News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

[B] Parcarile din Bucuresti

Started by Ionut, October 17, 2011, 06:17:45 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lyvyoo

#555
Conduceam si n-am apucat sa fac poza la timp dar mi se pare inadmisibil ca si acum, dupa ce Primaria a inceput legal si oficial ridicarile, sa mai lasi masinile sa parcheze la iesirea din pasajul Unirii, pana aproape de statia de autobuz de la Sf Gheorghe. In centrul unei capitale Europene, cu doua parcari subterane la un minut distanta si altele supraterane peste drum de Biserica Sf Gheorghe, tu primarie permiti stationarea acolo si nu pt o masina ci pentru un card intreg...

dr4qul4

Nu incurca traficul (acolo se lateste drumul, dar statia ratb este mai mica decat banda extra), asa ca nu au voie sa le ridice. Insa nimic nu ii impiedica sa ii amendeze. Doar ca trebuie sa vina un politist MAI, iar astia sunt de obicei blocati in intersectii sau coloane oficiale.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alex8

Soluția cu blocarea roților are efect doar pentru oameni civilizați, restul vor pleca cu ele si până la prima intersecție, le rup chiar dacă au puse 3 blocatoare.

dr4qul4

chiar luna trecuta am vazut o faza din asta la lidl. O tipa isi parcase masina exact langa intrare  (desi erau locuri de parcare libere la 10m distanta) si i-au blocat imediat roata. Tipa nu a vazut ca e blocata roata si a apucat sa plece de pe loc...cativa cm cat sa indoaie si tabla dar si sa le dea de munca celor de la lidl (platise taxa de deblocare).
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

S-a deschis circulatia pe Decebal, lucrarile la parcarea subterana continua.

Imagini frumoase, inclusiv din drona) aici: https://www.facebook.com/Robert.Negoita/videos/590398345105764/?v=590398345105764
(faceti abstractie de personaj...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Putin logic ca o sa reziste mult intr-o forma excelenta.

Motiv real: nu mai sunt utilitati pe sub si deci nu mai vine nimeni sa sparga pe unde vrea si sa afecteze asa fundatia.

dr4qul4
















Powered by API/PUM imgur uploader
Sursa: fb ILoveS3

Negoita chiar s-a mutat pe acest santier. Cred ca a fost in vizita cel putin saptamanal. Bine, era si aproape de Primarie, si cafeaua pe Decebal are alta aroma fata de Dristor.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Hef

Deci se poate!!! Mai putin de un an.

Tine doar de vointa. Nu de betoane, nu de utilitati deviate, nu de alte povesti de mutat discutia de la incompetenta la scuze.

dr4qul4

Se poate dar...
- inca nu e gata. Doar s-a deschis traficul (oricum o mare bila alba ca s-au gandit sa minimizeze inchiderea circualtiei). AU de lucrat destul in subteran.
- e facuta in "regie proprie" si nu poate beneficia de fonduri europene pentru ca nu a fost licitatie. Dar ce bine ar fi sa preia si CNAIR modelul (PS3 a pus zeci sau chiar sute de grinzi aici, iar CNAIR nu poate sa faca un nod provizoriu....)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

elcraft

Quote from: riciu on December 05, 2019, 04:56:04 PM
Din perspectiva pietonului, ii inteleg si pe cei care nu au masina, ca nu mai loc pe trotuar din cauza parcarilor (semi-legale). Zic semi-legale, atat timp ca nu e semn de interzis... nu mi se pare total ilegala... Dar majoritatea celor care parcheaza aiurea, o fac pentru ca nu au unde...
Parcatul pe trotuar nu e semi-ilegal, e ilegal si atat. Verifica legea! Au sau nu unde, e ILEGAL! Nu-ti convine, s-au inventat autobuzele etc.

unu

#565
@elcraft, traim intr-o lume complexa, cu nevoi complexe si viteza mare, cu oameni care gandesc mai mult decat ...primul pas, de aceea poate ca pe astfel de forumuri trebuie sa vedem solutii mai durabile si sa nu ne reducem la logica de ...pensionar sau politist/gardian local, care trebuie si el sa argumenteze cumva, rapid "si sa inchida gura bine", de ce da el amenda

Daca este o lege locala prost facuta (lipsa alternative) doar ca sa scoata bani din amenzi, te trezesti cu mai multe procese decat merita sa sustii pe gardienii aia locali in functie.
Deci avem legi prost facute si ....extrem de inutil de multi parlamentari, si chiar ei ar fi trebuit sa gandeasca cadrul legal, incat local sa nu se poata crea aceste conditii abuzive de dat amenzi locale, cand utilizatorul nu are alternative, dar are nevoi (create tot de acest sistem in care traim, si este reglementat de aceeasi care baga si limitari abuzive).

elcraft

Da, o lume complexa, cu nesimtiri complexe. Ce vina au pietonii ca tu tii mortis sa vii cu masina si tii mortis sa parchezi la botul calului? Cum se face ca eu, aproape oriunde m-as duce si cu suficient timp inainte, gasesc unde sa-mi las masina LEGAL. Si da, daca se mai intampla si exceptii, mi le asum. Probleme cu infrastructura de parcare exista, dar problemele nu sunt doar acolo, ci si la creierasul unora care prefera sa stea in coloana, sa blocheze trotuare sau ambulante pe strada in timp ce multe autobuze si vagoane stau goale, multe parcari cu plata sau curti stau goale, multi neica-nimeni care n-au dupa ce bea apa se plimba in cotete ca in autobuz nu au "valoare", ITP-uri trecute pe spagi, amenzi enorm de multe care nu se dau, permise care nu se iau, ca politia nu face nimic. Ca daca si-ar face treaba cu adevarat, pariez ca cel putin un sfert din traficul din Bucuresti ar disparea.

unu

Apropo despre lipsa de creieras si viziune, creierasul trebuie sa stea la aia care trebuie sa organizeze cum trebuie treaba (economia, urbanizarea, infrastructura, legile globale/locale), si sunt si platiti gras pentru asta, altfel, ajungem ca indienii, nu ne vor ajunge strazile nici macar daca mergem ...4 persoane pe o motoreta.

India promite sa investeasca ~1.4 trilioane USD, in infrastructura!!

Deci, exact aici ajungi daca tot arunci vina pe utilizator, si nu pe designer-ul "vizionar", care tot promite, si nu mai face.

Doar intr-o luna din 2019 s-au cumparat cu 60% mai multe masini decat in aceeasi perioad din 2018.
160% masini nou bagate pe strazi ... Ce facem cu ele?
Ca taxele din vanzare si utilizare ...ne convin de minune.

Nu se poate spune ca "asta este piata", "desteptul ofera, si prostul cumpara", este doar gandire de zarzavagii si atat, nu este gandire de ...vizionari strategi cum ar vrea sa-i vedem.

Concluzionez, aruncatul vinei pe utilizatorul final este cea mai perversa si proasta abordare, noi doar functionam in cadrul (prost) dat de altii.
- faci doua benzi pentru masini, se vor umple (a se vedea sos Berceni)
- faci doua benzi pentru motorete, se vor umple
- faci doua trotuare pentru pietoni si statii dese pentru autobuze, se vor umple
- faci un transport in comun civilizat (alternativa la masina proprie) si foarte bine conectat, se va umple

deci, pana acum cam ce benzi si alternative de transport civilizat avem?

exact, aia incurajeaza si ei ...mersul in propria masina, taxatul la parcare, taxatul la amenda, taxatul la noxe, taxatul la ...orice (mentalitate de hoti, au creat cadrul propice doar ca sa vaneze, "esti prost sa-ti iei masina, ai si bani sa platesti, nu vezi ca nu ai conditii pentru ea? dar si vrem sa duduie economia in ritm alert, in ritmul vitezei masinii si nu din ritmul ...mersului pe jos") etc.

elcraft

Creierasul trebuie sa stea la toata lumea, ca altfel votam oameni fara creieras si ne complacem in mocirla pe care o raspandim peste tot pe unde ne ducem - pe trotuare, pe treceri, peste pietoni, peste copii, peste toata lumea, peste legi.
Du-te nene cu pancarta la primarie si eu te sustin. Dar nu te razbuna pe altii si nu-mi invada ilegal trotuarul, riscandu-mi chiar viata daca sunt nevoit sa ocolesc pe carosabil! Macar la copii, la batrani, la oameni in carucior te-ai gandit vreodata?

Valentin

Mi se pare amuzant cum unii isi cer "drepturile", dar uita de "obligatiile" sale. De ce dreptul tau de a parca ar fi mai superior fata de dreptul meu de a merge pe jos decent? (lucru natural, posibilitate cu care ne nastem) . Dreptul tau se opreste atunci cand invadezi dreptul altui om, dar din pacate majoritatea populatiei Romaniei face confuzie (data fiind si istoria ultimului regim).

Solutiile nu sunt parcari din km in km, iar dreptul de a conduce nu exista(nu te nasti cu el), statul iti ofera aceasta posibilitate din considerende mai mult economice (e un calcul mult mai complex, de exemplu transportul rutier national ajuta economia tarii, asta e interesul statului (sau ar trebui sa fie) in cazul permisului).

Solutiile sunt multe, dar stricte, ceea ce nu "place" marilor "raceri" de prin Bucuresti. De exemplu nu inteleg logica de a parca masina de firma la blocul tau ? Masiniile de firma ar trebui restrictionate prin obligarea antreprenorului de a asigura un loc de parcare la sediul acestuia, duba de curierat (un exemplu) n-are ce cauta intr-o parcare de resedinta, trebuie lasata la sediu! Acelasi lucru se aplica si in cazul celorlalte tipuri de masini de firma. Stiu cazuri de vecini care parcheaza masina de firma langa cea personala, poftim? N-ar trebui permis asa ceva in starea in care se afla Bucurestiul acum.

Un alt aspect ar fi lipsa prioritatii transportului public de suprafata in aproape toate intersectiile. Si aici e amuzant, soferul care conduce singur se crede mai superior decat autobuzul/tramvaiul cu cateva zeci / sute de oameni din el, aici e problema adevarata! Soferului roman ii place sa fie intr-o bucla infinita de tipul "cand transportul o sa fie eficient o sa las masina acasa", hai nu zau, dar in acelasi timp transportul e blocat/intarziat tot de el alaturi de alti soferi. Si chiar si asa, aceiasi soferi nu respecta benzile de bus (alea putine care sunt), deci despre ce vorbim?

Vina apartine nu numai primariei cum le place tuturor sa se arunce inspre. Vina apartine intr-o masura si a oamenilor care iau decizia sa-si ia o masina fara sa se gandeasca la nimic altceva decat propriul drum. Primaria e vinovata ca nu a cumparat tramvaie noi, ca nu a construit benzi BUS peste tot unde se intalnesc mai multe linii pe un traseu comun, ca nu e in stare sa faca o semaforizare prioritara calumea pentru transportul public, ca nu modernizeaza liniile de tramvai vechi (OR), ca nu da amenzi calumea celor care parcheaza aiurea LANGA parcarile goale (cu plata evident). Ca fapt divers, hai sa-ti dau un exemplu recent care arata mentalitatea unor soferi, intr-o zi la Piata Gorjului parca frumos un Mercedes A Class (de cateva zeci de mii de euro, da?) pe trecerea de pietoni fara niciun stres, iar parcarea de langa piata ERA GOALA, dar e scump domne' , 2.5 lei / ora, scump! Sa nu cumva sa ma vada cineva ca dau bani pe parcare! Si asa sunt destul de multi. Deci unu, vina nu e si a utilizatorului final? De cand e vina primariei ca nesimtitii parcheaza ca mai sus?

#Unu, pana acum ai folosit metroul? Sunt curios, ca vad ca intrebi de alternative de transport civilizat, iar metroul la ora actuala e singurul care-si face treaba cu brio.