News:

.

Main Menu

Mersul Trenurilor 2016-2022

Started by mr.L, October 23, 2016, 11:42:36 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sorinus

La Baneasa trebuie pusa lumina in pasajul spre liniie 3/4 si igienizat. Linia 2 nu are peron, iar cel de la Linia 1 e penibil.

Trebuie halta la Pipera si parcare la gara Pantelimon si drum pana la Dragon, sa deserveasca si zona aia.

Ar merge o halta si la pod la Colentina.

Evident, astea au sens daca se asigura o frecventa decenta.

riciu

Sper ca nu-s toate trenurile de Constanta in anexa aia, pentru ca daca sunt vad ca nu mai e niciun tren care sa faca 2 ore de la Bucuresti la Constanta si retur...

BGP2597

Revin cu comunicatul complet, pe care nu mi-am dat seama să-l fi postat de la bun început. Se menționează că trenurile fără oprire nu vor opri nici în Băneasa, deci nu sunt incluse în tabelul din anexă.

QuoteCFR Călători informează că, începând cu data de 15 decembrie a.c., va intra în vigoare noul Mers al Trenurilor 2019-2020, care va fi valabil până la data de 12 decembrie 2020.

Oferta de transport feroviar de pasageri este adaptată cererii pieţei atât prin optimizarea orelor de circulație a trenurilor cât şi a capacităţii de transport, în limita resurselor disponibile.

Noutăți în trafic intern:

Va fi introdus pentru prima dată, serviciul de transport suburban pentru municipiul București, pe rutele: București Nord – București Băneasea – Fundulea și București Nord – Chitila – Buftea (vezi Anexa 1). Ca urmare a lansării acestui serviciu, Gara Bucureşti Băneasa va fi redeschisă operării comerciale permanente, pentru trenurile care circulă pe Magistrala 800, cu excepţia celor fără oprire pe întreaga distanţă.


Va fi introdus mersul de tren cadențat pe rutele: Constanța – Mangalia și Iași – Ciurea, în completarea rutelor cadențate existente.

Serviciul de transport feroviar de vagoane de dormit și cușetă va fi disponibil pe relațiile: Bucureşti Nord – Timişoara, Bucureşti Nord – Cluj Napoca, Bucureşti Nord – Oradea, Bucureşti Nord – Satu Mare, Bucureşti Nord – Baia Mare, Bucureşti Nord – Sighetu Marmaţiei, Bucureşti Nord – Iaşi, Bucureşti Nord – Suceava, Timişoara – Iaşi, București Nord – Botoșani, București Nord – Bistrița, București Nord – Vatra Dornei.

Prelungirea traseului trenului IR 1823 Bucureşti – Craiova – Târgu Jiu la Petroșani – Subcetate – Călan – Simeria.

Pentru prima dată în România, se va adopta modelul trenurilor turistice din Europa, urmând ca CFR Călători să opereze trenuri special comandate care să permită vizitarea şi călătoria pe ruta Simmeringului Bănăţean: Oravița – Anina și retur (vezi Anexa 2).

Va fi introdus un nou serviciu de rezervare a locurilor, ca urmare a solicitării călătorilor, pentru trenurile Regio, la prețul de 1 leu, pe rutele: București Obor – Constanța și retur, București Nord / Basarab –Braşov și retur, București Nord – Buzău – Mărășești și retur, București Nord / Basarab – Craiova și retur, Buzău – Constanța și retur.

În anul 2020, pentru realizarea transportului feroviar de pasageri, CFR Călători estimează o creștere a parcului de vagoane față de anul 2019, cu circa 15%, până la circa 1000 de vagoane în extrasezon.

Anumite puncte de vânzare care au o activitate redusă din cauza traficului de călători foarte scăzut vor suspenda temporar vânzarea biletelor, însă călătorii le vor putea achiziţiona în tren, la tariful similar celui de la casele de bilete, on line sau vor putea folosi abonamentele.
Vor fi în circulație cele 54 de vagoane modernizate în anul 2019, ceea ce permite creșterea capacității de preluare a publicului călător, cu peste 3300 de locuri.

Garniturile trenurilor Interregio de pe ruta Timișoara – Iași și retur vor fi formate din vagoane modernizare în cursul anului 2019, seria 2068, ca urmare a solicitărilor călătorilor și a mass-mediei.

Vagoanele modernizate au dotări moderne: instalaţii de climatizare, amenajare interioară de tip salon, prize 220W, cabine WC cu instalaţie WC de tip vacuumatic etc.

Noutăți în trafic internațional:

Legături noi

Va fi introdus în circulaţie un tren nou (143/686 și 687/144), realizat de CFR Călători în colaborare cu MAV Start Ungaria şi OBB Austria pe ruta Satu Mare – Budapesta – Viena şi retur.

În sezonul estival 2020, trenul IR 461/460 va avea în compunere, un vagon direct pe ruta Bucureşti Nord- Istanbul şi retur.
Oferte de călătorie

Pasagerii vor putea călători în afara țării zilnic, cu trenuri directe din București Nord către Viena  (de la 39 Euro pe sens) și Budapesta (de la 29 Euro pe sens), Chişinău (de la 19 euro pe sens), iar în sezonul estival către Sofia (de la 30 euro pe sens), Istanbul (de la 54 euro pe sens) și Salonic (de la 56 euro pe sens). Din Viena există posibilități de călătorie către orice destinație europeană.

De asemenea, oferta de transport internațional include trenuri zilnice directe către Vinea din Cluj Napoca (de la 29 euro pe sens) și către Budapesta și din Timişoara (de la 15 Euro pe sens), Cluj Napoca (de la 15 Euro pe sens) şi Brașov (de la 19 Euro pe sens).
Foarte avantajoase sunt şi ofertele pentru călătoriile către Austria, Germania, Polonia, Slovacia şi Cehia, dar şi oferta Interrail Pass, care reprezintă un abonament valabil în toată Europa sau într-o anumită țară din Europa. Detalii pe www.cfrcalatori.ro la secțiunea Trafic internațional.

Sursa: https://www.cfrcalatori.ro/comunicate/noutati-din-mersul-trenurilor-2019-2020/

ALEXCFRBV

Salut,livretul central cu mersul trenurilor 2019-2020 complet  il are cineva,puteti sa puneti link cu livret?

frunzaverde

@ALEXCFRBV : Ai mai intrebat de 5 ori acelasi lucru. Nu mai polua threadul cu aceiasi intrebare. Cand o sa avem livretul (care in momentul asta, din cate stiu, nu e inca definitivat, e inca la tecturare) o sa-l punem pe forum, n-o sa-l tinem pentru noi... Ce naibii.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dan tm

In fapt livretele au ajuns in teritoriu in forma electronica. Acuma ca de obicei ceva modificari minime poate o sa se mai faca

ALEXCFRBV

IR 1571/1572/1573/1574/1575/1576/1577 București-buzau-Galati  si retur
IR 1770/1771/1772/1773/1774/1775 Bucuresti-Faurei-Galati si retur
IR 1778 Uriziceni-Bucuresti.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)


razvan96

Pe Bucuresti-Bacau/Suceava si Bucuresti-Iasi e bine sau chiar foarte bine tinand cont ca a fost doar anul asta cu o finantare ceva mai mare pentru lucrari de ridicare de restrictii si nici anul asta nu se poate spune ca s-au bagat cine stie ce bani.Pe Bucuresti-Craiova/Timisoara e dezastru.In rest nu s-au schimbat foarte multe, cu exceptia faptului ca vad mai multe trenuri, ceea ce e pozitiv.

Remarc ridicarea VS la 100 pe o portiune importanta pe 500, Buzau-Ramnicu Sarat.Sunt curios ce suma s-a bagat pe lucrarile de pe acel sector pentru un castig de aproximativ 7-9 MINUTE pe 34 de km.Si sunt curios daca se vor continua aceste lucrari pentru a mai ridica VS pe alte sectoare intre Ploiesti si Adjud.Pana la urma pentru IR1755 trasa e chiar prudenta,ex:61 de minute intre Ploiesti si Buzau nu e ceva wow.Nu are nicio legatura cu ce vedeam in documentul prezentat de ClubFeroviar si nici nu e facuta pentru 300 de tone.

AndreiB

O masura excelenta de la noul mers al trenurilor: https://www.cfrcalatori.ro/comunicate/22716/

Pentru abonamentele Regio la <30km, se poate calatori cu orice tren, exceptand cele internationale. Asta face mult mai ok naveta cu trenul pentru cateva rute suburbane (e.g. Buftea, Valea Prahovei) unde sunt mult mai multe trenuri IR decat R.

Ideal ar fi fost <60km, dar probabil ar fi pierdut venituri din cateva rute clasice -e.g. Bucuresti-Ploiesti. Pentru Buftea-Bucuresti asta inseamna c.84 lei pe luna cu trenuri foarte dese - interesant de vazut cat o sa creasca numarul de calatori.

oc7avian

Când e deficit de vagoane, n-aș fi atât de încântat. Cu abonament te sui direct în tren din ce știu. Pe București - Brașov oricum se circulă și cu bilet în picioare, bilete date în acea limită procentuală. Dacă mai intră și navetiști peste... Deocamdată nu o să fie foarte rău că e limita 30km, dar dacă ar fi 60km se duce de râpă tot confortul tuturor: plătești tarif de IR și stai ca sardina să te coci.

Ideea de a crește opțiunile mi se pare bună, dar soluția una dată pe fugă...

BGP2597

Pentru Ploiești întâi să avem trenuri, apoi tarifare regio. Dimineața între 06:30 și 08:30 e omor pe toate trenurile IR către București, iar după amiaza (în special vinerea) între 15:00 și 19:00 e omor înapoi. Da, sunt navetiști cu miile pe ruta asta, poate cei mai mulți dintre toate secțiile din țară, iar până la oferte și tarife care să atragă noi călători (ceea ce nu ar fi un lucru rău) ar fi ideal să se asigure condiții decente pentru călătorii actuali prin mai multe trenuri dedicate, poate chiar IR-uri care să circule strict Ploiești - București fără nicio oprire intermediară.

oc7avian

Adică un Regio Express. Cred că ar fi ok o diferențiere față de IR, atât ca rol, cât și tarifar.

AndreiB

Eu as sugera ca trenurile actuale sunt ok dpdv al cadentei pe Ploiesti-Bucuresti. Ce avem nevoie e sa creasca numarul vagoanelor - 6 minim, ideal 10. E mai ieftin decat a creste numarul traselor.

Pe termen lung, as lasa serviciul actual IR si as introduce trenuri dedicate de naveta, cu rame electrice noi:

Ploiesti Vest - Ploiesti Sud - Brazi - Peris - Buftea - Chitila - Bucuresti Baneasa - Pipera - Pantelimon - Branesti Sat - Branesti.

O legatura directa cu Pipera, in conditia unei gari decente acolo + trotuare cred ca ar fi imbatabila vs. naveta cu masina. Ar necesita cateva imbunatatiri la ramificatia Pajura pentru a permite accesul din Fir III Chitila in M800 denivelat, insa ruta mi se pare excelenta pentru suburbanizare.