[B] Parcarile din Bucuresti

Started by Ionut, October 17, 2011, 06:17:45 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

carutasul

^ se pare că a zis bine cine a zis că cei care nu cunosc istoria sunt condamnați să o repete.
După cum bine ai zis, în fața porții tale primăria nu a pus indicator de parcare. Deci să nu te miri când hingherilor li se va părea mai simplu să o ridice pe a ta :) Când stăteam în Pantelimon, deși Vergului era liber ( și cu două benzi) iar bd Pantelimon, ca și acum, plin de mașini parcate aiurea, începuseră să le ridice de pe Vergului. Eu nu parcam acolo, ca să fie clar că nu îmi apăr "sărăcia și nevoile". Pur și simplu pe Vergului aveau loc și "randament" :)
Eu nu sunt împotriva ridicării mașinilor, sunt însă pentru reglementarea cât mai precisă a situațiilor pentru a evita abuzurile. Dacă se poate, ideal e ca omul să știe că dacă parchează pe bulevardul X riscă ridicarea iar dacă parchează pe str Y riscă amendă. Pentru că altfel, surprinzător, nu mașina bizonului ( dacă nu cumva bizonul e proprietarul firmei de ridicare :) ) o să fie ridicată prima.
Personal se întâmplă să am încredere în dl Ciucu, dar peste patru ani sau în alt sector... nu se știe. 

Fred

Quote from: carutasul on December 28, 2020, 09:24:45 PM
1. Partea cu ridicarea nu ține de regulamentul auto și nici de legislația națională,
2. și banii merg la primărie, deci măcar ajung într-un buget al comunității, la panseluțe sau la borduri, nu la "văru Vasile ridicări auto SRL".
3. Nu cred că vreunul de aici a vorbit despre încurajarea ilegalității, ci de ajustarea legislației la nevoile cetățeanului și, în general, la realitate.
1. Tine de legislatia nationala, prost facuta pe genunchi de un celebru premier mult-iubit.
2. Pentru ca primaria in loc sa fie obligata prin lege sa contracteze la licitatie operatiuni de ridicare, transport si depozitare, contracteaza un serviciu monobloc unde putini se pot califica. De pilda in aproape orice orasel exista 2-3 masini care pot tracta, exista ceva teren al primariei unde se pot depozita cateva masini, cand externalizezi complet serviciul si banii se duc "unde trebuie", pentru ca legea a fost facuta cu prostie sau cu dedicatie (nu am mare incredere in https://en.wikipedia.org/wiki/Hanlon%27s_razor ).
3. Nu a vorbit nimeni de ajustarea legislatiei la nevoile cetateanului pana nu am pomenit eu de varianta asta. Dar chestia asta se numeste slippery slope, ajungi sa legalizezi violul pentru nevoile cetatenilor din Vaslui (incerc sa evit Godwin's law, dar totusi sa explic cum vad lucrurile).

De ce la #3 "exagerez"? Pentru ca locurile in care parcarea e interzisa sunt in general cele in care ori se incurca traficul (auto sau pietonal) sau creaza probleme de securitate in trafic. Sunt o gramada de stradute unde vizibilitatea la iesirea in bulevarde e obturata de masinile parcate chiar inainte sau pe colt, sunt bulevarde cu capacitatea de trafic redusa de masinile parcate, unde nu se poate face inscrierea pe banda 1 pentru viraj la dreapta pentru ca e blocata (si am vazut accidente in care cate un biciclist de pe banda 1 care mergea inainte a fost lovit de masina care facea dreapta de pe banda 2, ca pe banda 1 era masina parcata). Cred ca in majoritatea cazurilor de parcare neregulamentara ori incurca traficul, ori e un pericol pentru trafic, deci masinile respective trebuie ridicate. Poate or fi 5% din cazuri in care nu incurca pe nimeni, dar in acele cazuri parcarea ar trebui sa fie permisa, deci nu se pune problema amenzilor sau ridicarilor.

Fred

Quote from: irirat on December 28, 2020, 11:32:51 PM
@Fred, e ok, am inteles ai posibilitati materiale (pe care ai tinut sa ni le expui), asa ca ai unde sa parchezi pe locul tau cumparat sau pe cel care ti l-a asigurat firma, prin urmare e greu sa te pui in papucii altora care nu-s ca tine si stau la un bloc vechi unde nu mai poti sa inchiriezi loc de parcare ca le-au inchiriat unii pe viata sau in ultimii ani s-a interzis parcarea pe stradutele adicente.
Nu, nu ai inteles nimic. Ce trebuie sa intelegi e ca daca iti cumperi masina trebuie sa ai posibilitati materiale sa iti cumperi sau inchiriezi si loc de parcare; daca nu ai loc de parcare nu ai voie sa iti lasi masina unde nimeresti. Tine de respectarea legii, de civilizatie si de atitudinea de bo$$ pe care o ai sau nu.

TibiV

#888
@carutasul

1. In fata portii mele nu este indicator de "Parcarea /stationarea / oprirea interzisa". Deci cat timp nu blochez accesul altora, nu am nici o problema legala si nu risc sa imi fie ridicata masina....
2. Nu stiu cine este dl. Ciucu (presupun ca nou primar de la S6... simpla deductie logica, caci nu le stiu inca numele celor 4 3 primari noi) dar sper sa nu te dezamageasca.
LE
Mi-am adus aminte ca stiu si numele primaritei de la S1...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

carutasul

Da, discuția a pornit de la anunțul că în sectorul șase se vor ridica mașini, deci ai dedus bine. ( după părerea mea e inteligent și are ambiții mari, deci nu o să dezamăgească pentru că nu vrea să se limiteze la sector :) )
Faptul că în fața porții nu ai nici un indicator, câtă vreme e drum public, nu te ajută cu nimic în principiu. Câtă vreme locul nu e marcat ca loc de parcare și câtă vreme e public... "there is no waranty". Aici unde stau eu drumul de acces e drum privat, dar în oraș nu e. Asta încerc să explic. Sunt locuri unde străzile sunt suficient de largi , trotuarele încăpătoare și ai putea "în principiu" parca, dar ele nu sunt marcate ca atare și deci legal e interzis să lași mașina acolo. Primăria ar putea să pună marcaje sau să ridice mașinile; în mod normal ar trebui să înceapă ridicarea din zonele critice, dar în realitate nu s-a întâmplat așa data trecută și nu aș vrea să ne bazăm doar pe bunul simț al primăriei de sector/poliției locale. Asta e tot. De fapt firmei de ridicări îi e mai ușor să intre pe o stradă mai liberă, unde poate ridica 10 mașini în 20 de minute, decât să meargă pe un bulevard aglomerat unde chiar e nevoie să ridice mașini, dar nu au loc pentru utilaje, blochează traficul pe durata ridicării etc.  Eu cred că am terminat cu ce am avut de spus. După cum ziceam, nu mai locuiesc în oraș, când vin parchez pe locurile amenajate dacă nu pot lăsa mașina la Cora să vin cu tramvaiul, deci nu mă consider implicat. Cine pricepe pricepe, cine nu... să nu se plângă  mai târziu :) 

Cristiano

Ar trebui marita si parcarea de resedinta de la ADP, cat este acum pe un an sa fie per luna taxa, plus reinoirea contractelor anual, CI si Talon la adresa, RCA Valabil, ITP VALABIL si la chiriasi numai in baza unui contract la ANAF  valabil pe un an!

paullie

E mult Cristiano 60 pe luna. 240 pe an cred ca e ok. Cu restul de acord.

Horatiu Ionescu

Eu locuiesc in Iasi (nu in centru, in cartierul Alexandru cel Bun). In spatele blocului meu s-au inchiriat locuri de parcare prin licitatie. Chiria lunara a ajuns pe la 300 de lei (deci pe luna, nu pe an). Este si un record in Iasi de 800 lei/luna.

RaduI

#893
Problema legalitatii parcarii in anumite zone cred ca este creata de spiritul legilor. Parcarea este permisa peste tot cu expectia zonelor unde nu este interzisa, ceea ce creaza adesea confuzi si interpretari eronate de multe ori (ex. parcare pe trotuar cu lasat 1m pentru pietoni).

In schimb daca legislatia ar fi schimbata in parcarea este interzisa peste tot cu expectia zonelor in care este permisa nu ar exista loc de interpretari. Bineinteles ca fiecare astfel de zona ar trebui clar marcata.

Sa luam situatia parcarii in fata curtii. In momentul de fata cum nu exista indicator de "Parcare interzisa", teoretic ai voie sa parchezi. Daca legislatia ar fi schimbata nici nu s-ar pune problema indicatorului. Daca nu ai loc marcat (platit/aprobat) in fata portii nu ai voie sa parchezi.

La fel in cazul parcarii inainte de intersectie sau trecere de pietoni. La momentul marcarii se masoara distanta de siguranta minima. Daca esti parcat in afara acestor zone inseamna ca esti mai aproape de 25m. Nu trebuie politistul sa masoare cu pasul.

In cazul zonelor verzi (chiar daca nu au urme de vegetatie) sau virane pe acelasi principiu nu s-ar pune in discutie legalitate. Nu este marcat, deci prin urmare interzis.



frunzaverde

Regulile de circulatie si semnificatia indicatoarelor de circulatie in (mare parte din) Europa (si nu numai) e reglementata de Conventiile de la Viena. Nu poti schimba interpretarile astea la nivel national.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Liviu M

#895
La nemți scrie clar că n-ai voie să parchezi in dreptul intrarilor/ieșirilor (auto) în/din curți/garaje și nici acolo unde bordurile sunt coborate. De obicei la ieșirile din curti/garaje trotuarele si bordurile sunt mai joase decat in rest (să poți intra/ieși fără să faci mașina praf).

RaduI

#896
^^ @frunzaverde si totusi pot sa iti garantez ca acesta este cazul in legislatie in Elvetia, parte a aceleasi conventii. Din plimbatul prin lumea asta, in tarile civilizate, totusi pare ca se aplica regula asta. Parcarea este interzisa peste tot cu exceptia zonelor in care este explicit permisa.

Si poti sa imi indici unde in conventie este mentionata reglementarea despre parcare? Asta pentru ca tu ai adus in discutie aceasta conventie.

Nu am vorbit despre schimbarea regulilor pentru oprire si stationare. Acestea se aplica in continuare neschimbat, ca si toate regulile de circulatie de altfel. Am vorbit strict despre parcare.

Eu as prefera daca am un bulevard de 1km si o parcare doar pe 50m de drum sa nu pun 21 de semne de parcare interzisa din 50 in 50 de m, ci doar un singur semn de parcare in dreptul acesteia.

Legat de legislatia auto, aceasta trebuie privita ca reglementare pentru toti. Aceasta functioneaza ca orice lege. Si de exemplu parcarea interzisa in dreptul cailor de acces nu este pusa doar pentru conducatorul auto, ci si pentru administratorul drumului. Nu ai vrea sa te trezesti cu o parcare construita in fata portii, parcari construite pe toate trotuarele fara loc pentru pietoni, parcare in dreptul trecerilor de pietoni, etc.

Exact aceasta este problema in interpretarea de parcarea este permisa oriunde nu este explicit interzisa.
Quote from: TibiV on December 29, 2020, 07:47:44 AM
1. In fata portii mele nu este indicator de "Parcarea /stationarea / oprirea interzisa". Deci cat timp nu blochez accesul altora, nu am nici o problema legala si nu risc sa imi fie ridicata masina....
In opinia mea, in momentul de fata aceasta parcare interzisa in dreptul cailor de acces a capatat din cauza acestei mentalitati de pot sa parchez oriunde daca nu este interzis o conotatie gresita. Se interpreteaza ca "tu nu poti sa parchezi in dreptul caii mele de acces pentru ca este interzis. E calea mea de acces, asa ca eu pot parca". Chiar daca acea cale de acces este in continuare domeniu public, chiar daca blocheaza pietonii, chiar daca blocheaza accesul pompierilor pentru a te salva. Sunt convins ca multi ar fi scandalizati daca ar primi o amenda ca si-au parcat propria masina in dreptul portii casei. Ori in viziunea in care parcarea este interzisa peste tot cu exceptia zonelor permise si marcate, cred ca se poate constientiza mai usor ca toti, inclusiv proprietarul imobilului, nu au dreptul de a parca acolo.




Fred

E o confuzie, Conventia respectiva include semnele de circulatie, dar nu si regulile specifice privind parcarea; un semn de "oprirea interzisa", de pilda, are acelasi efect in toata lumea prin prisma Conventiei, dar in lipsa lui Conventia nu impune nici o regula generala daca e voie sa parchezi sau nu.

Iar legislatia cu parcarea pe trotuar daca se lasa 1 metru pentru pietoni a fost clarificata de instanta acum cativa ani (decizia nr 248/2012): fiind 2 prevederi legale, una care interzice complet si una care permite doar daca exista panouri si marcaje de parcare si daca lasi 1 metru, atunci au stabilit ca e interzisa parcarea pe trotuar daca nu exista o parcare amenajata si semnalizata si care lasa acel 1 metru. Exista pe Internet un interviu cu Cristi Danilet cand era membru CSM pe tema asta.

rt25

#898
Quote from: Fred on December 29, 2020, 01:53:20 AM
Quote from: irirat on December 28, 2020, 11:32:51 PM
@Fred, e ok, am inteles ai posibilitati materiale (pe care ai tinut sa ni le expui), asa ca ai unde sa parchezi pe locul tau cumparat sau pe cel care ti l-a asigurat firma, prin urmare e greu sa te pui in papucii altora care nu-s ca tine si stau la un bloc vechi unde nu mai poti sa inchiriezi loc de parcare ca le-au inchiriat unii pe viata sau in ultimii ani s-a interzis parcarea pe stradutele adicente.
Ce trebuie sa intelegi e ca daca iti cumperi masina trebuie sa ai posibilitati materiale sa iti cumperi sau inchiriezi si loc de parcare;

Din ce stiu in comunism puteai sa iti iei masina doar daca aveai aprobare de la partid ca sa iti aduc un argument similar.
Asa si in cartierele de blocuri vechi din Bucuresti pe analogia ta: ai voie sa iti iei masina doar daca taica-tau a avut acu' 30 de ani loc de parcare mostenit pe 60 de lei pe an de la primarie.

Pare ca NU vrei sa intelegi logica noastra a catorva membri de aici:  literalmente jumatate din Bucuresti e parcat ilegal, pentru ca NU ai posibilitatea sa inchiriezi/cumperi un loc de parcare in 15 minute de mers pe jos. (Am inteles, tu ai bani sa iti cumperi la orice ora din zi apartament cu loc de parcare si esti mare sef cu parcare asigurata la locul de munca. 95% din Bucuresti nu e ca tine, din care probabil jumatate parcheaza ilegal).
Eu as licita si pentru locurile de parcare de resedinta si as fi dispus sa dau o suma destul de mare pe luna, dar exista unii care ocupa un loc pe 60 lei pe an si eu nu am ce face in privinta asta, decat sa imi asum riscul amenzii... Si crede-ma ca e frustrant, al naibii de frustrant, pentru ca eu chiar vreau sa fiu in legalitate. Ca mine marea majoritate care parcheaza la limita legalitatii. Cred ca putin sunt tupeisti si o fac la nesimtire. (E adevarat ca sunt cei mai vizibili)

Si apoi vin moralisti care parca traiesc in alt oras din alta tara,  care ne spun ca nu avem voie sa ne cumparam masina, ca suntem prea saraci sa ne-o permitem (nu sunt nici sarac si masina imi e necesara si nici spagi nu vreau sa dau la vreun ADP, ca am inteles ca si asta e o metoda).
Sper ca poate ai reusit sa intelegi ca dai dovada de o mica lipsa de consideratie fata de ceilalti locuitori ai Bucurestiului.

Fata de acest aspect trebuie gasite solutii. Situatia e rea si trebuie rezolvata. Primariile nu s-au sinchisit pana acum sa gaseasca nici un fel de solutie.
SUNT de acord cu ridicarea masinilor si amenzile drastice pentru parcarea ilegala. In prima faza pentru cei care blocheaza traficul si parcheaza la nesimtire.

Dar, daca spui sa se ridice oricare din cele 500.000 de masini parcate asa cum sunt parcate, iti dai seama ca asa ceva nu e sustenabil fara un plan inainte, nu ?  Nu facem aici diferentierea de clasa intre cei care au "mostenit" un loc de parcare de resedinta si care au voie sa detina masini si ceilalti, ci trebuie sa gasim solutii prin care sa existe o forma de echitate.
Si ce spun ceilalti colegi e ca atunci cand dai mana libera la ridicat oricare din cele 500.000 de masini unei anume firme de apartament, acest lucru va conduce la abuzuri si nu va rezolva problema de fond.

irirat

TibiV - nici tu nu poți parca in fata porți tale, nu trebuie sa fie nici un indicator de interzis, așa scrie in celebra OUG 195/2002, respectiv:

ART 143 -Se interzice staționarea voluntară a vehiculelor:
....
  d) în dreptul căilor de acces care deservesc proprietățile alăturate drumurilor publice;

Încă un aspect, nu am găsit nicăieri in OUG 195, cum ca contravențiile se aplica diferențiat in funcție de proprietarul mașinii sau ca tu, potențiala persoana afectată de îngrădirea accesului nerestricționat la proprietate, ai putea sa dai dispense cui sa parcheze sau nu pe domeniul public (strada).

Dragi colegi, nu trebuie căutată nici o convenție internațională sau carta ONU. Polițiștii aplica legea din România și e treaba leguitorului sa adapteze legislația romană conform conventiiilor său tratatelor internaționale semnate de țara noastră.