Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TVlad

Vazusem pe youtube un documentar (cred ca pe Practical Engineering) despre "costul" unei vieti, imi amintesc ca era cam de un milion de dolari americani; costul fiind definit ca suma considerata acceptabil a fi platita in ideea de a evita un singur accident mortal.

In cazul de fata, e evident ca un gard costa mai putin deci ar fi o investitie rentabila din acest punct de vedere.

Sorinus

Faza e ca un secretar de stat, sef CFR Infra, etc...nu poate si nici n-ar trebui sa-si bata capul cu micro management de genul asta. El ce-o sa zica, decat ca e un proiect, care e dar nu e gata....bla bla.

Normal ar fi ca CFR Infra sa aiba un departament de siguranta calatorilor (cativa oameni la Bucuresti pt paper work si 2-3 la fiecare regionala) care sa identifice punctele negre, sa le prioritizeze in functie de traficul pietonal, viteza trenurilor in zona respectiva, prezenta vegetatiei sau cladirilor ce obtureaza raza vizuala atat pt pietoni cat si pt mecanicii de locomotiva, si lista poate continua.

Acum, eu, din pasiune, stiu cam cum arata toate haltele de pe regionala Constanta, si cam ce deservesc. Cineva ce chiar lucreaza in domeniu, poate lua trenul efectiv si sa evalueze situatia, desi oamenii din sistem le cam stiu si ei, apoi sa propuna proiectele catre sediul central, care merge mai sus pt finantare.

Care finantare, cum ziceati mai sus, nu e ceva oau pt un gard, defrisarea vegetatiei in zona haltelor, completat becurile si alte d-astea de bun simt. Pt astea ar putea fi alocate cateva mii sau zeci de mii de eur per regionala, anual.

Pt situatiile unde se recomanda pasaj subteran, suprateran sau ceva costisitor, se fac cereri separate de buget si...se spera ca se aloca.

Sa revin on topic, la Mogosoaia, daca nu era primaria, ramanea mizeria aia de peron rural. Varianta actuala, ea insasi o carpeala fff non-standard, nu are nicio legatura cu CFR decat ca si-a dat acordul ca aia sa faca ceva. Din faza de proiect puteau sa zica si cei de la CFR, bai, daca tot o faceti, alocati ceva bani si faceti-o cf standard, cu pasarela.

AndreiB

Aici era super simplu sa faca pasarela subterana sub pod, cu un proiect unitar. Dar lipseste vointa...

gabriels

Daca se fac scari acolo, trebuie si lift, in "secolul 19" exista si persoane in scaun rulant care vor sa mearga cu trenul.
Normativul oricum e clar: unde sunt scari trebuie si lift (sau rampa).

misiekwas

^Mai bine rampa, pentru ca povestea cu liftul va fi urmatoarea:

1. Inauguram liftul
2. Liftul se strica sau e vandalizat
3. Nu sunt bani pentru reparații de liftul respectiv și nimănui nu-i pasa
4. Faza I de repunerea liftului în funcțiune va fi cuprinsa în următor POIM
5. Din păcate, acest proiect va sta 3 anii în contestații și se va cuprinde numai punerea afișului "Liftul stricat" pe cabina.
6. Pentru Faza II orizontul e 2040+

cristi5

#2855
Quote from: gabriels on April 24, 2024, 04:50:24 PMDaca se fac scari acolo, trebuie si lift, in "secolul 19" exista si persoane in scaun rulant care vor sa mearga cu trenul.
Normativul oricum e clar: unde sunt scari trebuie si lift (sau rampa).
Sigur, dar trebuie sa observam ca DN1A insusi are trotuar (sau va avea) si coboara lin la nivelul de sub pasaj. DNul e "rampa" acolo (am scris asta si in comunicat dar poate nu-i clar). Sigur ca se poate face una mai abrupta la nevoie.

Oricum discutia e inutila, evident ca nu va implementa nimeni solutia propusa de noi, ca nu e in proiect, contractul e semnat etc. Si oricum sunt ei mai destepti.

Si ocolirea in numele sigurantei incalca drepturile omului. "Dreptul la TN pe drumul cel mai scurt" rutier sau pietonal face parte din drepturile fundamentale ale romanului, alaturi de dreptul la depasire. Populismul nu ne lasa sa punem pietonul sau soferul/pasagerul in siguranta.