Spațiile de servicii pe drumurile din România

Started by Ionut, October 20, 2016, 07:17:39 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ddfab

^este situat in spatiul de servicii de pe sensul Sebes Deva. inca nu este operational. pe celalalt sens, nu am vazut sa fie...

TibiV

De pe FB Cristian Pistol

Patru noi spații moderne de servicii sunt deschise de astăzi pe A1!

Acestea reprezintă rezultate concrete ale Strategiei pentru dotarea, operarea și întreținerea acestor spații de pe rețeaua rutieră de mare viteză din România.
Cele patru spații de servicii sunt amplasate pe tronsonul Nădlac – Arad, km. 558+380 (stânga și dreapta), în zona localității Pecica și pe tronsonul Deva – Orăștie, km. 340+500 (stânga și dreapta), în zona localității Orăștie și au o serie de dotări adaptate cerințelor moderne:

Tronsonul Nădlac – Arad, zona localității Pecica:
-158 de locuri de parcare pentru autoturisme (79 pe Calea 1 și 79 pe Calea 2);
-10 locuri de parcare pentru autoturismele deținute de persoane cu dizabilități (5 pe Calea 1 și 5 pe Calea 2);
-28 de locuri de parcare pentru camioane (14 locuri pe Calea 1 si 14 locuri pe Calea 2);
-18 locuri de parcare pentru autocare (9 locuri pe Calea 1 și 9 locuri pe Calea 2);
-2 zone dotate cu aspirator, fiecare având câte două locuri pe fiecare Cale;
-8 locuri pentru încărcarea vehiculelor electrice (4 locuri pe Calea 1 si 4 locuri pe Calea 2);
-2 stații pentru carburanți (câte una pe fiecare sens de mers);
-2 stații pentru alimentarea cu GPL (câte una pe fiecare sens de mers);
-2 spații comerciale (câte unul pe fiecare sens de mers);
-2 zone cu restaurant/fast-food (câte unul pe fiecare sens de mers);
-2 zone tip Snack bar (câte unul pe fiecare sens de mers);
-2 zone cu toalete publice (câte una pe fiecare sens de mers);

Tronsonul Deva – Orăștie, zona localității Orăștie:
-202 de locuri de parcare pentru autoturisme (105 pe Calea 1 și 97 pe Calea 2);
-10 locuri de parcare pentru autoturismele deținute de persoane cu dizabilități (5 pe Calea 1 și 5 pe Calea 2);
-28 de locuri de parcare pentru camioane și autocare (14 locuri pe Calea 1 si 14 locuri pe Calea 2);
-2 zone dotate cu aspirator, fiecare având câte două locuri pe fiecare Cale;
-8 locuri pentru încărcarea vehiculelor electrice (4 locuri pe Calea 1 si 4 locuri pe Calea 2);
-2 stații pentru carburanți (câte una pe fiecare sens de mers);
-2 stații pentru alimentarea cu GPL (câte una pe fiecare sens de mers);
-2 spații comerciale (câte unul pe fiecare sens de mers);
-2 zone cu restaurant/fast-food (câte unul pe fiecare sens de mers);
-2 zone tip Snack bar (câte unul pe fiecare sens de mers);
-2 zone cu toalete publice (câte una pe fiecare sens de mers);

Aceste spații de servicii au fost modernizate în baza contractului de concesiune încheiat între CNAIR SA și Rompetrol Downstream SRL.

Strategia CNAIR privind dezvoltarea parcărilor sigure și securizate, pentru autovehiculele de mare tonaj, pe rețeaua de drumuri de mare viteză din administrare prevede si amenajarea, ulterioară deschiderii acestora, de spații destinate dușurilor.

Tot în baza unor contracte de concesiune vor fi deschise în următoarea perioadă alte 6 spații de servicii, între Arad și Lugoj, pe A1:
-2 spații de servicii de la km. 530+536 (stânga și dreapta), în zona localității Șagu;
-2 spații de servicii de la km. 500+596 (stânga și dreapta), în zona localității Giarmata;
-2 spații de servicii de la km. 481+646 (stânga și dreapta), în zona localității Recaș.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

oneLess

Cred că ar prinde bine și o hartă dedicată spațiilor de servicii deschise/în lucru/... !

reed

Spatiu de servicii A1 dupa Izvin directia Lugoj aproape gata
(GPS)




mirceaeliade

QuoteCNAIR a semnat 4 noi contracte pentru concesionarea de servicii în vederea utilării/dotării, operării și întreținerii spațiilor pentru servicii/parcări de scurtă durată/parcări de lungă durată aflate pe autostrăzile și drumurile naționale din România deschise traficului rutier.

Contractele au fost semnate pentru fiecare lot cu operatorii economici declarați câștigători, după cum urmează:

LOT 1: Spații pentru servicii, km 288+810 (stg/dr.), Miercurea Sibiului, Autostrada A1, Orăștie - Sibiu
OMV PETROM MARKETING S.R.L.

LOT 2: Spații pentru servicii, km 8+400 (stg/dr.), Sânpaul, Autostrada A3, Transilvania – Sectiunea 1C
ASOCIEREA DINTRE S.C. ROMPETROL DOWNSTREAM S.R.L. SI S.C.  KMG ROMPETROL DEVELOPMENT S.R.L.

LOT 10: Parcări de lungă durată - Varianta de ocolire Suceava – DN 2, km 429+500 – 430+200 dr., VO Suceava, km 8+500 – 9+000 stg
ASOCIEREA DINTRE S.C. ROMPETROL DOWNSTREAM S.R.L. SI S.C.  KMG ROMPETROL DEVELOPMENT S.R.L.

LOT 12: Parcări de lungă durată - Varianta de Ocolire Brașov – DN1K, km 1+500 stg/dr.;
ASOCIEREA DINTRE S.C. ROMPETROL DOWNSTREAM S.R.L. SI S.C.  KMG ROMPETROL DEVELOPMENT S.R.L.

Durata contractului de concesiune este de 240 luni (20 ani).
http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/cnair-semnat-%C3%AEnc%C4%83-4-contracte-de-concesionare-pentru

ddfab


pasadia

Pai ce, e vreun spatiu de servicii construit că să poată fi concesionat?

elphax

mai degraba intrebarea ar fi pentru A10, ca si acolo e plin de ele

horatiu.cosma

Licitatia lansata in 2021 avea 12 loturi, din care cele 4 semnate ieri. Restul 8 (anulate) erau pentru concesionarea spatiilor A3 Biharia, A3 Gilău și Turda (sunt la nivel de balast, deci asfaltare si concesionare), A3 București - Ploiești 2 loturi (fiecare cu un spațiu mare si 2 mici), A4 Constanța, A10 Aiud, centura Craiova.

alin2pas

Pentru porțiunile de autostradă unde nu sunt spații de servicii cred că s-ar putea face și altfel: să se stabilească locuri aproximative unde ar trebui făcute (plus - minus 2-3 km) și să se facă licitații de proiecte, cu niște cerințe minime, iar firmele câștigătoare să poată construi de la zero aceste spații. Astfel ar putea apare spații de odihnă care să aibă inclusiv posibilități de cazare și restaurante, nu doar micile magazine de pe lângă benzinării, cum sunt acum (și acelea în cel mai bun caz). Ca dotări minime obligatorii ar trebui să fie spații de parcare (pentru mașini mici și camioane), toaletă publică, loc de odihnă cu mese și băncuțe, iar un plus ar trebui să fie pentru zone verzi, copaci etc. Pentru CNAIR ar mai rămâne doar să-și dea aceptul pentru ca aceste spații să fie conectate la autostradă. Cred că ar putea apare spații de servicii mult mai atractive, relaxante și utile decât spațiile anoste care sunt acum.

JohannDB

La locurile de servicii/parcare...., oare de ce nimeni nu vrea sa generalizeze bandă de "transport greu/agabaritic" exclusivă pentru cei grei/lați/lungi și "tot obligatoriu" dușuri la grupurile sanitare....
E atât de greu a face astfel de lucruri ??
Și așa la noi deja se intră greu în parcări, de la anumite ore, din cauza celor ce rămân parcați în breteaua de intrare-iesire în-din parcare (exact ca pe aici în Germania); ce să mai făci pauză cu-n agabaritic, când nu poți intra și  apoi n-ai nici o bandă pe care să  poți sta....

ddfab

3^ exact la asta m-am referit cand am intrebat despre spatiile dintre Turda si Gilau... stiam ca a fost inceput ceva, dar am pierdut firul... apropo... de ce s-a anulat pentru cele 8 loturi? sunt sanse sa reia?
multumesc Horatiu.

pasadia

M-am uitat acum pe harta - lotul Campia Turzii - Chetani nu are nici un spatiu de servicii? Ma obisnuisem cu ideea ca fiecare lot are cate un spatiu, dar aici nu vad nici unul figurat pe harta proiectelor. Ar insemna o gaura completa de la Iernut pana la Turda (cand o sa fie gata) sau Dumbrava.

horatiu.cosma

Între Luduș și Turda ar fi cam 30km, s-ar mai putea preta la limită încă unul.

Ar trebui relansate loturile ce s-au anulat, dar nu se prea grăbesc in CNAIR.

oneLess

Pe DEx12 Tronson 2 ruginesc 3 perechi de spații la cheie.