[B] Parcarile din Bucuresti

Started by Ionut, October 17, 2011, 06:17:45 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Lozzo

#1080
Nu vreau sa sustin absurdidati, dar nu cred ca am fost primul care din greseala s-a uitat la talon si si-a dat seama ca are ITP expirat de o saptamana, ca tineam minte ca ultima oara cand l-am facut era vara si nu stiam data exacta. Nu mi s-a intamplat de curand ca acum primesc si SMS si email cand urmeaza sa expire si pana la urma e greseala mea daca le ignor. Dar poate exista cazuri in care nu le ignori din nepasare: esti bolnav, plecat, inca nu a intrat salariul, etc.

Cu toata situatia asta de pandemie care continua inca, la un moment dat se mergea si cu buletin expirat pentru a limita contactul. Acum cand oamenii stau in casa si nu se plimba cu masina si unii nici nu o mai folosesc si e parcata de luni de zile, se apuca Primaria de curatenie de primavara. Ca masuri mai inteligente dureaza si necesita efort, dar de abuzuri se acopera cu hartii.

A inceput cu contractele lor de ridicari si la S6 si S2 si unde or mai fi. Si cum zicea cineva nu au nici bulevardele in administrare, asa ca o sa cam ridice numai de pe strazi laturalnice in cartiere unde oamenii pentru moment mai au si alte griji. E binevenita si asta, dar nu oricand si oricum si indiferent.

Panzer a postat un articol recent cum au identificat ei 60.000 de masini abandonate. La numarul ala de 10% e clar ca au bagat pe toti in aceeasi oala si identificat inseamna "am identificat proprietarul" din baza de date cu ITP/RCA expirat. Nu ca au "identificat masina" cu adevarat abandonata pe trotuar ca Matizul acela. Ca nu au ridicat Matizul acela de 10 ani, acum se apuca si ridica tot peste noapte. Macar sa inceapa cu lista de acolo in sus, dar nu cred ca au invatat sa sorteze dupa data lista inca. Sau poate asa inteleg ei ca ne protejeaza in momentul acesta de pandemie: nu mai am masina ca e casata si stau in casa ca vreau sau ca nu vreau  :lol:

Au mai adaugat-o si pe aia cu dam foc la tot ce gasim in masina si facem ce vrem cu ea dupa ce o ridicam. Eu tot asa sa procedez daca gasesc un portofel pe strada, dau foc la acte si pastrez banii pana m-o cauta el proprietarul. Sa ii cer si bani daca ma gaseste si isi vrea buletinul inapoi.
Drumul preferat: intre cel stiut si cel drept este tot timpul cel care nu este ultimul.

rt25

#1081
Eu personal ma uit pe strazi si da, masinile abandonate sunt o problema, dar nu foarte mare. Asa ochiometric, ai 2-3 masini abandonate la 1000 de masini in functiune din zona. Pe langa astea mai sunt 100/1000 care sunt sa spunem folosite foarte rar, dar nu sunt abandonate. Si mai sunt alte 400 care sunt folosite max 1 data pe saptamana (de aia au impresia romanii ca o masina de 15 ani, mai poate sa aiba 120.000 de km)....

Cifrele sunt scoase din burta, pur pe observatia proprie.

Ce vreau sa spun e ca problema sunt cele 4/10 masini folosite 1 data pe saptamana sau nici atat + acele 1/10 masini pastrate la "dospit" dar care nu sunt abandonate.

Probabil, daca ai rezolva masinile abandonate + cele lasate la "maturat" ai reusi sa relaxezi putin situatia astfel incat sa poti incropi niste masuri care sa fie coerente.

Altfel, totul va parea dpdv al cetatenilor aleator si nedrept...

Deci grea problema.

@Lozzo, masina daca sta 1 saptamana si a plouat si tot ti se depune putina rugina pe discuri si primele 3 intersectii nu e frana ce trebuie. Dar in 1 an....

Lozzo

Problema in modul de abordare este ca s-a sarit peste solutii amiabile, impozite, taxa de parcare, avertisment, amenda si s-a ajuns direct la ridicat de masini:

Imi casez masina si imi dai abonament pe 1 an la metrou sau ma lasi sa imi cumpar bicicleta electrica de bani prin RABLA de exemplu sau o deducere la impozit micuta ca bonus de casare.
Imi mareste impozitul si taxa de loc si asteptam un sau doi sa vezi daca renunt la masina.
Imi marchezi cateva locuri cu plata sau imi amenajezi ceva parcari publice mai mari si imi dai amenda o data pe saptamana cand nu gasesc loc pana pricep ca nu am chiar asa multa nevoie de masina si realizez si eu ca e in plus.

La noi s-a trecut direct la ridicari si casari. Care credem ca o sa fie reactia:

Imi ridici masina, ti-o platesc ca sa mi-o iau inapoi, o prachez tot prost ca nu am cum sa gasesc solutii peste noapte si tu a doua zi mi-ai ridicat-o din nou.
Nu mai aruncam copilul nou-nascut in ghena, doar il lasam in masina si sa se ocupe statul ca asa a zis, tot ce gaseste in masina ii apartine.
O sa imi leg masina cu lanturi de a vecinului sau de un pom ca altceva nu am ce face, unde ma sa duc eu masina maine, cui sa i-o vand ca toti trebuie sa scape de masini.
Bine ca o luasi pe a mea si ma cearta seful ca nu ajung la birou, dar pe a lui tataie de la 3 o ratasi.
Pe langa blocuri inghesuite intre case haotic, acum o sa gasim parcari de samsari aruncate prin orice coltisor al Buc.
Decat sa astept al 10-lea autobuz ca sa prind al 100-lea metrou care ma duce la al 10-lea tramvai, mai bine merg pe jos din Dr. Taberei in Pipera.


@rt25 probleme micute la masina ai oricand. Cand schimb placute sau discuri de frana si acolo imi aluneca frana chiar mai mult de 3 intersectii. Si iarna la masini cu tambur pe spate mai aveai probleme, chiar si daca nu trageai frana de mana de tot sau deloc. Mi se mai strica si un stop pe spate si merg cu el pana ma atentioneaza unu, primesc amenda daca ma prinde politia, dar nu ma duc sa refac ITP-ul ca e masina stricata

Nu mai zic ca momentul este inoportun ca poate se intelege si ca nu as vrea sa fie facut ceva si mie imi place situatia.

Drumul preferat: intre cel stiut si cel drept este tot timpul cel care nu este ultimul.

Fred

Solutiile amiabile au fost 20 de ani: lasat sa parcheze fiecare unde avea chef, cateva amenzi din an in paste si niste masini ridicate intr-o vreme prin Militari. Legislatia privind parcarea si drumurile publice nu e de ieri sau alaltaieri, e de zeci de ani, nu e cazul de solutii amiabile (nu e o negociere), impozite (pe parcatul aiurea?), avertismente (s-au dat, o gramada), ci amenzi si ridicari. Pana cand se respecta legea in vigoare sau pana se schimba legea, daca se va pune problema.

carutasul

aia nu e soluție amiabilă, dacă dai de înțeles că n-o să se dea nici o sancțiune niciodată :)  Soluția amiabilă e să dai un termen limită și să îl și respecți. Știu că unora li se pare la îndemână mitralera, dar zic doar să ai grijă ce îți dorești pentru că nu se știe de ce parte a țevii nimerești :)

Lozzo

Fred eu nu incurajez la anarhie, dar vreau legi bine gandite care sa isi indeplineasca scopul si sa il ajute si pe cetatean, chiar si cand greseste involuntar, dar in acelasi timp sa il descurajeze pe cel care abuzeaza fara respect. Sa fie bine formulate si principiul din ele sa fie stabil in timp, sa ii dau textul legii unui scolar si sa priceapa corect ce citeste. Daca vreau sa inteleg ce trebuie sa fac, intr-o jumatate de ora de lectura sa inteleg si ce e permis si ce e interzis, sa nu caut prin 10 parti si la sfarsit tot sa imi iau amenda ca in biroul unui functionar zace un memo si peste noapte s-au mai adaugat 10 articole despre parcare in 4 puncte diferite una in legea circulatiei, un OUG, o decizie de consiliu local si avizierul asociatiei, si toate se bat cap in cap.

La parcare problema e ca se intelege parcarea e permisa oriunde nu este interzisa, prin exceptile pe care le gasim noi acolo enumerate. Si cu o lege proasta ca asta am ajuns sa avem masini parcate peste tot, in varf de munte ca nu vede omul semnul de oprirea interzisa, dar si in fata portii de catre proprietar ca el crede ca altul sa nu ii blocheze drumul de acces. Cu o lege proasta treptat ne-am indreptat catre o zona gri in care regasesti abuzuri de interpretare ale autoritatilor, dar si ale cetatenilor. Regasesti si oameni care o fac si fara intentie vadita sa incalce legea, ca o interpreteaza gresit ca e proasta legea si ajunge omul sa nici nu inteleaga ca adevarat greseste.

Te intreb eu cam cat de clar ar deveni totul daca ai zice parcarea este interzisa peste tot cu exceptia zonelor marcate. Orice om, bine intetionat sau rau intentionat, naiv chiar , inteligent sau batut in cap, ar intelege ca
- in varf de munte nu se parcheaza ca nu vad spatiul amenajat
- pe trotuar nu parchez si nu stau sa ma uit daca are loc pietonul sa treaca pentru ca nu vad patratelul de vopsea sa ma lase
- in fata portii mele nici eu nu parchez daca nu vad patratelul de culoare
- nu ma apuc sa ma cert eu cu politistul ca daca o pun dupa trecere de pietoni nu incurc sau ca 25m inainte sunt prea mult pentru o straduta dintre blocuri. Cine a marcat locul nu a facut-o nici in zona de stationare interzisa, daca s-a putut s-a pus si dupa trecere si la 5m inainte ca are o insulita formata si nu afecteaza vizibilitatea

Eu parchez doar cand vad patratelul si imi este permis, in rest trec mai departe si orice as face e interpretare si nesimtire din partea mea.

Ca legea in sine nu era suficient de prost facuta si libera la interpretari si abuzuri, noi acum o intarim si ajungem sa avem interpretari diferite doar la nivel de sectoare in Buc. 7 diferite. O sa imi iau amenzi si o sa mi se ridice masina in prostie ca nu o sa inteleg cu ce am gresit. Ca azi o pun pe strada asta si nu se intampla nimic, daca o pun pe partea cealalta a casei in sectorul vecin imi iau amenda, maine ma duc in partea cealalta a Buc. si se ridica si 3 metri mai incolo o las si pe avarii si e okay.

Cine sa interpreteze legea corect si sa ii invete pe cetateni. Politistul e si el la fel de confuz ca mine, functionarul nici el nu mai pricepe de mult, judecatorul nici nu mai poate (vezi soluti diferite date la DX12 pe Tr3 si Tr4 in aproape aceasi speta de judecata). Daca citesti legile atent o sa regasesti peste tot amenda asta minima de 500 de lei pe care o iei pentru aproape orice. Si e pusa ca nici polististul nu mai intelege asa ca iti taie o amenda de 500, si o cam face cu gandul ca se gaseste pana la urma o alta lege care sa zica ca meritai amenda (nu si pentru ce ai primit). Nu gasesc diferentiere in lege pentru recidiva, persoana fizica sau juridica, doar minim si maxim la amenzi. Supara-l pe unu ca greseste cand iti da o amenda si nu o face corect si te alegi cu amenda maxima si vacanta petrecuta in tribunal.

Tu imi ceri sa vad ridicarea asta ca solutie pentru parcari ca si cum maine se revine la legea cu numere pari si impari la masini si ne dam seama ca am rezolvat si problema cu autostrazile.



De aici in jos e mai mult offtopic, doar vrea sa intareasca idea despre cum ceea ce vedem la parcari nu e diferit de alte locuri.

As fi vrut sa mai scriu mai multe, dar oricum nu prea se citeste cand e textul lung asa ca le las aici ca mici teme de gandire sau exemple de lege proasta si deloc in apararea cetateanului:
- ITP-ul era suficient pentru scopul RABLA, dar e luat cu spaga de orice masina. Contextul crearii RABLA si istoria, ca sa ne reamintim de ce a fost creat si sa nu mai zicem prostii de poluare, reducere masini, ajutor din partea statului pentru cei cu bani putini
- RABLA a dat valoare artificiala rablelor abandonate in Buc. de la 1000 la 10.000E
- spart blocul cu bormasina in afara orelor de odihna ca asta se pricepe din lege ca ai voie sa faci cand lumea nu doarme. Poate pe alti nu deranjeaza, dar pe mine ma deranjeaza ca nu ai avea nevoie de picamer daca nu ai sparge si ceva ziduri de rezistenta prin blocul ala si ca vopsit si mutat de mobila nu deranjeaza si se accepta. Daca suni politia si reclami, o cam faci degeaba ca legea orelor de odihna e asta si peste om in casa nu intram si nu ne pricepem.
- eu daca am vrut sa dau jos perete de decor de la bucatarie spre hol m-am dus cu plan si mii de harti ca sa mi se zica nu, de parca eu la cutremur ma bag sub grinda de 5cm de la bucatarie, dar vecinu isi facea arcada de trecere intre bucatarie si sufragerie ca ala e un perete ca oricare altul si nici nu stia ca ai nevoie de autorizatie
- sa te bata pe umar Politia Locala cand iti vopsesti gardul pe dinafara si sa te intrebe de AC si proiect ca a auzit ca ai nevoie de asa ceva. Sa lasi pensula jos si sa te gandesti, eu gresesc oare cu adevarat si daca nu vreau sa gresesc chiar ma duc sa fac proiect ca la casa ca sa vopsesc gardul
- se propunea acelasi flagrant folosit in tribunal pentru cazuri de coruptie, trafic de persoane si obtinut cu aceeasi munca titanica pentru a da o amenda de 500 lei pentru lipit afise. Chiar am ajuns sa nu mai putem da o amenda pentru o fapta clara de incalcare a legii decat cu marturii, probe ADN si flagrante
- am ajuns pentru ca se interpreteaza legea si iti permite sa ceri aceeasi aparare din partea statului la amenda de centura nepurtata ca la omor premeditat. Alta varianta sa sanctionam abuzul politistului daca chiar a existat nu vedem, decat sa ingropam statul cu procese in care scapa toti smecherii vinovatii nepedepsiti si cei poate cu adevarat nevinovati nici nu se lupta in tribunal pentru 500 lei

Am ajuns aici pentru ca ne-am batut joc de legi si le-am facut fara cap. Ca atunci cand am pus bariere le-am facut judecand toti oamenii in continuare ca infractori de rand si nici nu prea vrem sa rezolvam ceva. Ne uitam cum doar infractorii de rand trec bariera si inchidem ochii sau mai punem o bariera noua de care tot cetateanul onest sa dea cu capul pana vede ca infractor e mai bine ca nu pateste ceva. Si e usor sa zicem infractor si cetatean onest pe hartie, dar in realitate nici nu mai pricepem de ce anume suntem vinovati si ce trebuie sa facem corect. Am ajuns fara sa intelegem cum defapt suntem cetateni onesti cu apucaturi de infractor si infractori cu haine de cetateam onest.
Drumul preferat: intre cel stiut si cel drept este tot timpul cel care nu este ultimul.

Fred

Ori trollezi ori iti bati joc de noi, dar alta varianta nu vad.

Legea e foarte clara, daca ai permis ai demonstrat ca o stii; nu s-a schimbat aleator deloc, parcarea nu s-a schimbat de cand am dat eu de permis in alta epoca. Nu iti trebuie marcaje ca sa stii unde poti parca, asa cum nu iti trebuie sageti pe strada ca sa stii pe care parte sa mergi. Daca iti ridica cineva masina nu trebuie sa stai sa te intrebi cu ce ai gresit, dupa cum ai scris, pentru ca daca ai parcat undeva pe drum public o masina inseamna ca ai permis, daca ai permis inseamna ca stii sa citesti (ai minim 10 clase) si daca stii sa citesti scrie pe procesul verbal de ce a fost ridicata, deci sigur afli cu ce ai gresit in caz ca nu stii legea, pe care e obligatoriu sa o stii cand te urci la volan.

Si nu, ridicarea nu e o solutie pentru parcari. Ridicarea e o solutie pentru parcarea neregulamentara atunci cand amenda nu e suficienta pentru a-i face pe oameni sa nu mai parcheze neregulamentar. Problema parcarilor e diferita si are solutii diferite, dar daca citesti in diagonala si intelegi ce vrei atunci poti sa o intorci ca la Ploiesti si sa scrii un eseu de 500 de cuvinte pe langa subiect.

Si da, incurajezi la anarhie. Legea nu e vadit proasta, nu e o exceptie (vezi restul Europei si SUA care au legislatie similara sau chiar mai aspra) si esti totusi impotriva aplicarii legii. Ai o atitudine de cocalar spasit cand spui "nu ma apuc sa ma cert eu cu politistul ca daca o pun dupa trecere de pietoni nu incurc sau ca 25m inainte sunt prea mult pentru o straduta dintre blocuri", ignori legea, o interpretezi cum vrei ("nu incurc, bo$$", "e prea mult"), dar nu esti spasit si nu te certi cu politistul, astepti sa plece ca sa mai faci o data acelasi lucru. Tocmai de-aia e nevoie de masuri mai drastice, pentru ca unii nu invata din nimic.

Explica cum in in alte tari vest europene parcarea neregulamentara nu e deloc o problema: cumva pentru ca amendeaza prompt si consistent orice abatere? Uneori chiar excesiv precum in Elvetia unde amenda e legata de venituri, daca esti ceva mai instarit poti plati amenzi uriase, mai mari decat a costat masina, dar tu te plangi ca in Romania autoritatile sunt nasoale ca nu te lasa sa parchezi unde vrei tu si nici nu fac patratele colorate ca sa stii unde sa parchezi. Pai e simplu: nu stii unde sa parchezi ... nu parca, vinde masina si mergi cu taxiul sau pe jos, dupa posibilitati. Ocuparea drumului public nu e un drept, scopul lui e circulatia nu stationarea.

Lozzo

#1087
Fred am treaba in alta parte si nu pot sa iti dau raspuns prea lung pe loc.

Doar te las sa te gandesti cum si-a stors creierii o tara intreaga pe toata problema cu poti sau nu poti parca pe trotuar daca lasi loc suficient pentru pietoni. Cum de la pieton,sofer pana la judecatorii curtii supreme aveau toti opinii diferite. S-a ajuns cu dat clarificari printr-un proces de judecata care in romania nici nu are mare importanta, ca nu se bazeaza pe drept de caz, ci pe legi. Asa ca trebuie statul sa bage decizia curtii respective pe fond in procese ca sa se apere. Si intreaba pe strada sa vedem ce raspunsuri gasesti in continuare. Am sau nu am voie? Nu conteaza daca ai voie sau nu si cum. E legea clara? Si acolo unde am 5m de trotuar aplic aceeasi lege ca unde s-a pus minimul de jum de metru de trotuar. Si a venit statul si a facut parcari unde erau 5m (in unele cazuri nesimtit dar nu la asta vreau sa ajung cu discutia asta) si acum e legal oricum ai pune problema, ca vezi patratelul si vezi si masina din afara patratului.

L.E. Exemplul asta nu e din domeniul parcarii, dar e cam ce susti tu sa facem sa rezolvam treaba cu parcarile. Mai ti minte cand s-a dat prima oara legea de purtat masti in public si la momentul acela existau 3 masti in toate Europa. A fost usor sa ceara sa purtam masti, dar in magazine nu gaseam nici hartie igienica, ce masti, ce dezinfenctant.
Drumul preferat: intre cel stiut si cel drept este tot timpul cel care nu este ultimul.

Fred

Chiar am citit speta respectiva (decizia curtii din Cluj) si e foarte clara chiar si pentru cei care nu au facut vreodata drept, cu atat mai mult pentru cei care au facut si ar fi trebuit sa judece logic, dar au preferat sa nu o faca. Chiar nu ai de ce sa te legi de cazul respectiv decat ca model de analfabetism functional la nivel inalt, dar in tara in care Vanghelie era primar si Dancila premier e de asteptat.

TibiV

Fred,
nu iti mai bate capul inutil...

Quote from: Lozzo on January 29, 2021, 06:14:42 PM
Au mai adaugat-o si pe aia cu dam foc la tot ce gasim in masina si facem ce vrem cu ea dupa ce o ridicam. Eu tot asa sa procedez daca gasesc un portofel pe strada, dau foc la acte si pastrez banii pana m-o cauta el proprietarul. Sa ii cer si bani daca ma gaseste si isi vrea buletinul inapoi.

Este plina lumea (Bucurestiul, Romania, Europa, si tot mapamondul...) de indivizi antisociali care, cu buna stiinta, isi "parcheaza in mod nesimtit" portofelele cu bani si acte personale pe strada! Mai frate, nu mai ai unde sa arunci un portofel plin in ziua de azi!... :lol:

Exceptionala gandire "marca Lozzo"!
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rt25

#1090
Buna dimineata,

Eu sunt de parere ca, avand in vedere ca timp de 10 ani situatia a fost scapata sub control, nu poti rezolva decat prin 2 pasi:
1. oferi o forma de alternativa: parcari mari undeva, abonamente pe zone in locul celor de resedinta, "stimulente" sa renunti la masini etc
2. dai o perioada tampon, si apoi intri cu coercitia anuntata din timp (1 an).

pentru ca eu sunt de parere ca 90% din cei care parcheaza ilegal sunt majoritatea lor de buna credinta si o fac din necesitate, 10% parcheaza la nesimtire aiurea.

Aici sunt 2 gandiri diferite (la poluri opuse). Fred zice sa trecem direct la 2, si Lozzo spune un fel de "oricum nu se intampla 1" asa ca nici nu vreau sa aud de 2 in niciun format.

Asadar:

1. @Fred, daca ti se da pe mana maine serviciul ridicari, care e strategia ta de ridicat cele 500.000 de masini parcate ilegal? De unde incepi si unde le duci ? Si cum gestionezi presiunea celor care spun ca o faci arbitrar? Ne jucam de-a soarecele si pisica asa cum mentiona @panzer intr-o postare ?
2. @Lozzo, daca cineva iti abandoneaza o masina 2 luni in fata curtii sau in fata scarii de nu poti sa iesi din casa/bloc cu nimic mai mare decat o sacosa cum procedezi ? Daca maine te accidenteaza unul fara ITP si RCA pe strada, care spune ca e in drum spre statia de ITP, cum iti recuperezi dauna ?

Propunerea mea e ca oricine vine in pozitie de decizie, timp de 1-2 ani trebuie sa se focuseze asupra punctului 1) + ridicari si intransigenta pentru cei care parcheaza chiar la nesimtire (cei 10%).
Dupa ce s-a format o oarecare forma de echitate + ceva optiuni disponibile, poti extinde intransigenta si la cei 90% nevoiti de lipsa optiunilor sa isi lase masinile asa cum le lasa.

Las aici mesajul lui @panzer la care fac referire legat de ridicari facute fara a oferi punctul optiuni si alternative

Quote from: panzer on December 26, 2020, 12:08:55 PM
Nici nu ajungeau pana la Cora ca era trafic. Dezrobirii, Dreptatii erau primele la 7:30 dimineata. In fiecare dimineata.
Pentru ca toate masinile sunt parcate ilegal in zona: ba nu ramane 1m de trotuar, etc.

Ajunsesem sa ma trezesc la 6:30 sa mut masina in zona dintre blocuri. Acolo nu puteau intra "hingherii!". Sau pur si simplu ma invarteam in trafic pana se potoleau.




Lozzo

@TibiV

Tibi, am inteles ca mama ta nu mai e printre noi sa iti zica ce sa faci cu un portofel gasit si nici alte sfaturi de buna crestere si bun simt, dar eu nu o sa iti atrag atentia pana imi zici tu mama. Daca te deranjeaza masinile parcate ale altora doar pentru ca tu ai parcare acasa si la munca, nu pot decat sa astepta (si nu o sa astept mult) pana parchezi unde o sa il deranjeze masina ta pe altul chiar si putin dar o sa o ridice direct si nu o sa vezi nici macar amenda prima oara.

@Fred

Tu nu intelegi ca noi cand ne urcam la volan citim legea circulatie (si ar trebui sa fie suficient si clar) si nu ia nimeni la rand tot portalul just.ro din tara sa gaseasca ce e gresit si ce e corect. Nu cred ca ai pasit intr-o sala de judecata si tot ce stii despre lege se bazeaza pe filme americane unde vezi tu jurati si se castiga cazuri pe precedent, ca aia inseamna drept de caz. La noi doar se citeaza precedente si judecatorul judeca pe legi si nu are obligatii sa foloseasca precedentul.

Te rog sa te duci tu sa ii zici unei mame care isi plange copilul ars de viu ca plange degeaba ca spitalul avea aviz, dar nu autorizatie ca in lege. Sa iti iei tu amenda pentru un semn pus aiurea din nepasare sau uitat de ani si sa multumesti politistului ca aplica legea si isi face datoria. Nu e datoria lui sa interpreteze legea, doar sa o aplice, buna sau proasta cum o fi ea.

@rt25

Tu esti unul dintre putinii oameni cu bun simt si capul pe umeri, dar mi-ai facut capul calendar cu sunt mai indreptati la parcare cei care merg la munca cu masina nu numai decat pensionar, dar si cei care folosesc ocazional masina pentru cumparaturi sau drumuri de weekend. Nu ne obliga nimeni sa mergem cu masina la munca, chiar daca avem mii de locuri de parcare la munca. As vrea sa incerci sa mergi cu masina doar la munca, dar la cumparaturi doar cu metroul si cand mergi la parinti la Brasov sa nu folosesti masina, poate iti dai seama ca nu e bine sa privesti asa dreptul la parcarea si vina fiecaruia. Daca privim asa pana la capat sper ca locul acela sa nu il luati nici corporatistul, nici pensionarul, nici soferul de weekend, ci taximetristul, masina de serviciu, distributorul sau curierul.

@all

Eu m-am saturat sa joc rolul de avocatul poporului cand adevaratul Avocatul Poporului dator sa ne apere de abuzuri e preocupat de agenda personala sau de a isi da spor de praf in centrul Bucurestiului ca in mina sau alte jocuri politice. Daca nu vedeti cauza problemelor si nu distingeti intre lege, spiritul legii, aplicarea legii, birocatrie si abuzuri, nu pot decat sa va urez succes si sa va bucurati de legile bune si aplicarea lor ad litteram.

Ganditi-va ca legile si mentalitatea ar cam trebui sa fie ca autostrada si strazile perfecte pe care le dorim si le vedem la altii. Sa inteleaga oricine usor rolul semnului, unde sa il caute, ce are voie sau nu,  un semn sa fie suficient. Sa inteleg de ce nu am voie sa fac stanga, dar sa vad si drumul alternativ de urmat, ca e permanent sau temporar. Sa vad presemnalizare multa si buna si sa nu gresesc cand ajung la bifurcatie. Si daca gresesc sa ma lovesc de un parapete si sa nu mor orice gen de greseala as fi facut. Dar sa intelegem unde accidentul e accident si unde accidentul e nepasare si nesimtire, conducator sau stat. Ca acolo unde punem bariera de beton pe linia continua cu gandul la infractori, aceeasi bariera e pentru toti. Si daca facem giratoriu nu putem da vina pe giratie ca trece unul prin ea cu 100 si omoara un pieton. Ca atunci cand facem ceva intelegem bine de ce il construim, nu aruncam bani nici pe prosti, nici pe exces, nici nu lasam canalul in mijlocul drumului dupa ce punem asfalt, nici nu il spargem dupa o luna de la turnare. Nu punem semne doar ca sa ne absolvim de vina si nepasare si apoi dam si amenzi la toti.

Eu va spun ca din pacate si efectul invers e valabil. Mentalitatea si legile se reflecta in infrastructura, autostrazi, drumuri, parcari. Ca noi ne uitam la noi si la altii si nu intelegem de ce vedem diferente. Tot ce gasim ca explicatie este: ei au mai multi bani, desi nu de aici vine diferenta; oamenii lor sunt mai educati, dar noi ne conformam pe drumurile lor si aici nu; noi construim giratorii si nu trefle ca suntem cetateni de mana a doua in UE; si multe alte exemple. Statul si ceilalti oameni care se poarta gresit nu sunt acolo si noi aici, sunt doar o oglinda din care noi cu totii privim de aici intr-acolo.
Drumul preferat: intre cel stiut si cel drept este tot timpul cel care nu este ultimul.

Fred

#1092
Quote from: rt25 on February 01, 2021, 06:43:26 AM
Aici sunt 2 gandiri diferite (la poluri opuse). Fred zice sa trecem direct la 2, si Lozzo spune un fel de "oricum nu se intampla 1" asa ca nici nu vreau sa aud de 2 in niciun format.

Asadar:

1. @Fred, daca ti se da pe mana maine serviciul ridicari, care e strategia ta de ridicat cele 500.000 de masini parcate ilegal? De unde incepi si unde le duci ? Si cum gestionezi presiunea celor care spun ca o faci arbitrar? Ne jucam de-a soarecele si pisica asa cum mentiona @panzer intr-o postare ?
Ca sa aplici legea nu e nevoie de o perioada de acomodare decat daca e o schimbare majora in lege care necesita acomodare, gen circulat pe stanga in loc de circulat pe dreapta si iese haos (Suedia, 1967), dar aici nu e cazul.

Strategie? Exista 2 optiuni: ingust sau larg. Ingust inseamna sa iei cate o zona mica, sa o cureti complet si sa o mentii curata in timp ce te extinzi la urmatoarea, si urmatoarea, si urmatoarea. De pilda as incepe cu locul cel mai apropiat de locul de depozitare si as curata un cvartal de 1kmx1km permanent, pana cand 2 zile la rand nu e nici o masina de ridicat. Dupa aia iau cartierul vecin, pastrand cartierul curatat prioritar, ca sa nu se ajunga la situatia initiala. M-as extinde doar atat cat poti sa tin curat luna, cu timpul ar fi o extindere naturala pentru ca dupa prima luna de ridicari un procent semnificativ din proprietarii de masini o sa se gandeasca serios daca chiar au nevoie de ele si merita sa le tina sau nu.
Optiunea larga inseamna sa aduni aleator masini de prin oras, nu rezolvi nimic.

Vorbesc strict de ridicat, amenzile pentru parcarea neregulamentara sunt separat, ridicarea e masura luata in anumite cazuri gen parcat in statii de autobuz, pe treceri de pietoni sau inainte de ele, in curbe sau intersectii, pe trotuare, pe zone cu linie continua, pe banda din stanga a bulevardelor sau in zone unde nu ramane spatiu pentru circulatie in ambele sensuri (ex: strada intre blocuri care nu are sens unic si pe care nu pot trece 2 masini din sens opus una pe langa alta). Pentru restul sunt suficiente amenzile.

Lozzo

Da Fred, asa ziceam si eu ca trebuie procedat, bucatica cu bucatica. Dar mai e nevoie si de altceva, ca daca ii ridica zilnic masina parcata ilegal in spatele blocului nu mai are timp omul sa se gandeasca "daca chiar au nevoie de ele si merita sa le tina sau nu" cum zici tu. Sa ne gandim la asta vreun an sau doi cu chitante de parcare mari si cateva amenzi in mana din care inteleg greseala si nu neputinta si bataie de joc din partea oricui. Sa pedepsim cum zici tu cu ridicatul pe toti cei care sunt nesimtiti. Dar daca vrem sa distingem intre nesimtire si altceva, sa nu ii tratam pe toti la fel si sa oferim sansa celor care vor sa faca lucrul corect. Si sa ii ajute pe cei din urma si legea si statul. Sa facem si parcari, dar nu pentru 1 milion de masini. Sa aiba omul si posibilitatea sa aleaga altceva in afara de masina pentru ca intelege ca nu are nevoie de ea si nu doar ca ii interzicem noi si il pedepsim.

Schimbare majora nu a fost aia din Suedia in 1967 pentru ca pana la momentul acela s-au pregatit toti mult timp. S-au pus pus semne acoperite in orice intersectie, s-au pregatit de schimbat farurile sa bata de pe stanga spre dreapta si au dat si autocolante la oameni sa corecteze ca au inteles ca nu isi arunca omul masina la cos intr-o zi si nici nu se schimba totul peste noapte. Toata lumea stia, intelegea, accepta si in zilele urmatoare au fost mai putine accidente decat in mod normal ca toti cascau ochii atenti sa nu greseasca, nu pentru amenda in primul rand.

Schimbare majora e aia cu masca in public peste noapte. Cand nu are omul de unde sa isi cumpere si il umpli de amenzi ca iese de foame din casa fara masca. Iti dai seama de greseala si revi cu completari ca pana la urma merge si o carpa peste gura si asa ramane legea pana in ziua de azi. Ca daca dai amenzi dupa ce toti pot sa isi cumpere chiar si mai scump si toti stiu, inteleg si accepta ajungi sa pedepsesti doar pe cei care sunt nesimtiti si mai sta lumea in casa si de buna voie ca nu vede rostul sa se plimbe aiurea pe strada cu masca pe fata. Ca daca esti dragut cu cei astmatici si vine o nesimtita fara masca si o lasi asa pana verifici acte, mai mult rau faci. Ca sa  nu ii pui botnita si sa o lasi sa demonstreze in tribunal, ca e greu sa justifici ca nu e nici un abuz, mai bine abuzezi de lege si ii obligi pe toti sa moara cu masca la gura. Ca daca inchizi ochiul la 1-2 azi, maine sunt 1000 si o sa inceapa sa isi ceara dreptul de a nu purta masca si te mai pun si la plata sa mearga si fara masca, dar sa ii si protejezi. Nu mai ai bani si energie de spitale ca pierzi vremea cu problema de moment si lumea moare in continuare la fel pe holurile spitalelor, si cei nesimti si cei de buna credinta.

Daca vrem sa facem ceva bun pentru parcari in Bucuresti e suficient sa te gandesti la tot ce s-a gresit cand ai avut o problema critica de rezolvat urgent cu pandemia asta si cum o aplici si ce sa eviti. Si lectile sunt multe, chiar si de la carantina aia in orase mici si cum de la obligatia de a purta masca acolo am ajuns treptat sa o purtam oriunde in Romania, cum mai imparti butelia la doi si nu moare nici unul.
Drumul preferat: intre cel stiut si cel drept este tot timpul cel care nu este ultimul.

rt25

#1094
Quote from: Lozzo on February 01, 2021, 01:39:05 PM

@rt25
Daca privim asa pana la capat sper ca locul acela sa nu il luati nici corporatistul, nici pensionarul, nici soferul de weekend, ci taximetristul, masina de serviciu, distributorul sau curierul.


Intr-un mod neironic, cred ca tocmai ai descris viitorul :) Doar ca taximetristul, distribuitorul si curierul vor fi masini autonome :)