News:

.

Main Menu

Mersul Trenurilor 2016-2022

Started by mr.L, October 23, 2016, 11:42:36 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AndreiB

@frunzaverde

Complet de acord ca cele 40 de automotoare ARF nu sunt exact ce trebuie. Insa, in proiect mai sunt si alte achizitii de material rulant.

Pentru calatorii din Constanta, Medgidia si Cernavoda as sugera ca M800 si M300 pana la Brasov acopera 80% din drumurile curente. Iarasi, din Bucuresti pe segmentul leisure, cred ca cele doua rute acopera o mare parte din cerere. Nu cred ca masina si transportul in comun sunt exclusive, insa cred ca imaginea CFR in general e foarte proasta in clasa de mijloc. Exista niste preconceptii care trebuiesc eliminate.

De aceea sugerez un program "Railjet" care sa reseteze perceptia si sa construiasca un brand nou a ce inseamna trenul in Romania, doar pe rutele reabilitate. Asta inseamna garnituri identice sau similare - experienta actuala la vagoane este o ruleta, mers doar pe linia reabilitata (ca sa reduca intarzierile de pe reteaua in lucrari) si eliminarea neplacerilor minore (e.g. cersetori, blatisti, personal acru).

Programul IC prin anii 200x facea ceva similar (reteaua era mult mai buna insa) si din amintiri era destul de popular. Chiar daca luam cateva serii de vagoane similare, efectuam o curatenie integrala si facem un concurs de personal CFR pentru o selectie mai buna, cred ca am putea creea un serviciu IC pe B-Bv/Ct. Promovat adecvat si cu o frecventa mai predictibila (sunt inca goluri mari in orar in anumite directii), cred ca ar putea creste semnificativ nr de calatori.

nirolf

#166
Ca să îmbunătățească imaginea căilor ferate ar trebui să facă ceva cu trenurile rămase în câmp câte 1-2 ore din cine știe ce motive.

În toamna am făcut 2 excursii de week-end cu trenul și ambele s-au lăsat cu 1h întârziere la întoarcere. Am stat în Craiova 40 de minute pentru că nu venise trenul de la București (de unde luau vagoane), apoi 15-20 minute că să cupleze a doua locomotivă (?!) după podul de la Cârcea. Inclusiv dinspre Valea Prahovei, după ce că vineri nu am mai găsit bilete pentru întoarcere duminică și am stat în picioare, trenul a stat 45 minute în Brazi, nu se știe de ce, în total 1h întârziere.

E enervant să vezi că se târâie trenul cu 50 și mai și frânează la 30 la fiecare podeț (Târgu-Jiu - Craiova), dar măcar să știi că ajungi când scrie pe bilet, nu 1-2h după.

Și noi încă eram în vacanță, dar e si mai nasol când ai nevoie să ajungi undeva. Știu companii care au renunțat la trimis angajați cu trenul de noapte pentru că ratau constant întâlniri  din cauză de "s-a stricat locomotiva".

Plus aglomerația, chiar dacă ai prins loc, e deranjant când culoarul e plin cu oameni. Și mi s-a întâmplat că marți dimineață să nu găsesc loc spre Brașov, aparent era vacanță la studenți și trenul avea 3 vagoane. Data următoare am mers cu mașina.

Sorinus

AndreiB are dreptate, IC-urile din anii 1995-2000 erau super cool. Imi amintesc ca asteptam in gara la Filiasi un accelerat, si au anuntat sa avem grija ca la linia 2 trece IC-ul de Bucuresti fara oprire. Si a trecut cu 100-120, toata lumea era oau!
Dar na, M900 era altceva pe atunci.

Xenos

Quote from: AndreiB on March 20, 2019, 10:53:40 PM

(...) in plus fata de o linie de s-bahn light (dimineata si seara) pe Campina-Brasov. Insa mai mult decat orice cred ca e nevoie de o schimbare de imagine. In mintea multora, trenul pur si simplu nu mai e o optiune. Eu as rebrandui rute cu mare potential, cu material rulant nou de la ARF, in Intercity/express/whatever si le-as opera cu orar predictibil, capacitate mare si paza (anti cersetori).

Big like :)

E foarte necesar fie şi un automotor mai redus ca dimensiuni care să facă naveta asta vara...altfel efectiv din Poiana Ţapului, de ex, eram blocaţi, nu îndrăzneam să mergem nici până în Sinaia pt că ajungi în 5 min, dar la întoarcere faci peste o oră cu copilul mic mort de foame şi...indispus, ca să zic aşa. Cine ştie, cunoaşte.

Automotoarele ar trebui să fie ceva gen Bombardier Twindexx, cam cum circulă pe Regionalexpress şi pe IC 2 în Germania, adică etajate de mare capacitate şi viteză, nicidecum un soi de Desiro, adică un tren suburban. Adică trebuie luate şi de unele şi de altele, dar mai ales primele, numai acestea ar avea capacitatea de transport utilă pentru rute de tip Buc - Braşov/Constanţa/Craiova, menajând infrastructura şi permiţând cadenţe mai bune.
În sine vagoanele bune, când sunt întreţinute, sunt ok (de acord parţial cu frunzaverde) dar prea adesea trenul e prea scurt şi e vădit disconfortul de a sta oameni în picioare lângă tine ca în autobuz; ar trebui să existe nişte compuneri generoase la IR, de măcar 6 - 7 vagoane, predictibile.
Şi cred că în pasul 2 confortul şi identitatea vizuală ar ajuta foarte mult în această epocă de marketing....(desigur, să nu se strice locomotiva, să nu întârzie etc. ar ajuta  :lol:)


TibiV

#169
Am fost nevoit sa plec luni (18 martie) la Dej Calatori, si am luat-o inapoi in seara de marti, 20 martie.

Din start am ales trenul de noapte IR 1641 (IR 1642 la intoarcere) din simplul motiv ca am putut dormi (aproape) tot drumul.
(Basca trenul de noapte pe M400 face 9h 12 min, in timp ce cel de zi, pe M300 (prin Sighisoara-Teius-Cluj) face 11h 02 min...O ora si 50 de minute in plus mi se pare enorm... :( )
Luni seara in Gara de Nord.

Am calatorit cu asta, vagon de dormit 11 cabine, viteza peste 150 km/h...

Foarte curat...
Vagonul are ambele cabine WC in acelasi capat...

Dar arata extrem de decent...

Desi are ceva vreme de la ultimul RK

Am plecat din GdN cu 10 minute intarziere, la 21.15 in loc de 21.05. Conductorul a spus ca se intampla frecvent, pentru ca se da prioritate trenului de Constanta care vine pe M800...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

#170
Pe Valea Prahovei, trenul a oprit peste tot...

... dar in Predeal recuperase deja 5 minute din intarziere.
Intrarea in Gara Brasov a fost un cosmar... Aproape 10 minute s-a tarat cu 10 km/h... O rusine.
In Brasov m-a surprins asta...

Pe panou era doar trenul meu (1641) nu si fratele lui 1642... Dar probabil ca ala intra la alt peron...

Spre surpriza mea, trenul a plecat la timp din Brasov...
Si a ajuns la timp in Dej...
Desi s-a tarat cu maximum 5 km/h pe podul peste Somes, intre Dej Triaj si Dej Calatori... :(

La intorcere am plecat din Dej la ora prevazuta, si am venit cu vagonul asta



Am avut inspiratia sa fotografiez in Dej cele doua toalete...



Dar dimineata, in Chitila, una arata cam asa...

Calatori civilizati, neneaca... :(

Anyway, am avut parte de soc si groaza! Trenul a oprit in GdN la 06.11, ora din livret!

Concluzii:
Da, la CFR avem (inca) material rulant decent...
M400 isi face treaba foarte bine... Eliminarea unor restrictii (pe nu foarte multi km) ar face traseul foarte atractiv...
Oricum, este clar preferabil variantei M300, in vesnica reconstructie...  >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Da, in Brasov sunt trase la peroane diferite. Cele dinspre Bucuresti vin la peroanele 4-5, cele spre Bucuresti la peroanele 2-3.

razvan_43

Stiti daca IR347 (Viena-Bucuresti) mai are vagon restaurant? Am de mers de la Deva la Sinaia si stiu ca anul trecut avea. Din cate am vazut pe site ul CFR nu mai apare cu vagon restaurant...

frunzaverde

^
Are. Apare si in mers cu vagon restaurant.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!


ALEXCFRBV

Are cineva livretul central de rang superior cu mersul trenurilor 2019-2020?

frunzaverde

Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

ALEXCFRBV

Livretul central cu mersul trenurilor 2019-2020 ,un link va rog frumos ?

ioandorin


AndreiB

Au aparut si trenurile pe aplicatia OBB. Nu par sa fie mari schimbari din cat am vazut. Dacia face 1h20 pana la Sinaia in loc de 1h23 si si-a schimbat un pic orarul.