News:

.

Main Menu

Mersul Trenurilor 2016-2022

Started by mr.L, October 23, 2016, 11:42:36 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Andi

In general la fiecare tren au crescut timpii in medie 1 minut pe un interval intre doua statii vecine, deci sa ne asteptam la mers si mai timpuriu.

vancouver

In mod normal lucrurile ar trebui sa se schimba dramatic (in bine) atunci cand se vor putea folosi ambele fire. Exista vreo zona intre Simeria si Sighisoara in care avem ambele fire deja in circulatie? Stiu ca sunt zone finalizate, intrebarea este daca sunt folosite.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Vice33

Din cauza unui incendiu la locomotiva unui mărfar de pe magistrala M300 între stațiile CAȚA-RUPEA trenurile de călători au suferit întârzieri considerabile și anume:

IR 1746 Baia Mare-Bucuresti Nord Gr. A -> 289 minute



IR 1539 Brașov-Cluj Napoca -> 202 minute





Vice33

#108
Cel mai bine îl așteptăm pe ANDI să ne aducă fotoreportajul de sfârșit de an și atunci ne lămurim clar ce tronsoane sunt deschise si care urmează la vară să se deschidă.

Ar fi din ce vad pe Infofer.ro, între Blaj și Mediaș recuperează 10 minute din intarzieri, deci e posibil ca pe anumite porțiuni acolo, sa avem ambele fire functionale.

Phenol

In momentul de fata tot pe un singur fir se circula pe toata distanta intre Simeria si Sighisoara.
Ar putea circula pe ambele fire intre Orastie si Sibot, Blandiana si Alba Iulia, Coslariu si Valea Lunga, Copsa Mica si Medias. Sper ca nu am omis niciun interval de statii.
Pe aceste distante si vitezele sunt mai mari, adica peste 50 km/h.

vancouver

#110
Coslariu - Valea Lunga = ca. 32 km. La asa o distanta, aflata de altfel in mijlocul zonei de santier, chiar ar ajuta sa se dea drumul la 2 fire. In loc de asteptari de trenuri in Blaj sau Coslariu am putea avea treceri in viteza unul pe langa altul...

Pare o situatie comparabila cu nedeschiderea autostrazii LD2 in dec. 2016 sau ST3+4 acum in decembrie 2017. La autostrazi facem presiuni, dar la CF nimeni?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

frunzaverde

Quote from: vancouver on December 07, 2017, 02:32:26 PM
Coslariu - Valea Lunga = ca. 32 km. La asa o distanta, aflata de altfel in mijlocul zonei de santier, chiar ar ajuta sa se dea drumul la 2 fire. In loc de asteptari de trenuri in Blaj sau Coslariu am putea avea treceri in viteza unul pe langa altul...

Cat timp BLA-ul nu e functional si luminoschemele nu se pot configura in formule temporare, nu vad cum ar putea da drumul.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Phenol

#112
Pe firul care se circula in momentul fata sistemul Bla e functional. Dupa parerea mea, near ajuta mult chiar daca ar circula doar cu cale libera pe celalalt fir.
Dar aici probabil intervine si contractul semnat intre firma constructoare si cfr, care prevede mentinerea deschisa unui singure linii pe perioada lucrarii.
Cat despre deschidere partiala, imi pare plauzibila ideea lui @vancouver, iar ideea de a pune putina presiune pe CFR ar putea fi de folos. Totusi, inainte ar trebuii cere pozitia lor oficiala.

frunzaverde

@Phenol, daca e gata, punem presiune. Si cred si eu ca e o idee buna sa punem intrebarea intai, mai ales daca BLA-ul e functional:

In momentul acesta, pe segmentul Coslariu Gr Mures - Valea Lunga lucrarile de reconstructie a liniei 300 par a se fi incheiat pe ambele fire (inclusiv semnalizarea BLA). Cu toate acestea trenurile circula in continuare pe un singur fir, cu viteza redusa. Cand preconizati deschiderea celuilalt fir, si care este motivul pentru care nu se circula in momentul acesta pe ambele fire?

Comentarii la intrebare?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Phenol

Mi se pare ok. Trimitel.

Asi adauga o intrebare si pentru segmentele Orastie - Sibot si Copsa Mica - Medias; si asi pune accentul si pe Alba Iulia - Vintu de Jos unde s-a mai circulat pe firul I, care nu este deschis in momentul de fata. Dar astea sa fie separat, fiindca sunt loturi diferite.

Astea le intreb eu.

@Ionut: Dupa ce aflam cateva informatii, ne-ar ajuta o pozitie si din partea API.

Ionut

Faceti întrebările și trimit eu. :)

Vice33

A apărut oficial anunțul despre schimbarea mersului trenurilor din data de  9-10 Decembrie 2017. Printre "noutăți" ar fi de menționat:

- La trenurile IR 1633 şi IR 1632 București Nord – Brașov şi retur, care vor circula permanent, timpii de mers sunt mai mici cu aproximativ 20 minute faţă pe mersul de tren actual, durata de parcurs fiind de 2h25'.

- Sunt introduse în circulaţie trenurile IR 1784 și IR 1785 București Nord– Pitești şi retur cu legătură în Curtea de Argeș pentru fluidizarea traficului de călători, cu respectarea mersului cadențat la interval de o oră pe această rută.

- Trenurile directe IR 1688 și IR 1689 Tulcea Oraș – București Nord şi retur care circulă zilnic în sezonul estival vor circula şi în perioada de extrasezon, în zilele de vineri, sâmbătă și duminică.

- În cursul anului 2018 se desfășoară o serie de lucrări de reabilitare a mai multor tronsoane feroviare. Lucrările se efectuează pentru creșterea performanțelor infrastructurii feroviare și a serviciilor oferite călătorilor. În funcție de evoluția acestor lucrări, în circulaţia trenurilor pot surveni unele întârzieri sau alte modificări punctuale.

- Trenul IR 1529 (fost IR 1527) şi IR 1528 (fost IR 1526) București Nord – Sibiu şi retur vor circula zilnic în perioada de extrasezon, iar în perioada sezonului estival se vor introduce trenurile directe IR 1929 şi IR 1928 Constanța – Sibiu şi retur. (are mers de "personal" pe întreaga distanță, oprind în aproape toate stațiile).

- Trenurile IR 1534 și IR 1535 Oradea – Cluj Napoca și retur vor circula permanent.

- Trenurile IR 1577 București Nord– Galați și IR 1630 Brașov – București Nord vor circula de luni până vineri.

- Trenurile IR 10641 și IR 10642 București Nord– Dej Călători - Cluj Napoca și retur s-au anulat și vor fi introduse în circulație trenurile IR 1638 și IR 1639 Cluj Napoca – Dej Călători și retur cu legătura spre București la IR 1642 şi IR 1641 Baia Mare – Dej Călători – Bucureşti Nord şi retur.

- Trenul IR 1843 s-a anulat pe ruta Timișoara Nord – Cluj Napoca și va circula între Cluj Napoca și Beclean pe Someș.

- Trenurile IR 1623 (fost IR 1621) şi IR 1624 (IR 1622) vor circula numai pe distanţa București Nord – Sibiu şi retur.

- Trenurile IR 1774, IR 1775 București Nord– Urziceni și retur, IR 1771, IR 1776 București Nord– Slobozia Veche și retur, IR 1540, IR 1541 Brașov – Iași și retur, IR 1694, IR 1697 Timișoara Nord – Drobeta Turnu Severin și retur se anulează. În locul acestora pasagerii vor avea posibilitatea de a călători cu restul trenurilor din grafice, trenuri care vor asigura în continuare legături feroviare între localitățile respective.

În Traficul  internațional

- Trenurile internaţionale IR 72 şi IR 73 vor circula spre/dinspre Budapesta din Timişoara Nord (în loc de Buc. Nord), iar legătura cu acestea dinspre/spre Bucureşti Nord va fi asigurată de trenurile IR 1797 şi IR 1798 Bucureşti Nord – Timişoara Nord şi retur.

- La trenurile IR 366 şi IR 367 Braşov –  Cluj Napoca – Budapesta se va asigura legătura dinspre/spre Târgu Mureş cu trenuri Săgeata Albastră IR 1749 şi IR 1748  Târgu Mureș –Cluj Napoca și retur. Pentru tren IR 366 Brașov – Budapesta se asigură legătură în stația Siculeni de la tren R 5201 care circulă pe ruta Mărășești – Miercurea Ciuc.

- Trenurile Ister IR 472 şi IR 473 vor circula pe ruta București Nord– Brașov – Sibiu– Budapesta și retur.


CONCLUZIE:

1. Deci vom avea toate trenurile internaționale 74/75; 346/347 și 472/473 cu trase pe la Făgăraș-Sibiu-Sebeș-Alba-Vințu de Jos. Sighișoara, Mediaș, Blaj NU vor avea rute directe spre/dinspre Budapesta via Curtici/Arad!

2. Trenul de lungă durată IR 1621/1622 va fi limitat la/de la SIBIU, lăsând fără legătură directă călătorii pe ruta Sibiu-Timișoara. Bravo CFR Călători!

3. O serie de trenuri anulate/limitate.

4. Un singur tren dat exemplu în reducerea timpilor de mers, transformat din "semi"-IR în IR. Oare când vom vedea reducerea timpilor prin FINALIZAREA LUCRĂRILOR la tronsoanele SIGHIȘOARA-SIMERIA, FĂRĂ A ELIMINA OPRIRI ale trasei acelui tren??

5. Un mers al trenurilor făcut fără să jignesc, în grabă sau "de-a-n-pixul"...



Surse: https://cfrcalatori.ro/ro/comunicate/1065-trecerea-la-noul-mers-al-trenurilor-2017-2018 și https://docs.google.com/document/d/1IhZYPMQnDroifxaJqPGY6lyBcZED75RGiJaR_fy3T5c/edit

Andi

Da, atatea lucrari se fac pt cresterea performantelor infrastructurii feroviare incat de la an la an cresc timpii de parcurs peste tot, halal tara.

Neufunk

Problema este ca nu se distribuie. Reconstruim o magistrala, dar nu facem absolut nimic pe restul.

Ma gandesc la bucata intre Ploiesti si Adjud. De ce nu ar merge facuta acolo o modernizare automatizata, astfel incat sa creasca limita la 120? Spre Craiova la fel.

Cu niste reparatii punctuale se poate castiga foarte mult la timpii de parcurs, astfel incat trenul sa ramana macar comparabil cu microbuzul. Si trebuie facut si ceva la gari. Se pierde mult timp la intrarea / iesirea din gari sau la tranzit prin gari importante, iar timpii astia se aduna.

Cu investitii relativ mici in infrastructura, acompaniate de niste investitii in vagoane si un mers al trenurilor facut cu cap, trenul poate inca sa ofere o alternativa pentru transportul rutier in Romania, mai ales daca ne uitam si la infrastructura rutiera. Sunt rute care inclusiv acum, in starea in care se afla reteaua, sunt net superioare microbuzului la timpi.

Sa luam ca exemplu IR12659 catre Suceava. Microbuzul face 6 ore 45 in timp ce trenul ajunge, cu tot cu o intarziere de 20 de minute, in 6 ore si 5 minute. Ploiesti - Adjud se face acum in cam 2h30m, 185 de km. Sa zicem ca ai avea o viteza comerciala de 120km/h pe bucata asta (ceea ce nu este, dar luam in calcul si niste lucrari minore dupa Adjud care ar creste viteza per total) si am obtine o ora mai putin. Microbuzele ar fi scoase complet de pe ruta, mai ales daca la CFR nu se lucreaza numai la infrastructura ci si la confortul pasagerilor.

Vice33

#119


Am cumpărat azi cartea Mersul Trenurilor pentru mama mea. Copertă nouă, însă departe de a veni cu noutăți în ceea ce privește timpii de mers și legăturile. De la an la an, se tot adaugă 1-2 minute în plus la timpii de parcurs.

În 2001 fostul tren rapid de noapte "ISTER" EN 370/371 (care s-a transformat în 2004 în IR 472/473) făcea Arad-Brașov în 6h25' ore și avea opriri: Arad-Blaj-Sighișoara-Brașov-Pedeal-Sinaia-Ploiesti-Buc Nord.

Apoi, treptat s-au tot adăugat stații, mai întâi au cerut cei din Alba-Iulia să adauge oprire, apoi și cei din Mediaș, Simeria, Deva și în loc de rapid de noapte cu 2-3 opriri la 500 de km am ajuns să avem 8-9 stații iar timpul de parcurs a crescut treptat din 2002 de la 6h25' ore la 9.30 cât este în prezent.

În mersul de trenuri anterior (2016-2017) acest tren făcea Arad-Brașov (00:41-10:31) în 9h50', acum din acest mers va face teoretic 8h39' (00:47-9:26), și ajunge în București Nord cu o diferență de -1 h (la 12:05 față de 13:10). Și exemplele pot continua...

De la 6 ore 25 minute la 9 ore 50 minute e foarte mult în 14 ani în care trebuiau să avem rezultate mult mai bune, cu linii reparate în regie proprie, cu reducerea timpilor și cu o întreținere și un management mai eficient. Aici se vede rezultatul celor 15 ani de hoție, lăcomie, furt, înșelăciuni, delapidări și corupție din CFR Călători și nu numai...

Mă întreb retoric: oare voi mai apuca să prind acea zi magnifică când voi face 6h30' între Brașov-Arad via Sighișoara...?