News:

.

Main Menu

Mersul Trenurilor 2016-2022

Started by mr.L, October 23, 2016, 11:42:36 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Redox

Quote from: ALEXCFR on November 09, 2016, 06:12:04 PM
Livrete 2017 (wetransfer)

Fișierul nu mai este disponibil la adresa de mai sus. Poate cineva să încarce fișierul din nou?
Mulțumesc!

Ionut

Mersul Trenurilor de Călători 2016 - 2017

CFR Călători informează că, începând cu data de 11 decembrie a.c., va intra în vigoare noul Mers al Trenurilor 2016-2017, care va fi valabil până la data de 9 decembrie 2017. Oferta de transport feroviar de pasageri este adaptată cererii pieţei atât prin optimizarea graficelor de circulație şi a capacităţii de transport, cât şi prin asigurarea condiţiilor de confort pe categorii de trenuri, în limita resurselor disponibile.



Zilnic se vor afla în circulaţie între 1200 și 1300 de trenuri, în funcție de perioada din an:

Trenurile Zăpezii circulă  din 11 decembrie către destinații montane: Valea Prahovei, Vatra Dornei, Piatra Neamţ şi Petroşani (staţiunile Straja şi Parâng). În zilele de weekend  biletele pentru călătoriile de pe Valea Prahovei (pe rute între Sinaia – Brașov și retur) au reduceri între 31% și 56%. În plus, în perioada 1 ianuarie – 28 februarie 2017, biletele valabile la  Trenurile Zăpezii vor fi reduse cu 25%*, de luni până joi.

Trenurile Soarelui vor asigura în perioada sezonului estival 2017 legături din toată țara către staţiunile de la Marea Neagră şi Delta Dunării. Precizăm  că  trenurile de pe ruta București Nord – Constanţa își vor menține duratele reduse de parcurs, de aproximativ 2 ore.

Se introduc în circulație noi trenuri cu durate de parcurs reduse de la București către: Suceava și Cluj Napoca. Timpii de mers sunt mai mici cu aproximativ o oră: Suceava, respectiv două ore: Cluj-Napoca. De exemplu un tren InterRegio București Nord – Cluj Napoca va face aproximativ 9 ore și 40 de minute, față de 10 ore și 40 de minute. Un tren InterRegio  București Nord – Suceava va face 5 ore și 40 de minute, față de 6 ore și 52 de minute. La fel și trenurile de întoarcere.

Pe ruta Bacău – Pașcani – Iași și retur vor circula noi trenuri, cu plecare duminica de la Bacău și vinerea de la Iași. Trenurile Studenției vor prelua fluxul mare de studenți din Centrul Universitar Iași. Pentru cei care fac naveta pe Valea Prahovei se introduce un nou tren InterRegio de la Brașov, cu sosire în  București la ora 07:30. Pentru pasagerii din zona Țăndărei, Slobozia Veche și Fetești se introduc noi trenuri cu legături către București și Constanța.

Zilnic, la cadență de aproximativ o oră, va exista legătură feroviară București – Aeroport și retur.

Pe lângă facilitățile acordate prin acte normative diferitelor categorii de călători (de ex. elevi, studenți,  pensionari etc), CFR Călători oferă o serie de reduceri tarifare (vezi anexă). Distribuția de bilete se asigură prin următoarele canale : online, staţii, agenţii, automate de vânzare și distribuitori autorizați cu care există parteneriate de vânzare bilete.

Şi în anul 2017, pasagerii vor putea să călătorească în afara țării zilnic, cu trenuri directe din București Nord către Viena (de la 39 Euro pe sens) și Budapesta (de la 29 Euro pe sens), iar în sezonul estival către Sofia și Salonic. Din Viena există posibilități de călătorie către orice destinație europeană. De asemenea, oferta de transport internațional include trenuri zilnice directe către Budapesta și din: Timişoara, Brașov, Târgu Mureș și Cluj-Napoca.

Începând din data de 11 decembrie 2016, CFR Călători va introduce o nouă ofertă comercială City Star Germania pentru călătoriile către Germania. Din 1 ianuarie 2017, pentru oferta Interrail Pass (abonament valabil în toată Europa sau pe o anumită țară din Europa), limita maximă de vârstă la tânar se va modifica de la 26 la 28 de ani.

CFR Calatori

planiolro

Se pare ca mersul trenurilor a fost actualizat si pe http://www.mersultrenurilorcfr.ro.

Interesant este ca cea mai rapida conexiune Bucresti Cluuj respectiv IR 10641 are un intinerariu surpriza respectiv de la Brasov se merge pe magistrala 400 (Sf Gheorghe - Miercurea Ciuc). Practic in km intinerariul trenului rapid este de 549 km fata de 497 km pe ruta Brasov - Sighisoara - Cluj....

Ai putea crede ca totul are legatura cu lucrarile de pe magistrala 300 dar cum trenul este de noapte........nu ar putea avea legatura cu acest lucru.....

Andi

Au preferat rute unde nu sunt restrictii foarte multe si nu se efectueaza lucrari de modernizare. Poate anul viitor vom avea parte si de alte surprize iar 10641 sa treaca pe M300 :)

mr.L

Expresul de Suceava va avea mare succes, pe vremuri cred ca s-a obtinut si 5 ore aici, ce-i drept pe atunci trenul nu oprea deloc intre Bucuresti si Bacău.
Bucuresti-Buzău în 1h40' si Bacău-Suceava in 1h35' e chiar bine.
Problema principala a transportului feroviar de călători romanesc ramane insa in continuare: lipsa trenurilor de lung parcurs cu opriri putine, este o nisa care va fi speculată de privati, cat de curand intra cei de la Astra pe m900 cu doua perechi de trenuri, vor urma si altii, poate intre timp se trezeste si CFRC.

frunzaverde

Quote from: mr.L on December 08, 2016, 08:42:49 PM
Bucuresti-Buzău în 1h40'

Daca in fiecare zi o sa ajunga cu intarziere de 10+ minute nu o sa incalzeasca pe nimeni. Eu unul nu vad cum o sa scoata 69 km/h viteza comerciala pe Ploiesti - Buzau, cu linia praf, limitata la 80 km/h...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

vancouver

#66
^^ pe Bucuresti - Cluj vor fi 3 trenuri cu timpi asemanatori, intre 9:33 si 9:40. Dintre ele numai unul merge pe M400, adica sus numitul 10641 (plecare Buc 22:00, sosire Cluj 07:32). Celelalte doua merg pe M300, adica IR1745 si IR1645, cu plecari la 6:00 si 12:15 din Bucuresti. Plus IR1741 cu plecare la 18:45, care face tot sub 10 ore. Avem practic o cvasi-cadentare la 6 ore (6:00, 12:15, 18:45) plus ultimul la 22:00. Poate ca trebuia mers consecvent cu orele, ca sa fie lucrurile clare: 6:00, 12:00, 18:00, 22:00.

La intoarcere este altfel. Trenul pe M400 nu mai este cel mai rapid, in loc de 9:33 la dus, la intoarcere face 9:46 (?!). In schimb avem un IR1538, care nu este pereche cu vreunul din trenurile de dus (?!), si care face 9:24 prin Sighisoara, deci prin M300. Orele de plecare ale celor 4 trenuri care fac intre 9:24 si 10:01 sunt 9:30, 13:30, 20:45 si 22:09. Si aici aceeasi treaba. Chiar nu se puteau pune toate 4 sa plece la si jumatate, sa se stie o treaba. 9:30, 13:30, 20:30, 22:30?

PS. M-am uitat la mersul pentru data de 15.12.2016. Posibil in alte zile sa existe diferente.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

mr.L

Quote from: frunzaverde on December 08, 2016, 09:13:02 PM
Daca in fiecare zi o sa ajunga cu intarziere de 10+ minute nu o sa incalzeasca pe nimeni. Eu unul nu vad cum o sa scoata 69 km/h viteza comerciala pe Ploiesti - Buzau, cu linia praf, limitata la 80 km/h...

Stai sa vezi ca e chiar posibil. Conform Infofer ieri 1663 a recuperat 9' intre Ploiesti Sud si Buzau, deci a scos 1h04' cu tot cu oprirea in Mizil.

Expresul de Suceava (IR10659), este programat in 1h01' , deci 3' reprezinta timpii castigati din faptul ca nu mai opreste la Mizil.

Si eu am fost sceptic la inceput, insa cred ca acum totul e posibil, chiar daca e un mers trasat la limita, se pare ca trenurile astea expres au liber pe linie exact cum au trenurile fara oprire de pe m800.

Andi

Eu pe trenul de Cluj l-as fi mutat cu plecare pe la 23 din Bucuresti, respectiv 19 din Cluj deoarece e aiurea sa circule doua trenuri unul dupa altul pe o distanta asa mare.
1538 este perechea lui 1539, ramura de la 1645.

vancouver

#69
^^ numai pe Bucuresti-Brasov circula "unul dupa altul", in rest unul merge pe M400 si unul pe M300. Asta pe langa faptul ca o diferenta de 4 ore nu este "unul dupa altul" la plecarea din Bucuresti. Cel mult la plecarea din Cluj putem spune asta, intre trenuri acum avand 1:25 ore.

Pe viitor, daca se va ajunge la timpi de 7 ore sau chiar mai putin (dupa reabilitarea Brasov-Sighisoara), atunci trenurile de noapte ar trebui sa plece la 23:30 - 24:00. Si astfel sa ajunga aprox. la ora 7 dimineata in orasul celalalt.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

AlexxC

Eu pun un semn de intrebare pe timpul de 38-39minute pe Bucuresti Nord-Ploiesti Sud.Pe Vest stiu ca se poate sub 40min dar pe sud nu stiu cat o sa respecte. Vad ca si Bucuresti Timisoara scade 15minute.

Andi

@vancouver, ma refer la 1641 si 10641. 1641 va pleca la 20.55 din Bucuresti iar 10641 la 22.00. La Dej Calatori vor sosi la diferenta de vreo 8 minute intre ele.

mr.L

#72
^^
Daca Bucuresti-Ploiesti Vest e posibil in 33-35' , deci ajung vremelnic, nu vad să fie o problema sa scoată 39' până în Sud cu masina de 140.
Pentru ca este primul tren spre m500 trasat cu 140 dupa multă vreme, aici pana de curand au fost doar trase de 120.

frunzaverde

Quote from: vancouver on December 09, 2016, 01:01:49 PM
Pe viitor, daca se va ajunge la timpi de 7 ore sau chiar mai putin (dupa reabilitarea Brasov-Sighisoara), atunci trenurile de noapte ar trebui sa plece la 23:30 - 24:00. Si astfel sa ajunga aprox. la ora 7 dimineata in orasul celalalt.

Eu unul sunt adeptul unei solutii opuse: trenurile de noapte care ar putea face 6h - 7h30 sa fie trasate un pic mai lent, astfel incat sa faca 8h30 - 9h intre destinatiile principale, astfel incat sa ai timp de un somn de noapte odihnitor.

Nu e nici o graba sa pleci cat mai tarziu sau sa ajungi cu noaptea in cap - mergi cu hotelul pe roti pana la urma - e mult mai important sa ajungi odihnit la destinatie; ideal ar fi ca trenurile sa plece la 22:00 - 22:30 si sa ajunga la 7:30, astfel incat pasagerii sa doarma bine, si sa ajunga "proaspeti" la destinatie.  Rezerva de timp poate fi folosita pentru a garanta ca trenul ajunge intotdeauna dupa orar.

Asa functioneaza sistemul in practic toata scandinavia - unde trenurile de noapte sunt inca foarte populare, si unde intotdeauna m-am bucurat ca trenul merge mai lent si am timp sa dorm cele 8 ore "standard". In schimb, anul asta am mers la rusi cu Steaua Rosie (Skt. Petersburg - Moscova). Pleaca la 23:55 din Skt. Petersburg si ajunge la 7:55 la Moscova. Desi nivelul de confort a fost incredibil (eu n-am mai vazut pana acum tren cu asteruturi cu filigran si matase pe un tren, si asta la clasa a II-a) faptul ca am fost treziti cu mic dejun la 7:05 nu mi-a picat deloc, dar absolut deloc bine. As fi preferat de o mie de ori sa plece la 22:30, si sa ajunga la 7:30 - o ora in plus de somn chiar se simte.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

ghrt

Subscriu ideii. Alternativ să fie tras la peron şi să se facă verificarea biletului cu suficient timp înainte, iar la destinaţie de asemenea să rămână la peron mai mult timp, 8 dimineaţa ar fi suficient.
Cont (aproape) inactiv.