Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

Linia expres 783 către Aeroportul Otopeni se desființează. Noua linie de autobuz 100 va funcționa non-stop

Linia de autobuz 783 devine linia 100 şi va asigura o legătură directă între centrul Bucureştiului şi Aeroportul Internaţional Otopeni, din 2 decembrie 2023, informează Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti - Ilfov, potrivit Agerpres.

Linia 100 va avea o frecvenţă de 15 minute pe timpul zilei, va opera pe acelaşi traseu, având mai puţine staţii.

Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti - Ilfov a dispus înfiinţarea acestei linii ca urmare a numeroaselor sugestii primite din partea publicului, dar şi a datelor culese în teren.

Autobuzele liniei 100 vor opri în doar nouă staţii, unde sunt principalele puncte de legătură cu alte linii importante: Piaţa Unirii, Universitate, Piaţa Romană, Piaţa Victoriei, Piaţa Presei, Aeroport Băneasa, Primăria Otopeni, Aeroport Henri Coandă (Plecări), Aeroport Henri Coandă (Sosiri).

Pe sensul spre Piaţa Unirii vor fi efectuate opriri în staţiile: Aeroport Henri Coandă, Primăria Otopeni, Aeroport Băneasa, Piaţa Presei, Piaţa Victoriei, Piaţa Romană, Piaţa 21 Decembrie 1989, Piaţa Unirii.

Linia 100 va funcţiona 24 de ore din 24, iar intervalul de succedare între vehicule va fi de 15 minute pe timp de zi şi 30 de minute pe timp de noapte.

Totodată, pentru a le oferi tuturor călătorilor mai multe posibilităţi de transport, TPBI a decis ca, tot din data de 2 decembrie, traseul liniei de autobuz 442 să fie modificat, cu trecere pe la Aeroportul "Henri Coandă".

Aşadar, autobuzele liniei 442 vor circula pe traseul: terminal "Therme Bucureşti", DN1, Centrul comercial Baloteşti, DN1, Otopeni, Bd. Aeroportului, staţia "Aeroport Henri Coandă Sosiri", Bd. Aeroportului, DN1, Sos. Bucureşti-Ploieşti, Bd. Mărăşti, terminal "Piaţa Presei", cu întoarcere pe Bd. Mărăşti, Sos. Bucureşti-Ploieşti, DN1, Otopeni, staţia "Aeroport Henri Coandă Plecări", Bd. Aeroportului, DN1, Baloteşti, terminal "Therme Bucureşti".

În plus, parcul de vehicule al liniei 442 va fi suplimentat, acestea fiind programate să circule la un interval de succedare de 20 de minute la orele de vârf.

hotnews.ro

Sorinus

După atâta timp și după ce au făcut și trenul, iau și ei decizia asta de bun simt


tom_sawyer

CFR Călători pune la dispoziție un nou canal de vânzare prin SMS disponibil la trenurile spre/dinspre Aeroportul Henri Coandă
1 decembrie 2023

Începând de azi, 1 decembrie 2023, pentru călătoria cu trenurile CFR Călători pe relații de pe ruta București Nord –  Aeroport Henri Coandă, vor putea fi achiziționate legitimații de călătorie electronice, prin transmiterea unui SMS la numărul 7458. Acest tip de legitimație de călătorie are o valabilitate de 30 de minute.

Pentru achiziționarea unei călătorii se va transmite prin SMS la numărul 7458 litera:

B – pentru un bilet spre stația București Nord

O – pentru un bilet spre stația Aeroport Henri Coandă

Prin transmiterea unui SMS se pot achiziționa legitimații pentru o singură persoanã, adult (bilet întreg). În urma transmiterii SMS-ului, călătorul va primi un mesaj SMS cu un link, prin care va putea accesa codul QR de verificare.

Tariful unui bilet, în orice direcție, este de 1.1 euro + TVA.


cfrcalatori.ro

MBG

Bună ziua,


Unde sunt pe hartă vă rog Postul 23, semaforul de intrare B1/B2, linia nr. 1L ? Le-am găsit într-o postare mai veche de pe 24.12.2021.

Thermostat

Ruse-OTP din martie

QuoteÎncepând din luna martie 2024 operatorul feroviar privat Transferoviar Călători (TFC) va introduce cursele de tren pe ruta Ruse (Bulgaria) - Aeroportul Internaţional Henri Coandă Otopeni via Giurgiu şi Gara de Nord Bucureşti, după finalizarea lucrărilor pentru modernizarea liniei Giurgiu-Comana-Bucureşti Nord, a informat marţi portalul online bgtourism.bg, preluat de agenţia de presă BTA și de Agerpres.
 
Durata unei călătorii între Ruse şi Gara de Nord Bucureşti va fi de aproximativ 50-60 de minute iar Aeroportul Internaţional Henri Coandă Otopeni va fi accesibil din oraşul bulgăresc de pe malul Dunării în aproximativ 80-100 de minute. Preţul unei călătorii va fi de 25 de lei (cinci euro).

Articolul bgtourism e aici.
Driving on the parkway and parking on the driveway.

survola


BIGRED1984

Si ca tot suntem in context Schengen, oare unde se face passport control, la Giurgiu , la Ruse ?

dobrogean

Romania face control la Giurgiu, Bulgaria face control la Russe.

strainu

Știe cineva ce s-a mai întâmplat cu reparațiile la racordul Buciumeni? În 2022 se atribuise un contract, dar n-am mai auzit nimic. E funcțional?

Second question: Care e capacitatea teoretică a racordului spre aeroport? Nu vorbesc de traseul până la GdN, ci doar până la Mogoșoaia.

Încerc să-mi dau seama cât de realizabile ar fi câteva conexiuni în plus pe zi pe infrastructura existentă fără trecere prin GdN.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

strainu

API [[https://www.facebook.com/proinfrastructura/posts/pfbid0LZsQASy85CSWBHZVxCFNY66KJ6qTfL3sEe7ef6gmAMoZLxPDcNtoznYzrgLzbUJdl?__cft__
  • =AZXF7CHP7fDw69S9beR1K7dZyAAMAEjMDhf3Q4eSb6gILIO6pKAsgN5Xg5IMzy0FyqrI_AlVQpiIg3QO1Fys2BquUZuZk3DeIUSwX6HUYjv9n_fXXap0swV0EPhzBZY_WB4GTqMwPlGWzU40ulBWI0J5ozdmmAMcvkdye0jtZkVRPjdtacdE8AJgMjADsUGK5lI&__tn__=%2CO%2CP-R|pe FB]] despre legătura cu Ruse:

QuoteProblema este că nu mai există capacitate de trenuri suplimentare spre Otopeni. Se fac eforturi în acest sens: există un studiu de fezabilitate care a proiectat un nou macaz în dreptul DNCB care să mărească predictibilitatea și numărul de garnituri spre Otopeni.

Știu că am mai vorbit de macazele alea de la Chitila, dar iar îmi dă cu virgulă. Ce legătură are macazul nou cu capacitatea? În 2020 s-a anunțat redeschiderea liniei Pantelimon – Voluntari – Mogoșoaia – Ram. Colentina – Chiajna, deci ar trebui să existe o cale ca trenurile să ajungă direct la Chiajna.

Ca să elaborez un pic mesajul anterior: presupunând existența unor căi alternative la 700, mă gândesc că limitarea overall e intervalul Aeroport-Mogoșoaia (gara, nu Parc), care se face în 10-12 minute. Asta ar însemna că între 2 trenuri de la GdN ar mai intra lejer încă unul care se duce în altă parte. E ceva greșit în logica asta?

Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

cristi5

#2786
@strainu multumim de share! Focusul nostru a fost sa demontam povestea cu 80 min in martie (si 50-60 min Ruse-GdN) care e complet scoasa din palarie.  In anul record 1995 se facea 81 min GdN-Giurgiu Nord. Toti timpii dinainte si dupa sunt mai mari, cel putin ce am gasit noi.

E interesant cum presa din Bg si Ro a inghitit galusca, care pare a fi bazata pe niste viteze superluminice in Romania. Probabil bulgarii isi inchipuie ca CF din Romania sunt mult mai bune ca ale lor, iarba e mereu mai verde la vecin etc.

Legatura Chiajna-Mogosoaia pentru un serviciu spre OTP e complet ipotetica, devreme ce nu am primit niciun fel de confirmare ca va exista asa ceva prea curand. Am vrut doar sa subliniem ca daca tot vorbim de Ruse-OTP, nu e nevoie de intrat in GdN.

Firul Chiajna-Mogosoaia la care ne gandeam e cel "direct",  pare acelasi cu cel pe care-l descrii, prin Rudeni-Colentina. Problema e ca acolo vor sa implementeze diagonala langa DNCB, si sa opereze trenuri spre OTP pe linie dubla intre DNCB si statia Mogosoaia (perechea verde din figura). Ca sa nu strice planul asta, ar trebui inca o diagonala, pt ca trenul din Chiajna sa intre pe firul 1. Ma rog, cum ziceam, pur ipotetic.

Cat despre ramificatia Buciumeni, din cate stiu a fost folosita de trenurile de OTP in 2021 cand a fost reparata linia pe care merg in mod normal.


tom_sawyer

26 ianuarie 2024
Pentru călătoria cu trenurile CFR Călători pe ruta București Nord – Aeroport Henri Coandă și retur, pasagerii sau turiștii, bucureștenii și ilfovenii au la dispoziție multiple modalități de cumpărare a biletelor, precum:

    casele de bilete din stațiile București Nord și Aeroport Henri Coandă;
    online, fie direct de pe cfrcalatori.ro, fie din aplicațiile mobile ,,CFR Călători bilete online" și  ,,24pay";
    automatele de vânzare bilete din stațiile București Nord și Aeroport Henri Coandă;
    validatoarele contactless din tren ce permit atât validarea cardului bancar sau altui dispozitiv înrolat cu cardul bancar, cât și a cardului de transport;
    orice casă de bilete cu emitere electronică din stațiile CFR Călători, agenții de voiaj CFR Călători;
    în curând, prin transmiterea unui SMS la un număr ce va fi comunicat ulterior.

Costul biletului la tarif întreg, fără rezervare, pentru o călătorie dus sau întors pe ruta București Nord/ PO Parc Mogoșoaia / PO Patinoar – Aeroport Henri Coandă este de 5,5 lei.

De asemenea, vă informăm că:

    începând cu data 1 februarie 2024, în situația în care călătorul nu prezintă în momentul verificării legalității călătoriei de către personalul de tren, biletul/documentele de transport, acesta va fi considerat fără legitimație de călătorie și i se va emite bilet la tarif de taxare în tren.

    pasagerii care urcă din punctele PO Parc Mogoșoaia și PO Patinoar unde nu sunt case de bilete sau automate de vânzare bilete, conform reglementărilor în vigoare au obligaţia de a se prezenta imediat la persoanlul de tren sau la validatoarele contactless pentru a-şi achita biletele la un tarif similar celui de la casa de bilete sau de a utiliza celelalte variante de cumpărare disponibile.

Recomandăm tuturor pasagerilor ca înainte de efectuarea călătoriei, să se asigure că au bilet valid corespunzător rangului de tren si zonei kilometrice pentru evitarea taxării suplimentare în tren conform reglementărilor în vigoare.

cfrcalatori.ro/comunicate/asigura-te-ca-ai-bilet-pentru-a-evita-suprataxa/

AndreiB

Adevarul e ca majoritatea localnicilor aveau bancnota de 5 lei pregatita, pre majorare.

strainu

QuoteProiect de 1,5 miliarde lei pentru modernizarea liniei de tren Gara de Nord-Otopeni : tunel de 4 kilometri și racord electrificat

Ministerul Transporturilor a aprobat proiectul pentru modernizarea liniei de tren Gara de Nord-Aeroport Otopeni, singurul serviciu de tren metropolitan din România. Costul estimat este de 1,5 miliarde lei pentru 8,6 kilometri traseu modernizat, un tunel parțial subteran de 4130 de metri lungime, traseu nou de 6,9 kilometri și racord electrificat.

Sursa: https://economedia.ro/proiect-de-15-miliarde-lei-pentru-modernizarea-liniei-de-tren-gara-de-nord-otopeni-tunel-de-4-kilometri-si-racord-electrificat.html

E vorba de racordul la terminalul nou, nu mai copiez restul, nu e ceva nou, doar o altă bifă administrativă trecută. Același proiect falimentar, cu aceleași probleme ca și cel existent.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.