si poate ca invatam ceva, poate-or fi mai eficiente si-om rezolva-o macar partial.
Imi pastrez insa o rezerva serioasa dupa ce am vazut (si am citit) cum si pe unde catara ursul prin Bucegi ...
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

Hercule

#276
Un articol aici: Installation of reinforced fencing in the areas characterized as "brown bear habitats" along the Egnatia Motorway. Este si o poza:



@Io: ce vrei sa zici de ursul din Bucegi?

LE: am gasit (nu stiu cum) si o prezentare "The Egnatia Motorway case - Lessons learned" la un seminar din Romania patronat de Ministerul Mediului. Sunt mai multe detalii despre garduri.
Deșteaptă-te române!

dr4qul4

Banuiesc ca e vorba de Egnatia Odos.  Am parcus-o de curand pentru a 2-a oara, si in afara de garduri, au si vreo 30-40 de tunele si de 2 ori mai multe viaducte.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Io

Multam, Hercule. O fi gardul ala inalt de 3 metri insa daca nu e electrificat cred ca ursul il urca usor. Sigur, depinde daca are sau nu motiv sa o faca.
Ziceam ca am vazut urs urcind/catarind catre unde avea el treaba catre "Hotel Galbinele" in peretele cu acelasi nume si chiar era la el acasa pe citeva fete expuse. N-avea nici o treaba, parea ca se nascuse direct la Scoala de Alpinism  :lol:
S-o fi saturat saracu' de Busteni si urca spre Ginel (Cabana privata de linga Babele, "vizitata" anul trecut in decembrie cit am stat o saptamina la fiecare 2 zile de 3 ursi atrasi de muraturile din pivnita!).
Cineva a si documentat foto o tura de Galbinele cu un frumos insotitor blanat :) http://www.carpati.org/jurnal/de_paste_printre_ursii_din_costila/2689/
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.


marinul

Parerea mea este ca nu trebuie garduri foarte inalte si cu sarma ghimpata. Cum a zis si @Io electrificarea gardului cred ca ar fi mai eficienta. Nu stiu daca sunt state in lume care aplica acest lucru si ce costuri implica dar la noi am vazut ingradire de genul pentru animale domestice, tras un singur fir si tine animalul departe

pasadia

#281
Electrificare, garduri... astea sunt ca sa incerci sa ii opresti. Dar la solutii prin care sa le oferiti sansa de a trece dintr-o parte in alta va ganditi? Ok, avem cut&cover-ul si probabil cateva pasaje pe sub autostrada. Dar acestea sunt putine, adica chiar imi e frica ca nu e nici unul pe o distanta foarte mare.

Mai exact, stie cineva intre viaductul Aciliu si nodul Ocna Sibiului (adica cam pe o lungime de 25 de km de A1) cate pasaje pe sub autostrada sunt?

1.  unul putin mai la est de tunel
2. unul la vest de tunel

Ambele sunt foarte aproape de DN, nu stiu cat de bine isi fac treaba ca pasaje de trecere pentru salbaticiuni. 

Ionut

Si cu ecoducte, tot iti trebuie garduri pentru ca e nevoie sa blochezi traversarea drumului pe unde ii taie pe ei capul. Soluții sunt, doar ca trebuie gândite de experți... dar aia sunt făcuți inamici publici (organizații de mediu) de către tampitii care sunt acum la butoane.

Asa ca proiectele se fac încă aiurea, cu picioarele... iar experții de mediu sunt scosi responsabili pt LD2 sau A8.

mirceaeliade

#283
Despre garduri electrificate pt ursi:

https://www.dgif.virginia.gov/wp-content/uploads/fencing.pdf

TLDR: 5-6 fire de sarma ghimpata cu o baterie de 12V e indeajuns

Hercule

Urs lovit de masina pe DN15, intre Petelea-Peris (MS). Se pare ca ar fi al doilea in ultimele saptamani.

Sursa: infomures
Deșteaptă-te române!