[B] Parcarile din Bucuresti

Started by Ionut, October 17, 2011, 06:17:45 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

GDPR

E vorba de park&ride Petricani din PMUD, care e la pachet cu extinderea M2.

Ionut

Cum vor funcționa cardurile cu coduri digitale pentru parcările de reședință din Capitală

În perioada următoare, vor fi emise cardurile care atestă ocuparea legală a parcărilor de reședință. Aceste "permise digitale" vor ajunge, până la finalul anului, la toți cei care dețin un loc de parcare închiriat de la Primăria Sectorului 4. "Contractele au un cod QR, cardurile vor avea și ele un cod QR, iar acestea se vor corela între ele, astfel încât atunci când reprezentanții Direcției de Mobilitate Urbană, sau cei ai Poliției Locale, vin să verifice o sesizare, să poată avea acces la toate datele titularului: geolocația spațială, simbolul parcării, istoricul contractului, sau când a fost realizat marcajul. Același cod va avea însă și o a doua funcționalitate, pentru public. Astfel, oricine va scana codul QR cu ajutorul telefonului mobil va putea accesa harta cu locurile de parcare din zona respectivă, pe care vor vedea evidențiat, locul în care se află mijlocul de transport, fără a avea acces la nici un fel de date personale despre titular", a declarat directorul Direcției Mobilitate Urbană Sector 4, Ioan Gâf-Deac.

B365

Cristi N

#257
Incepe sa se vada un progres la parcarea supraterana de la Piata Sudului.

Pare ca e destul fier beton pe stoc.


A venit si camionul cu cofraje.


As zice ca au muncit ceva in ultima perioada. Grinzile din poza de mai jos sunt prefabricate, cred ca in curand o sa avem parte de o turnare destul de serioasa.


Powered by API/PUM imgur uploader

Cristi N

La parcarea Piata Sudului se vede un progres timid, pana la urma asta e stilul cu care am fost obisnuiti.
A fost mutat gardul santierului si au desfintat locurile de parcare de pe str. Netea. Probabil calcanul parcarii va fi la limita carosabilului.


Sa aruncam o privire mai de aproape, aproximativ in mijlocul imaginii se vad peretii de beton ai fostului traseu de termoficare acum desfintat.


Poza este facuta de pe acelasi trotuar dar dupa centrala de ventilatie a statiei de metrou. Pare ca jumatate din traseu fusese modernizat, jumatate nu.


Si o ultima poza de pe aceiasi latura cu zona cea mai avansata, cea dinspre liftul de la metrou. Aici avem cofrajele montate pentru a doua etapa de turnare.

voicul

Eu zic ca vorbe pe hartie:

București: Proiecte de parcări însumând 3.300 de locuri. Unde sunt și în ce stadiu se găsesc
După recenta inaugurare a parcării Străulești de către Metrorex (650 de locuri) în nord-vestul Capitalei) se naște întrebarea: ce proiecte sunt în lucru la Primăria Municipiului București? Digi24.ro vă prezintă situația acestora după cum este prezentată chiar de către Primărie.

Multe proiecte, niciunul însă început propriu-zis, arată datele funizate de Primăria Municipiului București (PMB) pentru Digi24.ro. Proiectele totalizând 3.377 locuri de parcare – nu mult pentru un oraș de peste 2 milioane de locuitori sunt mai degrabă în faze incipiente, astfel:

-Piața Dorobanți. Parcaj subteran care va fi demarat în regim de concesiune lucrări. Parcajul subteran va fi situat în zona Piața Dorobanți și va avea o capacitate de 283 locuri parcare, amplasate pe două niveluri. În prezent documentația aferentă demarării acestui proiect a fost transmisă la ANAP, în vederea validarii acesteia. După validarea documentației, va fi publicat anunțul de concesiune aferent procedurii de atribuire a contractului de concesiune de lucrări Parcaj subteran Piața Dorobanți, în SICAP (sistemul național de licitații) și JOUE (sistemul european de licitații).

- Gara de Nord. Proiect de parcaj subteran care va fi demarat în regim de concesiune lucrări. Parcajul va fi situat în zona Gării de Nord și va avea o capacitate de 600 locuri parcare, amplasate pe două niveluri. În vederea demarării acestui proiect, în prima etapă, Compania Dezvoltare Durabilă va realiza demersurile necesare în vederea obținerii PUZ-lui solicitat prin Certificatul de Urbanism. După obținerea acestuia vor fi elaborate studiile și documentațiile necesare demarării proiectului în regim de concesiune de lucrări. Totodată va fi publicat, anunțul de concesiune aferent procedurii de atribuire a contractului de concesiune de lucrări Parcaj subteran Gara de Nord, în SICAP și JOUE.

- Piața Lahovari. Parcaj subteran ce va fi demarat în regim de concesiune lucrări. Parcajul subteran va fi situat in zona Pieței Lahovari și va avea o capacitate de 206 locuri parcare, situate pe 3 niveluri. În prezent se elaborează proiectul tehnic aferent proiectului. După elaborarea acestuia, vor fi elaborate studiile și documentațiile necesare demarării proiectului în regim de concesiune de lucrări. Totodată, va fi publicat anunțul de concesiune aferent procedurii de atribuire a contractului de concesiune de lucrări Parcaj subteran Piața Lahovari, în SICAP și JOUE.

Mai multe vorbe pe:
https://www.digi24.ro/stiri/economie/consumatori/bucuresti-proiecte-de-parcari-insumand-3-300-de-locuri-care-este-stadiul-acestora-1043580

Cristi N

#260
In zona santierului parcarii de la Piata Sudului erau cateva zeci de locuri de parcare in spic pe ambele laturi ale sos Berceni. Sambata cand m-am dus sa deszapezesc masina am gasit instiintarea asta, probabil a fusese pusa cu cateva zile in urma. Surpriza a fost ca pe la ora 16 am mai gasit una (nu mutasem masina).


Credeam ca renuntasera dar azi dimineata operatiunea monstrul a inceput. Problema e ca nu prea au unde sa duca masinile, au desfiintat destul de multe locuri in ultima perioada si a devenit relativ dificil sa mai gasesti un loc liber in zona.


Ionut

DOCUMENT Firea vrea să ridice mașinile staționate neregulamentar pe străzile principale din Capitală. Cât va costa recuperarea vehicululelor

Primăria Generală a Municipiului București intenționează să înceapă ridicarea mașinilor staționate neregulamentar pe carosabilul drumurilor publice aflate pe rețeaua principală de străzi a Capitalei, pentru decongestionarea traficului, serviciul urmând a fi prestat de către Compania Municipală Managementul Traficului București SA, controlată de municipalitate și care este una dintre cele 20 de firme din holdingul Primăriei ale căror hotărâri CGMB de înființare au fost anulate recent de instanța de judecată. Activitatea de ridicare a mașinilor va constitui serviciu public și va fi prestată 24 de ore din 24 de către angajații companiei. Constatarea contravențiilor, aplicarea amenzilor prevăzute de legislația primară și dispunerea ridicării autovehiculelor staționate neregulamentar se va face de către polițiști.

Tarifele de ridicare a mașinilor ar urma să fie de 200 lei pentru mașini cu masă de până la 5 tone și 270 lei pentru celelalte, la care se vor adăuga tarife de transport de 150, respectiv 200 lei. Tariful de depozitare va fi unic, de 150 lei pentru 24 de ore, nefracționat. Compania Municipală Managementul Traficului București SA, care va încasa tarifele în calitte de operator al serviciului, intenționează să obțină profit din această activitate.

Detalii pe Profit.ro

BIGRED1984

Mie mi se pare ca se vrea profit mai mult decat se vrea decongestionare.
Daca ar incepe politia cu amenzile in geam, intr-o saptamana s-ar decongestiona ce bulevard vor ei.
Legea e aberanta ca trebuie sa stea un politist dupa cel ce a parcat neregulamentar.
Ridicatul imediat se impune daca se blocheaza  STB-ul, vreo trecere de pietoni, daca e pe colt si blocheaza vizibilitatea, alte chestii majore care incurca traficul.
Parcatul la sosea se rezolva direct cu amenzi.

TibiV

Quote from: BIGRED1984 on December 19, 2018, 12:19:35 PM
Legea e aberanta ca trebuie sa stea un politist dupa cel ce a parcat neregulamentar.
Doar un politist LOCAL trebuie sa stea dupa cel care a a parcat neregulamentar.
Unul de la rutiera poate sa ii dea amenda fara probleme - daca se gaseste vreunul prin zona.
Si nu legea in sine impune asta, ci o decizie de acum vreo 2 ani a ICCJ, care a zis ca politia LOCALA nu are voie sa ceara date despre soferul unei masini doar pe baza numarului de inmatriculare. Trebuie sa il astepte pe respectivul si sa ii ceara buletinul...
O aberatie neaosh romaneasca... :(

A fost o discutie ampla la vremea aia, dar nu mai stiu pe ce topic...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

unu

#264
Privind poza, nu inteleg diferenta dintre ... o Sosea si un Bulevard.



Observam ca ...Soseaua e "mai tare" decat Bulevardu', doar ca n-are tramvai, ambele au metrou :),
dar Bulevardul are o banda ...si jumatate, ca s-a luat un sfert de banda cu gardul ala tembel, iar o banda si un sfert este ocupata de masinile parcare pe marginea drumului.

Pe banda jumatate "de parcare" putea sa treaca vreo banda dedicata de autobuze si chiar una de biciclete pana la Parcul Oraselul copiilor si ...de jur imprejurul lui, ca sa nu te mai calce biciclistii prin parc sau ...pe "trotuare", facand slalom printre stalpii pusi pe "banda de biciclete", acolo unde toate trei nu ajung sa fie ...doar un stalp in mijloc.

Se observa ca localii sunt plasati strategic, pe bulivar, primii pe partea cu parcarea, ce pandesc acolo, dzeu stie, dar sigur nu problemele cauzate de gardul pus pe banda si masinile parcate pe banda, lasand o banda jumatate in loc de doua.

Daca gardul a fost pus sa aiba loc doi burtosi intre tramvaiul oprit si gard, cu siguranta e o tampenie.
Ce te faci daca e nevoie sa aiba loc o pensionara ...cu doi saci de varza la subbrat :) ?!

Dar poti sa faci gardul mai mic, cu gauri mai mari si trece lumea prin/peste el, si e si mai ieftin, iar masinile nu il pot "incaleca". Cum nu-i opreste nimeni acum sa traverseze de la Sun Plaza prin doua randuri de garduri "cat casa" la fel nici cu astea nu ii va opri nimic, plus ca riscul de a fi lovit de tramvai este acum "imbunatatit" de riscul sa te prinzi prin gardu ala si sa dai cu mufa de caldaram, prosti / "scurtcircuitori" gasesti in orice conditii, dar e suficient sa le arati un gardut, un semn, iar educatia se face in alta parte.



captiva

^^
Cred ca poza de pe Brancoveanu e de fapt de pe Oltenitei
Iar asta cu biciclistii care te calca prin parc e din putul gandirii  :|

BIGRED1984

Ai dat niște exemple cam nepotrivite. Precum a zis și colegul, nu e Brâncoveanu pentru că pe ăla nu sunt nici garduri, nici tramvai. Iar Berceni a fost lărgită acum câțiva ani prin sacrificarea trotuarelor, acum PS4 a mai bătut un cui sacrificând și spațiul verde central, dintr-o șosea verde a ajuns un fel de bulevard betonat, gen Iuliu Maniu. Iar că regulă generală, când au fost făcute, bulevardele erau deja gândite cu 2 sau mai multe benzi doar că în ultima vreme nu prea le mai vedem pe toate, pentru că sunt ocupate de mașinile parcate pe prima bandă,cel puțin.

TibiV

Evident ca poza cu Brâncoveanu este facuta pe Oltenitei...

Iar despre "gardul tembel".... nu pierd timpul sa comentez aberatii.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

O primărie a Capitalei anunţă tarife pentru parcarea pe locurile publice: "Măsura este una de prevenţie, în sensul că nu ne dorim să fim hingherii şoferilor"

Primăria Sectorului 4 va demara, la sfârşitul lunii ianuarie, activitatea de blocare a roţilor autoturismelor care parchează neregulamentar, precizând că din 2019 vor fi introduse tarife pentru ocuparea locurilor publice. Acestea încep de la 1 leu pentru două ore de parcare. "Măsura este una de prevenţie, în sensul că nu ne dorim să fim hingherii şoferilor. Prima dată, când se blochează roata, deblocarea este gratuită şi i se oferă conducătorului auto informaţii cu privire la noul regulament de parcări publice şi prevederile în domeniul parcărilor de reşedinţă, apoi tarifele vor fi progresive", a declarat City Managerul din cadrul Primăriei Sectorului 4, Ioan Gâf-Deac.

Potrivit reprezentantului Primăriei, la al doilea incident de acest fel, şoferii contravenienţi vor fi sancţionaţi cu 50 de lei, la al treilea cu 150 de lei, iar de la al patrulea incident tariful de deblocare va fi de 250 de lei. De asemenea, dacă şoferii vor parca pe locurile destinate persoanelor cu dizabilităţi, tariful de deblocare va fi de 200 de lei, iar autoturismul va fi ridicat. Totodată, şi pentru locurile de parcare destinate încărcării maşinilor electrice, vor fi blocate roţile şi va exista un tarif mai mare pentru deblocare, în încercarea de a se face ordine în lucruri.

"În funcţie de parcaje – pentru că sunt trei tipuri de parcări: cu barieră, pe stradă şi park & ride – tarifele diferă, dar în principiu, intervalul tarifar, în Sectorul 4 va fi de 2 ore şi va costa 1 leu, indiferent de locaţia parcării, mai puţin în park & ride. Deocamdată avem o astfel de parcare, la sol, în zona IMGB şi acolo avem un interval tarifar, de la ora 7.00 dimineaţa, la ora 19.00, la un cost de 3 lei. Ulterior acestei ore, adică după ora 19.00, costul este de 3 lei pe oră, astfel încât să nu încurajăm ca acel loc să devină un soi de parcare de reşedinţă pentru cei din zonă, ci, dimineaţa, acesta să fie cât de liber posibil, astfel încât cei care vin din afara Bucureştiului să parcheze acolo şi să plece cu metroul mai departe, în încercarea de decongestionare a traficului", a explicat Ioan Gâf-Deac.

ZF

Ionut

Bilanțul marilor lucrări de infrastructură din București

Park&ride Pantelimon

Primarul Gabriela Firea a anunțat în mai multe rânduri că lucrările vor începe în acest an, însă la fața locului, în prezent se află doar o groapă, săpată acum câțiva ani. Cum explică reprezentanții municipalității situația?

"Parcarea de la intersecția Pantelimon-Vergului face parte din Obiectivul de Investiții "Reabilitare Sistem Rutier cu Linii de Tramvai pe Șos. Pantelimon și Șos. Iancului". Inițial, în anul 2011, proiectul a prevăzut construirea unui pasaj+parcare subterană cu regim de înălțime 2 niveluri subterane+copertină, cu un număr aproximativ de 320 locuri de parcare, iar lucrările ar fi trebuit să fie demarate în anul 2012, conform ordinului de începere a lucrărilor. În urma studiilor de teren efectuate la faza de proiectare, s-a constatat că pânza freatică depășește cota fundațiilor și acționează ca o presiune hidrostatică asupra pereților de incintă și a radierului, lucru care a determinat schimbarea soluției tehnice de proiectare a parcării. Astfel, s-a propus construirea unei parcări supraterane și terminal STB Park&Ride, regim de înălțime 2 etaje+terasă, cu un număr de aproximativ 498 locuri de parcare. Având în vedere schimbarea soluției tehnice, este necesară întocmirea unui act adițional la Contract în vederea negocierii noilor prețuri. După semnarea acestuia, se va putea emite Ordinul de începere a lucrărilor. Durata de execuție a lucrărilor este de 16 luni de la data demarării acestora", se arată într-un răspuns trimis de Primăria Capitalei la solicitarea HotNews.ro.

Parcarea face parte din proiectul de reabilitare a Șoselelor Iancului-Pantelimon și trebuia terminată la finalul anului 2014. Inițial, primăria a vrut să facă parcarea subteran, iar apoi a schimbat proiectul și a decis să o facă suprateran. În plus, șantierul a fost blocat din cauza întrării în insolvență a constructorului, apoi au fost probleme cu consultantul.

Hotnews