[B] Parcarile din Bucuresti

Started by Ionut, October 17, 2011, 06:17:45 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fred

La Sf. Andrei au facut sistemul pe dos, atat i-a dus capul. Stiu bine zona, prin 1975 am locuit acolo si acum am nepoti la scoala aia. Aleea Parva trebuia facuta cu sens unic de la sud la nord pentru ca Aleea Baiut, paralela cu ea, e cu sens unic de la nord la sud de cand a fost construit cartierul, prin 1970, iar legatura intre Parva si Baiut era deja cu sens unic pe partea de nord.

Din ce vad pe Waze au schimbat toate sensurile unice, au introdus unele noi si le-au desfiintat pe cele vechi, Google Maps inca le indica pe cele vechi si in mod sigur si navigatia o sa indice sa mergi pe sens interzis, o sa fie o mare zapaceala pana se obisnuiesc oamenii cu schimbarea asta si se actualizeaza si aplicatiile de navigatie. Toate astea in loc sa faca Parva de la sud la nord.

panzer

O veste buna pentru S1: s-a deschis parcarea de sub Basarab pe Grivita. Deocamdata ad-hoc cred. N-am vazut statie de taxare sau ceva.
De vreo 2 luni au tot lucrat la structura aia metalica: vopsit, igienizat zona. Arata mai bine acum.

Ochiometric sa fie vreo 30-40 locuri.

In alta ordine de idei, Politia Locala S1 a inceput sa puna instiintari in gream "Auto Abandonate si Fara Stapan"
Nu stiu exact cum le aleg, dar inclin sa cred ca s-a "operationalizat" vreo applicatie in care urmaresc daca masinile au ITP si RCA valabil.

Daca e asa, erau ceva masini noi, care isi schimba locul zilnic pe strada mea, care ori nu aveau ITP ori RCA.  :o

panzer

Pe principiul, eu centrez eu dau cu capul, hai sa va mai povestesc una alta din centrul Bucurestiului.

Pe absolut toate arterele din jurul strazii pe care stau, absolut toate locurile de parcare au devenit Albastre. Adica 5 lei/ora, 30 lei/zi. Liber dupa 20:00. Le-au marcat Albastre si s-a umplut de placute de avertizare. Aproape la fel de dese ca si locurile de parcare.  :lol:

Straduta in sine pe care stau, in administrarea S1, s-a transformat si ea mai demult. V-am povestit. 3 locuri pentru Handicapati deja existau. Sunt libere mereu. Politia Locala trece zilnic. Face poza si tzi-ai luat-o. Amenda cu puncte cu tot. 673 lei (pe cuvant!). Nu stiu cum au ajuns la suma asta.
Fiind in apropiere de Piata Victoriei, ziua nu gasesti neam loc de parcare. Toti "riveranii" din turnurile de birouri se parcheaza la noi pe strada! Asta e! Pe la 18:30 pleaca la casele lor si atunci ne mai mutam si noi masinile pe strada noastra.

Sa revenim la locurile de parcare albastre. Angajatii Companiei Municipale de Parking, trec cam odata pe zi si dau amenzi. V-am mai spus de amenzi acum cateva posturi. Desi se lauda ca blocheaza rotile, sau ca ridica masinile, asta nu se intampla. E unul saracul pe Titulescu cred ca a luat vreo 30 de amenzi in ultimele 2 luni. Dar masina e tot acolo.

Partea buna acum. Pentru ca se dau amenzi si pt ca 30 lei pe zi e cam multicel, au inceput sa dispara masinile de pe locurile albastre. Ha. :D
Am reusit sa cumparam abonament de riveran = 500 lei/an.
Le scrii cu toate datele la adresa de email de pe site-ul lor. Iti raspund cu 2-3 indicative de parcare unde vei putea parca. In general strazile vecine tie. Trebuie sa ai buletin pe strada respectiva. La masina poti sa ai contract de comodat. (nu iti cer sa fie notarial!)
Poti sa mergi la ei sa platesti, sau iti dau proforma si o platesti online. Daca platesti la ei data de incepere este chiar ziua respectiva.
Daca platesti online, data de incepere este la 4 zile lucratoare dupa. Dar primesti un email de confirmare.

Ei sustin ca au bagat numarul masinii in nustiuce sistem al lor. Noi insa am pus factura blurata pe datele personale, in bord, vizibila. Am observat ca asa au facut mai multi.

De remarcat:
- unii care au cumparat prin primavara au platit cam 800 lei/an. Probabil atat era cand era 10 lei/ora.
- masinile cu numar verde nu trebuie sa plateasca.
- au aparut un numar mare de masini exceptie: jurnalisti, handicapati, revolutionari. Cu certificatul in bord.

De vreo 6 saptamani nu mai avem probleme in a ne parca acasa. Nici amenda nu am luat, si locuri de gasesc. 500 lei/an/masina.

In continuare este super frustrant cati nu respecta regulile. Teoretic pe strada noastra este Accesul Interzis, daca nu esti riveran. Ce mi-ar placea ca Politia sa faca dracului ceva impotriva lor.
Dar iarasi suntem in aceeasi poveste din Romania. Daca vrei sa fii cinstit si civilizat, sa platesti, degeaba. Tot tu esti penalizat, de infractori, de nesimtiti, de lipsa Politiei, de reguli facute doar asa sa avem reguli, etc.

Ce nu inteleg eu. Unde sunt masinile care erau parcate pana acum o luna pe locurile devenite Albastre? Sa fi renuntat corporatistii din Victoriei la masina? Sa isi fi dus rivenanii masinile la tara? Nu stiu.

Sorinus

Pot sa-ti dau un exemplu: daca stai in orasul Chitila, poti sa conduci pana la munca la Victoriei si sa parchezi pe strada ta, sau poti sa-ti lasi masina la Straulesti si sa iei Metroul pana la Victoriei. Dimineata faci cam la fel, doar ca tre sa cobori din masina.

Daca 3 insi faceau asta si acum s-au reformat, ai 3 locuri libere pe strada ;)     Adauga-l si pe cel ce venea din Drumul Taberei si vreo 2 din Militari, desi puteau lua metroul...si uite asa s-a facut lumina.

Cei care chiar nu au  alternative, parcheaza mai departe si vin un pic pe jos...aia e.

Si da, unii si-au lasat a doua masina la tara :)

oc7avian

Eu am mai punctat paradoxul ăsta cu mașini care pur și simplu dispar. Mai ales că unele, precum menționat mai sus, sunt ținute să fie, chit că proprietarul a cumpărat altă mașină ori e "mai gratis" să vină cu mașina.

Când parcarea devine cu plată competiția scade ;) o resursă gratuită întotdeauna va fi abuzată, iar dacă e limitată cantitativ nu va ajunge pentru cei care au nevoie, ci doar pentru cei care sunt primii.

Alexander

Pai s-a intamplat ceea ce s-a urmarit prin introducerea taxelor de parcare. Cumva un oras mai liber. Vad ca si la noi in S3 vor sa bage ceva sistem de plata dar n-am inteles exact cum functioneaza.
Din pacate pare a ma afecta direct, ca proprietar de loc de parcare cu plata si doua masini. Din pacate am posibilitatea sa am doar un numar de inmatriculare in sistem pentru acelasi loc, ceea ce mi se pare stupid. La S6 pare mai bine facut regulamentul.

https://www.facebook.com/primariesector3/posts/pfbid02n6y9tV3yiWYDJbFARgXNCDLyizL37VDjbw7VjJAmQ5fwuaX5Dab1usKNpEgDcrVYl

panzer

^^^ cunosc perfect scenariul Chitila/Straulesti/Victoriei. Din pacate. Exista al doilea scenariu: parcare la Coloseum si STB 112 pana in Pipera.
Sunt convins ca unii din Bucuresti care au access la Metrou s-au conformat. Nu mai folosesc masina.
Si noi am platit pentru o masina si am parcat-o pe a doua la tara in garaj. Problema este ca nu pot ajunge la a doua masina decat daca o folosesc pe prima. Cat va dura pana voi realiza ca "disconfort"-ul de a avea masina departe, si benzina dus-intros la masina 1, vor fi mai mari decat pretul de 500 lei/an? Asa ca voi plati 500 lei si pentru a doua masina. Si rezultanta sistemului va fi zero. Adica, tot voi pastra 2 masini in Centru, doar ca la un cost de 1.000 lei. Si atunci este doar o taxa.

Pretul parcarilor in centru este Batul, dar unde este Morcovul?

Mi-as dori sa faca parcari in Ilfov, la care poti ajunge cu STB-ul. Ca sa scoti masinile din oras, trebuie ca oamenii sa aiba unde sa le tina. Altfel intr-o perioada oarecare de timp se vor obisnui cu 500 lei extra cost pe an, iar numarul de masini in oras va reveni. S-a mai intamplat odata cand s-a introdus Rabla. Atunci stateam in Militari. In 6 luni s-a curatat strada de Oltcit-uri, Mosckvich-uri, toate rablele care porneau odata la 6 luni. Pe moment m-am bucurat. Intr-un an strada s-a umplut la loc, de data asta de masini moderne folosite majoritatea zilnic. Traficul pe Maniu si Virtutii s-a bushit si mai rau. Acum erau masini functionale in parcari, de unde inainte erau masini abandonate.
 
Intr-un fel samsarii de masini au facut deja miscarea catre periferie. Va mai amintiti cand orice spatiu public cu trafic pietonal era plin de masini de vanzare? Zonele adiacente accesului la Metrou, etc. Acum sunt pietonale, iar parcurile de masini seccond s-au mutat la periferie.

De aceea militez pentru astfel de parcari. Oamenii trebuie sa aiba optiuni. Altfel vor gasi un workaround. Park&Ride-urile sunt pentru traficul dinspre periferie catre centru. N-ar fi normal sa devina parcari pentru Bucuresteni. Este nevoie si de o solutie inversa: pentru masinile bucurestenilor. Cam cum e la Paris de exemplu. Poti sa ai masina, iti asumi un cost de parcare, dar parcarea nu este in oras, ci in afara.

Unii vor citi aceste randuri spunandu-si in stilul romanesc: e problema lu' Panzer. Nu ma afecteaza, nu ma intereseaza, da-l in masa! Dar nu este doar problema mea, este o problmea sociala. Si nici o problema sociala nu se rezolva doar prin restrictii = bat.

La fel cum acum cativa ani ati sarit multi pe mine cand spuneam ca e un trafic enorm generat de copii din suburbii care vin la scoala in Bucuresti. Faptul ca multi nu sunteti de acord, nu inseamna ca fenomenul a disparut. Este acolo, neschimbat. Si da, este parcarea/stationarea interzisa. Si ce? Se opresc oamenii si daca este masina de poiltie in fata scolii. Ba chiar am vazut unele mama impacientate, "Dl Politist, e vreo problema la scoala ceva? Trebuie sa ne ingrijoram?" Nici o secunda nu s-au gandit ca stationeaza ilegal sa isi lase copii la scoala.

Daca solutiile autoritatilor Romane implica numai taxe si amenzi, vor fi de scurta durata. La fel cum a fost si Rabla pentru traficul pe Maniu. Deocamdata taxele sunt mici, dar cand se vor mari vor aparea avocati, procese, schimbari politice, etc. Oamenii vor opune rezistenta restrictiilor, daca nu se ofera si alternative.

paullie

Da traficul generat de copiii din suburbii care vin la scoala in Bucuresti este intr-adevar enorm. Vad la mine aici. Mai bine de un sfert de Chiajna isi duc copiii la scoala in zona Apusului - Dezrobirii. Pe mine ma afecteaza prea putin acest trafic.

Din pacate este adevarat ca nici nu exista scoli acolo unde ar trebui.

carutasul

Chiar dacă ar exista școli... că eu de exemplu i-am dus aici în sat și nu regret nici un moment, vine o vreme când termină cele opt clase și trebuie să meargă la liceu :) Măcar când am fost eu elev erau căminele/internatele, m-au parașutat acolo și au scăpat ei de mine și eu de ei patru ani, dar eu nu am varianta asta ...

paullie

Eu vorbesc de 1-8. Liceul e liceu nu ai ce face si oricum crd ca este cam 25% din traficul "educational" .

carutasul

nu știu cum e prin alte localități, după cum s-a văzut la recensământ Ilfov e în creștere de populație iar școlile nu au ținut pasul peste tot ( deși mie mi se pare că respectivii primari sunt complet încuiați dacă nu se preocupă pentru că școala aduce creștere: locuri de muncă, comerț, chiar și alegători). La noi deja s-a înființat a treia clasă, până acum erau două pe serie -dar deocamdată nu se fac ore după-amiaza ceea ce mie mi s-a părut un mare plus. Microbuz școlar, sală de sport, festivitățile la Casa de Cultură... tot ce nu am avut în Rahova :) Cu toate astea unii își imaginează că e un downgrade, ca și cum Ilfovul e pe altă planetă și nu are legătură cu orașul. Dar ce e drept nu e peste tot la fel... Da, evident că sunt sate mai la 50-100 km unde nu au profesori și școlile stau să cadă dar nu cred că au rămas multe locuri așa în zona de dezvoltare a orașului. 

TibiV

#1541
Quote from: paullie on June 17, 2023, 03:24:50 PMEu vorbesc de 1-8. Liceul e liceu nu ai ce face si oricum crd ca este cam 25% din traficul "educational" .

Stai asa ca nu-i asa...
Parintii care isi duc copiii de 1-8 la "scoli de prestigiu" (in oras) nu vor renunta la asta din clasa a 9-a... Dimpotriva.
Deci nici vorba de reducere a traficului din astfel de motive...

Ahhh... Dar ca de pe la clasa a X-a copiii vor vrea ei sa mearga cu transportul public, ca sa fie cu colegii si "sa se hahaie" in autobuz/tramvai, fara ochii parintilor pe ei - asta este altceva...

Crede-ma, i've been there...  :lol:

(Cand spun "i've been there" ma refer la mentalitatea pustilor... Ca stau chiar in Bucuresti, si nevasta-mea este directoare de scoala in Bucuresti, deci.... ne cam pricepem!... Bine, ai mei au terminat facultatea in ultimii 2 ani, dar mentalitatea nu se schimba asa repede - nici la parinti, nici la copii... Cei mici redescopera in fiecare an apa calda si sexul... Pe care evident (sexul) parintii lor nu il cunosc (niste mosi tristi... :D ) ceea ce alimenteaza probabil povestea cu barza... O:-) )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

carutasul

Da, eu acum sunt acolo, de la toamnă și cu celălalt "picior"  :)
Dar din fericire am avut noroc cu reabilitatea traficului pre-orășenesc. Acum deja autobuzele sunt full, sper că STB încasează ceva de la Ministerul Educației sau de la județ, că pentru ei e gratis, dar "cineva" trebuie să țină evidența, că e un serviciu de succes care trebuie dezvoltat...

paullie

Ooof Doamne mai Tibi. Ori eu am vorbit pe dos ori tu ai inteles pe dos. Exact asta ziceam si eu. Scoli 1-8 de facut in Ilfov ca licee e mai greu. Pentru liceu nu prea ai cum sa nu faci naveta. Si da de aceea am zis 25% si nu 33% ca adolescentii ... ii stiu si eu mai vor sa scape de parinti si uneori e mai "urs" pe RATB.  :lol:

Ionut

Legătura cu parcările? :o