News:

.

Main Menu

Mersul Trenurilor 2016-2022

Started by mr.L, October 23, 2016, 11:42:36 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vice33

Am primit răspuns de la CFR Călători cu privire la reclamația mea legată de limitarea fostului IR 1621/1622 Buc. Nord-Brașov-Sibiu-Sibiu-Timisoara Nord.

"CALATORI, RelPublic <RelPublic.Calatori@cfrcalatori.ro>Către:vicelixi@yahoo.com    11 dec. la 09:38

Domnului Vicentiu Popescu

SNTFC CFR Călători S.A. prin Serviciul Relaţii cu Clienţii răspunde petenţilor în conformitate cu prevederile Legii 233/2002  şi ale Ordonanţei nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, cu modificările şi completările ulterioare, în termen legal.

Urmare sesizării dumneavoastră adresată companiei CNCF ,,CFR" SA şi redirecţionată pentru soluţionare la SNTFC ,,CFR Călători" SA, vă comunicăm următoarele:


Realizarea lucrărilor de reabilitare la infrastructura feroviară pe Coridorul IV Pan-European a avut și are o contribuție majoră asupra modificărilor dispuse în circulația trenurilor CFR Călători proiectate.

Limitarea circulației trenurilor IR 1621 și IR 1622 la și de la Sibiu a început chiar din acest an, din luna mai 2017, mersul acestor trenuri suportând  modificări pentru diverse lucrări la tronsoanele de infrastructură ( Sercaia- Făgăraș, Miercurea Sibiului- Cunta, Arpaș-Porumbacu).

Deoarece lucrările vor continua și în anul 2018, fără a exista un program de lucrări  structurat în anumite perioade și pentru a oferi servicii de transport de călători cu un mers de tren stabil, s-a decis limitarea circulației acestor trenuri la Sibiu, acceptând o rută cu servicii competitive.

Deloc de neglijat este și punctualitatea în executarea serviciilor feroviare, atribut  pe care CFR Călători nu a putut să-l respecte din cauza întârzierilor frecvente înregistrate în circulația acestor trenuri. Ultimul sondaj de piață derulat pentru a determina gradul de satisfacţie al pasagerilor CFR Călători arată că majoritatea călătorilor nu apreciază schimbările în privinţa serviciilor oferite de CFR Călători, iar măsura aplicabilă în condițiile unei infrastructuri precare a fost aceea de respectare a orariilor, mai ales la trenurile de rang superior (fără modificări de rută, fără modificarea orelor de plecare în condiţiile achiziţionării biletelor cu anticipaţie, fără redistribuirea călătorilor în vagoane după ce şi-au cumpărat bilet de tren).

Cu siguranță se va reveni la ruta consacrată atunci când vom putea oferii servicii de transport de pasageri în condiții de calitate pentru ruta București – Sibiu - Arad.

In speranţa că veţi înţelege punctul nostru de vedere,  vă asigurăm că SNTFC CFR Călători SA este deschisă dialogului cu publicul călător, fiind  interesată de opinia publicului călător şi depune eforturi pentru îmbunătăţirea calităţii serviciilor oferite clienţilor.


Cu stima, CFR Calatori SA
Oficiul Trafic Intern, Serviciul Relatii cu Clientii
"

Phenol

@Ionut: tiam trimis intrebarile pe mail

Ionut

Da da, am vazut, cred ca apuc sa trimit azi. :)
:cheers:

Vice33

#123
Si eu le-am trimis "o scrisoare" in legatura cu timpii de mers pe anumite portiuni unde sunt recuperări si unde sunt ambele fire finalizate.

AM mai intrebat de asemenea la acel podet de după Tărtăria, de lângă râul Cioara, unde au descoperit vechea culee de la calea ferată de pe vremea austro-ungară, unde au fost oprite lucrările in 2014...

@Redox: Mersi de observatie :police:

Redox

O observație Vice33, cred că vroiai să te referi la podețul de lângă Tărtăria, jud. Alba.

ddinu

Salut! Am lansat de ceva timp un site responsive pe care gasiti cu usurinta mersul trenurilor. Am updatat de curand orele de plecare si sosire. Gasiti aplicatia aici https://mersul-trenurilor.net . Daca aveti ceva sugestii m-as bucura sa discutam.  :)

Andi

De la 1 martie un tren destul de important si anume IR 1745 Bucuresti-Baia Mare va fi limitat la Brasov, tren care mai demult a circulat pana la Satu Mare, in 2017 a fost limitat la Baia Mare "din cauza liniei proaste dintre SM si BM", apoi s-a anuntat initial limitarea acestuia la Cluj iar acum apare pe site-ul cfrcalatori.ro limitat la Brasov.  :)

Vice33

Postez primul mesaj in acest topic , chiar daca e prea devreme sa vorbim despre noul mers, dar, afland niste informatii noi, le pun aici.

Citisem un articol de cateva zile de pe Adevarul.ro, care mentiona faptul ca trenul IR 74/75 "Transilvania" va circula pe ruta Wien Hbf-Budapest-Keleti-Biharkeresztes-Episcopia Bihor-Oradea-Cluj Napoca (link aici).

IR 346/347 "Dacia" va circula pe M200A-M300 pe la Alba-Iulia-Coslariu-Sighisoara-Brasov-Buc. Nord. Din ce afiseaza cei de la OBB, va ajunge aproape la aceeasi ora 13:32, in Brasov iar in Bucuresti cu o diferenta de 1 minut. (link aici)

IR 74/75 "Transilvania" vad ca pe siteul OBB apare ca circula doar de la Curtici (sa fi fost limitat, desfiintat pe portiunea Curtici-Budapesta?). De asemenea in noul mers, ar ajunge cu 20 de minute mai tarziu decat in actualul mers (23:38 fata de 23:18)-link aici
IR 472/473 vad ca inca nu apare listat la ei pe site.
Sa vedem ce modificari vor fi in noul mers...

Andi


tom_sawyer

^ Merci! Vad ca revin trenurile Bucuresti - Urziceni - Faurei - Galati, pe M700, facute cu Desiro.

tom_sawyer


Vice33

Multumim, vad ca IR 74/75 se va numi "Fagaras" in loc de "Transilvania", denumirea actuala va fi atribuita trenului nou introdus 143-2.


Vice33

#132
Ciudat, am vazut ca din noul mers al trenurilor, IR-urile care faceau 2h intre Bucuresti N.-Constanta se mai raresc.

- IR 1581 va avea si opriri intermediare,
- IR 1583 (9.30-11.52) se va transforma in IR 1681, dar cu timpii redusi (09.30-11.28).

Dar cea mai evidenta ajustare de timpi este pe M300-200A-200, dau cateva exemple:
Vechi:
- IR 1741 (00.21-02.42) -> 02h21'
- IR 1765 (02.47-04.41) -> 01h54', total=4h15'
- IR 346 (18.55-23.01) -> 4h06', conform mers tren 2015-2016.
Nou:
- IR 1741 (00.27-02.16) -> 01h49'
- IR 1765 (02.56-04.28) -> 01h32', total=3h21' (diferenta: -54 min!!)
- IR 346 (19.11-21.57) -> 2h46' (diferenta: - 1h20' !!)
si exemplele pot continua si pentru celelalte trenuri IR pe rutele Sighisoara-Teius si Teius-Simeria. Diferenta de 1 ora in conditiile in care nu se circula complet pe Sighisoara-Simeria la viteza optima, probabil in anii urmatori diferenta va fi si mai mare si vom face poate mai putin de 2h30'....

vancouver

#133
Ce mai observ eu ca imbunatatire, intre Ploiesti Vest si Floresti Prahova, pe 18,6 km adica, viteza maxima va fi de 140 km/h, numai pe directia de urcare spre Valea Prahovei. Din cate stiu pana acum era 130, si acum vreo trei ani era inca 120. Pe coborare avem de la Floresti Prahova pana la Buda 120 pe 11,7 km (anterior cred ca era 110 sau 115) si de la Buda pana in Ploiesti Vest 125 (curioasa aceasta ajustare atat de fina, chiar nu puteau sa faca 130, dar probabil e vorba de procentele de franare. Sau poate linia duce 130 si este permis sa se circule cu 130, doar trenul analizat de mine, 346+347, nu are procentele si atunci trebuie 125).

Astfel 346 Bucuresti - Budapesta va avea in total in Romania: 51,4 + 18,6 + 46,5 = 116,5 km pe care va merge cu 140. Primii sunt intre Bucuresti si Ploiesti, apoi intre Ploiesti si Floresti PH si ultimii sunt cei din jud. Arad, pe Glogovat-Arad-Curtici. Intre Sighisoara si Simeria va avea peste tot 120 (cu o intrerupere in zona Coslariu, acolo doar 50 pe vechiul racord), 110 km/h va mai avea intre Floresti PH si Campina, si in rest 100 si sub.

Pe zona recent modernizata Sighisoara - Simeria trenul este trasat in 2:46, resp. 2:52 la intoarcere, cum spunea mai sus si vice33 (si mult mai bine decat acum 3 ani, cand facea 4:06). Din pacate este inca extrem de nesatisfacator, pentru ca viteza comerciala rezulta a fi de doar 59,78 km/h, rotund sa zicem 60km/h. Ori pe Bucuresti-Constanta trenurile cu 4 opriri sunt trasate acum  la 2h:16min, de ex. 1580, si asta cu v max 140, adica o Vcom=99,1 km/h. (nu am comparat cu trenul de 160 fara oprire, pentru ca si 346 are 4 opriri). Ori la 100 km/h viteza comerciala 346 ar trebui sa faca 1:39, iar daca indraznim sa zicem chiar 110 viteza comerciala (suprimam 3 dintre opriri si altfel decat pe Buc-Cta nu avem intrarea anevoioasa in Bucuresti Nord si nici trecerea cu 50km/h din Fetesti), atunci vine 1:30 fix. Deci loc de mai bine este inca destuuuuul.

PS. 1:30 intre Sighisoara si Simeria ar bate orice transport rutier, actualmente se fac minim 2:30 in conditii de trafic bun, via A1+DN14, realist se fac spre 2:45 cu auto. Deci 1:30 ar fi ceva wow, chit ca discutam de orase medii, dar eu zic ca s-ar merita doua garnituri rapide gen Hiperion sa penduleze intre Deva - Simeria - Alba Iulia - Blaj - Medias - Sighisoara si sa faca in jur de 1:55, deci practic sa poata pendula in ritm de o data la 2 ore, iar dimineata si seara sa existe cate un tren rapid care sa mearga Deva-Alba Iulia-Sighisoara in ca. 1:35.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

#134
Dar opa, stai asa. Trenurile 472 / 473 (Bucuresti - Budapesta prin Sibiu) sunt trasate pe Simeria - Vintu de Jos cu 140km/h. Atunci nu inteleg de ce 346+347 nu sunt trasate si ele cu 140 daca nu pe toata distanta Coslariu - Simeria, dar macar pe Vintu-Simeria. Ca doar are 140 atat langa Bucuresti, cat si langa Arad, deci ... ce face schimba de mai multe ori locomotiva?

De fapt ceva e putred in Danemarca la 472/473. Are oprire de doar 1 min. la Vintu, si de 12 in Simeria. Deci pe Vintu-Simeria merge sigur cu locomotiva Disel, deci in nici un caz nu o sa atinga 140... Adica nu cred sa avem locomotive disel de 140.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.