Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AndreiB

Da, ma refer la solutia propusa cu dublarea via fir III Chitila. Nu mi se pare o lucrare deosebit de complexa - imho trebuia facuta de la bun inceput.

@etravel

De acord ca 2tph nu e chiar turn up and go, dar pentru frecventele uzuale din Romania e destul de performant. Ideal ar fi 3-4tph, dar necesita lucrari mult mai scumpe / de durata (e.g. o diagonala denivelata).

Sorinus

Cat poate sa coste o diagonala denivelata? Spatiu e garla in complexul feroviar Bucuresti, mai ales in zona Triaj. Se fac poduri imense pe coridor, asta e nimica toata. Mai ales ca exista deja, cea M900->M800 (pe aia o stiu eu), deci nu e ceva nemaivazut in zona. In formatul actual, trenul e mai bine decat nimic, il aleg doar cand Uber/Bolt costa enorm sau nu vin (cand ma intorc). La dus, nu-l iau niciodata, ca daca-l pierd, stau 40 minute ca prostu in GDN.

TibiV

Quote from: Sorinus on April 19, 2022, 11:21:13 AMCat poate sa coste o diagonala denivelata?

Probabil cat cele doua poduri CF suplimentare/inutile peste DEx 12 de la Ganeasa...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AndreiB

@Sorinus

Sau iei Uber de la Gara daca il pierzi :).

De acord ca frecventa nu e ideala.

oc7avian

Legat de semnalizarea existenței trenului, am fost un pic mai atent în OTP. La sosiri ai minim la fiecare ieșire, apoi cum ieși e la fiecare trecere de pietoni un panou unde începe zona acoperită. Practic, tot drumul e ghidat. Doar din reflex că te-ai obișnuit cu aeroportul poți rata indicatoarele.

Deși frecvența nu e ideală, măcar o parte din timp poți aștepta în tren. Mi se pare și mai comod trenul noaptea, pentru că e destul de predictibilă durata drumului până la Gara de Nord (taxi, Uber, Bolt). Acum am venit cu trenul de 4:50am. Am plecat de acasă cu 30min înainte de tren.

+50lei Uber vs 11lei Uber + 7lei tren se simt chiar dacă eram 2 persoane. Ca timp aproape tot pe acolo. Unul dintre biletele de tren a fost 3 lei, că l-am luat cu card TrenPlus din aplicație cu 5 minute înainte de călătorie. Biletul mi l-a scanat cu acele terminale (încă) noi.

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

AndreiB

Se vede si in numarul din ce in ce mai mare de calatori in tren (eu il folosesc foarte des) ca are o popularitate ok.

Personal as capitaliza pe chestia asta cu investitii in dublare facute acum. Psihologic ar fi mai popular la 2tph, pe langa faptul ca poate fi cadentat si mai elegant (plecari la xx:00 si xx:30 in ambele directii - foarte usor de tinut minte).

Sorinus

Trebuie batuta moneda acum, ptr ca oamenii de voie de nevoie il folosesc, si deja a fost declarat un success. Nu e un success, e o carpeala, circula prea rar, trenurile CFR sunt prea vechi (fac ca toti dracii la pornire), peisajul pe traseu arata ca-n lumea 3a, halta aia de la Mogosoaia e incropita de primarie si prezentata ca solutie de mobilitate, la intoarcere sta 5-10 min in gara Mogosoaia degeaba.
Sa te trezesti la 5.30 sa prinzi trenul, sa-l pierzi din cine stie ce motiv, si sa stai ca un rahat 40 minute in halta aia, nu e naveta, e un stress constant. Daca ai masina, nici nu iei in considerare carpeala asta, sa fim seriosi.

Scriosteanu deja promoveaza solutia asta ca un mare succces, deci exista riscul sa ''fie de ajuns''.

oc7avian

Nu cred că se vor opri la soluția actuală. Vor să ia trenuri pe hidrogen prin PNNR. În cererea de consultare a pieței avem:

Quoteasigurarea unei legături non-stop pe relația București Nord – Aeroport HC și retur, la
frecvențe de 30 minute, pe parcursul zilei, respectiv la 60 min în intervalul 1.00 – 4.00 cu 43
perechi de trenuri;

Dacă și licitația se lansează așa, mă aștept ca finanțarea să fie condiționată de îndeplinirea țintelor. Deci 2tph pare ținta. În anexele cererii de consultare a pieței se pot găsi mai multe detalii.

Legat de peisajul, nu-l poți face perfect decât prin dezvoltarea zonei. Stai liniștit că am văzut niște peisaje "superbe" și în alte țări vestice. Evident, asta nu e un argument să lăsăm așa.

AndreiB

#2648
Da si nu. Pe linia pe care locuiesc eu trenurile pana de curand spre aeroport (nu HEX) erau din 30 in 30 de minute. Te adaptezi cand vine vorba de planificarea calatoriei. Oricum la ore foarte matinale slabe sanse sa fie popular (vs Uber direct) exceptand pentru cei pentru care pretul e considerentul principal.

Personal, mizeria de pe traseu mi se pare destul de jos pe lista de prioritati. Multe iesiri/intrari din Gari sunt horror si nu e ca si cum spatiul public non-feroviar e o bijuterie.

Imho, singurele lucruri care conteaza sunt viteza si frecventa. As sugera ca nici aspectul Parc Mogosoaia nu e prea relevant pentru un calator GdN - OTP.

De aceea, imho toti banii ar trebui sa se duca pe dublarea via fir III Chitila si eventual un RK la cateva zone mai problematice pe M700 (desi nu imi dau seama daca problema e de la Desiro vs starea liniei).

Dublarea te scapa si de stationarea in Mogosoaia. O sa fiu usor controversat si sa sustin ca Desiro nu e problematic. Huruiala la plecare si altele sunt detalii minore, imho. Ce conteaza e curatenia, dar aia se rezolva relativ ieftin - mai ales cu flota dedicata.

@oc7avian

Personal trenurile cu hidrogen mi se par o eroare masiva (vs BEMU) si nici macar necesare pre-dublarea liniei. O frecventa de 2tph cu doua rame cuplate Desiro, curate si cu o minima intretinere (e.g. inlocuit tapiseria uzata) iti acopera 80% din nevoi cu 20% de costuri. Sa nu lasam perfectul sa fie dusmanul binelui.

Deci, TL;DR:

1. Curatenia pe traseu si aspectul Parc Mogosoaia sunt detalii minore
2. Toti banii ar trebui investiti in dublare si RK
3. Mie personal materialul rulant mi se pare ok, mai ales la pretul derizoriu. Curatenia ar putea fi mai buna
4. Clientii ultra-discerning nu o sa ii convingi niciodata. Nu merita transformat asta intr-un HEX (serviciu premium) pentru ca rutierul e un concurent imbatabil, mai ales la ore tarzii/devreme (mare parte din traficul premium).

oc7avian

Am folosit licitația de trenuri cu hidrogen doar pentru informații despre frecvența țintă. Detalii de acolo ajung să pună presiune directă pe autorități să facă investiții (vezi presiunea cu modernizarea unor linii OR din București, că vin tramvaiele noi).

Sunt de acord cu TL;DR cu o singură excepție: vreau acele Desiro modernizate, cu treaptă culisantă și spații mai ok de bagaje. Partea de accesibilitate mi se pare imperativă.

Curățenia mi s-a părut ok când am folosit.

tom_sawyer

Stivele alea de traverse alandala și curățarea vegetației în zona gării Mogoșoaia e ceva ce se poate face ușor, nu înțeleg delăsarea CFR Infra.

cristi5

Quote from: Sorinus on April 19, 2022, 11:21:13 AMCat poate sa coste o diagonala denivelata?

Pai ca la autostrazi, banii nu sunt o problema ci pregatirea... Aia ne spune cat costa

Avem un SF in derulare pt intreg complexul Bucuresti. Si probabil inca cateva pe care le-am uitat. Dar o denivelare de acest fel banui ca trebuie conceputa la nivelul complexului. La pachet cu iesirea pe linie dubla spre Constanta etc.

AndreiB

Sunt de acord @cristi5. In special pentru ca pentru a face denivelarea mai eficienta, trebuie construita cat mai aproape de podul Grant, lucru care nu se poate face fara a interveni asupra intregului complex (si a desfiinta cateva linii din revizii). Mai trebuie dublata si M100 - e simpla de la revizia Basarab pana la GdN (intra in fir III Chitila - nu la fel de grav ca M800, dar tot limiteaza capacitatea).

Dar nu cred ca asta face dublarea imposibila pentru M700. Eu vad trei faze:

1. O legatura noua cu linia de marfa > fir III Chitila (parca licitatia deja in proiect)
2. Un fir nou dedicat paralel cu fir III Chitila, pana la PO Carpati

Primele doua faze cred ca se pot face relativ independent de SF, atata vreme cat SF-ul tine cont de asta.

3. Diagonala denivalata - asta nu cred ca poate fi facuta inainte de SF.

Eu as demara 1 cat mai repede, cu obiectivul de a creste frecventa la 2tph din Dec-23.

fulger nc

#2653
Peisajul e ok.
Frumos pe alocuri..pe unde trece pe langa lac , etc.
Intretinerea zonelor proprietate CFR????
E jalnica. Pot fi peisaje horror imprejurimile CF in vest , dar nu am vazut sine aruncate peste tot ..nicaieri.
Asta nu arata lipsa de bani.
Arata delasarea si dezinteresul.
Ptr ca sinele alea nu ajung acolo ..aruncate din cer.
In momentul in care le scoti , inseamna ca ai pus ceva in loc.
Ca sa nu mearga trenul inapoi gol...le incarci pe alea scoase.
Dar cum sa faci asta ..daca muncitorii care termina programul la patru ..."ies" din tura la doua jumate' ..si seful care trebuie sa ii verifice ..iese la unu jumate'.

tom_sawyer

Evoluția numărului de pasageri pe relația București - Aeroport Henri Coandă în perioada ianuarie 2021 - decembrie 2021




sursa: MT