Spațiile de servicii pe drumurile din România

Started by Ionut, October 20, 2016, 07:17:39 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

alexandru_m

#60
De obicei spatiile de servicii aglomerate sunt spatiile de servicii  ;)

Normal ca OMV-urile sunt cele mai aglomerate pe A1 si A2.

Pe A2 OMV-ul de la  km 49 (cred) este primul spatiu care contine si altceva decat o toaleta. Minunatia aia de la km 18 nu are decat toalete si, eventual, un radar la intrare. Nu stiu sa iti poti cumpara nimic de acolo (apa, suc, sandwich, tigari, etc). Nici mese sau banci pe care sa stai nu stiu sa fie.

Pe A1, sens spre Pitesti, OMV tot la km 49 (coincidenta?). Aici, spre deosebire de A2, mai ai spatii de servicii pana acolo. Ai ceva popas la iesirea spre Bolintin, ai un Petrom pe la km 36 si un Lukoil la km 43. Dar tot ce e inainte nu te atrage cel putin vizual. Eu nu am oprit in viata mea nici la intrarea in Bolintin (Lukoil parca e acolo), nici la Petrom km 36, nici la Lukoil km 43 pentru ca arata vechi, paraginit, parasit. Prefer sa merg la OMV, cu tot cu aglomeratie, unde stiu ca toaleta este macar semi-salubra, imi pot lua un sandwich sau un croissant cald, am o masa la care ma pot aseza daca simt nevoia.

De asta le zice Spatii de Servicii. Ca sa ofere Servicii. Toaleta nu este un serviciu...

Edit: typos  O:-)

Edit 2: Stiu ca pot parea superficial cand ma refer la aspectul exterior al benzinariilor, dar sa va dau un exemplu: Aveam ceva oferta pe cardul ING. 2 sau 3% (nu mai stiu) inapoi in cont daca alimentam la MOL, minim 200 Lei (parca). Plec din Bucuresti spre Arad si imi fac calculul sa opresc pe A1, la km 80. Din fuga masinii totul parea ok, dar cand am oprit acolo si am vazut cum orice bucatica metalica din constructie parea sa aiba minim un punct atins de rugina am stat sa ma intreb daca imi doresc rezervorul umplut dintr-un asemenea loc. Pana la urma am alimentat si totul a fost in regula (ba chiar a parut f ok benzina de acolo), dar spun doar... Aspectul si reclama aduc clientul pana la usa.

Beowulf

Contractul de întreţinere a toaletelor a fost în sfârşit rezolvat şi spaţiile de servicii au fost deschise pentru public.   

http://www.tion.ro/veste-buna-s-au-deschis-toaletele-pe-autostrada-a1/1819482
Ordinea prioritatilor:
A1: Bucuresti-Nadlac;  A3: Bucuresti-Bors;  A10: Sebes-Turda;  A0+DNCB: Centura Bucuresti; A8: Tg Mures- Ungheni; A12+A14: Calafat-Craiova-Pitesti-Tirgoviste-Ploiesti-Buzau-Braila; A6: Lugoj-Calafat; A7+DN(2X2): Botosani-Focsani-Slobozia-Calarasi.

JohannDB

#62

  Întrebare retorică : ....Până acum nu se putea rezolva "mai scurt" cu "oameni proprii" din cadrul DRDP-ului Timiș ?? N-ar fi fost și cheltuielile  mai mici ??  Ori sunt banii prea mulți....

Goldmund

Daca cineva stie precis, am o rugaminte pt. un raspuns concis:
cand vor fi schimbate acele statii de benzina "mobile" cu unele normale, precum in intreaga lume?
Eu cel putin am crezut ca este o solutie pentru cateva luni, cand colo...

TibiV

Dupa ca va fi lansata licitatia, depuse ofertele, rezolvate contestatiile...

Deocadata despre lansarea licitatiei pentru benzinarii definitive nu am auzit nimic...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dumbravaandrei

@TibiV : nu neaparat tine de licitatie unde deja avem containerele intrucat acolo sunt deja contracte de inchiriere / concesionare.
Din cate stiu, lanturile de distributie combustibil isi justifica mentinerea acelor containere prin volumul redus de vanzari generat in principal de lungimea mica a sectoarelor de autostrada (foarte putini avand motive sa alimenteze pe autostrada).
Asa ca statii mai normale or sa apara cand vom avea segmente de >200 km de autostrada continue, fara intreruperi (singura situatie e A2 si acolo avem un singur spatiu de servicii decent - cel al OMV si putem exagera eventual cu cel al Petrom).
Din punct de vedere economic le cam dau dreptate lanturilor de distributie, ei fiind direct dependenti de volumul de comercializare iar la ora actuala "contextul" nu le asigura un minim vad / piata de desfacere incat sa poata asigura investitii in astfel de spatii.
Ca exemplu, eu daca ies din tara cu masina pe A1, alimentez in Brasov (plin) si apoi pana pe la Laarkichen / Salzburg nu mai am nevoie sa alimentez iar daca opresc sa iau un suc / apa / ceva de rontait / tigari sumele cheltuite sunt relativ mici.

TibiV

#66
Quote from: dumbravaandrei on April 22, 2017, 09:43:17 PM
@TibiV : nu neaparat tine de licitatie unde deja avem containerele intrucat acolo sunt deja contracte de inchiriere / concesionare.
Din cate stiu, lanturile de distributie combustibil isi justifica mentinerea acelor containere prin volumul redus de vanzari generat in principal de lungimea mica a sectoarelor de autostrada (foarte putini avand motive sa alimenteze pe autostrada).
Wrong...
Containerele sunt acolo pentru ca asa a facut CNADNR licitatia...
Pentru "benzinarii temporare".
Benzinariile alea asa au fost "instalate" (nu le poti spune "construite"...), pe o durata limitata, dar este clar ca la noi orice orice lucru "provizoriu" ramane asa "forever", la fel cum orice lucrare "definitiva" trebuie sparta dupa cateva zile pentru ca am uitat de un cablu/teava/conducta....

Daca o sa cauti vreun an si jumatate sau doi in urma vei vedea ce mult ne-am bucurat cand s-a lansat licitatia, cand au aparut primele "randari" ale viitoarelor statii si, mai ales, atunci cand au aparut "containerele" fizic pe teren...

Iar o autostrada, desi nu pare, aduce flux constant de clienti, in orice anotimp...
Chiar si pe "Autostrada Soarelui" benzinariile alea functioneaza chiar si iarna... ;)

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Dominik

Ieri m-am intors in tara pe A1 si am oprit intr-un spatiu de serviciu intre Timisoara si Lugoj, am ramas placut surprins sa vad ca toaletele functioneaza ba mai mult era foarte curat si mirosea frumos in incinta bailor, deasemenea parcarea foarte curata, intram in normalitate
You're in Steelers Country

adiarc

de aprox 1 an si jumatate ,toaletele de la spatiile de servicii de la Cut ( ambele sensuri nu functioneaza ).Motivul oficial - lipsa apei ,in forajele executate.

Au fost totusi amplasate toalete,asa zis ecologice,dar,din pacate,IARASI,solutia temporara devine permanenta.

zona arata... >:(......Welcome to Romania





"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

lupu.irimie

Pot spune ca sunt unul dintre utilizatorii spatiilor de servicii. Am avut "onoarea" de a face cunostiinta cu spatiile de servicii de mai prin toate tariile Europei, si nu numai!Plecand din Portugalia, trecand prin Spania, si continuand prin restul EU, din propria experienta, va pot spune ca ceea ce in Romania exista actualmente pe micile tronsoane de autostrada, se pot numii oricum, numai spatii de servicii NU!!!
In a mea viziune, un spatiu de serviciu trebuie sa aiba parcari pentru cel putin 2 tipuri de vehicule: asa numitele TIR-uri si masini mici/dubite/caravane! Delimitarea lor, este iarasi super-importanta. De ce!? Simplu: tir-istul de cele mai multe ori parcheaza pentru a putea dormi in liniste, in timp ce restul, fac doar un popas temporar! Incercati voi sa dormiti in galagia autostrazii, a grupurilor vesele care se coboara dintr-un autocar, aflati in vacanta... a familiei care pleaca ori vin din concediu...
Trebuie sa aiba grupuri sanitare in conditii, o benzinarie si daca mai gasesti si pe langa un restaurant-bar, cu atat mai bine.
Pentru conducatorii auto de autoturisme, lipsa ori prezenta unui/unor dusuri poate fi egal cu zero ca si importanta. Insa pentru acei ce cara tot ceea ce societate actuala consuma(aia pe care noi ii numim TIR-isti) prezeta unui amarat de dus, este uneori echivalent cu "am ajuns in al 9-lea cer!" Cam peste tot prin lume, acestea se platesc cu o suma modica, care contribuie la acoperirea cheltuielilor cu apa, apa calda, curatenie, intretinere si probabil un mic profit!
Un sofer de tir, in general nu este profilul clientului care sa cheltuie mare lucru! O cafea, dusul de rigoare, poate paine! Dar este de inteles; de ce spun asta!? Comparati preturile dintr-o benzinarie cu cele dintr-o alimentara/chiosc! Cam piperat nu!?
Prezenta unor spatii de joaca pentru copii, a unor arbori pot deja crea cu adevarat un refugiu de relaxare pentru toti. Si poate o sa radeti, dar este recomandat ca dupa 2h ore sa facem o pauza de volan! De ce!? Simplu! Se odihnesc ochii, ne deconectam, si nu in ultimul rand drumul devine mult mai lejer de parcurs. Obosela la volan, si lipsa de concentrare, nu de putine ori au fot factori cauzatori de accidente!
Promit ca intr-un viitor apropiat sa revin cu poze din spatiile de servicii europene!
Cele mai bune, parerea mea, actualmente -cele franceze, urmate de nemti, olandezi, suedezi (nu toate), austriecii la fel...
Cat despre spatiile din Romania.... nu am gasit nimic caruia sa ii pot da macar un 5 tras de par ca si nota! Facute sa fie facute, si nimic mai mult!
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

dr4qul4

La spatii de servicii suntem peste sarbi si greci.
pe autostrada Belgrad-Zagreb (una din cele mai tranzitate din estul europei) acum 2 ani erau wc-uri ecologice. iar spatiul era minuscul.
La greci, aproape de granita cu Bulgaria, pe DX-ul acela am tot cautat un spatiu de servicii. era un cel de parcare cum avem noi pe dn, dar cu parapet intre si cu un wc ecologic care parea negolit niciodata. bineinteles ca in spatele lui era o alta provocare.
La bulgari e cam ca la noi. mai mult lipsa si mai bine astepti pana iesi in  DN si dai de o benzinarie.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

rio tinto

Salut,

Intrebarea mea e care e diferenta intre un spatiu de servicii si parcare pe termen scurt? In parcarea pe termen scurt poate fi amplasata o benzinarie tip container si toalete? Intre Sibiu si Deva sunt si spatii de servicii si parcari pe termen scurt? care sunt acelea? mersi mult

Goldmund

Quote from: TibiV on April 22, 2017, 10:43:35 PM
...........

Iar o autostrada, desi nu pare, aduce flux constant de clienti, in orice anotimp...
Chiar si pe "Autostrada Soarelui" benzinariile alea functioneaza chiar si iarna... ;)

Ai perfecta dreptate. Cunosc bine situatia din sudul Germaniei si din Austria. Daca cineva face o pauza de ex. la o parcare de langa un oras din Austria, va observa ca aceste parcari(unele cu moteluri, etc., destul de mari) sunt frecventate de tinerii din regiune ca punct de intalnire(!), mai ales daca este vinerea seara...

Si observ ca autostrazile din Romania(atatea cate sunt azi) au un trafic in crestere. Iar cerinta vine si daca exista o oferta de calitate...(ultima oara cand am fost in Ro, am coborat de pe A1 si am facut plinul in Arad, apoi mi-am continuat drumul pe A1)

Goldmund

Quote from: rio tinto on May 17, 2017, 04:42:11 PM
Salut,

Intrebarea mea e care e diferenta intre un spatiu de servicii si parcare pe termen scurt? In parcarea pe termen scurt poate fi amplasata o benzinarie tip container si toalete?

De obicei sunt trei feluri de spatii de servicii pe autostrazi:
-cele cu parcare si o toaleta https://www.google.de/maps/@49.1736051,9.9947908,247m/data=!3m1!1e3
-cele cu parcare si o benzinarie(nu benzinarie "container" - acelea sunt un unicat pe soselele din UE si sunt benzinarii provizorii , adica puse acolo pentru scurt timp, in caz de necesitate) https://www.google.de/maps/@49.241462,10.3542931,369m/data=!3m1!1e3 (si cu un mic local)
-cele parcari mari, cu benzinarii mari, moteluri, loc de joaca pt. copii, parculet si cu parcari pentru f. multe tir-uri si autoturisme. https://www.google.de/maps/@48.1236695,10.1118524,317m/data=!3m1!1e3 v. si asta: https://www.google.de/search?q=illertal+ost+a7&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi5hoqYiafVAhXGRhQKHSgnCzYQ_AUICygC&biw=1680&bih=920#imgrc=2wnpDPtLUJCY3M:
.... mai exista si Autohof, parcari imense http://www.waz-online.de/Wolfsburg/Velpke-Lehre/Autohof-Kommt-neues-Fast-Food-Restaurant  nu direct la marginea autostrazii, ci undeva langa o autostrada

panda_no 5

Mai sunt noutati referitoare la infiintarea ( constructia ) permanenta de statii de carburanti cu serviciile aferente?
Containerele provizorii devin deja penibile ca si intindere in timp. Pe toate bucatile de autostrada.
Ca si exemplu, ieri pe A2, in spatiile de servicii doar cu containerele aferente de combustibil erau doar 2-3 autovehicule in timp ce in cele complete ( ca sa zic asa ) era coada pe breteaua de intrare.
Pe A1 spre iesirea din tara mai sunt si singurele alternative!

Nici nu ar trebui sa investeasca statul in ele!
Sunt o gramada care abia asteapta!