Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

miahi

Oare de ce au facut licitatie si nu achizitie directa la aceasta valoare ?

tom_sawyer

FOTO-VIDEO Lângă București s-a deschis cea mai nouă stație feroviară din România

În PO Otopeni Nord (fostul PO Aeroport) de pe Magistrala 700 au oprit deja primele trenuri.

Locuitorii cartierului Ferme din Otopeni, vreo 2.000 la număr, din 15.000, cât numără întregul oraș din nordul Bucureștiului, unde se află și principala poartă aeriană a țării, au acum la dispoziție o modalitate mult mai rapidă și mai confortabilă de a ajunge în Capitală, în afară de mașina personală sau autobuzul.

După 33 de minute de la plecarea din Gara de Nord și după opriri la haltele Carpați, Pajura, Depoul București Triaj, PO Parc Mogoșoaia și stația Mogoșoaia, trenul intră în PO Otopeni Nord. Nu mai coboară nimeni în afară de noi, însă agentul de pază aflat pe peron ne taie entuziasmul – nu am fost primii călători în stație. "Au mai fost vreo cinci dimineață, la trenul de ora 7, iar mai pe după-amiază au fost chiar mai mulți", spune el.



https://clubferoviar.ro/cea-mai-noua-statie-feroviara-2/






AndreiB

Ce risipa - oricine ar lua trenul mult mai frecvent de la aeroport.

cristi5

#2493
Da dar pt a ajunge in aeroport trebuie sa mergi pe niste stradute desfundate, fara trotuar, si singurul mod de a ajunge e cu ocolire prin strada Aurel Vlaicu...

Am fost in zona cu ceva firma de inchirieri masini, aveau sediul in acel cartier...

Nu mi s-a parut nici atunci si nu mi se pare nici acum uitandu-ma in satelit ca exista vreun interes de a accesa aeroportul din cartierul Ferme. Dimpotriva senzatia mea e ca vor sa se protejeze de aeroport. Aeroportul cu avioanele, ei cu "fermele".

Daca ii va interesa trenul (la noua statie sau la terminal) si ce studii de piata a facut CFR acolo dincolo de numarat locuitorii, e cu totul alta discutie.

hefaistos

#2494
Stația asta a fost conceputa inițial ca stație de aeroport, odată cu modernizarea liniei, practic vechiul PO Aeroport translatat câteva sute de metri. După care și-au dat seama ca e penibil sa pui autobuze-naveta între terminal și stație și au venit cu cealaltă carpeala (acceptabila, zic eu), stația  infundata din fata terminalului. Și, uite asa, ca în banc, acum avem doua stații la Otopeni, una mai moderna ca cealaltă!
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

frunzaverde

Halta asta are alt element penibil : desi este denivelata fata de acces (se urca pe scari rulante la peron), proiectantii au fost de-a dreptul analfabeti : accesul la peronul liniei 2 se face prin... trecere la nivel peste linii, ca in 1860. Ar fi fost banal sa puna acces pe ambele parti (si la linia 1 si la linia 2), ca in orice solutie civilizata, din Japonia in Bangladesh.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

#2496
@hefaistos daca au translatat PO se cheama ca s-au gandit si unde sa-l translateze. Si au luat in considerare niste constrangeri si oportunitati de proiectare care mie-mi scapa.

Oportunitatea de proiectare era la intersectia cu DN1 pt acces rutier (e si un terminal de autobuz acolo)... Acolo fiind pasaj se rezolva si accesul denivelat la ambele linii.

Gen... Statia Clujana.

frunzaverde

#2497
@cristi5 : Au existat doua propuneri in SF-ul in-house, ambele nemotivate:

- Propunerea 1 : PO Odaile si PO "Aeroport" (700) pe amplasamentele existente atunci.
- Propunerea 2 : Desfiintat PO-urile existente si facut unul singur in loc, PO "Aeroport" nou mai aproape de DN1, astfel incat sa serveasca atat traficul PO Odaile (0 barat) cat si traficul PO Aeroport (700).

Propunerea 2 a castigat pentru ca era mai ieftina, mai aproape de DN1 si mai aproape de aeroport.
De ce n-au facut halta la pod, nu scrie. Am intrebat, raspunsul a fost simplu -- din economie -- nu au (proiectantii din CFR) modificarea structurii podului pentru a se opri pe pod, asa ca au facut halta la jumatatea distantei intre cele doua poduri (DN1 si acces institut). Deci din iconomie. In plus, mult mai putin de expropriat.

In conditiile curente, halta asta e inutila... 5 trenuri pe zi, si alea mereu intarziate (pentru ca prioritatea sunt trenurile de aeroport). Mai nasol, sunt fix pe dos fata de cererea de naveta : nu e nici un tren spre Bucuresti dimineata la ore normale de naveta urbana (nu noaptea-n cap industriala comunista), si doar un tren dinspre Bucuresti seara (si ala tarziu). Durata cursei nu e nici ea prea competitiva : da, la ore de varf faci 1h-1h30, dar asta punct-la-punct din centrul Bucurestiului, si asta doar pe sensul pe care oricum nu sunt trenuri.

De mentionat ca ideea din SF era ca PO "Aeroport" (700) urma sa serveasca ca singur acces feroviar la aeroport un timp (nedefinit); accesul direct la OTP urmand sa se faca intr-o viitoare (si nedefinita) faza a II-a, asa ca toate calculele de rentabilitate (care in Romania, la SF-uri, sunt baliverne, pe o metodologie baliverna, care practic nu poate da niciodata la nimic "nerentabil") au fost facute in baza scenariului care nu s-a intamplat niciodata. Realitatea a fost pe dos, accesul direct la T1 a fost finalizat cu mult inaintea PO "Aeroport" pe 700.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

Locuitorii din Otopeni au o linie de transport în comun care leagă noua halta de restul localității.
https://www.otopeniro.ro/transport-38





Powered by API/PUM imgur uploader


AndreiB

@cristi5

Sau sa mearga pe jos/cu autobuzul pana la PO Patinoar. Mult mai util decat halta asta cu 5-7 trenuri pe zi. E pur si simplu inutila. Mai bine reparau liniile din Mogosoaia cu banii pe care i-au cheltuit.

cristi5

#2500
Va rog sa-mi spuneti ca nu-i adevarat. Un peron are lift, scari rulante si accesul pe celalalt peron e cu trecere pietonala la nivel pornind de pe peronul cu acces modern?

Sau trenurile intra oricum toate (pe ambele sensuri) pe linia aia cu acces modern?

Vlad94

Mai degrabă, aș vedea mai util terminusul liniei de autobuz la stația aeroportului. Practic ar intra în aeroport exact ca și liniile STB-ului. Cei din cartierul Fermei ar putea folosi noua haltă, fiind la maxim 10 minute de mers pe jos de casele lor.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AndreiB

#2503
@cristi5

Prima poza din articol e facuta de pe traversarea la nivel...

https://clubferoviar.ro/cea-mai-moderna-halta-din-romania/

Iar aparent motivul pentru care nu au facut halta la DN1, unde ar fi fost mai utila a fost ca trebuiau sa exproprieze o shawormerie: Shaormeria Băneasa Otopeni
https://goo.gl/maps/177ZbbukG4JLVb3F9

Planificare urbana de nota 10 in "orasul" Otopeni, ca de obicei.

frunzaverde

#2504
@AndreiB : Shaormeria e mai noua ca proiectul asta. Proiectul de dublare Balotesti - Mogosoaia + PO Otopeni a fost initiat la sfarsit de 2016, saormeria a fost construita la sfarsit de 2017, initial ca magazin alimentar.

Si da, @cristi5, e complet corect, accesul la peronul liniei 2 se face prin trecere la nivel. Majoritatea trenurilor vor trage, cand totul e complet, la linia 2, aia pentru care trebuie sa folosesti TN-ul. De ce? Pentru ca nu exista macaz intre de ram. Otopeni T1 si Balotesti (Otopeni N. e PO, deci fara macazuri), si preferinta stricta pentru specializare, cu dubla 1 rezervata pentru aeroport si dubla 2 pastrata pentru Mogosoaia - Balotesti in ambele directii. Scrie clar in SF-ul facut de CFR, de altfel... Penibil... Proiectare CFR.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!