[B] Parcarile din Bucuresti

Started by Ionut, October 17, 2011, 06:17:45 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


rota

Bucureștiul are o nouă parcare cu peste 700 de locuri, sub bulevardul Decebal în Sectorul 3 Sursa

slartibartfast

Se pare că Park & Ride Pantelimon nu e problema nimănui în primărie. Nu pare să existe un manager de proiect care să răspundă pentru buna funcționare a lui. În mod normal, dacă se depășește un termen-limită, se anunță unul nou, în urma estimărilor tuturor celor implicați, iar managementul stă cu ochii pe procesul de rezolvare a problemei și anunță stakeholderii (clienții, adică Primăria și, în definitiv, publicul) de orice progres și de problemele întâmpinate.

Aici, nimic din toate astea. Am auzit cândva că ar fi o problemă de alimentare cu electricitate, dar nu cum că ar fi căutate niște soluții și ce deadline avem pentru ele.

Știu că atitudinea asta există de o grămadă de timp. De la dl. Dan aștept însă să înceapă să profesionalizeze aparatul Primăriei, pentru că asta a fost una din direcțiile pe care a candidat. Deocamdată, nu par să fie multe schimbări.

Speedy

Salutare tuturor

Revin cu un update la aproximativ 1 an de la ultima discutie la care am participat. Am platit cei 600 de lei pentru locul de parcare de resedinta, la fel ca toti cei de langa mine. Practic cresterea de tarif nu a descurajat pe nimeni, ba din contra, pe 10 ianuarie cand am trimis online documentele, am primit numarul de ordine 6 mii si ceva, adica eram pe la jumate din cele 12500 de locuri pe care ADP-ul sector 1 le da spre inchiriere. Nici raspunsul ADP-ului nu a fost la fel de prompt, a durat cam 5 zile, pana am primit mailul cu link-ul de plata pe ghiseul.ro.
  Coroborat cu pretul benzinei mai mare cu 20-25% fata de anul trecut, si adaugarea locurilor de parcare cu dunga albastra, situatia e cam acceasi. Locurile de parcare cu tarif orar, sunt libere, cei care parcau acolo inainte , acum parcheaza pe trotuar sau langa aceste locuri, fara sa plateasca ceva, fara sa fie amendati. Traficul a ramas cam la fel, deci aceasta crestere nu a rezolvat mare lucru, doar cei care in continuare nu au loc, si nu li se ofera nicio solutie, sunt mai linistiti ca ceilalti platesc la ADP mai mult.
  Totusi, despre parcari nu se mai dezbate nimic, proiectele sunt si mai incremenite, spusese Nicusor Dan ca are in plan sa schimbe parcarea pe marile bulevarde, dar a ramas la nivel declarativ.
In sectorul 4,locul de parcare de resedinta e 720 de lei pe an, datorita unei hotarari de consiliu local.

Pentru 2022, urmeaza ceva? E vreun plan la Primaria Generala? inafara de vesnicele si infinitele discutii despre apa calda si termoficare?

rt25

#1399
In sectorul 4 locul de parcare de RESEDINTA nu e 720 de lei pe an, ci tot 600/500/400/300 in fct de zona ca si in celalalte sectoare.

E vorba de parcarile publice fara loc rezervat unde tarifarea se face la 60 de lei pe luna sau 1 leu la 2 ore (zona verde)/2 lei pe ora (zona galbena). Mai exista si cazul parcarilor cu access controlat (cu bariere) unde pretul este de 80 de lei pe luna.

Dar aceste locuri NU sunt de resedinta, putand fi accesate de oricine, nu trebuie sa faci dovada resedintei la o distanta de x m.

Citez de aici https://www.mobilitateurbana4.ro/noile-tarife-ale-parcarilor-publice-stabilite-prin-hotararea-consiliului-local-205-30-12-2021 :

Quote
Orarul de funcționare și planurile tarifare în parcările la sol sau construite

[...]
2.2. Abonamente lunare :

a) pentru persoane fizice:

Abonamentul se achită integral (anual) în momentul încheierii/prelungirii contractului de utilizare pe bază de abonament și este în cuantum de:

– 60(șaizece) lei/lună (TVA inclus), în intervalul orar 00.00-24.00 pe bază de abonament cu rezervarea unui anumit loc, fără utilizarea unui sistem tip blocator.

– 70(șaptezeci) lei/lună (TVA inclus), în intervalul orar 00.00-24.00 pe bază de abonament cu rezervarea unui anumit loc, prin utilizarea unui sistem tip blocator al locului respectiv de parcare, montat exclusiv de Administrator, pe cheltuiala acestuia.

– 80(optezeci) lei/lună (TVA inclus), în intervalul orar 00.00-24.00 pe bază de abonament cu rezervarea unui anumit loc, în parcările prevăzute cu barieră.

[...]
Orarul de funcționare și planurile tarifare în parcajele de tip Park&Ride

[...]
b) Abonamente :

b.1. Abonamentul lunar este de 60(șaizeci) lei/lună (TVA inclus), nefracționabil și permite utilizarea unui loc de parcare fără rezervarea sau nominalizarea acestuia.

b.2. Abonamentul este valabil de luni până duminică în intervalul 8.00 – 18.00, doar  în cursul lunii în care a fost achiziționat.

b.3. Achiziționarea abonamentului se face, exclusiv, prin accesarea platformei on-line disponibilă pe website-ul Administratorului – www.mobilitateurnaba4.ro, Secțiunea ,,Solicitare loc de parcare" și selectarea parcării publice amenajată pe drumul public dorită, iar solicitantul va urma instrucțiunile din respectiva secțiune în vederea achiziționării abonamentului.

(3) De luni până duminică între orele 18.00 – 08.00 parcarea este gratuită.

(4) În situația în care, un autovehicul este parcat într-o parcare publică amenajată pe drumul public, fără să achite tarifele de parcare sau fără să achiziționeze un abonament în respectiva parcare, Administratorul este îndreptățit să îi perceapă proprietarului/deținătorului legal o suprataxă în valoare de 50(cincizeci) lei.


Orarul de funcționare și planurile tarifare pentru parcările publice amenajate pe drumul public

[...]
b) Abonamente :

b.1. Abonamentul lunar este de 60(șaizeci) lei/lună (TVA inclus), nefracționabil și permite utilizarea unui loc de parcare fără rezervarea sau nominalizarea acestuia.

b.2. Abonamentul este valabil de luni până duminică în intervalul 8.00 – 18.00, doar  în cursul lunii în care a fost achiziționat.

b.3. Achiziționarea abonamentului se face, exclusiv, prin accesarea platformei on-line disponibilă pe website-ul Administratorului – www.mobilitateurnaba4.ro, Secțiunea ,,Solicitare loc de parcare" și selectarea parcării publice amenajată pe drumul public dorită, iar solicitantul va urma instrucțiunile din respectiva secțiune în vederea achiziționării abonamentului.

(3) De luni până duminică între orele 18.00 – 08.00 parcarea este gratuită.



Deci e vorba de asa-zisele parcari publice pe care le are PS4 in administrare adica parcarile de la Pridvorului, Piata Sudului sau noile parcari cu plata pe zone (verde/galbena) de pe bulevarde (Cantemir, Tineretului, Brancoveanu etc). Acestea nu au fost niciodata locuri de resedinta ci au fost la liber sau exclusiv la plata cu ora pana anul acesta.


LE: Legat de preturi si strategia de parcare. Consider ca ceea ce face S4 e corect. A introdus toate parcarile legale intr-o modalitate de plata + a crescut numarul de parcari amenajate. Ce nu face bine, cred ca e legat de sincronizarea cu primaria generala legat de strategia pentru transportul public. Chiar recent au iesit cei de la Metrou Usor cu un comunicat legat de pasajul de la Aparatorii Patriei care in forma aprobata de PS4 blocheaza strategia pentru dezvoltarea viitoare a transportului in comun.

Speedy

Salutare

.2. Abonamente lunare :

a) pentru persoane fizice:

"Abonamentul se achită integral (anual) în momentul încheierii/prelungirii contractului de utilizare pe bază de abonament și este în cuantum de:

– 60(șaizece) lei/lună (TVA inclus), în intervalul orar 00.00-24.00 pe bază de abonament cu rezervarea unui anumit loc, fără utilizarea unui sistem tip blocator."

Asta am vrut sa spun, ca anual revine 720 de lei. Am un amic care plateste un astfel de abonament. (locul e pe o strada cu case si cateva blocuri noi, pana anul acesta nu era taxat in niciun fel).
E corect ceea ce fac cei de la Sectorul 4 si ma intreb de ce nu se intampla si in restul sectoarelor, ar aduce mai multa disciplina in ceea ce insemna administrarea domeniului public.
Practic cand iti alegi destinatia si folosirea masinii, te gandesti iniante daca ai si posibilitatea parcarii, inainte de a ajunge acolo.
Printr-un calcul,daca ar fii 50 de mii de astfel de locuri de parcare taxate, s-ar strange anual apx 7 milioane de euro. Suficient pentru a demara proiecte de parcari subterane/supraetajate. (expropieri/mutari de utilitati).

lucian

De parcarea de la Cora Pantelimon se mai stie ceva cand o sa se deschida?

Cristi N

PMB are o ditamai datoria catre constructor, dupa ce trece bugetul ar trebui sa poata face plata si apoi sa o vedem data in folosinta.

rt25

#1403
^^^
PS4 are vreo 35.000 locuri de parcare de resedinta "clasice", cele mai multe in zona fiscala B (adica 500 de lei pe an). Tineretului si Cantemir sunt singurele zone cu 600 de lei pe an.

Cele precum are si amicul tau sunt foarte putine si inventate de curand, de aceea combateam argumentul ca in S4 s-a facut resedinta 720 in loc de 600, care e fals pentru ca nu sunt locuri de resedinta si s-a facut asa pentru un numar mic de locuri pe cand majoritatea sunt la fel ca peste tot (combateam generalizarea: daca pentru 1000 de locuri e asa, inseamna ca pentru toate 40.000 e asa)

Strategia e buna. Ce nu face bine in schimb PS4 este partea de aplicare a regulilor.  Spre exemplu, in 2021 Politia locala sector 4 a dat un fix 0 amenzi de parcare pentru ocupare abuziva locuri de parcare de resedinta.
Ceea ce creste usor nervozitatea la pachet cu faptul ca restul parcarilor sunt cu plata. Daca la Bulevard nu mai e la liber ci 1 leu la 2 ore, multi prefera sa parcheze la nesimtire pe locuri de resedinta presupunand ca locala nu va face nimic.

Ajungi in situatii absurde. Spre exemplu, pe Bulevardul Tineretului se factureaza 1 leu la 2 ore  intre 08 si 18 si in rest e gratuit. Brusc, sunt locuri garla pe Bulevard noaptea. Unde au disparut masinile alea imi e greu sa imi imaginez, mai ales noaptea cand e gratis! Situatia asta nu exista acum 1 an, cand nu gaseai nicaieri locuri, deci e clar ca cumva au disparut din masini.

Dar oricum ai lua-o , 35.000 X 100E pe medie per resedinta + 5000 cu abonamente de 150E da 4.25milioane de euro pe an. Nu imi dau seama daca-i mult sau putin, dar e clar ca taxarea peste tot ajuta la disparitia rablelor benevol doar prin conformarea voluntara a locuitorilor.

oc7avian


Fred

Nu stiu daca s-a discutat sau daca ii pasa cuiva, dar am observat ca in sectorul 6 e o noua moda de facut locuri de parcare: se desfiinteaza spatiile verzi de langa blocuri si se transforma in parcare. Si ca sa fie si mai aiurea, daca spatiul e insuficient pentru parcarea unei masini normale (cam 4.5 metri in medie) au facut totusi parcari de vreo 3.5 metri si se parcheaza o parte acolo, o parte pe trotuar, practic trotuarele exista dar sunt complet blocate de masini. Pe vreo cateva strazi pe langa Bd. Timisoara se lucra azi cand am trecut unele sunt in stadiu incipient, unele sunt aproape terminate.

Nu am idee cat de ilegala e treaba asta, dar parca schimbarea destinatiei spatiilor verzi e interzisa, la fel si parcarile cu acces peste trotuare.

Cristi N

Legalitatea e data de statutul terenului in acte. Sunt foarte multe terenuri care acum arata a spatii verzi dar nu sunt incadrate in categoria asta sunt "zone de protectie", "curti constructii", etc. Exemple: 1, 2, 3.
Singurii care pot face incadrarea in categoria asta sunt cei de la PMB dar sunt destul de reticenti pentru ca un teren odata incadrat ca spatiu verde este foarte greu sa fie incadrat apoi in alta categorie.

lucian

Parcarile astea toate de tip park&ride sunt prinse și în PNRR sau doar de la buget??? Dacă doar de la buget nu stiu in cati ani ar putea fi gata toate vreodată.

asteroth

Quote from: Duta C on July 22, 2021, 09:05:05 PMDecamdata ca aveam sa-i dau un raspuns si lui @voicul.....nu ridica nimeni sau nu blocheaza roata pt ca inca nu sunt organizati asa de bine..momentan...dar nu se stie de cind vor incepe...eu cum aflu anunt!

Salut. Ai mai aflat ceva?
Eu parchez in fata blocului in S1, pentru ca nu am alta solutie si deja mi-au pus vreo 7 hartii in geam ca am parcat fara sa platesc.
In ce consta sanctiunea?

TVlad

#1409
Fred, pai nu vrea tot poporul locuri de parcare?! Primaria se supune vointei poporului! Box populi, box deii! Iar la 600 de lei bucata pe an, iese si un ban de buzunar pentru primarie. Ce mai conteaza spatiul verde, trotuarul...Sa ii ia naiba pe pietoni, ce sa le fac daca nu au bani de masina.

In unele locuri se parca deja de multi ani, neoficial. Acum au pus niste ciment, numar si hop cu taxa. La noi la bloc, de exemplu, nici macar nu sint asfaltate sau numerotate locurile cu plata. E o suprafata incerta, amestec de pamint cu ce s-o mai nimeri, cu ce a pus fiecare.