News:

.

Main Menu

Mersul Trenurilor 2016-2022

Started by mr.L, October 23, 2016, 11:42:36 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vancouver

Legat de Bucuresti - Constanta. Au mai redus f. putin timpii la trenurile fara oprire, dupa finalizarea podurilor dunarene. Cel mai repede merge Cta-Buc de la ora 13:00, in 1:56. De la Bucuresti spre Constanta se fac cu 2 minute in plus... 1:58. Iar seara, la trenul de 18:57 (nu puteau sa-l puna la 19:00, ii durea pixul), se face 1:59! O fi mai intuneric, deh...

La trenurile cu 4 opriri avem timpi incepand de la 2:16. Pana acum cel mai bun timp cu 4 opriri parca era 2:20, deci aici avem 4 minute castigate (fata de numai 2 minute la trenurile fara oprire, acolo am avut 1:58 anterior). Explicatia cred ca este la Fetesti, acolo chiar si trenul de 160 trebuie sa reduca la 50 la trecerea prin statie, asa ca trenul care chiar opreste nu pierde mult in comparatie cu cel care nu opreste. Penibil oricum.

In orice caz au ramas 2 perechi fara oprire, care circula tot anul.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

frunzaverde

Quote from: vancouver on November 12, 2018, 12:23:24 AM
Ce mai observ eu ca imbunatatire, intre Ploiesti Vest si Floresti Prahova, pe 18,6 km adica, viteza maxima va fi de 140 km/h, numai pe directia de urcare spre Valea Prahovei. Din cate stiu pana acum era 130, si acum vreo trei ani era inca 120.

Nu, nu era. 346 a fost pus in livret cu 140 km/h pe Ploiesti Vest -> Floresti Prahova de cand a fost redus la 500/550 tone, adica de la mersul 2015-16. Invers e 120+125 tot de-atunci, corespunzator procentului de franare.

Quote from: vancouver on November 12, 2018, 12:23:24 AM
Astfel 346 Bucuresti - Budapesta va avea in total in Romania: 51,4 + 18,6 + 46,5 = 116,5 km pe care va merge cu 140. Primii sunt intre Bucuresti si Ploiesti, apoi intre Ploiesti si Floresti PH si ultimii sunt cei din jud. Arad, pe Glogovat-Arad-Curtici.

Nu asta spune livretul - nu asta e interpretarea corecta. Tot ce spune livretul e trenul respectiv are, pe bucatile respective, "viteza stabilita", adica viteza maxima admisa in lipsa oricaror limitari sau restrictii, de 140 km/h. Este perfect permis ca o restrictie/limitare sa acopere un segment intreg de VS (practic VS sa fie doar un element scriptic).

De exemplu, VS pe Chitila - Titu fir 1 este 100 km/h, dar e complet acoperit de o limitare permanenta de 50 km/h - ar fi putut la fel de bine sa reduca VS-ul la 50 km/h.

De exemplu, pe Arad - Curtici sunt 17 km si trenul face 13 minute fara oprire, cu un minut de restrictie cauzat de o limitare permanenta. Viteza comerciala e de 78.5 km/h - trenul probabil reuseste sa atinga o viteza de 130+ km/h pe 1-2 km din aia.

Iar 140 km/h pe care l-ai vazut e pur si simplu scriptic acolo. Pe cea mai rapida interstatie viteza medie e de 76.8 km/h (interstatia nu are opriri la nici unul din capete), pe restul nu sare de 65 km/h. Putin probabil sa circule chiar si cu 100 km/h pe-acolo. Si da, e cu Diesel, si nu (mai) exista locomotive Diesel la CFR Calatori apte de 140 km/h.

Quote from: vancouver on November 12, 2018, 12:23:24 AM
Intre Sighisoara si Simeria va avea peste tot 120 (cu o intrerupere in zona Coslariu, acolo doar 50 pe vechiul racord), 110 km/h va mai avea intre Floresti PH si Campina, si in rest 100 si sub.

Din nou, nu asta spune livretul - spune doar ca "intre Sighisoara si Simeria acolo unde nu exista restrictii sau limitari permanente, viteza maxima e 120 km/h". Timpii de mers insa indica faptul ca mare parte din parcurs (cel putin in momentul de fata) sunt limitari permanente si restrictii.

Quote from: vancouver on November 12, 2018, 12:23:24 AM
Ori pe Bucuresti-Constanta trenurile cu 4 opriri sunt trasate acum  la 2h:16min, de ex. 1580, si asta cu v max 140, adica o Vcom=99,1 km/h. (nu am comparat cu trenul de 160 fara oprire, pentru ca si 346 are 4 opriri). Ori la 100 km/h viteza comerciala 346 ar trebui sa faca 1:39, iar daca indraznim sa zicem chiar 110 viteza comerciala (suprimam 3 dintre opriri si altfel decat pe Buc-Cta nu avem intrarea anevoioasa in Bucuresti Nord si nici trecerea cu 50km/h din Fetesti), atunci vine 1:30 fix.

Pe Bucuresti - Constanta nu exista pod construit nou pentru viteza de 65 km/h, urmat de tunel prin care viteza constructiva e 80 km/h - 1h55 cu opriri la 35 km este extrem de greu de atins.

Iar pendule la 2h? Vorbim de orase mici, din care doar doua (Alba Iulia si Deva) au peste 50.000 locuitori, restul avand 20-40.000 locuitori. Nu exista nici un pol mare de atractie care sa genereze trafic - nici cat sa umpli un Desiro la 2 ore, daramite un tren mai lung, gen Hyperion.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Andi

#137
@vancouver

Aia de fac mersul trenurilor sunt ori pe langa ori au motive aiurea sa treaca astfel de viteze, nu ar fi prima data. Oricum timpii raman pentru viteze mai mici deci nu e problema.

vancouver

Stiu si eu ca VS nu inseamna viteza reala. Nu era nevoie sa explicati. In primul rand pe Glogovat - Curtici, ca sa luam numai acest exemplu, avem gara Arad, in care trenul opreste, evident. Si daca nu ar opri pe acolo este max. 80. Iar din faptul ca viteza comerciala este de 60 km/h intre Sighisoara si Simeria, m-am prins si eu, evident, ca nu tine constant 120.

Ideea este ca reabilitarile se fac pentru VS 160, asa ca vreau sa vad acest VS peste tot. Nu trebuie sa mearga trenurile real cu viteza asta, e normal sa aibe restrictii de tonaj, de locomotive, intrari in gari, macaze cu probleme, etc... Cum 160 nu exista intre Bucuresti si Curtici am numarat si eu - umil - macar ce e cu VS 140.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

Intreb si eu, umil...
La ce plm am bagat banii in VS 160 ?!?!?!...  >:(

Cand in GdN avem 15?!...
Stiti care GdN, este vorba despre halta aia mica cu 3-4 trenuri pe zi...

Ma duc sa beau ceva rece, sa ma calmez...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

CFR Calatori pe Facebook

Duminică - 9 decembrie a.c., va intra în vigoare noul Mers al Trenurilor 2018-2019, care va fi valabil până la data de 14 decembrie 2019. Oferta de transport feroviar de pasageri este adaptată cererii pieţei atât prin optimizarea orelor de circulație a trenurilor cât şi a capacităţii de transport, în limita resurselor disponibile.

thinker

In limita resurselor disponibile, orele de circulatie si capacitatile de transport ale trenurilor pot sa nu fie nici adaptate si nici optimizate conform cererii pietii.  :lol:


Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

Sorinus

#142
Am citit ca de la noul mers al trenurilor, cel mai rapid tren intre Bucuresti si Cta (fara oprire) va face 1h 55. Pana acum facea 2h. Doar 5 minute se castiga crescand viteza pe podurile dunarene de la 30km/h la 80 (cred ca atat e viteza acum, reala).

De fapt m-am uitat pe infofer, de duminica cele fara oprire vor face 1.58 (-2 minute fata de acum), iar cele cu oprire 2.17 (-3 minute fata de acum).

frunzaverde

Quote from: Sorinus on December 07, 2018, 10:17:36 AM
Am citit ca de la noul mers al trenurilor, cel mai rapid tren intre Bucuresti si Cta (fara oprire) va face 1h 55. Pana acum facea 2h. Doar 5 minute se castiga crescand viteza pe podurile dunarene de la 30km/h la 80 (cred ca atat e viteza acum, reala).

100 km/h e viteza maxima pe ambele poduri noi.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

vancouver

Diferenta este de doar 2 minute, din pacate. Cel mai rapid tren face 1:56, fata de 1:58 pana acum spre Bucuresti si resp. 1:58 fata de 2:00 spre Constanta. Cum spune si frunzaverde, pe poduri acum este 100, anterior 30. In schimb avem in toata statia Fetesti 50, in loc de 100 anul trecut pe vremea asta, din cauza ca liniile sunt varza. De asemenea s-au mai redus usor unele viteze la intrarile in Constanta si Bucuresti. Ramane in continuare limitarea la 50 pe podul in curba din fata centralei nucleare de la Cernavoda (nu cel peste ecluza, care este cu 100). Si limitarea la 70 in gara Ciulnita, numai pe directia spre Constanta, spre Bucuresti este 140. Daca s-ar elimina toate problemele si s-ar lucra un pic si la macazale de intrare in Bucuresti Nord, sa fie cu 50 in loc de 10 km/h, atunci s-ar putea trasa cu 1:50 in ambele sensuri. La intrarea in Constanta s-a facut prin 2013-2014 reabilitarea macazelor si sunt cu 50 pe toate liniile principale.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Ionut

Noul Mers al trenurilor aduce și primele scurtări ale timpilor de călătorie pe Coridorul IV feroviar, însă va dura mai mult drumul între Deva și Arad

​Pe aproximativ 100 km de pe Coridorul IV feroviar, în Ardeal, trenurile pot rula și cu viteze de 120 km/h iar acest lucru se va vedea în scurtarea timpilor de parcurs. Între Sighișoara și Blaj trenurile pot merge cu 30% mai repede decât până acum, dar drumul către granița vestică nu se scurtează per total, fiindcă trenurile vor merge și încet între Deva și Arad.

Detalii pe Hotnews

Ionut

Ce se va schimba în viteza trenurilor de călători în 2019 față de 2018

CFR Călători a anunțat noul mers al trenurilor pentru perioada 2018-2019. Din șase-șapte rute analizate, doar pe una - două trenurile ajung mai repede la destinație. Pe restul, trenurile vor merge mai încet decât în actualul sezon. Trenurile vor continua să meargă mai încet în 2019 față de acest an pe majoritatea magistralelor feroviare de transport, ameliorări urmând să fie înregistrate doar pe una singură, potrivit unei analize realizate de către Digi24.ro cu ajutorul informațiilor din Mersul Trenurilor, datele de 7 decembrie 2018 (actualul program de circulație) și 14 decembrie (viitorul program).

Detalii pe Digi24

tom_sawyer

Au fost reintroduse trenuri de calatori intre Galati/Braila si Bucuresti pe magistrala 700, segmentul Faurei-Urziceni-PO Aeroport-Bucuresti, cu automotor Siemens Desiro.

Vice33

In prima zi de circulatie pe noul (vechiul-consacratul) traseu, trenul IR 347 DACIA acumulase la Sighisoara 54 de minute intarziere, cu toate ca la Deva avea 36 de minute intarziere.
Azi, 10.12.2018, la Arad avea 15' intarziere, la Deva 27', 29' la Sibot, 40' la Alba Iulia (ce se intampla intre Sibot si Alba Iulia de acumuleaza intarziere...?), Medias 45' si la Sighisoara+Brasov 49'. De aici a inceput sa recupereze 15' pana la destinatie.
Totusi, inca nu se merge la viteza dupa care e facuta brosura Mersul Trenurilor, asta ma face sa cred ca vitezele vor creste treptat in cursul acestui an si ca, Doamne ajuta, intarzierile vor scadea...
Sunt si zilele urmatoare cu ochii pe IR 346/347 DACIA...

Phenol

Pana cand nu se face receptia lucrarilor pe ERMTS nu o sa vedem scaderi semnificative in timpii de mers.