[B] Parcarile din Bucuresti

Started by Ionut, October 17, 2011, 06:17:45 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Speedy

#1155
Eu as plati oricand 600 de lei pe an, sau 400 de lei pe luna catre ADP, as participa si la o licitatie, cum scria cineva mai devreme, dar la fel cum spuneam, fac treaba asta pentru ca momentan imi permit.
Daca nu mi-as permite as cauta argumente sa raman la cei 80 de lei. Din pacate argumente sunt destule.

Dar, daca platesc 600 de lei pe an sau 400 de lei pe luna, cam cat ar trebui sa fie amenda pentru cel care ocupa acel loc abuziv? 2000 de lei? 3000 de lei? Ca defapt de aici am pornit aceasta discutie. Daca aceasta scumpire va avea loc, nu cred ca din respect pentru banii dati de cineva, acel loc nu va mai fi utilizat abuziv. Se vor folosi aceleasi argumente, ca toti trebuie sa avem access.

Ce incerc eu sa explic, e ca in momentul de fata primaria incaseaza niste bani nefacand nimic pentru ei. O suma mica cu care nu poate imbunatatii nimic. Ce propuneam eu, o taxa generalizata tot anuala, de la toata lumea, ar putea crea premisele imbunatatirii situatiei. Se strand niste bani, se fac niste exproprieri, si se construiesc cateva parcari...si usor usor apare si o imbunataire...
  De asemenea nu am vorbit deloc despre situatia, destul de des intalnita, cand pe strazi cu case, in spatele blocurilor de la bulevard, oamenii nu isi parcheaza masina in curte, si daca o lasi pe trotuar in fata curtii/casei, te alegi cu carne in frigider...Ca daca e sa numaram cate masini se pot parca in propria  curte, nu mai trebuie chiar 1 milion de locuri de parcare noi...mai scade cifra cu vreo 10-15%..dar comoditatea si lipsa unor norme clare duce la acest rezultat..dau exemplu aici zona Calea Calarasi/Hala Traian..pe apx 90% din porti scrie NU PARCATI GARAJ si ATENTIE CAINE RAU...dar masina e tot pe trotuar..si daca ai vreo treaba pe acolo...nu gasesti loc sa parchezi nici macar neregulamentar...

Locul meu l-am obtinut facand cerere la ADP, desi telefonic mi s-a spus ca la adresa nu e niciun loc disponibil. Stiam de la administrator ca sunt 3 locuri libere, un decedat, si 2 care se mutasera, si la ADP situatia nu era actualizata, s-a actualizat cand m-am dus cu actele, (sa fiu bine inteles...i-am aratat doamnei de acolo locurile libere in tabelul care il avea). DIGITALIZAREA de anul acesta elimina aceste "neclaritati".
Si acum, intreb si eu, daca eu am acest loc de 7 ani, sa zicem, daca vine un nou proprietar, conform carui cadru legal, eu trebuie sa fiu dat la o parte in favoarea celui nou?
Sigur ca ne putem intelege intre vecini si exista comunicare/bun simt..dar nu stiu daca principiul ultimul venit/primul servit se aplica peste tot...nu mai spun ca locurile de langa mine sunt alocate blocului de vis-a-vis, au fost cativa mai destepti cu 2 secunde si au citit ei ca se pot da daca blocul e la mai putin de nu stiu ce distanta de locul de parcare...
Deci sa inteleg ca de cate ori se muta cineva in bloc trebuie sa facem licitatie? Ca cererea e mai mare decat oferta? Nu e mai simplu sa intrebi inainte de achizitie cam care e treaba cu parcarea si sa vezi daca acest criteriu e decisiv in luarea deciziei? Adica apropierea de o scoala sau de o piata/mall/statie de metrou pot conta mai mult decat mult laudata parcare de resedinta...
 
  Revin la ce am scris mai devreme, situatia existenta, cu spatiile de deasupra si dealungul magistralei Berceni-Pipera, cu proiectele care se tot vehiculeaza de 10-15 ani, sau cu Parcajul Ciclop de pe Magheru...despre astea ar trebui sa vorbim...cat mai des, ca acum zic eu ca avem si cu cine. Pana anul trecut in septembrie, nu aveam interlocutori pertinenti pe nicaieri...
   Daca Nicusor Dan va fi intrebat constant despre parcari, va trebui sa vorbeasca si despre acest subiect, nu doar de termoficare....
  Sunt pentru marirea taxei de la 80 la cat se decide, dar repet, doar pentru ca pot suporta financiar acest efort. Nu cred ca va rezolva nimic, doar ca politia locala va da mult mai multe amenzi, bani cu care nu se va construi nimic...Cine nu va plati noul pret, probabil ca va vota cu 2 maini, cu aia care dadeau gratis..stim noi cine..si asa abia am scapat de ei...vrem nu vrem..tot la aspectul social/electoral ajungem...ca asa a fost administrat acest oras...


 

rt25

#1156
Nu spune nimeni de criteriul ultimul venit/primul servit. E o prostie asa ceva.
Trebuie alt sistem evident, ca nu pastram aceeasi chestie doar schimbam actualii chiriasi.
Marirea pretului ar fi buna doar pentru ca ar forta oamenii care detin acum masini sa renunte la locurile de resedinta sau la masina cu totul. Poate ce vrem, ca trebuie sa reducem numarul de masini. Din 40 de apartamente, acum au 20 masini sa spunem, si 10 locuri de parcare. Cei 10 extra parcheaza undeva. Daca politica de taxare determina sa se creeze 2 locuri in plus si determina 5 oameni sa renunte la masina, practic am cosntata ca acum avem 15 masini cu 12 locuri. Ceea ce e altceva si poti si interveni cu coercitie (amenzi/ridicare) daca doar 10% parcheaza ilegal si nu 50% parcheaza ilegal.

Doar ca asa cum e acum, tu te bucuri pentru locul la 84 de lei rezervat 24/24 in timp ce eu poate dau 10 ture in jurul blocului (evident cu poluarea de rigoare) si in final las masina pe un colt unde te incurca cand vrei sa treci. Adica intr-un fel lose-lose pentru amandoi.

Daca vrei poti sa arunci un ochi pe paginile anterioare si la alte solutii (poate parcarea pe zone, cu toate locurile marcate frumos, inclusiv poate 50% din cele informale).  Vrei sa parchezi 2 masini iti trebuie 2 abonamente scumpe.

Ce spun e ca inteleg ideea ca se pot aduce argumente in favoarea pastrarii locului, dar asa cum e acum, nu se mai poate si trebuie facut ceva.
Nu a fost intentia mea sa fie un atac personal (daca s-a resimtit asa, evident scuzele mele).

Speedy

@irirat, calculul tau e corect matematic, dar acei 4000 de lei sunt platiti de toti cei care acum nu au loc de parcare de resedinta si parcheaza la bordura/spati verde/sau pe locul altuia?
Sau marea majoritate nu plateste nimic?
  Eu vad situatia mai simplu, platitorii sunt cei care au loc de resedinta, si cam 2-5% care platesc abonamentul scump la Universitate/Teatrul National...etc..restul pana la 1,4 milioane de posesori de masini nu platesc nicaieri pentru nimic...nici macar nu participa la discutie ca nu ii intereseaza
  Cand parcarea de la Universitate va fi plina de abonamente ale riveranilor, acolo se va scumpi prima data..dar din ce vad eu prin centrul vechi...la suprafata..parcarea aia e cam goala...
 

Speedy

@rt25

Nici vorba de vreo suparare, ma bucur ca putem dezbate...sper ca nu in van...daca subiectul devine viral...poate se misca ceva...simplu nu e, ca daca era s-ar fi rezolvat pana acum...

rt25

eu si multi dintre vecinii si prietenii mei care nu au locuri, ne-am dori sa putem plati undeva un pret decent (n-am pretentii de 84 de lei pe an, dar un 100 de lei pe luna mi se pare decent), dar n-avem unde :D Asa ca evident parcam unde putem pe gratis ca nu am cui plati pretul acesta decent si sa imi stiu masina in siguranta.

irirat

@Speedy - evident ca majoritatea nu plateste nimic si parcheaza pe unde apuca pentru ca stiu ca nu vor fi amendati.
Comparatia cu Universitate / Teatrul National e cam fortata, nu cred ca se compara densitatea de acolo (numarul de riverani /km^2) cu cei din cartierele dormitor (ex. Militari).
Poate iei drept referinta mesajul lui rt25 de acum 3 saptamani, unde intr-o zona dens populata din Bucuresti lumea plateste 12 lei/zi pentru a parca in parcarea primariei. https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=51.msg328963#msg328963

thefrenzybudgeter

@rt25:

Ideea de baza a fost sa realizam ca fara a veni concomitent cu o caldare de bani, si doar sa restrangi parcajul fara a oferi alternative ...te impusti in picior ca aia voteaza. Da este trist ca ar vota "sa le dea" dar asta voteaza oamenii emotional.

www.easypark.dk - un exemplu de sistem de parcari publice/privat ce la care costul este fluid. Totul depinde de zona, ora, durata sederii, aglomeratia de acolo.

Costurile actuale pentru TOATE parcarile publice sunt derizorii raportat la situatia si puterea de cumparare din Bucuresti.

Daca lu-am in calcul un numar de 200.000 de locuri spre a fi inchiriate x 20 Euro/luna/ medie per Bucuresti din mai multe zone am avea o suma spre a fi colectata in jur de 48 mil euro.

Cu aceste sume poti construii un maxim de 5000 de locuri ( subteran sau supraterane ). In orasul aceste este nevoie si de ceva masini ...nu milioane ca acum oricum.

Solutia este una mixta de restrangere parcarii ilegale si folosirea stocului actual la prietul pietei concomitent cu oferirea de alternative. Usor de indurat ( nu financiar ) pentru cei ce primesc un loc pentru cat naiba ma este acum, parca 84 lei/an nu va fi.

Acum suntem in situatia citatului

" Cand doi fumeaza sub semnul fumatul interzis ...sunt amendati
  Cand 200 fac la fel sunt rugati sa se mute
  Iar cand mai toata lumea fumeaza sub acel semn ...se scoate semnul".

Cam asta este situatia parcarilor la nivel national, avem prea multi "fumatori=posesori de masini" si s-a cam renuntat la semne ca deh ar fi prea multi.




rt25

Adica pe sleau:
- unii dau in o saptamana 84 de lei (12 lei/zi * 7zile) cat dau vecinii lor intr-un an catre aceeasi entitate ADP4
- acolo nu exista decat rezidentii ca si clienti ai parcarii
- parcarea este totusi folosita la o capacitate rezonabila

Inseamna ca oamenii ar da mai mult fara sa comenteze in ciuda discriminarii evidente.

@thefrenzybudgeter pare ca confirmi ce vreau sa spun eu.
Sistemul actual nu mai ese fezabil, deci trebuie cumva modificat prin descurajarea detinerii de masini. Ce nu mi-a placut mie in argumentatia ta a fost argumentul ca nu putem modifica sistemul pana cand transportul in comun nu este ceas... Eu zic ca transportul in comun poate evolua in paralel cu reforma parcarilor.


thefrenzybudgeter

"Ce nu mi-a placut mie in argumentatia ta a fost argumentul ca nu putem modifica sistemul pana cand transportul in comun nu este ceas... Eu zic ca transportul in comun poate evolua in paralel cu reforma parcarilor."

Uhh nici pe departe  :) De azi as trece la pretul competitiv in care fiecare liciteaza pentru acel loc in functie de cat isi permite daca il vrea drept loc de resedinta.
Doar am expus si contrapartida, colectam toate acele sume ( eu zic un maxim de 100 mil E asa daca ridici parcarea pe la 40-50 euro pe luna la 200.000 locuri ) dar tot nu or sa fie indeajuns pentru infrastructura necesara

De mers se poate merge in paralel cu siguranta, mai ramane sa ii facem pe unii sa isi deschida urechile si sa nu stea inchisi in birouri.

Fred

Quote from: Speedy on February 16, 2021, 10:59:22 AM
  Cand parcarea de la Universitate va fi plina de abonamente ale riveranilor, acolo se va scumpi prima data..dar din ce vad eu prin centrul vechi...la suprafata..parcarea aia e cam goala...
Ar fi bine sa te uiti in parcare, nu la suprafata, ca sa determini gradul de ocupare al parcarii: e aproape plina.

Speedy

#1165
@Fred
Are foarte mult sens ce am spus, dar probabil nu ai inteles, In alte orase se respecta regula de tine mentionata, nu se foloseste masina daca la destinatie nu exista posibilitati de parcare.
In Bucuresti se foloseste masina, chiar daca la destinatie, locul de parcare nu este disponibil.
As plati 4800 de lei pe an, dar nu mi-a raspuns nimeni care ar trebui sa fie amenda pentru ocuparea locului abuziv. 2000 de lei? 3000 de lei? Si musai banii din amenda sa intre in contul meu, ca locul ala de 4800 de lei e pe banii mei (abordare capitalista), nu pe ai altora cum scriai mai devreme de socoteli pe banii altora...Daca prind 2-3 neatenti, se plateste singur... :D
Ce am zis de argumente, m-am referit la oportunitate, cei care nu isi vor permite 4800 de lei, vor cauta argumente sa nu plateasca, nu vad ce e necivilizat in treaba asta..si vor vota in consecinta...
Legat de cele 10 locuri pe care ai planta iarba, banuiesc ca vrut sa faci o gluma, sa fi sarcastic, practic nu poti inchiria decat 1 loc, per apartament/per masina. sa presupunem ca totusi ai planta iarba pe un loc, iei amenda pentru ca aduci modificari domeniului public fara aprobare/autorizatie.

https://transilvaniareporter.ro/actualitate/plata-abonamentelor-de-parcare-in-cartierele-municipiului-se-poate-efectua-online-de-luni/

La Cluj e mai ieftin abonamentul anual...66 de lei.



contador

#1166
Quote from: rt25 on February 16, 2021, 11:06:18 AM
eu si multi dintre vecinii si prietenii mei care nu au locuri, ne-am dori sa putem plati undeva un pret decent (n-am pretentii de 84 de lei pe an, dar un 100 de lei pe luna mi se pare decent), dar n-avem unde :D

Normal ca nu aveti unde. O parcare supraetajata se construieste cu 10-15.000 euro per loc (daca tin bine minte sumele vehiculate prin Cluj sau Oradea, in timp ce, in Bucuresti, Negoita face subteran cu 30.000 euro per loc), iar la un tarif de 20 euro pe luna investitia initiala s-ar amortiza in 50 de ani. La asta nu uita sa adaugi apoi cheltuielile curente: curatenie, iluminat, supraveghere video, mici reparatii...

Costul real al parcarii in orasele mari din Romania este in jur de 300 Lei lunar.

PS: Spune sincer, daca tu ai avea acum cateva milioane de euro, ai investi intr-un parking stiind ca abia peste 50 de ani ajungi de unde ai pornit? Nu mai bine trantesti un bloc ca sa ai profit 70% in 2-3 ani, decat 0% in 50 de ani?

EDIT:
Exemplu de parkinguri: http://www.monitorulcj.ro/actualitate/68620-oficial-au-inceput-lucrarile-la-doua-noi-parkinguri-in-manastur-96-mil-%E2%82%AC-pentru-666-locuri-de-parcare-foto

Cost total: 9.600.000 euro
Capacitate totala: 666 locuri
=> 14.414 euro per loc

Cum sa inchiriezi asa ceva cu 100 Lei/luna?

ghrt

...iar partea interesantă e că o maşină utilizată necesită de regulă 2 locuri de parcare...
Cont (aproape) inactiv.

rt25

#1168
Quote from: contador on February 16, 2021, 02:00:16 PM
Cum sa inchiriezi asa ceva cu 100 Lei/luna?

Stiam ca se va lega cineva de asta. Dar 84 de lei pe an din spatiul comun (adica al tuturor, inclusiv al meu, numai pentru unii) e ok ?

Am dat si eu o suma din burta care ar fi fezabila si decenta pentru o primarie, care nu ar trebui sa faca profit. Pe de alta parte, sigur s-ar gasi oameni care sa cumpere un astfel de loc cu 15.000 de euro.
Il cumperi si iti este scris in CF la fel cum e apartamentul si terenul de sub bloc.

thefrenzybudgeter

@speedy @fred & company  :):

Uite exemplu de Danemarca unde am prins sa stau cateva un an. Amenda pentru depasirea perioadei este de pe la 75E pana la maxim 100E. Dar poti primi mai multe amenzi pe zi, pe acolo pe unde te prinde, pe acolo te arde. Desi nu au amenzi mari ( cum ar fi cele de 2000 lei sau 3000 lei ).

De ce amenzile mari nu merg?. Fiindca poti avea o persoana cu un venit mai redus ce este indeajuns sa greseasca odata si gata i-ai luat salariul pe o luna, ori asta nu este in regula. pentru altii o amenda de 2000 de lei poate este suportabil.

Eficienta amenzilor vine din aplicarea constanta a regulilor dar pe sume rezonabile la nivel de populatie. Cu cat gresesti mai mult cu atat iti creste suma totala pe care o vei plati.

La nivel de Romania o amenda de 100E unica dar aplicata constant in timp va educa. Si fara deduceri de obraz frumos cu plata in 15 zile. Cat ai luat atat platesti, si sa nu scapi de ea cu una cu doua. Pe aici poprirea vine una doua daca te faci ca uiti. amenzile de circulatie daca nu le platesti in termen de 1 luna de zile ...te cauta pana de frica o platesti ( plus ca mai sunt si penalitati de 10% pentru fiecare notificare trimisa de acestia ).

Asta legat de amenzi. Legat de pretul lunar per loc eu am spus 20E/luna ca sa ne facem o idee in privinta veniturilor. In mod realistic pentru parcarile subterane/supraterane costul lunar per loc nu cred ca poate fi mai jos de 400 lei ( la un cost de constructie de 15 ani  si asta daca ai finantare fara dobanda si o arhitectura a parcajului de "porc" ce nu se integreaza cu zona deloc ).

Cand amenzile se vor aplica regulat nici nu prea o sa mai fie o problema ca ce se intampla daca parcheaza cineva pe locurile rezervate blocului unde locuiesti ( eu nu inteleg rostul locului unic, ca doar acolo este al tau ) fiindca or sa fie locuri.

Bucurestiul este atat de dens incat sa construiesti parcaje la suprafata trebuie sa fii ...

Subteran - prea scump in unele locuri daca ea nu vine odata cu cladirea de locuinte.
Suprateran - mai ieftin chiar si cu o arhitectura interesanta.

Deci hai asa treptat marit pretul de la an la an si in 10 ani si cu veniturile din inchirierea locurilor existente si cu investitii extra putem vedea locuri noi.
La un pret de 20E/luna - ai putea construii un mix de subteran+suprateran la prima vederea de cam 3000 de locuri ( venituri de 48 mil E )

Fara un aport anual consistent de locuri noi ce sa elimine presiunea de mp ca suprafata nu avem sanse doar cu locurile actuale. Avem si prea multi proprietari de masina ce o folosesc doar in weekend sau ocazional. Serviciile de car sharing prin Bucale nu sunt ce trebuie.