[B] Parcarile din Bucuresti

Started by Ionut, October 17, 2011, 06:17:45 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

rota

A început ridicarea maşinilor abandonate. "Oamenii îşi ţin murăturile în ele"

Posesorul maşinii va plăti nu doar cheltuilele de ridicare a autoturismului, ci şi o amendă cuprinsă între 1.000 şi 2.000 de lei. Dacă proprietarul unui autovehicul este de negăsit şi nu vine să-şi recupereze maşina, atunci aceasta poate fi vândută sau casată, la fel şi bunurile din ea.
Sursa

rt25

https://www.mobilitateurbana4.ro/inca-doua-parcari-publice-din-sectorul-4-au-intrat-in-sistemul-de-tarifare/

Parcarea imensa de langa Palatul Copiilor de pe 25 a intrat in sistem parcare cu ora. 1 leu 2 ore.
S-a oferit 48 de ore ca cei care au intrat in parcare cand era gratis sa iasa si sa reintre cu tichet. Acest termen a expirat.

Azi de dimineata la ora 07.00 parcarea era cam la 40% din capacitate, usor mai goala decat de obicei.

Sunt curios care va fi efectul masurii, din mai multe motive:

  • Cei care parcheaza acolo sunt de obicei rezidenti
  • Deja pe stradute sunt supra aglomerate trotuarele
  • E un cartier in care ai presupune ca oamenii ar avea bani sa plateasca suma ~ 12 lei pe zi. Daca mergi zilnic cu masina, probabil undeva la 4-5 lei pe zi.
  • Nu ofera posibilitate de abonare de nici un fel. E cam aiurea sa stai sa platesti zilnic 3-4-5-6 lei in functie de cat ai lasat-o acolo

Cumva, pare ca subiectul e unul de urmarit si un test asupra cum va evolua situatia. Si bineinteles, sa evaluam ce e bine si ce e rau.
Singura chestie care reiese si din comentariile de pe FB la anunt, e ca oamenii din zona si-ar dori abonamente...

voicul

3500 de masini e ceva!
Tot asa.  :cheers:

Earthchild

#1068
Ciucu: "din estimările noastre, sunt 15-20 de mii de maşini abandonate". Enorm! Trebuie ruptă pisica (în două), vorba lui Cătălin și luate măsuri asemănătoare cu campaniile împotriva chioșcurilor și a câinilor vagabonzi, când jumătate din bucureșteni țipau ca din gură de șarpe împotriva lor. În toată istoria noastră, noi românii nu ne civilizăm decât cu forța (biciului sau prin evoluție, a legii). Trotuarele, cel puțin, trebuie readuse la destinația lor primordială.

carutasul

nu cred că țipau chiar așa de mulți împotriva lor, ca dovadă că primul a fost și reales, al doilea n-a mai candidat din motive exterioare :) Era gălăgie multă din partea celor interesați, dar erau clar în minoritate. Și acum cred că e la fel, ba poate chiar mai simplu, pentru că în afară de cei care le folosesc drept piese de schimb ( am și eu câțiva vecini pe aici prin câmp care au transformat terenurile în cimitire de mașini, dar în general e terenul lor, e complict să intervii) ceilalți fie nu renunță din motive sentimentale ( "agoniseala de-o viață") fie nu mai pot - au decedat, plecat în Canada,  nu mai sunt în condiția fizică necesară etc. Dacă e făcută și cu duhul blândeții și cu un timp de conformare ( poate unii mai speră să le repare și le dai timp să le ducă undeva, în curte casei de la țară sau știu eu unde... ) nu văd să apară prea multă împotrivire. Totuși, în continuare mi se pare doar o măsură adițională care nu schimbă prea mult dezechilibrul.

Lyvyoo

Firma de taxi barosana din Ilfov, caut parcare de flota gratis in centrul Bucurestiului, cat mai aproape de Universitate.
Rezolvat, aveti nelimitat pe Coltei!  >:(

Efectiv nu stiu ce pazeste Primaria de lasa gratis totul oriunde si oricand pentru orice taxi, duba, camion, autoturism. Conditia este sa te duca mintea sa nu lasi masina in parcarile amenajate cu 10 lei / zi...Simplu!   





Lozzo

#1071
^^
Cum zice carutasul mai sus acelea sunt cauzele ce duc la masini abandonate.

Eu m-am lovit de una din situatii cu masina parcata in curte, nu pe domeniu public. Si pot sa zic ca birocratia si statul nici nu te ajuta sa iesi din ea. De condus masina pana la statie ITP nu poti daca vrei sa il refaci. De condus masina veche pana la casat (si fara voucher Rabla) tot nu poti. Daca e pe domeniul public si vrei sa ti-o abandonezi la tara in curte ca valoare sentimentala, din nou nu poti. Doar cu platforma si te costa la fel de mult orice ai vrea sa faci. Amenda e la fel si pentru ITP expirat de 1 zi si de 10 ani, si pentru Q7 vechi de 3 ani si pentru dacia sport din 70.

Birocratic ai rezolva macar partea cu reinoirea ITP-ului daca ar exista un ITP provizoriu de o zi doar pentru a conduce pana la statie. Sa te puna sa conduci cu avarii pornite ca la defectiune daca e necesar sa anunti ca nu ai ITP valabil si mergi sa il faci.


L.E.
@rota Oricat ma deranjeaza masinile abandonate pe domeniul public, rezolvarea asta cu casat cu tot ce e in ea e demna de secolul trecut

Ridici masina, dai amenda si il taxezi pentru platforma. Dar in acelasi timp pastrezi tot ce e personal in masina aia ca nu prea ai drept asa sa le arunci pe foc indiferent de greseala omului.

Si daca casezi sau vinzi masina ca nu vine proprietarul la timp sau deloc sa o revedince nu te opresti aici. Din ce castigi din casat sau vanzare scazi amenda si costurile. Ramane dupa sa vezi ce faci cu ce ramane, ca e pe plus sau minus. Si daca e mort omul aceasta diferenta se gaseste la masa succesorala.



L.E. @all
Pe mine personal ma deranjeaza sa faca actiunea acum in forta cand sunt oameni care poate si de frica nu au mai iesit din casa de aproape un an. Nu si-a reinoit unul RCA-ul sau ITP-ul in perioada asta ca nu foloseste masina zilnic poate si acum ne gasi harnicia si ne punem pe ridicat zeci de mii de masini, ca pana acum s-a stat.

Aceeasi situatie o regasesc in poza ta Lyvyoo chiar daca imaginea este deranjanta. Nu prea mai merge lumea cu taxi in perioada asta, asa ca multe stau, nu e chiar o imagine ce regaseam acum 1 an. E nesimtit cel cu firma ca nu ii pasa unde le-a garat. Sa inchirieze ceva in afara Buc.
Drumul preferat: intre cel stiut si cel drept este tot timpul cel care nu este ultimul.

irirat

Nu e nici o birocratie, asta e legea pe care trebuie sa o respectam, nu ai ITP -> nu circuli pe drumurile publice.
Conteaza ca mergi pana la REMAT daca nu te tin franele si nu poti opri la semafor sau calci pe unul pe trecere ? Chiar daca ai prioritate, stii foarte bine ca esti nevoit sa-i mai eviti si pe neatentii din trafic.
O platforma costa 100 - 150 de lei, cel putin atat m-a costat pe mine un drum de 8km in Bucuresti, e o suma infima fata de ce riscuri iti asumi circuland cu o masina cu potentiale probleme / neasigurata sau fara ITP.

Lozzo

#1073
iritat nu prea imi place sa apar birocratia doar ca e pe hartie

ITP-ul nu expira ca si revizia la masina. Asa ca daca frana aia mergea inainte merge si acum, chiar in plus nu s-au defectat multe daca a si stat mai mult. Eu nu zic sa te plimbi cu masina fara frane ca e adusa din Anglia si e o cazatura. Vorbeam de reinoire ITP. Si ce zici tu cu platforma cu pret mic se cam rezuma la distanta aia mica si in interiorul Buc. Ca daca vrei alte drumuri il cam platesti dublu pe om ca face traseu dus-intors si nici nu se leaga la destinatie de vreo alta comanda. Plus ca sunt convins ca nu ai vazut tu chitanta la suma aia, acolo evaziunea din lege nu te-a deranjat?

Cu sau fara modificarea aia in lege, cine se plimba cu ITP/RCA expirat o face si acum si o va face si daca se modifica legea. Macar incercam sa ii ajutam pe cei care vor sa faca treaba corect si nu le punem in carca aceeasi povara ca cel fara respect total. Cu un ITP temporar de o zi in mana eu nu m-as plimba fara frane, ca daca nu mi-ar pasa de altii macar de mine sa imi pese.

RCA-ul nu il discut ca ala e simplu si il comanzi direct de pe net cand ai nevoie, nu e nici o bataie de cap.


L.E. imi cer scuze pentru tonul mai agresiv care se citeste in mesajele mele, ca vin deja mahnit din alta sectiune. Dar nu imi place sa vad aceeasi bataie de joc din partea statului indreptata catre noi si birocratia cu care se apara de greseli si treaba facuta de mantuiala in graba ca arde sau ca se termina mandatul prea repede, ca se propaga si se accepta ca normalitate pe forum
Drumul preferat: intre cel stiut si cel drept este tot timpul cel care nu este ultimul.

irirat

#1074
@Lozzo - am vazut chitanta pentru tractare si am decontat-o pe CASCO  :lol:, cele doua experiente ale mele din Bucuresti cu asta au fost OK.
ITP-ul nu-l iei daca nu ai RCA valabil + in caz ca provoci un acccident si nu ai ITP-ul valid, risti pe langa amenda de rigoare sa platesti daunele provocate din buzunarul propriu...
Asa ca ma scuzati, nu vad nici un motiv sa misti masina de pe loc fara astea doua (ITP+RCA), vorbim de sume infime fata de eventualele amenzi + daune.

Ca sa nu dam off-topic, ca e vorba de parcarile din Bucuresti, parca in definitia de masina abandonata se regasea si lipsa ITP (si eventual RCA), se pot reclama si taxi-urile din imagine.

LE: am gasit cum e cu ITP pentru masinile abandonate, respectiv:
LEGE nr. 421 din 27 iunie 2002 / actualizata in iunie 2020
Articolul 7
(1) Restituirea vehiculului către proprietarul sau deținătorul legal se face pe bază de proces-verbal de predare-primire, în termen de 10 zile de la data la care persoana care revendică vehiculul face dovada achitării tuturor taxelor, a impozitelor și amenzilor prevăzute de lege, aferente respectivului vehicul:
[...]
d) deținerii inspecției tehnice periodice valabile pentru vehiculul respectiv.
[...]
adica daca nu ai ITP la masina si ti-au ridicat-o, e ilegal sa ti-o restituie....


dragos76

#1075
^^
fără supărare, dar sunt cam aberante unele din chestiile ce le zici. "ITP-ul nu expira ca si revizia la masina". "Asa ca daca frana aia mergea inainte merge si acum, chiar in plus nu s-au defectat multe daca a si stat mai mult. ".
Ok, că a expirat ITP-ul că ai fost plecat 3 luni din țară, sau că put și simplu ai uitat să îl faci, și te duci așa până la stația de inspecție, "pe blat" e una. Doar aici aș zice că poate ar fi rost de îmbunătățit ceva, legal (deși habar nu am dacă s-ar și găsi ceva). Dar să ai pretenția că cu o mașină ce nu ai mai folosit-o de ani de zile totul e ok tehnic doar pt că a avut cândva un ITP, mi se pare o enormitate.

Lozzo

#1076
Eu va dau dreptate la amandoi in ceea ce ziceti. Dar

Chitante scrise pe chitantier cumparat din piata mi-au trecut prin mana multe si nu a vazut statul nici un ban din tranzactia aia. Firma de CASCO nu sta sa verifice ca nici macar nu e treaba ei. Poate face o sesizare in momentul in care vede mai multe de la aceeasi firma, dar si acolo o va face pentru a se apara de pierderi nu din spirit civic. Daca se abuzeaza si devine caz de inselaciune in forma organizata o deranjeaza. Cum procedeaza Fiscul cu evaziunea nu o discutam la parcarile din Bucuresti.

Eu am zic ca acelea sunt cauzele care duc la abandonare. Problema incepe simplu cu am uitat o zi, dar de aici se acumuleaza pana iti dai seama ca ani de zile tu ai masina aia fara ITP/RCA ca zici ca las ca rezolv pe maine, din ce motiv te-ai grabi cand te costa la fel azi. Zic si ca statul ar putea sa iti dea o mana de ajutor la inceput cu acest ITP de o zi sa gasesti motive de a rezolva treaba mai rapid in 3 luni si sa nu ajungi la 10 ani. El iti poate da si motive sa o faci prin taxe, amenzi si impozite mai mari la masina, dar aici ajungem sa vedem un stat care e gardian si nu partener. Nu vreau sa vad masina necondusa de sa zicem minim 1 an ca pleaca la drum, dar de la o zi pana la 3-6 luni (sa coincida si cu un termen de revizie ca sa imi intelegi idea) deja devine absurd sa ti la o hartie din motive de birocratie in forma pura.

L.E. am citit partea cu legea adaugata dupa de iritat si din nou vad lege scrisa pe genunchi care sare sa ii dea in cap la cetatean in loc sa il ajute sa se ridice
Probabil cine a scris-o a vrut sa zica ca nu ti-o poate restitui in mana dupa ce ai achitat taxa si sa te lase sa pleci cu ea de acolo pe drum. Trebuie sa o revendici cu platforma daca are ITP expirat si nu diferentiaza intre expirat de o zi sau 10 ani in nici un fel. Plus ca e atat de prost scrisa ca daca iti expira ITP-ul in timp ce o detin ei acolo nici nu ai ce face sa il reinoiesti (presupunand ca au ridicat-o pentru parcat prost)
Drumul preferat: intre cel stiut si cel drept este tot timpul cel care nu este ultimul.

carutasul

bun, păi mașină fără ITP nu prea poți să lași să circule. Că după aia deschizi calea a o mie de abuzuri. E adevărat că dacă nu o miști un an de zile sunt șanse ca mașina să fie perfect funcțională după, dar e o portiță, după aia toți isteții o să se apuce să tranzacționeze "adeverințe" sau ce le dai ca să circule și nu îmi pare ok. Din punctul meu de vedere mai bine le oferi transport cu platforma în limita a n km ( după buget, coane Fănică), pentru că oricum și dacă o ridici tot cheltuiești cu platforma, pentru 100 de lei de căciulă pe care îi recuperezi din taxa de parcare păstrezi prietenia cu cetățeanul :)   Ba poți să le faci și o expoziție cu poze de când erau tineri și mașina nouă :)

dr4qul4

Daca nu o misti 1 an de zile ai sanse bune sa ti se blocheze sabotii de frana cand ai mai mare nevoie de ei. Eventual doar unul de pe o roata ca sa iesi sigur in decor.
PS. Eu chiar am un vecin care tine un Matiz pe post de "boxa". Nu cred ca are muraturi, dar suruburi, vopsea si niste paturi sigur gasesti in ea.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

carutasul

da, nu e un caz singular, când stăteam la "confort 2 sporit" aveam mulți vecini în situația asta :) Ceea ce vreau să spun e că dacă îi iei cu binișorul, să vadă și un pic de compasiune din partea autorităților, ai mai multe șanse să o duci la bun sfârșit. Așa, presupun că pe străzi găsești și mașini furate și folosite în jafuri& tâlhării. Și în plus să se vadă că e o acțiune planificată și metodică, nu hei rup din ăla care dă bine la TV...oamenii nu sunt chiar așa de stupizi pe cât par uneori, se mai alintă și ei...