Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TVlad

TibiV, multumesc pentru ajutor. Bag de seama ca nu e prevazuta electrificare. E din cauza celebrei subtraversari care nu are gabaritul necesar?


frunzaverde

#1142
@TVlad : Nu se poate electrifica in principal din cauza estacadei de langa aeroport. Catenara, cu electrificarea la 25 KV, ar fi prea aproape de instalatiile de aterizare instrumentala (ILS) ale pistei pentru ca acestea sa functioneze in conditii de siguranta operationala. Nu se va putea electrifica niciodata...

@Subway : La iesirea din Bucuresti Triaj este un pasaj unde 301Q (Baneasa - Pajura - Chitila) supratraverseaza 700 (Bucuresti N. - Mogosoaia). Pasajul nu are gabarit de electrificare. Exista un proiect de inlocuire completa a pasajului cu unul nou (unde, din nu stiu ce motive, 301Q e facuta sa treaca pe dedesuptul 700).

@dan tm : Cred ca o sa se circule (in general) in cupluri de 2x sau 3x Desiro. Daca pica un Desiro, il poate impinge celalalt la 30 km/h pana la Mogosoaia... N-or pica doua simultan... Daca se strica un Desiro "singur" pe estacada, o sa fie "belea" mare - va trebui adusa o locomotiva de ajutor cu cupla Schaku din depoul de automotoare, chestie care o sa dureze oricum ar fi.

@Duta C : Ca sa continuam cu surprizele, sicana finala de intrare la Otopeni este cu... 15 km/h. Surpriza!

@Sorinus : VS este 80, timpul curent de parcurs cu Desiro este de 16 minute (sunt restrictii).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

subway


frunzaverde

@Subway : Ideea cu inlocuirea subtraversarii aleia e mult mai veche decat planul (a se citi porcaria improvizata cu alucobond si valize prin parcarea plouata) cu estacada curenta cu un singur fir. Refacera podului respectiv era legata la ideea de dublare si electrificare a 700 pana la Urziceni - Faurei pentru trenuri mai rapide spre Iasi si Galati (deci o avea vreo 40 de ani planul)... De ce vor sa-l faca invers decat configurarea curenta nu stiu - dar imi dau cu parerologia (fara sa fi vazut planul) ca ar aduce 301Q la nivel cu 300, si deci ar fi un fir in plus pentru 300...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

subway

Eu ma gandeam doar la OTP, tu vrei sa impingi discutia spre ceea ce ar trebui sa preocupe MT si CFR, adica reteaua nationala nu spanace

cristi5

Daca vrem sustenabilitate nu pot cumpara cateva rame cu pila de inductie pt primul tren pe care-l vede turistul strain cand intra in tara?

Cum le-ar intretine si cum ar rezolva alimentarea, nu stiu...

pasadia

Eu am alta întrebare însă apropo de gara alucubond de la OTP: nu era mai normal / mai bine sa fie un singur peron central între cele 2 linii?

Acum inteleg că vor exista persoane doar in lateral - ceea ce înseamnă peron îngust și mno, șanse de a sta la cel greșit. Făceau unul central atunci ieșea mai lat și știai oricând că acolo în centru trebuie să aștepți.

frunzaverde

#1148
@cristi5 - Problema cu un automotor cu baterii / condensatori etc. este incarcarea lor. Majoritatea modelelor de tipul asta sunt bi-sistem, adica electric + baterie, deci vin cu pantograf in dotare. Pantograf care nu incape din cauza de lipsa de gabarit de electrificare... O solutie dedicata (cu sina a 3-a si incarcare la OTP, de exemplu) e scumpa (inclusiv ca mentenanta, ca e unicat la CFR), mai ales pentru un proiect super-low-cost ca asta, unde s-au zgarcit la absoltut tot. Poate am putea vedea vreo solutie de genul asta daca vreun operator va vrea sa opereze curse directe de exemplu pe ruta Brasov - Buciumeni - Mogosoaia - Otopeni, unde s-ar putea opera electric pana in Mogosoaia si apoi pe baterii doar ultimii 2 km pana in Otopeni.

Alternativa ar fi ceva diesel + baterie (hibrid), dar nu stiu cat de mult sunt dispusi sa investeasca intr-un parc dedicat de 4-6 automotoare diesel-hibride, care n-ar aduce cine-stie-ce-imbunatatiri, doar pentru ruta asta, cand au un parc de 120 de Desiro-uri deja disponibil (care se poate completa relativ ieftin cu second-hand-uri).

@subway - pai toata chestia care se face la Otopeni le-a iesit un mare... spanac. Cu asta cred ca suntem mai toti de acord...

@pasadia - cred ca din zgarcenie au facut asa. Cu peron central le trebuia gabarit de circulatie pe lateralele statiei, deci chestia aia verde plasticoasa trebuia sa fie mai mare. Si presupun ca ar fi costat si structurile niste banuti in plus, ca le-ar fi trebuit pile mai late pe o distanta mai mare ca sa iasa razele de curba... Si cum toata lucrarea pare ca a fost gandita de un contabil care s-a gandit cum sa mai economiseasca cativa centi... a iesit asta... Probabil vor pune un ecran pe care va scrie "urmatorul tren pleaca de la peronul X".
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

GrmmrNzi

Dacă e o ramă staționată acolo (care pleacă imediat după ce cealaltă a garat), atunci nu va fi confuzie. Dacă e așa, se și separă fluxul de sosire de cel de plecare, nu mai stai cu bagajele să faci slalom printre toți cei care dau buzna să intre, și ei tot cu bagaje.

tom_sawyer


cristi5

@frunzaverde

Am dat click pe asta, deci in cateva luni vreau sa-l vad la OTP :lol:

N-are pantograf (sau daca are, e bine ascuns sa nu dea in pasajul ala). Ii un Desiro cu hidrogen (pila de combustie) care scuipa apa pe "esapament"



https://inspirationaltechnology.in/germany-successfully-launches-worlds-first-eco-friendly-hydrogen-powered-train/indian-railways/

Hai ca nu-i stiinta spatiala (cum ii consultanta la exproprieri) din moment ce se lauda cu el dna Dancila.

Si da, inteleg ca ar fi neeconomic, dar asa, de fudulie in fata strainilor. Sa ne gandim un pic la User Experience. Dupa cloaca aia de aeroport cu balarii de-o parte si de alta a pistei-calorifer, cu terminalul inghesuit care sta sa crape de atata lume, cu buzi mai-bine-nu-mi-aduc-aminte, vor trece printr-o parcare inghesuita in semi-paragina, li se vor agata troller-ele in cimentul spart, apoi ajung la gara acoperita cu materiale "moderne" si dupa ce asteapta 20 min gandindu-se unde naiba au aterizat (asezati pe troller probabil ca doar nu vor fi destule scaune de bachelita), ta-daaa, trenul secolului 21!

Ah si stai, pot nimeri la peronul gresit! Cand vine trenul vor alerga cu troller cu tot la peronul opus.

De acord ca din pdv design si coerenta, un Desiro s-ar potrivi mult mai bine in peisajul de mai sus :)

carutasul

să știi că și eu tot la ăsta mă gândeam pe viitor. Mai udă și plantele din față de la hotel când trece :)
Numai să se dovedească rentabil.

dan tm

Pe pagina anterioara este postat proiectul statiei Aeroport, la capatul estacadei e prevazut hol, casa de bilete si birou de miscare(nu vad un WC).
La ce trebuie birou de miscare? doar nu o fi nevoie de IDM.

dragos76

Quote from: GrmmrNzi on May 13, 2020, 12:34:24 AM
Dacă e o ramă staționată acolo (care pleacă imediat după ce cealaltă a garat), atunci nu va fi confuzie. Dacă e așa, se și separă fluxul de sosire de cel de plecare, nu mai stai cu bagajele să faci slalom printre toți cei care dau buzna să intre, și ei tot cu bagaje.

Pentru ce zici tu soluția cea mai elegantă e cu peron și pe mijloc, mare, și cu peroane mici pe lateral. Peronul de mijloc e folosit pentru așteptare și "intrare", iar cele laterale pentru "ieșire" (și cu ceva sistem care să nu permită accesul dinspre gară pe aceste peroane). Când ajunge trenul, prima dată deschide ușile dinspre peroanele laterale, iasă lumea din tren. Când s-a eliberat totul, eventual mai dă și cu mătura o tanti ca să fie curat, se deschid ușile dinspre peronul din mijloc.

Da, costă în plus. Și nu cred că merită decât de la un flux ceva mai consistent de pasageri în sus.