[B] Parcarile din Bucuresti

Started by Ionut, October 17, 2011, 06:17:45 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Cristi N

#945
@Zuma80 Mai ai lista respectivelor locatii si eventual mai multe detalii? S-ar putea colabora cu cei de la Sectorul 2 in sensul asta.

zuma80

Din pacate nu mai detin in totalitate arhiva, dar am gasit urmatoarele locatii:
Fainari 8, Pantelimon 330, Rascoala 1907, Pantelimon 283, Mihai Bravu 47-49, Chisinau 24.
Cert este ca nu toate erau fezabile. Cel mai sanatos este de luat la pas zonele si identificate posibile amplasamente.
Dar tot timpul utilitatiile vor fi cuiul lui Pepelea.
Cam asta este ce am mai gasit:




Powered by API/PUM imgur uploader
Pentru A6!

TibiV

Mai oameni, ar fi de ras daca nu ar fi de plans ca intr-o comunitate care urmareste cresterea mobilitatii s-a ajuns la asemenea "frictiuni" intre tabere....  :(

Oricum, sa imi spun si eu parerea despre argumentele folosite de (unii dintre) voi...

@RaduI,
ai luat de la mine +1. Primul. Ceva (nu mai stiu ce) m-a deranjat la una dintre primele tale postari, si pana acum am fost "neutral", dar asta chiar mi-a placut (nu intru in detalii, postarea ta este mai sus)...

@panzer
Am niste probleme cu pozitia ta...
Quote from: panzer link=topic=51.msg325693#msg325693 date=1609894296
Bulevardul respectiv este blocat tot timpul de urmatorul semafor,
b]nu de cei care ocupa temporar o banda pt 15 minute[/b] dimineata.
SERIOS?... o banda ocupata 15 minute in "rush-hour" nu este o problema?!?!?!...

[quote author=panzer link=topic=51.msg325693#msg325693 date=1609894296
Dintre toti, am o intelegere redusa pentru cei din Bucuresti, singuri in masina care merg la servici. Pentru ca au de ales: pleaca un pic mai devreme, au transport in comun, etc.
[/quote]

Buuuun....
In general toti "ne dam cu parerea" pe baza "experientei personale" - ala cu copil de 9 ani nu il intelege pe cel cu copil de liceu, ala cu locuinta "unde'a intarcat naiba balaia" nu il intelege pe cel cu "metrou la nas (aka sub 1-2 km)...

Cazul meu:
De 2 ani si jumatate am facut un "switch" la job - aceeasi pravalie, alte insarcinari. Adica o "reprofilare"...
Adica acum intru "in tura" la 20.30, ies din tura la 10.30 (a doua zi, dupa 14 ore de munca). Cam odata la 3 zile, dar uneori mai des (azi am iesit la 10.30, dorm noaptea asta acasa, si mai intru abia... ahahahaaaaa! Maine seara la 20.30. Si ies vineri dimineata la 10.30... :( )

"The origin" este un cartier linistit, de case, unde nu am probleme de parcare, nici macar in propria curte...  ;)
"The destination" (job) este in semi-centru (in interiorul "inelului principal").

1. Inainte de "reprofilare", am incercat toate variantele de transport public, si varianta "tutu personal".
1a. Cu transportul public, in cursul zilei (dimineata pe la 9, cand toate vin "snur") am facut minimum 50 de minute de acasa la munca (tramvai-metrou-alt metro-per pedes). Dar "normalul era 60 de minute dus, 60 intors = Total 2 ore
Seara, daca am plecat dupa ora 20, am facut si 90 (nouazeci) de minute... Atunci cand am avut "sarcini suplimentare", si am plecat dupa ora 22, ultimii 3-4 km i-am facut cu taxiul, ca nu mai venea nici un tramvai...
1b. Cu masina personala: 30-40 minute. Varianta "tutu personal" insemna ca daca nu ajungeam pana in 9 AM, ma invarteam si 10-15 minute pana gaseam un loc de parcare ("lose-lose situation")... Dar la plecare era mult mai usor (desi, evident, tineam ocupat 10-12 ore pe zi un loc de parcare care ar fi fost util si altora...) Total 1h - 1h 20...
DIFERENTA: 40-60 minute in fiecare zi in favoare masinii personale...

2. Dupa "reprofilare", variantele au fost astea:
2a. Cu transportul public, nimic sub 60 de minute seara, dar se ajunge si la 90. Si este cam "scary" in unele mijloace de pe traseu... Dimineata (spre casa de data asta) cam 60, deci minim 2h dus-intors.
2b.  Cu masina personala, niciodata peste 20 de minute. Basca locuri de parcare "garla", ca atunci cand ajung in zona (seara) toti "colegii de peste zi" au plecat de mult acasa. Pot sa fac si "fite": nu sub copacul ala, ca este cam uscat si se rupe fix peste masina mea. Nu pe coltul ala ca bate soarele prea devreme (vara)/prea tarziu (iarna)...  8)
DIFERENTA: minimum 1h 20min in favoarea masinii...

DAR!... Evident sunt singur in masina cand merg seara la munca si ma intorc acasa dimineata (aproape pranz, de fapt)...
Insa o ora pe zi in viata unui om conteaza enorm (X cate zile o avea omul ala...)
Nu o sa renunt la cateva sute de ore pe an din viata mea doar ca sa ma plimb "ecologic, eficient energetic si prietenos cu locurile de parcare"...

Culmea, daca astazi ar fi fost gata M4 si M5 (integral) nici macar nu mi-as fi adus aminte ca am masina.
As fi avut statii la 5 minute de mers de mars pe jos si acasa, si la job.... Basca as fi putut iesi mult mai des cu colegii la o bere...

PS
panzer, nu ti-am dat dislike.
Nu dau decat fie pentru enormitati (si nici macar atunci daca userul este "fresh") si, mai nou, pentru "linkuri chioare".
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Cristi N

Multumesc mult Zuma80, solutia e minim invaziva si ochiometric se inmulteste cam cu 1.5 nr initial de locuri de parcare.

Daca tot ai gasit lista am zis sa arunc si o privire pe GMaps:

1. Fainari 8 - GMaps - Mi se pare inghesuit nu cred ca incape ceva;

2. Pantelimon 330 - GMaps - Pare potrivit spatiul, nu umbreste vreun apartament de la parter, nu ar trebui sa fie utilitati avand in vedere ca pe 2 laturi e spatiu verde;

3. Rascoala 1907 - GMaps - As zice ca e la limita ca spatiu si umbrire, sigur e plin de utilitati pentru blocurile de jur imprejur, Punctul Trafo e doar varful iceberg-ului;

4. Pantelimon 283 - Gmaps - La fel ca pct-ul 3, plus vegetatie care va trebui taiata;

5. Mihai Bravu 47-49 (cred ca e de fapt aleea Avrig) - GMaps - Nu cred ca se poate face ceva, forma e neregulata;

6. Chisinau 24 - Gmaps - Nu e spatiu, ar implica relocarea punctului termic dar vis-a-vis la nr. 75 pare ca e un spatiu mult mai potrivit, suprafata mult mai mare si doar un punct trafo care ar putea fi inglobat in constructia noua.


Intre timp am aflat ca ceva asemanator cu propunerea ta exista in sectorul 3 pe str Rotunda: GMaps

RaduI

#949
Daca am putea accepta cu totii ca sunt mult prea multe masini (nu 2x ci mai mult spre 10x) si ca indirect aici este mare parte din cauza problemei, nu ne-am mai certa pe blocuri noi cu parcare sau fara vs blocuri vechi fara parcare, ca nu au construit locuri noi suficiente cand au construit blocul sau cat putem sa demolam ca sa facem loc de parcari. Dar asta este parerea mea.

Mi se pare usor exagerata lejeritatea cu care strigam abuz daca maine ar ridica jumatate din masinile din Bucuresti, dar sa demolam si o casa (nu un bloc) prin expropriere de utilitate publica sa construim o parcare sau o autostrada urbana nu ne miroase deloc a abuz. Asta pana e casa mea (sau masina mea) si atunci e un abuz ca ma afecteaza pe mine. Inainte de a da cu pietre, cititi pana la capat sa vedem ca exista si solutii mai pacifiste.

@Fred a enuntat problema frumos pe thread-ul strapungerii Ciurel si incurajez sa cititi. Actiunea asta de rezervare a spatiului prin PUZ si restrangerea dreptului la proprietate la infinit este un abuz. In loc de asta as vrea ca statul (primarie sau guvern) sa se implice proactiv la momentul tranzactie si sa achizitioneze partea pe care o revendica la nesfarsit. Dar intr-un sistem birocratic nimeni nu isi asuma responsabilitatea (architectul sef cand trage dunga aia pe acolo de exemplu,etc) si se acopera de harti. Acel certificat de urbanism in care te atentioneaza sa nu construiesti cumva unde nu vrea el. Cand va construi nu stie nici el, dar el ti-a zis, asa ca nu are vina.

In loc sa expropriem un bloc cu costuri imense si sa ignoram ca poate ii zicem unui batran la 90 de ani: "Ia-ti banii astia si muta-te. Daca vrei mai multi, stai in ploaie si cearta-te cu mine". Ne asumam responsabilitatea ca vrem acolo parcare. La fiecare tranzactie, statul isi rezerva si isi exprima dreptul de preemtiune si cumpara acel aparatament. Pana il foloseste ca sa nu piarda bani il si inchiriaza. Plateste pretul notarial de azi, ca sa nu dam nastere la coruptie. Costul de oportunitate scade ca nu il cumpar la pretul de peste 10 ani si nici nu dau banii pe 200 de apartamente azi si maine imi numar monezile din buzunar sa iau mancare.

Expropierea asta ar cam trebui sa se intample doar in situatii extreme si nu considerata o norma de rezolvare a problemei. Dar ca sa nu ajungem aici ar trebui sa acceptam sa facem un efort mai mare (chiar sa muncim sau macar sa fim dispusi sa platim munca de calitate) si sa ne asumam responsabilitatea (care la noi e sinonima cu salariu mai mare si doar atat) inainte sa propunem orice (orice inseamna asta, ca e neacceptarea unui SF pe post de maculatura, etc). Ar trebui sa acceptam ca orice are nevoie de timp si nu va fi gata maine. Si atunci cand ne decidem si ne apucam avem deja jumatate din problema rezolvata, iar cealalta jumatate aproape rezolvata (ca nu mai e un soc ca se intampla, oamenii au acceptat-o in 10 ani)



In unele situatii se poate implementa usor si fara expropieri abuzive. Si dau ca exemplu Drumul Taberei care are spatiu verde si e atat de aerisit ca nu prea merita discutat.  Dar in multe situatii e aglomerat si ce propune @zuma80 este o solutie. In altele poate vrem sa rupem putinele barierele ingineresti (orice e posibil cu suficienti bani, dar nu la asta vreau sa ajung) sau nu.

  • Spatiul ala de boxe insalubre il putem revendica si retechnologiza ca si parcare si cum facem asta fara sa ne cada blocul in cap.
  • Cand blocam o intersectie 5 ani, ne lovim de mutam toate utilitatile posibile, excavam tone de pamant, nu folosim noi ocazia asta sa facem in zona aia si o parcare subterana. Poate inginerim atent si mai adaugam si pasaje pietonale subterane si rezolvam si alte probleme
  • Daca avem spatiu intre 2 blocuri si doar acoperim niste geamuri de la baie, putem oare construi intre ele o parcare supraetajata?

In unele situatii, in loc sa adancim haosul si mai mult prin parcari aruncate la intamplare poate ar cam trebui sa inisitam pe niste norme urbanistice. Daca locuiesti la 100m de orice bulevard mare al capitalei sa folosesti masina pentru orice deplasare de rutina nu are scuze cand nu exista un astfel de bulevard sa nu fie deservit de minim 4 linii (sau metrou). Dar cu spatiile comerciale de la parter ce facem, ca oamenii au nevoie de ele. Cineva (fara sa fac apologia comunismului, pe vremea cand se gandea) acolo unde a fost gandite spatii comerciale la parter a prevazut si acele parcari separate de bulevard in lungul acestora (vezi Iuliu Maniu, Unirii, etc). Ar cam trebui sa fie folosite la asta si nu au fost gandite ca si parcare rezidentiala si daca vrem parcare rezidentiala cand traim langa un bulevard ar trebui sa o gandim in alta parte. Ca sa adancim si mai mult haosul, acolo unde a fost gandit spatiu rezidential fara aceste zone comerciale, noi am permis ca orice apartament sa fie transformat in spatiu de birou. Acum ne dam seama ca pe langa ca nu avem spatiu de parcare pentru rezidenti, mai cream si presiune cu spatiul de parcare comercial. Discutia asta cu spatiu comercial se poate usor tranfera la casele (gandite multifamiliale sau nu) si folosite ca birou.

L.E. Ca sa nu mi se zica ca doar arat cu degetul, ca si rezolvare la ce am zis mai sus. Nu ar trebui sa acceptam o solutie de efort minim in care marcam in PUZ zonele doar in functie de regimul de inaltime. Aruncam problema peste gard la privat, ii spunem ca trebuie sa faca locuri de parcare si fiecare intelege ce vrea din asta si trecem mai departe. Marcam zone in care vrem sa facem birouri (cum  s-a facut La Défense in Paris) si situatia e clara pentru cel care construieste, situatia e clara pentru primarie. Cauti solutii pentru cum aduci eficient oamenii la munca in programul normal (ceea ce zice @TibiV) si nu cum isi lasa copii la scoala (vezi cazul @panzer). Nu construiesti apartamente si astepti (ceri si speri) sa apara parcari rezidentiale, farmacii, hypermarket-uri. Ca o paralela la discutia despre autostrazi si distanta pana la orase. Nu construiesti autostrada pe post de centura, amesteci trafic local cu cel de tranzit si apoi 30 de ani inca mai cauti solutii.

Ca si rezumat, eu zic ca trebuie sa reducem numarul de masini, sa promovam responsabilitatea, sa fim rabdatori, sa fim inventivi. Nu in ultimul rand sa acceptam ideea ca cine iti face un rau, nu iti vrea neaparat raul si cateodata trebuie sa fim protejati de noi insine.

L.E. Ca si completare la "Ar trebui sa acceptam ca orice are nevoie de timp si nu va fi gata maine." Implica si sa renuntam la egoism de genul de ce as renunta eu astazi la ceva pentru ca in viitor copilul tau sa fie mai fericit. De ce as renunta eu la masina mea azi, ca pana ajungeti voi sa fiti ecologici si sustenabili eu o sa fiu batran si nu mai am nevoie de masina. De ce sa gandim ceva ce va fi gata peste 10 ani si bun si eu risc sa nu il mai prind ca mor, nu mai bine facem noi ceva astazi prost si repede pentru mine si sa se descurce nepotii peste 10 ani ca atunci e problema lor si nu a mea.

TibiV

Ultima idee mi-a adus aminte de un (semi)banc de acum 30-40 de ani...

Un soricel urmarit de pisica prin ograda ajunge langa Joiana...
"Vacuta draga, pisica vrea sa ma manance. Ascunde-ma te rog!"
Joiana: "Vino sub coada mea!" Si arunca o balega peste soricel....
Ajunge si pisica, care se tot invarte, pana vede ca de sub balega se iveste o codita de soricel. Sare pe codita, scoate soricelul si il mananca pe loc.
MORALA:
1. Nu toti cei care te baga in rahat iti vor raul.
2. Nu toti cei care te scot din rahat iti vor binele.
3. Si daca tot ai intrat in rahat, intra complet, sa nu te vada nimeni!
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

RaduI

Chiar la aia ma gandeam si explica perfect ce am vrut sa zic. Multumesc ca l-ai adaugat.

anacronox

Quote from: Cristiano on January 06, 2021, 10:02:34 AM
La 6  62 lei!

La 1, 270 RON pt parcare intre 18 si 8 si 600 RON pentru parcare 24/7.

zuma80

Tinta principala a urbei si in general a tot ce se intreprinde si la nivel national este una singura: CRESTEREA CALITATII VIETII.
Dar pana aici cred catrebuie sa avem alte doua caliati la baza, EDUCATIE si BUN SIMT. Educatia este limpede ce inseamna dar BUN SIMT este o tema care ar umple pagini.
Cum poti sa cresti calitatea apeland la solutuii de tipul "Daca avem spatiu intre 2 blocuri si doar acoperim niste geamuri de la baie, putem oare construi intre ele o parcare supraetajata?"
Calitate vietii nu inseamna wc-ul mutat din curte in casa, inseamna siguranta in exploatare, sanatatea populatiei (sunt sapte cerinte de calitate legal instaurate de legea 10).
Sanatatea populatiei inseamna si ventilarea naturala a spatiilor, insemna iluminare naturala a spatiilor, etc...
In acest oras nu poti sa fi pieton, si in special in cartierele dormitor cele de care discutam acum.
Solutia este sa elimini masinile inclusiv prin dezvoltarea infrastructurii de transport. In Romania va dura ani (zeci), si in final autoturismele personale nu o sa dispara in totalitate pentru ca este imposibil sa oferi transport public rapid si simplu intre toate localitatiile din tara.
Peisajul actual cu masini peste tot trebuie sa dispara, odata cu cresterea calitatii STB-ului dar si "ascunzand" o mare parte din ele.
Se moare pe treceri de pietoni pentru ca soferii nu vad oamenii de masini parcate.
Nu poti insanatosi acest oras doar cu pansamente.
Pentru A6!

RaduI

@zuma80 Aceea parcare intre geamurile de la baie era data doar ca exemplu de "thinking outside the box". Daca raspunul la intrebarea ce trebuie sa facem e doar parcare (si nu gasim altceva), raspunsul la intrebarea cum facem parcarea nu e doar un singur tip de parcare pe care il plasam oriunde.

Si daca vrei pot sa o apar pana la capat ca nu e chiar cea mai proasta idee. Am zis sa acoperi geamurile si nu sa le elimini. Evident ca trebuie in continuare sa elimini umezeala din baie prin aerisiri. Ca nu ai geam de 30x30 la baie nu e o tragedie, ca nu sta nimeni si contempleaza pe geamul de la baie (nici macar pe WC). Ca va trebui sa prevezi amortizoare de vibratii si zgomot si ca nu ne apucam sa zidim direct pe bloc, asta e partea de bariera inginereasca de care vorbeam si de cat suntem dispusi sa acceptam sa platim pentru a impaca si capra si varza ( daca nu vedem ca poate capra nu are ce cauta in razor cu varza si insistam ca fiecare sa isi duca la pascut capra pe unde vrea)

Am incercat sa am un discurs destul de coerent si daca vezi ceva gresit sau care nu se pupa intre toate postarile mele de pana acum sa imi zici. Poate nu reamintesc de fiecare data cand zic ca sunt prea multe masini si trebuie eliminate ca nu vreau sa ne punem toti pe alergat.

Eu alternativa la masina nu o rezum simplu doar la transport public (autobuz, tramvaie, trenuri, metrou). Include si infrastructura rutiera alternativa: piste de biciclete, benzi dedicate pentru autobuze si taxi, benzi dedicate pentru car pooling, parcari pentru scutere (ca alternativa mai eficienta la un om in masina de 4).

Include si solutii de transport public private: taxi, Uber, car-sharing (in toate formele de la inchiriat cu ora la inchiriat un weekend), car-pooling, inchiriere clasica, trotinete electrice, biciclete electrice.

Si cand citeste cineva lista asta, ma simt obligat sa nuantez ca nu spun nici ca avem nevoie de toate, nici ca sunt singurele si nu avem nevoie si de altele. Ca si exemplu de asta este drop-in pentru scoli pentru jumatate de ora la ora 8 cum a propus @panzer. Nu am zis niciodata ca ideea este rea, ci chiar am admis ca avem nevoie de mai multe astfel de idei inovatoare. Ca @panzer se supara pe mine ca am zis ca poate e mai bine sa nu o trantim orbeste in fata scolii sau ca daca am avea scoli bune langa casa nu ar fi nevoie de parcarea aia de la inceput, nu prea am ce sa fac.

Fred

Quote from: RaduI on January 06, 2021, 04:10:18 PM
In unele situatii se poate implementa usor si fara expropieri abuzive. Si dau ca exemplu Drumul Taberei care are spatiu verde si e atat de aerisit ca nu prea merita discutat. 
Total de acord cu ideea, dar cu 2 adaugiri:
- Drumul Taberei nu e atat de aerisit incat sa nu aibe probleme enorme cu parcarile, inclusiv spatii verzi transformate legal sau ilegal in parcari. Cand se lucra la metrou si cateva luni dupa aceea erau masini parcate pe bulevard pe banda a 3-a si pe banda 1 de circulatie, erau poze pe forum.
- cu exceptia catorva zone din inelul central majoritatea blocurilor construite inainte de ~ 1985 au mai mult de 50% din durata de viata depasita. Dupa cum spuneai ai incaperi mici, joase (2.5m inaltime, standardul curent parca cere 2.8), iar instalatiile sunt praf: instalatii electrice pe aluminiu care nu duc mai mult de 4.5kW per apartament (o singura plita electrica moderna consuma cam 7kW), instalatii de apa peticite si ras-peticite, alimentare cu apa si gaz extrem de greu de contorizat individual in exterioriul apartamentelor, lifturi neconforme si cu durata de viata depasita de mult, etc. Practic multe din blocurile astea sunt niste ruine, chiar si in Drumul Taberei sunt destule (cele comfort 2, in special) care nu prea mai au nici o valoare pe termen lung si trebuie demolate. In multe cazuri daca sunt demolate si in locul lor sunt construite parcari la sol, cu costuri minime, reducerea numarului de masini (ale celor care locuiau in bloc) si folosirea parcarii de cei de la blocurile ramase in jur s-ar putea sa fie suficienta. Altfel parcarile supraetajate mecanizate costa si mult mai mult decat se va recupera din chirii, dar arata si groaznic si nu ajuta cu nimic la aerisirea cartierelor.

PS. Elvetia nu e deloc socialista daca privesti lucrurile mai de aproape. Am prieteni foarte apropiati care sunt mutati permanent acolo, nu doar parcarea e scumpa si nu e subventionata de nimeni, dar asigurarile de sanatate sunt private, daca iti faci atunci ai. Elvetienii sunt atat de capitalisti incat cantoanele negociaza cu companiile mari rata de impozitare daca isi fac birouri pe-acolo, compania care lucrez are un asemenea aranjament cu cantonul respectiv si taxele sunt mai mici decat in Romania. Am mentionat ca taxele si impozitele sunt mult mai mici (ca procent din venituri) in Elvetia decat in Romania, care le are mai mici decat tarile nordice, un pic mai socialiste?

Liviu M

Fred, unde dispar locatarii din blocurile demolate?

PS Pariu că pentru ei apartamentele alea sunt super valoroase?

Fred

Dupa cum spunea @RaduI, e vorba de exproprieri. In permanenta se construiesc cladiri noi si oamenii se muta in ele, alte apartamente raman libere in urma, Bucurestiul creste. De asemenea unele din blocurile de care vorbesc in partial ocupate, stiu personal un caz cu bloc 1/4 nelocuit, iar peste 50% din apartamentele locuite sunt inchirieri pe termen scurt (1 an) pentru studenti.

rt25

#958
Oh wow, dupa ideea: cine nu are bani sa faca rost de parcare nu are dreptul sa isi cumpere masina, vine si ideea hai sa demolam blocuri ca sa redistribuim spatiul locatarilor care pleaca, celorlalti.

Alta idee care pare capitalista, dar in realitate a fost practicata la pachet cu prima inainte de '89:
- 1. nu ai aprobare de la partid, nu iti iei masina (adica nu ai locul de parcare deja obtinut, si la astfel de idei, nu il poti obtine decat prin coruptie)
- 2. nu ne convine de blocul tau, va dam afara si il demolam. Mai stim unul care au demolat jumate de Bucuresti pe motiv ca era insalubru sa faca o magaoaie a carei intretinere costa de ne usuca...

Idee majora e ca aceste masuri, Fred, au potentialul sa maximizeze abuzul si coruptia autoritatilor.
Ca nu o sa vina nimeni daca locuiesc in blocul cu pricina sa imi dea macar 1.5x valoarea de piata a apartamentului (valoarea sa imi cumpar altul similar + ceva bani pentru deranj)... Plus ca intr-o zona, toate blocurile similare ca durata de viata, cum il alegi pe ala pe care il demolezi ?

Liviu M

Sorry, n-ai răspuns. Unde dispar studenții care stau acum în blocurile alea?
Observi că nu pun problema demolării, sunt curios cum dispar actualii locuitori. Că daca nu dispar locuitorii, nu dispar nici problemele, cel mult le muți în altă parte.