Spațiile de servicii pe drumurile din România

Started by Ionut, October 20, 2016, 07:17:39 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pasadia

22 milioane pentru 2 spatii de servicii? Pe bune, mi se pare exagerat. 

adiarc

^^ eu vb strict de intretinere
faianta sparta pt reparatii la tevi care nu a mai fost inlocuita..robineti distruși neanlocuiti...toalete legate cu sfoara....un aspect general de Africa....ok...multi sunt babuini in ceea ce priveste bunul simt dar acestea sunt chestii care sunt neschimbate de ani
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

JohannDB

............Spații de servicii..........  De mai multă vreme am constatat și în ultima vreme mi se confirmă constatările, că LA NOI, spațiile de servici sunt prost concepute.....  Ca spațiu "de depozitare" devin, deja, insuficiente, iar dacă ai nenorocul să duci ceva mai mare, mai lat, mai lung, mai greu, ai deja probleme cu parcarea, de la intrarea în parcare.... Este adevărat că nici "civismul" celor ce intră în parcare cu camioane normale, nu dă pe afară, "nu strălucește", pentru a se așeza la linie, la alveolă, pentru a lăsa loc "tuturor".....
  Tot mai mult, parcările de pe autostrăzile, numeroase, ce le avem, devin neîncăpătoare.... trebuie lucrat la ele, cât mai curând, și chiar aplicat sistemul german de bandă liberă pentru transport greu/agabaritic....
  La momentul actual, este nevoie de-un program de reevaluare și reamenajare/remodelare spații......

RaduG

Pot să duc ideea puțin mai departe, și să propun spații de servicii diferite în funcție de scopul țintit.
Exemplul 1:
Parcare long-term pe A4, la intrare în portul Constanța (care port este transformat în campania de recoltare într-o uriașă parcare de camioane care îl paralizează) pe câmpul spre bateria Tirpitz, conectată la giratoriul din capătul autostăzii.
O parcare în care operatorii portuari (din ambele porturi nord și sud-Agigea) ar da bonuri de ordine camioanelor venite la descărcare, și pe niște panouri ar fi afișate numerele de ordine la care s-a ajuns la fiecare terminal, astfel încât soferii să-și poată folosi în mod util timpul petrecut în așteptare. Dar nu o simplă parcare, ci și un spațiu de servicii complet, cu benzinărie, autoservire, restaurant, hotel, spălătorie, vulcanizare, alte servicii, spații de retail, service camioane, etc
Ceva similar cu:
https://www.kcrg.com/content/news/Worlds-largest-truck-stop-keeps-on-growing-462158573.html

Exemplul 2, parcare cu scop turistic
Pe noul traseu A4, după ce se traversează canalul Dunăre-Marea Neagră, un spațiu de servicii de tip turistic, cu parcare pentru autobuze și turisme, cu restaurant panoramic pe malul canalului, cu vedere spre ecluza Agigea și portul Constanța.
Similar cu:
https://samynandpartners.com/portfolio/365-fina-europe-service-stations-orival/

Da, știu că propunerile pot suna fanteziste, raportat la ce avem acum pe autostrăzile din România, dar trebuie să țintim mereu spre mai sus și mai bine. Nu e ca și cum ar fi scris în constituția României că trebuie să facem peste tot WC-urile ale paralelipipedice cu alb și albastru. În locațiile spectaculoase, gen traversarea munților pe A1, A3, A8, A13, sau iată, litoral, se pot concesiona sau face concursuri de arhitectură și exploata la maxim frumusețile țării.

carutasul

Nu văd nimic fantezist în niște parcări care s-ar putea autosusține economic, cum e cea "turistică" (cealaltă ar avea și o componentă de interes public deci cumva statul ar trebui să aibă și el o implicare). Ba chiar cred că ar fi de ajuns ca spațiile de servicii să se pună cumva la dispoziție în condiții de transparență ( licitarea gestiunii de exemplu) ca lucrurile astea să se întâmple practic de la sine. Trebuie un set minimal de reguli și în rest cred că spiritul întreprinzător și-ar spune cuvântul... Dimpotrivă, în formula actuală parcările produc pierderi ( necesită oameni și întreținere).  Acum avem de mâncare doar fast-food-urile benzinăriilor, cazare cred că nicăieri, până la urmă și vânzătorii de suveniruri și-ar putea găsi locul lor în "ecosistem", evident cu niște reguli care să nu obstrucționeze funcția principală, cea de parcare... Parcările ar putea să se autoîntrețină din serviciile astea auxiliare și atunci ar exista premisele să fie mereu bine întreținute...

RaduG

Exact, iar, Administrația Porturilor Maritime (https://www.portofconstantza.com/pn/ro/home) este la ministerul Transporturilor, ca și Administrația Canalelor navigabile (http://acn.ro/index.php/ro/) Așa că statul prin MT poate pune aceste entități să colaboreze, APM-ul pentru parcarea de camioane portuară și ACN-ul pentru parcarea turistică pe malul canalului, unde s-ar putea amenaja și un muzeu dedicat acestei impresionante investiții.
Eu aș merge mai departe cu fantezia, aș face un lift sau un funicular sau o scară rulantă de la nivelul parcării la nivelul malului canalului, iar acolo jos, aproape de nivelul apei as organiza muzeul și restaurantul. Ce ar fi mai frumos decât să iei o pauză de masă și să te relaxezi privind navele ce trec prin fața ta?

NicolaeG

#426
Buna seara.
As aduce în discuție situatia parcărilor de pe autostrăzi. Ar trebui licitate toate parcările pentru construire de stații de carburanți. Avem avantajul lipsei și putem construi rețele de incarcare pentru automobilele electrice. Si as plusa cu eventuale autogrill-uri. De fiecare data când plec de la Vestem catre Nadlac nu am unde sa mănânc, decât mancare rece care de cele mai multe ori lipseste în frigiderele statiilor. Cred ca ar fi cazul sa apară mici restaurante cu masa gătită, autoservire. Asta ar ajuta și dpdv economic zonele pe unde trece autostrada prin crearea de mici businessuri locale. Poate dacă aducem în discuție, si daca Ionuț ar vrea sa fie portavocea, s-ar face ceva în acest scop.

Marius

@gmst: citeste te rog cateva topicuri in urma, in link-ul de mai jos. Raspunde intrebarii tale? Sau te referi doar la partea de food?

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=508.msg313910#msg313910

NicolaeG

Nu am știut de acest topic. Tocmai am citit vreo 10 pagini. Da, ma refer la partea economica acestor parcari. Trebuie cedata privațiuni prin concesionarea spațiului. În locul acelor toalete puse în mijlocul parcării as vedea mai degrabă spatii de fond, cazare eventual, terase, stații de carburanți dar nu odioase containere. Privatul va avea o mai mare grija de investiția sa. De altfel și șoferii sunt mai atenți când este vb de privat vs bunul comun al statului. Parerea mea :)

alin2pas

Oamenii în general respectă  nu neapărat tipul de proprietate, dar sunt mai atenți în spațiile curate, întreținute și supravegheate. Într-un fel se poartă într-un spațiu curat, civilizat, și altfel într-o ,,cocină". Dar era vorba aceea la români: ,,ochiul stăpânului îngrașă porcul".
De-a lungul drumurilor naționale circulate au apărut multe restaurante, moteluri și alte amenajări private destinate oamenilor aflați în tranzit. Un exemplu foarte cunoscut ar fi ,,micii de la Dedulești" de pe DN7 Pitești - Rm. Vâlcea. În locurile unde au fost construite autostrăzi și traficul s-a mutat de pe DN pe autostradă astfel de afaceri sunt amenințate de faliment. M-ar bucura să văd o migrare a acestor investitori în spațiile de servicii de pe autostradă, în colaborare cu benzinarii care au participat la licitații. Toată lumea ar avea de câștigat: benzinarii și-ar împărți costurile de concesionare cu proprietarii de restaurante și moteluri, iar noi am avea parte de servicii mai bune. Cred că asta voiai să spui, nu? Ar putea fi ceva asemănător spațiului din nodul A1 - A10 se la Sebeș în locul unei simple benzinării, în plus și cu mese cu băncuțe, cum sunt în spațiile de servicii din Ungaria, ceva de genul: https://www.google.ro/maps/@46.5458897,19.8843723,3a,75y,240.7h,64.15t/data=!3m6!1e1!3m4!1seNiR7s5AdM1rd41FxBsFog!2e0!7i13312!8i6656?hl=ro, cu mențiunea că în locul prezentat întâmplător (e primul care l-am găsit pe Google Maps) e doar o toaletă simplă de genul celor ale CNAIR.
Având în vedere că acești investitori care concesionează spațiile de servicii scapă CNAIR de costul întreținerii lor, eu cred că la licitații ar trebui să fie prioritare nu beneficiile financiare, ci organizarea de servicii cât mai de calitate în acele spații.

JohannDB

    Hmmmmm.....@gmst, de la Veștem, intrarea în A1SB, KM 238, ai "imediat" la KM 310, pe A1, ieșirea de Sebeș/Lancrăm pe DN1 și aici, gard-în-gard cu autostrada, ai o stație de carburanți "Rompetrol", un restaurant și parcare de camioane sau turisme (dacă vrei să tragi un pui de somn)...
   Apoi, tot pe A1, la Nodul Pecica, KM 556, ai o mare parcare de lungă durată, două stații de carburamți și restaurant.
   Este adevărat, că-n actuala situație "a alertei" naționale, e mai nașpa cu restaurantele, ce au programul care-l auuu..... :)

JohannDB

#431
     Cu vreo două pagini înainte, spunea un coleg de forum de "deschiderea" parcărilor de pe A1 km 289 din zona Miercurea Sibiului...... Ieri, venind spre casă am "luat o pauză" tocmai aici, din curiozitate, dar și pentru a avea un termen de comparație cu ceea ce am găsit pe VO.2T.BC , respectiv bucata de ocolitoare dintre DN11 Măgura/Bacău și DN2 unde la km 2, UMB-ul a construit ceva ce dă clasă......
   Dar, deocamdată, A1 "P" KM 289, sensul Sebeș-Sibiu.


















Powered by API/PUM imgur uploader

JohannDB

A1 "P" KM 289... Ajuns în parcare, hai la cercetare.... :D




.... Apropo: când mergem la femei ?? Când e-nchis la bărbați !! ;) ;)


.................Lavoar din inox................


...............Pisoar din inox.........








............................... Oglindă pe foaie de inox lustruit; sunt curios cât ține până de zgârie/mătuiește. Le-am văzut și prin Germania, dar arătau deplorabil....... Mă rog, astea-s noi-nouțe.

Powered by API/PUM imgur uploader

JohannDB

#433
A1 "P" KM 289  mai departe, curios.... Ia să vedem, cabina..."telefonică"  :) :) :) sau, "sala tronului"....












Powered by API/PUM imgur uploader

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)