[B] Parcarile din Bucuresti

Started by Ionut, October 17, 2011, 06:17:45 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

AndreiB

Exista asigurare de "excess" la inchirierea auto. In Romania exista?

panzer

Exista la cei mari, de afara. Astia localnici nu prea ofera pt ca nici asiguratorii romani nu se "baga"!

AndreiB

Ma refer la asigurare oferita de o firma terta, e.g. https://www.insurance4carhire.com/

Alea de la companiile mari de obicei sunt prea scumpe sa merite (in experienta mea).

dr4qul4

Eu nu inteleg ceva: Astia nu au oricum Casco? Si nu pentru asta e garantia?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

AndreiB

#994
Nu prea cunosc termenii din Romania cu asta.

Dar de obicei cand am inchiriat eu o masina in vacanta procesul era asa:

1. Masina continea CDW (collision damage waiver), theft etc, dar continea un "excess" destul de mare, ori puteai sa platesti "super CDW", care te absolvea de "excess".
2. Asigurarea de "excess" pe care poti sa o faci per trip sau anuala la o companie de asigurari 3rd party, iti acopera "excess"-ul in caz ca se intampla ceva, si nu mai erai nevoit sa platesti "super CDW" care era relativ necompetitiv (de obicei mult mai scump decat o asigurare anuala).

In caz de ceva, compania de inchiriat masini te taxa excess-ul pe loc, si tu iti recuperai ulterior banii de la compania de asigurari 3rd party. Exista si carduri de credit care ofera excess insurance inclus (e.g. AMEX platinum) si nu mai trebuie sa iti bati capul cu nimic.

Lasand insa complexitatea de mai sus, vad ca poti sa inchiriezi o masina clasa A/B in Bucuresti cu Avis 360 (totul inclus) cu 20-30 de euro pe zi (presupun ca vara e mai scump). Mie mi se pare un pret competitiv daca folosesti masina foarte rar si mergi preponderent cu Uber/transport in comun in Bucuresti vs. costurile integrale ale detinerii unei masini intramuros.

Cat estimati voi ca ar fi un cost lunar integral al detinerii masinii (finantare + depreciere + service + asigurare + parcare)?

Ionut

Ce legatura au toate astea cu parcarile?

Fred

Daca inchiriereaa ar fi mai simpla si mai sigura, mai putini oameni si-ar cumpara o masina cu care sa mearga ocazional si nu ar avea nevoie de parcari, eliberand din locuri. Da, problemele cu inchirierea face situatia parcarilor si mai rea decat este.

Sau cel putin asa reiese din ultimele postari.

Ionut

Discuția asta a mai fost. Si a rezultat clar ca nu e fezabil sa gândesti ca eliberezi parcări acum pentru ca lumea renunta la masina personala si închiriază în schimb.

voicul

#998
Putin OT - @Fred
Problema inchirierii este rezolvata prin car-sharing. Instalezi aplicatia, verfica odata permisul, card bancar si atat. Sunt 4 sisteme ce ofera masini in B si unul are vreo 500 de masini. Poti inchiria si cu ziua mai ieftin ca la inchirierile clasice
Topic dedicat.

In viitorul apropiat mai mult o sa ocupe locurile de parcare decat o sa le elibereze. Cred ca ar trebuie peste 10.000 de masini in sistem car-sharing ca sa se vada ceva rezultate. 10.000 de masini care ar ocupa 10.000 de locuri de parcare.

Masinile car-sharing se cumpara repede (sa zicem).
Schimbarea mentalitatii (renuntarea la masina personala si trecut pe inchiriat) poate dura ani. Mai mult o sa fie o perioada lunga (ani) in care oamenii o sa tina masina personala, dar o sa foloseasca masinile inchiriate.

rt25

^
De la mine a plecat discutia, in sensul ca am mentionat ca 2 zone ft aglomerate fara parcari. Lujerului-Gorjului si Tineretului, unde nu pot privatii sa faca locuri noi de parcare si primariile au marcat absolut tot.

Ideea era ca Tineretului era la 2 pasi de centru si exista persoane care nu prea folosesc masinile decat ocazional, pentru ca de fapt au tot ce le trebuie in 30 min mers jos sau in 30 de min cu metroul

Mentionam ca poate faptul ca nu ar mai avea locul lor rezervat exclusiv pe 70 de lei pe an, ci fara rezervare si un abonament mult mai mare (eu am spus ca poate 100 de lei pe luna ar fi un pret rezonabil pentru zona aia; am aruncat o cifra aleatoare dar trebuie gasit un mix de descurajare folosire masina dar sa fie totusi rezonabi) i-ar determina sa renunte la masina (deci eliberarea de locuri).

Iar colegii au mentionat, ca acei oameni ar putea pur si simplu sa inchirieze si poate ar iesi mai ieftin (impozit + RCA + ITP + revizie + ipoteticul abonament de parcare la un pret mai mare intr-o astfel de zona). Si de aici a pornit restul discutiei...

dragos76

Da, eu am băgat o remarcă, legat de a face parcări low cost de lungă durată, dar mă gândeam că poate nu ar fi așa de rentabilă soluția față de închiriere. Și de aici s-a divagat :).

Dar totuși, e f bună remarca lui @voicu de mai sus, că și existența unui serviciu de car sharing va afecta, dar din păcate (cel puțin în primă fază) negativ problema parcărilor. Aici clar trebuie și implicare a administațiilor locale (asta se aplică pt orice oraș mare, la adică) să decidă: doresc să încurajeze și această soluție, ca parte a mobilității urbane? Atunci trebuie să găsească ceva soluții privind parcarea acestor mașini, să nu fie și ele o parte a problemei.

panzer

Smart Parking-urile sunt 100 lei / luna (sau erau acum cativa ani). Sunt pline. Unii oameni sunt dispusi sa plateasca atat in cartierele muncitoresti.

Pe de alta parte la Universitate abonamentul este 498 lei/luna (era 380 acum 2 ani). Sunt locuri libere. Chiar si in centru pare un pret prea mare.

@rt25: o mica remarca. Primariile au marcat cam tot ce se putea in zonele de blocuri. Din diverse motive nu au intrat deloc in zonele de case. Este un alt subiect TABU. Dar si acolo este aceeasi problema: e in fata casei mele, este al meu locul de parcare, desi este pe domeniul public si nu imi afecteaza accesul.

rt25

^

Pai am identificat intervalul :) 100/luna plin 500/luna gol.
Evident, fara rezervare exclusiva de loc.

Cristi N

Prin sectorul 1 s-au marcat pe cateva strazi locuri in zone de case dar nu cred ca s-au alocat inca. Le vazusem la un moment dat si pe aplicatia demo a primariei.

Intervalul de pret o sa mai creasca in momentul in care incep sa se amendeze/ridice masinile parcate aiurea.

panzer

Sunt exclusive, 24h. Nu are nimeni acces in locul tau.