News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

[B] Parcarile din Bucuresti

Started by Ionut, October 17, 2011, 06:17:45 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rota

Fix ce as face eu in B:

"Parcările cu plată și amenzile au PUSTIIT centrul Cetății din Alba Iulia. Zona roșie, cea mai scumpă pentru șoferi

Parcările cu plată din Alba Iulia au ,,pustiit" de-a dreptul multe din zonele cele mai frecventate din oraș, din cauza șoferilor care au fost cel mai probabil descurajați de tarife.
Constituie contravenții și se sancționează următoarele fapte cu:

a) Staționarea fără abonament, respectiv fără a achita contravaloarea parcării, se sancționează cu amendă de la 500 până la 1.000 lei;
b) Depășirea timpului de staționare conferit în situația taxării parcării, se sancționează cu amendă de la 100 până la 300 lei;
c) Staționarea cu abonamente neconforme cu zona staționării, cu abonamente expirate, utilizarea de abonamente eliberate pentru alte vehicule, se sancționează cu amendă de la 500 până la 1.000 lei;"
Sursa
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

Goldmund

Roata,
la nivelul ultracentralului din Bucuresti ai avea cateva mii de masini..., din centru, cateva zeci de mii...de ridicat, sau de amendat
Ce nu inteleg eu este punctul "b"(din Alba Iulia), pentru ca in oricare parcare, depasesti timpul, se taxeaza ora ca pe prima ora platita, de ce trebuie amenda pe loc?! Atunci chiar ca nu as parca acolo, de ex. platesc pentru doua ore si mai beau o cafea pe drum si intarzii sa vin exact cu un minut inainte sa se termine cele doua ore, sau stau mai mult la dentist(...), primesc amenda - pentru ca am intarziat 10 minute peste cele doua ore - amenda cat pentru 10-30 ore?!(ca eu doar am platit!) Din lac in put! Zeci de ani se parca peste tot pe gratis in aceste orase, acum...mai ceva ca Papa.
Sa faca curatenie, dar 1000 de lei amenda?! Atunci sa faca un catalog cu amenzi in functie de salariu: esti un Becali, pentru ca ai parcat gresit, sau nu ai platit, 50mii euro(in lei, desigur), esti un amarat cu un salariu minim pe economie, 100 de lei(si tot va ustura...).

oc7avian

Dacă știi că dai să întârzii poți prelungi parcarea prin SMS ori aplicație. Cred că sunt extrem de rare cazurile în care chiar n-ai cum să reacționezi. La dentist cred că e decent să presupunem că orice lucrare care durează peste o oră implică anestezie și/sau dureri, deci nerecomandabil să conduci. Evident, pot apărea excepții ce pot fi tratate/negociate individual. Dar sistemul perfect pentru toate cazurile nu există.

Goldmund

"La dentist" era doar un caz, poate trebuie doar o igienizare dentara, iar eu tot nu stiu cat dureaza pana "ma ia"...
Eu am luat doar cazul "b", caz ce in multe parti nici nu exista...Intri intr-o parcare, platesti cand iesi, indiferent cat stai.

rota

cred ca scopul acestor amenzi mari, e fix sa se gandeasca omul de 2 ori daca chiar are nevoie de masina si sa foloseasca transportul in comun. Hai Nicusoare cu amenzile :))
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

dr4qul4

Stai linistit ca la Bucuresti se contesta totul. Si oamenii pe aici mai si castiga pentru ca Politia Rutiera nu da doi bani pe primar :))
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TVlad

Lumea nu stie dar in Alba Iulia la vest de cetate sint doua parcari mari; nici nu ai nevoie sa intri cu masina in cetate.

ionut_16

@rota


"Tarifele de parcare sunt între 2 lei pe oră (zona zero – roșie), 1 leu pe oră (zona 1 – albastră) și 0,5 lei pe oră (zona 2- galbenă), fiind disponibile și variante de taxare la o jumătate de oră, 2 ore sau o zi.

Abonamentele costă 50 lei pe lună sau 300 lei pe an pentru persoane fizice, respectiv 100 lei pe lună / 600 lei pe an pentru persoane juridice."

La 2 Ron pe oră e mai mult decât rezonabil...

Revenind la București, cred că orice parcare care nu este rezidențială să fie taxată la oră sau abonament. Adică sunt pe bulevarde locuri de parcare fără plată. Normal că îmi las mașina cu săptămânile acolo. Într-o astfel de metropolă totul ar trebui taxat. Poate așa se mai eliberează din locurile de pe bulevarde.

Pentru străduțe, acolo e altă treabă. Poate cât mai multe străduțe cu sens unic ca să parchezi pe ambele părți. Multe din străzi sunt deja parțial blocate de asta, așa că să încercăm cu 'sens unic'.

Dar, câtă vreme pot să parchez pe trotuar probabil că nicio măsură nu va da rezultate. Poate ar trebui îngrădit orice trotuar ca să nu te poți urca pe respectiva bordură. Asta am observat că s-a aplicat la unele clădiri de birouri și spitale. Orice trotuar să fie protejat cu stâlpi sau borduri verticale. In aces fel nu părtinești pe nimeni, trotuarul e liber. Apoi, cum se parchează in stradă e mult mai ușor de gestionat. Dispare aparenta zonă gri parcatul jumi juma pe stradă și trotuar, la care se gândesc greșit șoferii cum că au lăsat loc pietonilor

dr4qul4

Tocmai m-a sunat un vecin ca am parcat pe locul lui (locul apare liber). I-am zis ca apare liber si daca are vreo autorizatie sa mi-o arate. S-a cam balbait asa ca l-am prins cu minciuna. Dupa a dat-o ca a depus cerere exact pt acel loc. I-am zis ca si eu am depus pentru orice loc din baterie (exact asa si e). si a inceput cu "te-ai mutat de curand, eu aici parchez de 30 de ani". I-am raspuns ca locul nu se moștenește prin nastere, dar daca imi arata orice autorizatie de parcare, chiar si expirata si cu alt numar/nume, eu mut masina si nu mai parchez niciodata pe locul acela. Pana la urma a parcat in alta parte.
Parea mai tanar ca mine. Ma asteptam la replici din astea de la cei bătrâni. Dar se pare ca multi au tupeu desi nu au dreptate.

Dupa vreo 20 min am coborât si am mutat masina in fata blocului (se eliberase un loc) dar cand am coborat am ramas mut: sunt cel putin 8 locuri libere lipite de scara (nu de bloc). Din astea, alte 2 apar libere pe site. E deja restrictionata circulatia, asa ca nu au cum sa se ocupe toate.
In concluzie: trebuie sa terminam cu acest sistem. Locurile tb alocate la comun. Toata lumea plateste, dar nu e doar al tau ci primul venit primul servit.

PS. Daca dadea peste altcineva, probabil tupeul lui si tonul amenintator ar fi avut succes. Doar ca eu sunt obișnuit sa ignor amenințarile :))
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Lozzo

#1104
Legat de discutia de mai sus cu amenda mare pentru depasirea timpului. Imi pot inchipui doar ca se aplica la parcare de scurta durata cu timp limitat, maxim 2 ore pare sa fie in A.I.

Parcarile ca scop se diferentiaza intre scurta si lunga durata. Modelul de tarifare pentru ambele poate fi gratuit, cu ora sau abonamet. Parcarea de lunga durata evident poate fi folosita ca si scurta durata.

Primaria poate organiza in centru doar parcari de scurta durata, impuse prin timpul limitat. Ele pot fi si gratuite, dar si cu plata. Scopul este de a oferi acces la parcare cand ai de rezolvat o problema acolo. Le-am regasi langa primarie, circa financiara, scoli si ale institutii nu neaparat publice, dar deschise publicului. Timpul limitat in sensul ca nu poti achizitiona mai mult decat 2 ore oricat ai fi dispus sa platesti este pentru a descuraja conversia in parcari rezidentiale, de birou, comerciale. Se deosebeste de parcarea cu ora din centrele comerciale, unde poti plati cat folosesti.

Parcarile de scurta durata pot fi combinate si cu abonamente ca model de plata, desi nu este evident. Parcarile rezidentiale partajate fara rezervare de loc la care face referire dr4qul4 pot include si parcari de scurta durata. Oricine are dreptul sa parcheze in zona rezidentiala a altuia, dar limitat la maxim 1-2 ore. Primesi amenda daca nu ai abonament de rezident si lasi masina mai mult, nici nu poti achizitiona abonamentul daca nu esti rezident.

Bineinteles ca o parcare de scurta durata din centrul orasului in timpul zilei poate deveni parcare de lunga durata pentru rezidenti in timpul noptii.

Probabil Bucurestiul are nevoie de un plan inteligent de a reutiliza locurile de parcare care sa fie avantajos pentru cat mai multi. A.I. , Arad, Cluj si multe alte orase din tara deja ofera astfel de modele, nici macar nu este nevoie sa cautam inspiratie peste hotare. Orice organizare inteligenta nu va rezolva oricum problema cu numarul actual de masini, iar aici trebuie sa lucram putin si gandind taxe de parcare mai mari si masuri complementare (de descurajare sau incurajare spre alte oportunitati si alternative care nu prea exista momentan)
Drumul preferat: intre cel stiut si cel drept este tot timpul cel care nu este ultimul.

Lozzo

Astazi la ora 16:00 va avea loc o sedinta extraordinara a Consiliului Local Sector 1 in care se va discuta si de reorganizarea parcarilor de resedinta.
Drumul preferat: intre cel stiut si cel drept este tot timpul cel care nu este ultimul.

TVlad

Ce informatii corecte aveti in legatura cu chestiunea parcarilor din sect. 1? In presa apar numai articole partinitoare, eu le citesc cu o mare doza de scepticism.

anacronox

Am facut cererea online si 2 zile mai tarziu am primit linkul de plata si cateva minute mai tarziu am primit contractul pe mail. 85 RON

Speedy

  Salutare, la sectorul 1, au digitalizat 100%.  Pentru reinoire a fost foarte simplu, am incarcat documentele cerute si numarul contractului de anul trecut, am primit mail de confirmare, si dupa apx 2 ore, am primit confirmare pentru plata. Dupa efectuarea platii, in cateva minute a venit si mailul cu contractul atasat. Contract tiparit, pe care il arat fiecarui cetatean care ocupa locul si e nelamurit de ce trebuie sa mute masina.
  Deci problema reinoirii contractului s-a rezolvat, unde trebuie imbunatatiri, eu zic ca la administrare. Anume ce se intrampla daca gasesti locul ocupat (e o solutie sa suni zilnic la politia locala?). In situatia mea, intodeauna gasesc locul ocupat, si trebuie sa dau telefon la numarul de telefon pe care fiecare si-l lasa pe bord, si cu fiecare trebuie sa am aceeasi discutie, in care parca mi se face o favoare ca se elibereaza locul.
  Ce nu a inteles ADP-ul, e ca daca pasezi problema asta cetatenilor, pana la urma fiecare procedeaza in functie de cei 7 ani de acasa.
  Sper ca de la anul sa creasca tariful, dar locul odata inchiriat pe 24 de ore/365 zile/an, sa fie intradevar al celui care il inchiriaza, nu ce se intamapla acum , unde e la mica intelegere.

rt25

#1109
Eu nu sunt de acord cu rezervarea exclusiva de un loc explicit (24/24 7/7 locul X) decat cu o singura exceptie:
-> daca pretul oferit este conform pietei si nu subventionat (adica pe degeaba/nimic/aproape gratis/aproape moca/0.00148% pe an din pretul unui logan nou/3pachete de tigari pe an) cum e acum: unii au un privilegiu si altii se chinuie cum pot, adica complet ne-echitabil.

In consecinta, eu stiu ca spatiile de birouri se inchiriaza cu 10-15 E/mp/luna iar terenurile la 3-4E/mp/luna (am luat prin sondaj anunturile de pe OLX pentru inchirieri terenuri). Tinand cont de treaba asta, un loc de parcare ocupa minim 12mp: adica 3E * 12mp -> 36E/luna ar fi pretul pietei pentru inchiriatul exclusiv al unui loc de parcare.
432 E pe an , 2100 de lei pe an.

Tinand cont ca astazi acest pret este 84 lei pe an, adica de 25 de ori sub pretul pietei, consider ca cei care au prins si "detin" un astfel de loc sunt subventionati de noi ceilalti care suntem huliti ca parcam asa cum parcam.

Ce vreau sa zic este ca, atunci cand am o nevoie de 1 ora sa car ceva/mut ceva/sa pun caruciorul copilului in portbagaj si vad un loc liber, de fiecare data sunt sunat cu o atitudine deranjata (nu doar acelasi loc, mai multe) sa vin sa imi mut masina, "de ce nu inteleg ca a platit la primarie" ? Si eu as vrea sa fi avut optiunea sa fi platit 84 de lei pe luna, nu pe an, dar uite ca nu exista suficiente locuri, deci din acest motiv urasc aceasta "improprietarire" a unora care sunt de nspe ani in zona. Deci conteaza si atitudinea cu care suni sa rogi sa isi mute masina. Cei mai multi, cum sunt si eu, au o nevoie temporara si nu abuzeaza de locul nimanui (nu contest ca exista si exceptii). De aceea seara si noaptea stau locuri libere de resedinta goale, dar nu mai ai loc sa arunci o frunza pe toate trotuarele si colturile strazilor, pentru ca nimeni nu vrea sa se certe cu "proprietarii" locurilor de parcare (solutia corecta este de parcare cu abonament per zone/cvartale)...