[B] Parcarile din Bucuresti

Started by Ionut, October 17, 2011, 06:17:45 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

Forma de organizare a Bucurestiului este aiurea. Este un oras cu rand de judet...
Practic PMB este judetul, iar sectoarele sunt orase diferite. Iar la asta adaugam Judetul Ilfov si localitatile limitrofe.
Dar aplicatiile de parcare incep sa functioneze. Cele 3rd party (care aplica si un comision), pentru ca cele ale primiriilor sunt o gluma (probabil scumpa).
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

panzer

Hopa. S-a scris pe acest topic intr-o zi cat intr-un an. :lol:  Asa e cand se plimba Monarh-ul...

@kitsune cel mai usor, ocolesti un pic pe A0, iesi pe DN4 si intri in Bucuresti pe Berceni. Lasi masina la Park & Ride si iei Metrou-ul. Ajungi [cam] oriunde si nu iti faci griji.

Este functional P&R de pe Pantelimon? Nu prea am drum in zona.

Daca tot suntem aici, am avut o discutie in contradictoriu cu un cetatean din S6. Eu unul stiu ca parcarea de resedinta [cele albe] este garantata doar intr-un interval orar. De la 08:00 AM pana la 18:00 PM poate fi folosita de ceilalti.

Informatia insa este ascunsa de PSx-uri, sau s-a schimbat cand au crescut preturile de la ~80 lei/an la 600 lei/an.

Putem sa clarificam noi lucrurile ca si comunitate sa nu mai iasa batai prin parcare? Va rog. Ma ajuta colegi care au contracte la PSx? 1,2,3,4,5,6.

dekolor

P&R Pantelimon este functional dar nu are legatura directa cu metroul, doar cu niste linii de tramvai si autobuz ce intorc chiar sub parcare (poti lua autobuzul o statie pana la metrou).

dr4qul4

la 3 si 4, parcarea de resedinta este rezervata 24/24. La 4 poti sa-ti iei si blocator astfel incat sa fie sigur locul tau.
La PS3 avem 2 tipuri de parcari de resedinta: alb, nominal, adica rezervat 24/24, dar pe care poate parca temporar oricine, daca lasa nr de telefon in geam, raspunde la telefon si muta masina. Politia chiar te intreaba daca nu are numar/ai sunat. Daca vine politia locala si ai telefonul in geam, te suna...daca apari imediat si muti masina nu patesti nimic (e directiva de la primar). Daca nu raspunzi/te prezinti imediat, cheama masina de ridicari. Daca ajungi inaintea ei te alegi doar cu amenda.

Locurile galbene (doar numerotarea) sunt rezervate tot pentru riverani, care au alocat un loc de parcare nenominal. Poti sa parchezi pe oricare loc din zona ta (si pe oricare loc nenominal din sector intre 9 si 18:00).
Daca nu ai loc de parcare alocat, poti parca pe cele nenominale, galbene, daca platesti 5 lei/h, dar doar intre 9-18:00. Daca parchezi pe astea si nu ai dreptul, politia vine in 10 minute (la orice reclamatie a unuia care are loc nenominal si nu a gasit loc de parcare) si iti da amenda. Nu ti-o ridica, dar te amendeaza.

Daca esti vizitator....nu ai cum sa parchezi legal dupa ora 18:00, pe nici un loc. Nu ai posibilitatea de a plati.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

@panzer :lol:

A fost okay, am parcat la Colțea, Sf Vineri și Victoriei. Prea multe drumuri în centru pe 37 grade (la umbră) cu copilul.

Te omoară căldura. Incredibil cum se simte în centru la soare. Am traversat Piața Victoriei cu copilul în brațe și a început să plângă (îi era prea cald).

E grav cât de dependenți suntem uneori de mașină. Nu trebuie să ne mirăm de traficul ăsta.

Interesant că în afara intervalului 8-20 este gratis pe locurile albastre.

kitsune

@panzer drumurile mele la București sunt 99.99% legate de transportul unui anumit pacient către diverse clinici, cabinete și spitale. Așa că indiferent de câte park and ride se vor construi, nu le voi folosi niciodată. La fel și metroul sau alte mijloace de transport în comun.
Din păcate asta înseamnă că trebuie să fac echilibristică de multe ori prin multitudinea de locuri de parcare fără informații sau modalitate de plată. Sau de multe ori chiar fără posibilitatea de parcare, să vezi atunci acrobații.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dr4qul4

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

slartibartfast

Park&Ride Pantelimon a fost închis pentru o săptămână. Nu văd nimic despre asta nici în presă, nici în comunicatele primăriei. Nu știu pentru ce, pot doar să sper că pentru o igienizare intensă care să preceadă începerea serviciilor continue de salubritate.

În primele zile (23-24 august), cei care voiau să parcheze acolo aflau despre asta abia când ajungeau sus, unde nu se asigura cale de acces către rampa de coborâre, ca urmare cine ajungea acolo trebuia să dea înapoi în pantă până în intersecția semaforizată de jos. Cred că au fost trași de ureche de poliția rutieră, că acum s-au instalat niște bolarzi.

slartibartfast

O săptămână și jumătate după termenul dat pe hârtiuța agățată pe banda care bloca accesul în Park&Ride Pantelimon, bolarzii sunt tot acolo. Am găsit în sfârșit un articol în B365 care spune că termenul a fost extins la o lună și că într-adevăr se face o curățenie generală. În tot cazul, greoaie comunicarea. Direct de pe site-ul PMB nu găsești vreun comunicat nici să dai cu tunul.

contador

Quote from: kitsune on August 16, 2024, 01:30:01 AMAșa că indiferent de câte park and ride se vor construi, nu le voi folosi niciodată. La fel și metroul sau alte mijloace de transport în comun.
Chiar daca nu le vei folosi vreodata, nu inseamna ca nu vei profita de ele daca altii vor fi incurajati sa le foloseasca.

Iar incurajarea asta nu inseamna vorbe si cantecele, ci taxarea mult mai serioasa a locurilor de parcare centrale (la urma urmei, ele reprezinta o resursa limitata dar cu cerere imensa deci, conform principiului cerere-oferta, pretul poate creste fara probleme) si extinderea sistemului de benzi rezervate pentru tramvaie si autobuze deoarece ele pot cara mult mai multi pasageri per ora per banda decat autoturismele.


Da, trebuie echilibru si de asta trebuie sa renuntam la gandirea ce a aparut la noi prin anii '90 unde "lucrari de infrastructura" = "lucrari pentru autoturisme". (Ceva asemanantor de sinistru s-a intamplat si in domeniul sportiv, unde "investitii in sport" = "bani pentru stadioane si echipe de fotbal")

voicul

https://www.facebook.com/watch?v=819648316998534


Mii de mașini nu mai intră în traficul din Sectorul 4 şi din București.
Șoferii preferă să lase mașinile la marginea orașului și să își continue drumul către centru cu metroul sau cu autobuzul, economisind timp și bani. Componenta ecologică este de asemenea foarte importantă dacă ne gândim la volumul de noxe pe care aceste mașini l-ar fi produs în drumul loc către destinație.
Parcările Park&Ride își arată eficienţa, funcționând în acest moment la capacitate maximă, cu greu se mai găsesc câteva locuri dacă șoferii întarzie peste ora 08:00.
Proiectul de pe Șoseaua Berceni este un exemplu de eficiență în ceea ce privește fluidizarea traficului din Sectorul 4, dezvoltarea infrastructurii de metrou către Șoseaua de Centura și crearea de parcări de mari dimensiuni taxate cu un preț decent.

robert_b

@voicul Cred ca este cea mai buna veste pe care o primim in legatura cu Bucurestiul, din ultimii ani. V-as sugera sa ii trimitem link-ul si Domnului Ciucu de la S6. Poate in urmatorul cincinal/zecinal face si el una la intrarea in oras de pe A1, la M Preciziei :|

TVlad

Stiu de pe acum ce o sa spuna: ca ar vrea sa faca, evident, are chiar toate actele gata dar nu il lasa Nicusor...