News:

.

Main Menu

Mersul Trenurilor 2016-2022

Started by mr.L, October 23, 2016, 11:42:36 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LUC38

Caut 2019 livrete Regio Cluj, Constanta, Timisoara, Craiova, Galati si Iasi  Multumesc

Cosmin M

Intrebare: care a fost cel mai bun timp record Bucuresti-Brasov? A fost mai mic de 1:58 candva?
De la an la an se tot adauga cate 1-2 minute la trenuri in loc sa scada....
Brasov-Predeal au de gand sa il faca?

vancouver

Din cate stiu acel 1:58 de care vorbesti a fost doar la un tren de proba, fara oprire:



Sigur, asa cum Cta-Buc exista trenuri fara oprire si sunt un succes (iar la cele cu opriri 80-90% din calatori merg Buc-Constanta), asa si un tren direct fara oprire Buc-BV ar fi cu siguranta un succes. 2 pendulari pe zi, un timp de ca. 2:03 - 2:05 ar fi excelent.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Cosmin M

#153
^
Gasisem pe undeva ca prin 1989 sau 2000,cel mai rapid tren facea 1 ora si 58 de minute....mi se pare aiurea acum un tren IR sa faca 2:30(inafara de cele internationale de fac 2 ore si 23 minute si 25 de minute)

pasadia

Eu inca n-am auzit pe nimeni care sa se planga, in mod real, ca durata calatoriei cu trenul intre B si Brasov e prea lunga si, mai ales, ca asta ar fi motivul pentru care nu alege trenul intre cele 2 localitati. Da, nu zic, o durata cat mai scurta e de dorit, dar chiar nu vad rostul ideii de a nu avea nici o oprire. Vorbim totusi de o zona puternic urbanizata si dezvoltata, nu de campurile cu rapita din Baragan.

ps: Iar faptul ca ideea asta o vehiculeaza in public primarii corupti reuniti sub Axa BBC (Brasov - Bucuresti - Constanta), nu ma face decat sa fiu si mai reticent fata de orice interventie in sensul asta. 

Xenos

Eu cred, dimpotrivă, că diferenţa dintre 2 h 40 min media IR-urilor actuale, dacă nu întârzie, şi 2 h - 2 h şi 10 min cât s-ar putea lejer face cu puţine şuruburi strânse, restricţii eliminate şi eliminaţi timpii suplimentari băgaţi aiurea în mers contează realmente enorm.
Este diferenţa dintre 2 ore şi 3 ore, diferenţa dintre un citybreak de weekend care merită sau unul care devine prea obositor şi cronofag prin durata transportului. Şi nu e vorba anume de citybreak, poate deranjează că am folosit aici acest termen, ci mai ales despre deplasările de afaceri - o zi pentru o întâlnire de business în Bucureşti sau Braşov sau o zi la schi la P. Bv. devin fezabile cu 4 ore pe drum şi nefezabile cu 6 ore pe drum.
În plus, trebuie umblat la cadenţă şi la confort, adică mai ales, pentru partea a II-a, la numărul şi întreţinerea vagoanelor.

frunzaverde

Quote from: skillz1337 on March 19, 2019, 11:37:29 PM
Intrebare: care a fost cel mai bun timp record Bucuresti-Brasov? A fost mai mic de 1:58 candva?

Nu a existat niciodata un tren de 1h58 pe Bucuresti - Brasov. Nu se pun la socoteala trenurile de proba sau de PR nu se pun, pentru ca sunt operate in conditii extrem de speciale, conditii care nu se pot folosi in traficul normal cu calatori.

Cele mai rapide trenuri de calatori de care stiu pe 300 au fost in 1976, primul an de circulatie cu 140 km/h pe Bucuresti - Ploiesti. Cel mai rapid tren atunci facea 2 ore si 3 minute, Rapidul 466/82/21 Constanta - Bucuresti N. - Brasov - Arad - Budapesta Kpu- Viena Wbh. Pleca la 1:15 din Bucuresti N., si ajungea la Brasov la 3:18, cu oprire 2 minute in Ploiesti V si 2 minute in Predeal, pentru proba de frana. Existau si trenuri cu orar decent pentru Bucuresti - Brasov si timp similar de mers - de exemplu trenul A 262/211 (Bucuresti N. - Brasov - Curtici - Viena - Stuttgart - Strassbourg - Paris Est) facea 2h si 7 minute, plecand din Bucuresti la 20:05 si ajungand la Brasov la 22:12.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Cosmin M

Scuze,vazusem ca IC de Viena facea 2 ore si 10 minute,oricum tot e mai bine decat 2 ore si 40-50 minute cat au trenurile acum...
Nu inteleg de ce nu se baga sa repare Predeal-Brasov...desi de la Darste-Brasov trenurile mai prind ceva viteza

Xenos

@frunzaverde, mulţumesc pentru aceste date istorice extrem de interesante, care confirmă că...se poate!
Totuşi, după reabilitarea chinuitoare şi foarte scumpă a tronsoanelor Bucureşti - Câmpina - Predeal, e exagerată pretenţia să se circule măcar ca acum 50 de ani...? E drept că CFR-ul suflă şi în iaurt şi după părerea mea bagă aiurea măcar 20 de min în plus în mers, ceea ce se vede clar după Ploieşti Vest spre Predeal, unde s-ar putea merge mai repede, se staţionează prelung etc.

(când zic chinuitoare, mă refer la timpii enormi în care s-a lucrat, încă decent 2001 - 2004 Bucureşti - Câmpina şi, extrem de lălăit, 2007 - 2012 Câmpina - Predeal; în perioada aia mergeam mult cu trenul şi a fost traumatizant; atunci a pierdut CFR Călători foarte mulţi...călători).

TibiV

Luni seară am făcut 2h 36min cu IR1641.
A plecat cu 10 min. întârziere din GdN,  a recuperat 5 până în Brașov.
Și a oprit cam peste tot,  inclusiv în Florești,  Bușteni și Azuga.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

#160
Quote from: Xenos on March 20, 2019, 01:36:50 PM
Bucureşti - Câmpina - Predeal, e exagerată pretenţia să se circule măcar ca acum 50 de ani...?

Din pacate este... Din doua motive:
1. reconstructia totala a facut linia un pic mai lenta decat era. Peroanele prelungite in gari, erorile de constructie etc. etc. au facut sa se piarda cam un minut din timpul potential. Bani aruncati degeaba!
2. linia are portiuni mari pe care e praf si pulbere.

Pe Bucuresti - Ploiesti avem restrictii punctuale foarte severe la iesirea din Bucuresti Nord (10 sau 15 km/h, in functie de linie), intrarea in Ploiesti Vest (15 km/h), gara Predeal (30 km/h), gara Darste (30 km/h) si Gara Brasov (15 km/h). Mai mult, in ultimul an s-au agravat - la Darste chiar saptamanile astea s-a bagat 30 km/h de la 70 km/h pe un fir... Pe firul spre Bucuresti mai avem restrictii in plus, la Crivina si la Peris  - unde trebuie schimbate macazurile expirate (si da, e linie reconstruita acolo, dar gata, a expirat!).10 minute se pierd de-aici

La fel, pe Bucuresti - Ploiesti starea liniei e suficient de proasta incat nu mai lasa circulatia cu 140 km/h decat foarte putinor trenuri - inclusiv trenuri cu 140 pe livret primesc foarte des limitare de 120 prin semnalizarea TMV pentru a proteja linia. In iarna, am mers de 10+ ori pe Bucuresti - Brasov, un singur tren a depasit 120 km/h - un international. Si de fiecare data am confirmat cu 12-le explicit de pe catargul TMV (nu ma bazez doar pe GPS). Nici macar Softransul, cu automotor usor, nu l-au lasat; si asta e clar pentru a proteja linia.

Problemele astea nu le rezolvi cu "strans suruburi" ci cu RK. RK care nu se face pentru ca aruncam ca dobitocii cu bani pe tuneluri care sa economiseasca 15 secunde in creierul muntilor...

Cat de cadenta si confort - eu chiar nu inteleg problema. Am circulat de muuulte ori (am dat aproape 600 de lei in decembrie operatorilor feroviari romani pe Bucuresti - Brasov) pe linia asta. Clasa a II-a, in perioada de super-varf, foarte des la ore de varf. Asteptarile mele sunt cele ale unui cetatean vest-european, care foloseste foarte mult servicii feroviare in... nordul Europei, Elvetia, si Germania. Si CFR nu a avut nici o problema.

Da, trenurile erau pline, si daca nu-mi luam biletul cu anticipatie o zi, la cele mai de varf trenuri, stateam in picioare la clasa a II-a. Dar de gasit loc last-minute, la clasa I, puteam. Si situatia asta e normala - e normal ca in perioada de varf a anului sa fie incarcare 100-110% la trenurile cele mai solicitate. Confortul a fost absolut ok - scaune confortabile, curatenie ok, trenuri ok. Nu difera experienta IR clasa a II-a de una din Germania sau Franta sau Suedia. Si e peste ce primesti in Elvetia sau in Danemarca sau Polonia sau Ungaria!  Da, e criza de vagoane, de acord, dar ruta Bucuresti - Brasov nu sufera cine-stie-ce - ai operatori privati care baga capacitate, CFR inchiriaza garnitura MAV pentru o pereche etc..

Cat de cadenta, dat fiind nivelul de circulatie curent, mai mult de 1-2 perechi in plus pe zi efectiv nu este loc. E o linie dubla cu circulatie intensa de marfa, si trenul este "practic la ora" (chiar daca nu sincronizat cu un minutar). Nu se poate mai mult de-atat - daca vrem "trenuri ca metrourile" sau alte din astea, linia trebuie cvadruplata - altfel nu se poate. Si bani de cvadruplare, ciuciu...

Quote from: Xenos on March 20, 2019, 01:36:50 PM
E drept că CFR-ul suflă şi în iaurt şi după părerea mea bagă aiurea măcar 20 de min în plus în mers

N-au de unde sa scoata 20 de minute pe Campina - Predeal. Poate un trei minute; poti downloada livretul (am pus pe forum link) si calcula timpii... Cele doua locuri unde mersul e facut mai "lejer" decat realitatea este Bucuresti - Ploiesti Vest (unde sunt adaugate inca trei restrictii care nu exista in teren, pentru ca le e frica ca pot reapare oricand, la Buciumeni, Crivina si la Brazi) si pe Predeal - Brasov (unde sunt calculate trenuri mai lungi si mai grele decat realitatea, ceea ce chiar se simte la urcari si coboriri grele). Atat.

Quote from: TibiV on March 20, 2019, 02:05:48 PM
A plecat cu 10 min. întârziere din GdN,  a recuperat 5 până în Brașov.

Livret calculat pentru 800 tone (si trenul are 700+ tone in weekend-uri si in perioadele "full" iarna si vara), dar facut cu <550 tone (7-9 vagoane) in zilele de lucru din timpul saptamanii. Bineinteles ca ajunge timpuriu.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

pasadia

Si deci dilema e: vreti trenuri directe, fara opriri, sau RK?

AndreiB

#162
RK evident, pentru ca beneficiaza orice tren pe parcurs.

Desi orarul este probabil cel mai bun din Romania, ca viteza vs auto si frecventa, mie mi se pare ca trenul pe ruta B-Bv are o cota modala extrem de scazuta vs auto. Ceva trebuie facut pentru a creste rata de utilizare - aici ar trebui sa umplem lejer trenuri de 10 vagoane la ora de varf, iar microbuzele inter-urbane nu ar trebui sa existe.

Eu personal as fi pentru un orar cadentat si predictibil, cu cateva trenuri "amiral" dimineata si seara (eventual co-ordonat orarul ca sa fie trenul Ister cu opriri reduse) care sa opreasca doar la Sinaia si Predeal in 2h15(?), ideal 2h dupa mentenanta, in plus fata de o linie de s-bahn light (dimineata si seara) pe Campina-Brasov. Insa mai mult decat orice cred ca e nevoie de o schimbare de imagine. In mintea multora, trenul pur si simplu nu mai e o optiune. Eu as rebrandui rute cu mare potential, cu material rulant nou de la ARF, in Intercity/express/whatever si le-as opera cu orar predictibil, capacitate mare si paza (anti cersetori).

frunzaverde

^
De acord ca trebuie crescuta cota de utilizare. Dar chestia asta n-o faci cu "trenuri fanion" - nu-i pasa nimanui ca exista doua trenuri pe zi care fac 2h05 pana la Brasov, mai ales ca aproape 2/3 din cerere sunt pentru Sinaia, Busteni si Predeal. Vei aliena si mai mult daca trenul tau "fanion" nu mai opreste la Sinaia sau Busteni, si ii fortezi pe multii utilizatori sa mearga cu ceva cu orar mai nasol.

Intre ~1h30/1h45 si ~2h45/3h esti in aceiasi "zona" marginala de utilitate - nu poti face naveta zilnica, dar poti face calatorii ocazionale de afaceri "de o zi" sau naveta saptamanala. Pentru 95% din utilizatori, cat timp durata de mers e comparabila cu cea a concurentei (si este), nu va conta "mai repede" sau "mai incet".

Quote from: AndreiB on March 20, 2019, 10:53:40 PM
Eu as rebrandui rute cu mare potential, cu material rulant nou de la ARF, in Intercity/express/whatever si le-as opera cu orar predictibil, capacitate mare si paza (anti cersetori).

E o problema de imagine a intregului sector feroviar, si n-o s-o rezolvi doar cu rebranding... Cat timp 90% din retea e "in paragina", o singura linie ok nu va contrabalansa complet, niciodata stirile negative de pe retea - oricat ai spune "se merge ok pe Bucuresti - Brasov", tot se "infunda" mesajul intr-o mare de locomotive deraiate, intarzieri cu orele etc. etc..

Cota de piata feroviara creste lent (fiecare tren care depaseste coloanele de masini ajuta), dar mai mult, n-ai ce face. Nu de alta, dar multi care circula "prin tara" si-au luat masina (si pentru ca) trenul nu (mai) e alternativa spre Craiova sau Pitesti. Si nu vor renunta la masina in care au bagat bani doar pentru o pereche de destinatii. Iar imaginea asta n-o rezolvi cu PR. O rezolvi cu RK.

Cat despre material rulant -- eu unul nu vad ce poti oferi mai mult decat oferi acum in vagoanele de IR. Pe Bucuresti - Brasov ai, la clasa a 2-a in toate trenurile IR prize functionale, aer conditionat, fotolii individuale (cu maner) cu tapiterie de plus sau piele, semnal 4G pe mare parte din ruta. La R trenurile au toate aer conditionat functional si multe din optiuni au si prize. Foarte multe vagoane au masute si lampi de citit individuale. Nu se fumeaza in tren si spatiul este in general curat - mult mai curat decat majoritatea spatiilor publice sau de uz public (inclusiv manageruite privat) din Romania. Pe multe R-uri si IR-uri in zone mai izolate din tara, unde ai norocuri de Malaxe, de 20-50-uri (retro!) sau 20-49.0xx vara la 50C e alta poveste, dar pe Bucuresti - Brasov e alta poveste...

Cred ca automotoarele ARF vor fi o coborire a nivelului de confort - automotoare de scurt-mediu parcurs, similare cu automotoarele frantuzesti de pe RegioTrans ca confort si dotari interioare - adica inferioare dotarilor curente, de "lung parcurs" oferite de CFR. Spatiu mai mic la picioare, scaune mai tari, antifonare mai proasta... La cam asta ma astept.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

Deci cumparam automotoare de S-bahn, atata ca la noi nu merge S-bahn-ul... Alta forma fara fond...