News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

[B] Parcarile din Bucuresti

Started by Ionut, October 17, 2011, 06:17:45 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rt25

#1125
^^
ITP sub 100 de lei exista, si RCA 200 de lei am vazut eu de la un Gigel care m-a lovit pe mine anul asta (eu platind 1300 de lei... daca esti cinstit si ai masina pe numele tau fata de altii pe numele bunicilor).

Probabil, pentru parcari, ar trebui un program generalizat de parcari subterane/supraterane in zonele dintre blocuri impreuna cu spatii de joaca/timp liber deasupra acestor parcari, pentru ca nici macar n-am inova ci doar am prelua solutii de la altii.
Cele 4 spatii tehnice nu ajuta prea mult, pentru ca sunt in centru in zone usor accesibile cu metroul/transportul in comun si 2-300 de locuri nu ar aduce prea multe locuri in plus, poate doar pentru cei care merg la serviciu cu masina. Rezidentii nu cred ca au o problema asa mare in aceea zona (ironic, si s-a mai discutat legat de ce parcarea de la intercontinental din centru e goala noaptea).

PS: @paullie, doamne ajuta.
PPS: niciodata nu vei putea construi atat de repede pe cat vor putea oamenii sa cumpere masini. Asa ca constructia trebuie sa vina si cu masuri complementare.

AndreiB

Desi pare buna, solutia de construirea de parcari de resedinta nu cred ca e viabila pentru a rezolva problema parcarilor in oras (ignorand problema de induced demand). Daca un spatiu de parcare costa c15,000 de euro per masina de construit, ar costa 15 miliarde de euro pentru a construi parcari suficiente pentru 1m de masini (presupunand ca 400k pot parca legal stradal). O suma imensa - echivalentul a 10 magistrale de metrou.

Singura solutie reala e diminuarea ratei prea mari de motorizare la un nivel mai sustenabil, facand treptat detinerea masinii mai scumpe si mai incomoda, in paralel cu un transport in comun din ce in ce mai rapid si mai atractiv.

Pentru cine vrea un stil de viata "Romanian Dream" cu 2 masini per familie, Ilfovul va asteapta cu bratele deschise.

rt25

#1127
Eu ma gandesc ca s-ar putea construi strict pentru zonele foarte solicitate dpdv rezidential. Adica unde numarul de spatii locative/numarul locuri de parcare disponibile la sol este mai mare de un indicator X cu scopul de a indeplini fix acel indicator.
Idealul catre care ar trebui sa tindem daca disciplina in constructii ar fi (fost) respectata ar fi de 1 loc de parcare/unitatea locativa. Noi suntem departe de acest indicator si nu putem tinti acolo, dar sunt unele zone care se apropie si altele care nu sunt nici pe departe acolo. De aici si problema, ca un bloc cu 40 de apartamente are 10 locuri de parcare de resedinta pe care le folosesc doar 10 cu un pret infim.

In rest, oricat de multe ai construi, nu se va rezolva nimic pentru ca oamenii isi vor cumpara si mai multe masini si ajungem de unde plecam.

pest1969

Corect. Sunt doar cateva locatii pentru construit parcari noi. Nu reusesti sa degrevezi nici marile bulevarde care au probleme, cu aceste parcari nou construite. Ca sa nu mai spun ca banii incasati acum nu sunt suficienti pentru constructia unor noi parcari, mai ales subterane.
Cea mai rapida metoda pentru a ameliora situatia parcarilor e taxarea. Taxarea cat mai inteligenta.
Nu poti sa spui ca un impozit e mare cand el e foarte mic doar pentru ca in Bucuresti ar fi veniturile mici.
Veniturile in Bucuresti sunt de 2 ori mai mici in medie decat intr-o tara ca Italia, de exemplu, dar taxele sunt de 20 de ori mai mici.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Speedy

#1130
@Andrei B, cum ai ajuns la suma de 15.000 de euro pe loc?
Din datele gasite pe net, eu am calculat un pret mediu de apx 30.000 de euro per loc. Parcare Decebal 718 locuri, cost 109 milioane de lei si parcare Piata Dorobanti, 254 de locuri, cost 8,46 milioane de euro. (din 2011)
Pretul poate varia in functie de:
1. terenul pe care se construieste ( domeniu public sau se expropiaza)
2. parcare subterana sau supraterana (cost de relocare utilitati)
3. dimeniune parcare, si dotari (lifturi pentru masini, statii de incarcare pentru masini electrice, etc...
4. folosirea unor goluri tehnice, deja existente decand s-a amenajat metroul. Nu sunt doar legende, sunt spatii foarte generoase care momentan sunt nefolosite.

Deci dupa apx 30 de ani, de inchiriat cu apx 1000 de euro pe an, s-ar recupera investitia.

AndreiB

#1131
Ales la intamplare prin reducere la absurd, intentionat mai mic decat cei 30k pentru parcari doar subterane. Nu se va recupera niciodata nici macar in 30 de ani investitia. Trebuie sa adaugi costul de operare (iluminat, paza, curatenie), profitul concesionarului, costurile de finantare etc.

Vorbim aici de un cost nerecuperabil pentru o chirie de 1000 de euro pe an, in contextul in care populatia actuala se supara cand creste chiria de la 20 de euro pe an...

Oricum ai scoate-o, nu exista vreun mecanism, in afara de subventionare masiva de la stat (cu care eu nu sunt de acord, avem multe alte lucruri mai bune de a ne cheltui banii Primariei) prin care constructia de parcari va rezolva problema actuala - nu e fezabil economic.

Prin urmare, daca nu suntem multumiti cu situatia actuala (cu o suprafata enorma din spatiul public alocat parcarilor de suprafata - legale si ilegale) si nu e posibil economic ca sa se rezolve problema prin investitii singura concluzie viabila e ca trebuie redus numarul de masini in Bucuresti intramuros.

Parcarile subterane au un rol in zonele de destinatie, combinat cu reducerea locurilor de parcare la suprafata (intr-un oras bine administrat, la 10min de mers pe jos de Universitate nu ar mai exista un loc de parcare stradal pe termen lung - realitatea e complet alta, Edgar Quinet, Doamnei, Academiei, Ion Campineanu sunt sufocate de masini). Atata timp cat faci asta, devin viabile pentru concesiuni si castigam mult spatiu public care poate fi refolosit. Dar ca parcari de rezidenta in cartiere - nu vad cum ar putea rezolva problema.

dr4qul4

Un loc suprateran intr-un ansamblu rezidential incepe de la 2000 E. Subteran de obicei de la minim 4-5000.
Dar asta pe terenuri goale unde costurile sunt impartite cu cladirile ce urmeaza a fi construite.  Intre blocuri costurile cresc exponential din cauza tevilor si a canalizarii.
Asa ca avem slabe sanse sa vedem parcari subterane intre blocurile comuniste.  Poate doar daca se gasesc puncte termice dezafectate (unde toate blocurile deservite s-au debransat)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Fred

Quote from: Speedy on February 15, 2021, 09:16:55 AM
Argumentul meu se refera la ideea in sine. Problema masinilor in Bucuresti nu se rezolva punand preturi mari, pe care nu toata lumea sa si le permita.
  Am dat exemplul pensionarilor (25% din populatia Bucurestiului sunt pensionari), pentru ca oamenii astia nu au fost pensionari toata viata, si nu scrie nicaieri ca in momentul iesirii la pensie, trebuie sa iti vinzi masina, ca ocupi un loc de parcare, care se cuvine cuiva care foloseste masina mai des.
  Nu doresc sa polemizez cu nimeni, mi-am spus parerea, solutia cea mai simpla e o taxa platita de toti cei 1,4 milioane de proprietari de masini din Bucuresti, la care se pot adauga si cei care se muta aici cu serviciul, cu facultatea, si vin si cu masina din alte judete. S-ar strange suficienti bani, (cate putin de la fiecare), sa se poata demara proiecte de parcari. 
   Faptul ca acum ai posibilitati si ai senzatia ca anumite lucrururi ti se cuvin in detrimentul altora, nu inseamna ca situatia va fi mereu asa. 
  Putem sa ne uitam la orase precum Berlinul, unde municipalitatea a intervenit la costul chiriilor, pentru ca desi cererea era mare, Berlinul se golea de oameni care au trait acolo toata viata, si nu isi mai permiteau sa traiasca acolo.
trebuie un pret unitar, si un impozit gradual, mai mare,  pentru cei care au mai multe masini,
Taxele si impozitele sunt ridicol de mici, pentru ca si veniturile majoritatii sunt ridicol de mici, in comparatie cu alte tari
Ceea ce propui e un socialism care sa inlocuiasca comunismul din anii '80: nu mai impartim duminicile in care circulam, impartim costurile la toti proprietarii.
1. Unii proprietari de masini au parcarile lor, de ce sa plateasca o taxa? Platesc deja taxa pe masini pentru construirea si intretinerea strazilor pe care circula, de ce le mai trebuie taxe pentru parcari de resedinta pe care nu le folosesc?
2. Nu a zis nimeni nimic de pensionari ca trebuie sa isi vanda masinile. Problema e costul real al parcarilor, daca s-ar plati la pretul pietei ai vedea oferte private de parcare in crestere, ceea ce nu e cazul. Ce s-a spus e ca cine are posibilitatea si isi permite o masina, la costuri reale, si are unde sa o tina, nu are decat sa aibe masina. Cine nu si-o permite pur si simplu nu si-o permite, indiferent de motiv, si costul nu trebuie socializat. Practic propui subventionarea detinerii unei masini intr-un oras care are si cele mai mari venituri din tara si probleme uriase cu traficul, cu poluarea si cu parcarile.
3. Prin alte locuri, dar si prin Romania, oamenii au mobilitate, nu sunt ancorati in stanca. Prin SUA toata lumea care isi permite se muta in Florida cand iese la pensie, in Bucuresti e de neconceput. Exemplul cu Berlinul nu e deloc pozitiv, e o interventie in piata care doar o distorsioneaza, motive gen "nu isi mai permiteau sa traiasca acolo" sunt bune cand spui ca s-au mutat undeva mai ieftin, nu cand spui primaria a intrat cu bocancii in piata imobiliara. Inteleg de ce au facut-o, dar nu cred ca e si bine ce au facut, argumentele de genul "think of the children" au dus in general doar la imbecilitati.
4. Propozitia cu " ai senzatia ca anumite lucrururi ti se cuvin in detrimentul altora" e scoasa din putul gandirii, doar ca nu e clar cine gandea in momentul ala. Poti sa explici ce ai vrut sa spui acolo?
5. De ce trebuie un impozit gradual mai mare pentru cei care au mai multe masini? Consumul de resurse per masina (parcare, spatiu consumat in trafic, poluare) e puternic descrescator cu numarul de masini detinute, care e sensul logic sau moral pentru care ceri impozite mai mari? Poate numele de familie al bunicilor tai e Marx si Lenin, e singura explicatie cat de cat logica, altfel esti doar un comunist clasic: de la aia care au catre aia care nu mai au.
6. Cum ai stabilit tu ca taxele sunt ridicol de mici? Fata de ce se ofera sau fata de ce ai vazut la altii ca taxe (window shopping)? Romania are un nivel de taxe foarte ridicat si foarte socialist: cei care muncesc platesc taxe foarte mari pe venituri, cei care nu muncesc platesc doar niste taxe foarte mici pe proprietati si auto. Propui sa scada impozitele pe venit si sa creasca impozitele pe proprietati? Sau doar sa creasca impozitele si atat, cu finalitatea ca mai multi bani vor fi sifonati pe panselute, despagubiri pe Lugoj-Deva, studii de fezabilitate inutile care trebuie refacute, donatii catre catedrale si subventii catre trenuri care merg goale pentru ca studentii care au facut rezervarile s-au imbatat prea tare si nu au mai venit la gara (explicatie pentru eliminarea gratuitatii totale a trenului pentru studenti)? Taxele ar trebui sa fie doar un pret pentru servicii oferite si atat, e singurul scop al unei primarii sau al unui stat, sa ofere servicii pe care oamenii nu le pot asigura individual. Nu maresti taxele pentru ca te-ai trezit dimineata cu dureri de spate, maresti taxele daca cetatenii doresc servicii suplimentare care presupun costuri suplimentare, altfel nu esti decat unul din aia de acum 40 de ani cu alt discurs.

paullie

5. Pentru ca asa mi se pare normal. Si nu am rude nici pe linie paterna nici pe linie materna cu Marx sau Lenin.

Fred

Explica logica si moralitatea "normalului". Stii, unii spun ca pamantul e plat pentru ca asa li se pare normal, nu zic ca esti din aceeasi categorie, doar ca trebuie sa si explici, in special cand vorbesti pe banii altora, nu doar pe ai tai. Suna a capra vecinului mai mult decat orice altceva.
PS. Nu am nici o masina. Nada. Zilch. Dar nu imi e rusine cand ma uit dimineata in oglinda si nu am obrazul cat talpa de la bocanc.

rt25

Ok inteleg perspectiva, nu este lipsita de sens, dar cum ai rezolva problema cu cei care:
- au masina de firma si masina personala nu o muta cu lunile (si sta parcata neregulamentar pe undeva) fara a-l afecta pe cel care are 1 singura masina care ii este necesara ?
- cei care stau la bloc in apartament cu 2 camere dar au 3 masini (oh da, exista si nu putini...)
- cei care nu folosesc masina ci o tin pe post de spatiu de depozitare in fata blocului (daca ne chinuim cu totii avem o ruda mai in varsta care si-a cumparat acu 15 ani Logan nou si nu au nici macar 50.000 km cu ea...)

E clar ca asa nu se mai poate deci trebuie sa ne gandim la solutii. Si nu, amendare masiva si ridicare nu este scalabila ca proces in Bucuresti. Ar fi fost poate acum 10 ani....
Daca toti cei care ai mai mult de 1 masina si toti cei care folosesc rar o masina ar fi sprijiniti (prin o combinatie de descurajare cu taxe mari si incurajare prin diverse beneficii daca renunta la masina), atunci s-ar ridica macar presiunea foarte puternica asupra fiecarui colt de strada si am putea chiar sa eliberam cate un trotuar pe ici pe colo.


paullie

Logica nu am, parerea este una emotionala. Cât despre impozit crescut progresiv, vrei lux platesti pentru lux. Vrei 5* ultra allinclusive platesti. Parca despre Franta auzisem ca daca ai mai multe becuri decât nu stiu ce norma de W/m2 platesti taxa. Si Franta o fi ea socialista pâna in unghiile de la picioare dar comunista nu e.

Fred

#1138
@paullie, daca vrei lux platesti lux, dar impozitul nu e o plata si nu platesti nimic direct prin impozite. Daca vrei un Rolex nu platesti impozite mai mari ca sa il primesti de la Primarie, ci il cumperi daca ai banii.

@rt25, cand ai resurse limitate si o piata libera pretul va regla cererea: cand costul parcarii e de 360 de euro lunar (calculul discutat mai sus) si ai 3 masini probabil renunti la cateva masini, nu? Sau daca esti nabab si poti sa platesti 1080 de euro lunar pe parcari ... de ce nu? Nu imi imaginez daca ai genul asta de bani de ce ai sta intr-un apartament cu 2 camere intr-un bloc fara parcari, dar nu pretind ca le stiu pe toate ca sa o stiu si pe asta.

In sfarsit, la preturi libere problema se rezolva: unii renunta la masini, privatii vor fi interesati sa investeasca in parcari, dar la tarife sponsorizate nu se rezolva nimic, doar se transforma cartierele in ghetouri. Cand vorbim de solutii, "sa facem, dar sa nu se schimbe nimic". Dar preturi libere inseamna licitatie pe locurile existente si amendat/ridicat orice e parcat neregulamentar.

Valentin

Fred, vrei sa rezolvam problema parcarii sau nu? Punctul 5 contravine oricarei metode de a rezolva civilizat problema parcarilor, aici e doar discutia 3 masini cand ai o casa ce ti permite sa le stochezi undeva sau 3 masini la un bloc, unde iti parchezi masina unde apuci, ca na, acum la ADP poti sa ceri 1 LOC legal, asta inseamna 2 masini parcate ilegal, daca ar fi sa luam cazul ideal in care politia si-ar face treaba si ar amenda, aceste 2 masini care ar trebui amendate zilnic, fa un calcul si vezi cat ar iesi din amenzile astea + sa ne gandim cat ar costa efortul logistic (sa fie 24/7 un politist care sa stea mereu sa amendeze aceeasi masina, etc.). Rezolvi mult mai logic si mai simplu prin taxarea exponentiala de la a 2-a masina detinuta, eviti alte costuri si timpul pierdut, A, daca poti sa faci dovada ca ai 2,3 masini, dar ai cate un loc de parcare sa zicem la 3 apartamente diferite, foarte bine, nu trebuie sa fi taxat, dar trebuie sa fi verificat ca parchezi masinile respective acolo, nu ca ai 3 locuri, da parchezi tot in aceeasi zona. Problema cea mai mare o consider masinile de firma, fara suparare, dar masinile de FIRMA NU au ce cauta in parcarile rezidentiale, obiectul LOR e de ati indeplini atributiile de serviciu cu ea, asta inseamna ca TU trebuie sa o lasi la sediul firmei, iar firma sa fie obligata sa garanteze un loc de parcare permanent, nu cum e acum de isi ia fiecare duba / utilitara acasa si o parcheaza te miri unde, spatiu ce putea fi folosit de 2 masini (cazul parcari in zona "gri", care ar putea fi transformata in parcare cu plata). Aici trebuie un control mai strict la nivel administrativ, adica, ar trebui gasita o solutie legala (pe care eu nu o am acum), de asa natura incat daca MESERIA respectiva nu justifica necesitatea de deplasare sa nu ai voie sa cumperi o masina pe firma, pe langa faptul ca e cam o prostie, dat fiind ca refuz sa cred ca 85-90%+ din angajatii de rand NU au masina lor, se adauga inutil masini pe strazi, in trafic, aici nu vorbim de masinile de curierat/transport, alea au sensul lor, dar nu au ce cauta acasa la angajat! (PS: ce am zis mai sus face referire la masina de firma de dus-intors de acasa la munca, nu si de cazul in care meseria respectiva necesita deplasari frecvente).

Incercati sa reveniti pe pamant, ADP-ul si primaria nu trebuie sa scoata profit, okay, dar orice PIATA DEMOCRATA SI LIBERA se bazeaza pe cerere si oferta, serviciile intra tot in categoria asta, mai exact si serviciul de parcari, oricat ar vrea unii sa ramana 80lei/an inchirerea, ca na.. ne gandim doar la noi, nu mai conteaza ce implica acest pret derizoriu care te afecteaza direct (poate chiar si sanatatea ta), discutia o luati prea de jos, trebuie gandit la un nivel mai ridicat, adica sa luati in calcul si factorii externi care intervin, nu doar ce va afecteaza direct. Trebuie luat in calcul ca CERERE MARE - OFERTA MICA ->> CRESTEREA PRETURILOR, asa functioneaza pentru absolut orice produs/serviciu, primaria daca face profit e in avantajul ei, desi ma indoiesc ca ar face profit daca cererea s-ar balansa cu oferta la un pret ales la plesneala de sa zicem 500euro, SI NU TREBUIE SA VINA CU CEVA IN PLUS IN BANII AIA, chestia cu sa merite banii e o prostie, cand o resursa este aproape de epuizare, pretul ei creste (functie de necesitatea ei pe piata), dar RESURSA NU SE SCHIMBA, e exact aceeasi.
Mai luati si voi in calcul, ca pensionarul ala, omul care nu si va permite sa tina o masina inseamna un om ce va folosi transport public (FOARTE IEFTIN), uber sau alte servicii, NU TOATA LUMEA TREBUIE SA AIBA MASINA, NU E UN DREPT ASIGURAT PRIN CONSTITUTIE si nici primaria nu e obligata de absolut nicio lege sa faca parcari pentru toata lumea, nu mai traiti in bula asta, invartitul in jurul cozii, solutia NU e sa faci parcari peste tot, doar fiindca e nevoie mare, nevoile vor creste si mai mult (cand o sa vezi ca parcarea supraetajata de P+324234 etaje cum ar vrea unii, o sa vrei sa cumperi inca o masina pentru cine vrei tu, sotie, fiu, de "vacanta", ceea ce e o prostie, deci cresterea parcarilor NU e o solutie de sine statatoare!), solutia e sa adopti mai multe tactici, faci parcari in zone de interes ca sa elimini naiba aspectul asta de oras murdar, aglomerat, o insulta la adresa pietonului, sa duci masinile in subteran/suprateran si sa lasi centru orasului sau zonele de interes maxim "CAR FREE", trotuarele sa fie libere, sa ai transport eficient catre zona respectiva.
Solutia e transportul public (aici ar trebui sa intre si uber si alte servicii asemanatoare), dar si schimbarea unor legi, a.î. sa nu se mai construiasca tampenii, "rezidence"-uri lipsite de orice planificare, de locuri de parcare sub/supra teran, sa planifici mai bine ceea ce se face NOU (in asa fel incat sa NU mai fi dependent de masina oriunde ai fi pe raza orasului!), P&R pe inelul centurii, P&R pe nivelul inelului median, parcari de interes public in zone de maxima importanta, orice fel de parcari DAR NU REZIDENTIALE, solutia trebuie sa se bazeze pe ideile implementate de tarile care au scapat de problema asta, de acolo putem sa ne inspiram si de acolo ar trebui sa ne extragem ideile, iar din punctul asta de vedere va asigur ca SOLUTIA, oriunde a existat problema asta, nu s-a rezolvat prin PARCARI NOI.