Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.


TibiV

https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/2522591051109081
Quote
Bucureşti, 20 aprilie 2019
Reparaţii linii Post Rudeni - Post Colentina, Post Giuleşti - Post Colentina şi Colentina - Mogoşoaia

Lucrările de reparații au drept scop refacerea parametrilor corespunzători pentru reluarea circulaţiei feroviare pe liniile Post Rudeni - Post Colentina, Post Giuleşti - Post Colentina şi Colentina - Mogoşoaia.

♦ Valoare contract: 6,4 milioane lei
♦ Sursă de finanţare: fonduri proprii CNCF ,,CFR" SA

♦ Zone de lucrări
◘ linia 301Y Post Rudeni – Post Colentina km 0+000-1+220
◘ linia 301L Post Giuleşti – Post Colentina km 9+000-km 9+276
◘ linia 301 K Colentina – Mogoşoaia km 1+800-4+900

♦ Lucrări în execuție
◘ trasarea lucrărilor pentru refacerea geometriei căii, defrișare, curăţare vegetație, decolmatare şanturi;
◘ demontarea căii, excavaţie selectivă în ampriză și evacuarea sterilului cu tren de lucru, nivelarea și compactarea patului căii;
◘ montarea mecanizată a suprastructurii căii, traverse noi, piatră spartă nouă;
◘ refacere în zona schimbătoarelor de cale a substratului căii cu grosimea de 30 cm după compactare, cu geotextil de separaţie, geogrila biaxială de ranforsare, balast nespălat de râu 0-70 mm;
◘ montarea şi introducerea mecanizată în cale a schimbătoarelor simple noi 60-1/9/300;
◘ sudarea joantelor interioare ale aparatelor de cale;
◘ sudarea şinelor şi înglobarea tronsonului km 4+100/4+900 în CFJ existent;
◘ montarea cupoanelor de tranziţie 49/60;
◘ montarea de JIL-uri cu eclise consolidate;
◘ montarea traverselor speciale P1 şi P2 şi a contraşinelor.

♦ Termen de finalizare ◘ septembrie 2019

♦ Executant ◘ SC WIEBE ROMANIA SRL

301L Post Giuleşti – Post Colentina km 9+000-km 9+276




301Y Post Rudeni – Post Colentina km 0+000-1+220





301K Colentina – Mogoşoaia km 1+800-4+900







Foto: CFR Infrastructura

Quote from: frunzaverde on April 05, 2019, 07:55:36 PM
Vezi aici:



Interesant ca nu spun o vorba despre electrificare, desi in poze se vad stalpi pe o mare parte din traseu...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Inteleg ca pasajul liniei Baneasa-Chitila peste M700 nu lasa gabarit de electrificare. Asta inseamna ca traficul GdN-OTP va ramane diesel pana cand se rezolva acel pasaj.

Aici cred:

https://www.openstreetmap.org/#map=18/44.49331/25.99988

frunzaverde

Traseul care se reface acum (301Y, 301L si 301K) a fost odinioara electrificat, electrificarea a fost dezafectata odata cu inchiderea liniei, care s-a facut cand s-au desfiintat grupele din triaj, in 2001-2003.

Contractul curent nu include re-electrificarea. Ori pentru ca CFR poate sa faca asta "in regie proprie", ori pentru ca vor sa foloseasca linia ca dubla pentru Otopeni impreuna cu 700, caz in care 700 nu se poate electrifica momentan din motivul spus de @cristi5.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AndreiB

Procedura uzuala in UK este sa coboare nivelul sinei pentru a avea gabarit suficient de electrificare. E o lucrare chiar asa complexa? Ar putea inchide M700 si folosi racordul prin Rudeni pentru a cobori nivelul sinei cat sa permita electrificarea. Dupa aceea, reluata circulatia pe ambele fire, electrificate, co-ordonat ca sa fie totul gata inainte de deschiderea racordului spre Otopeni.

cristi5

Probabil vor sa ajunga cat mai repede cu trenul in terminal. Electrificarea, adica refacerea acelei intersectii denivelate, nu ar fi ajutat la acest obiectiv.

frunzaverde

Quote from: AndreiB on April 22, 2019, 05:34:43 PM
coboare nivelul sinei pentru a avea gabarit suficient de electrificare. E o lucrare chiar asa complexa?

Nu merge in cazul asta. 700 trece pe sub 301Q printr-un fel de tunel de vreo 60 metri lungime, care nu se poate cobori, trebuie demolat. Ideea CFR e inlocuirea tunelului sub 301Q cu un pod peste care 301Q va trece.

Doar ca asta inseamna inchiderea 301Q pentru o perioada lunga de timp (cel putin 3-6 luni, asta daca se lucreaza cu viteza, 1+ ani altfel). 301Q face legatura intre (Ploiesti/Pitesti-) - Chitila - Pajura (- Constanta) - adica toate Daciile spre port trebuiau sa treaca pe-acolo, cat timp Centura de Nord era inchisa, si racordurile astea erau devastate si inchise. Dupa redeschiderea centurii nord (care s-a intamplat) si refacerea legaturilor care se refac acum, trenurile Brasov/Pitesti/Ploiesti - Constanta se pot reruta prin diverse alte racorduri.

Asta va permite pe de-o parte si tren spre aeroport, si demolarea tunelului 700/301Q in "etapa a II-a". Exista documentatie pentru treburile astea (SF din 2007 are asa ceva; si SF-ul curent).

Pe racordurile astea eu zic ca CFR va reface electrificarea "in regie proprie". Are gramada de stalpi si elemente de electrificare inca perfect acceptabile, "recuperate" de pe reconstructiile CIV, stalpii sunt inca acolo, drezine pantograf sunt disponibile. Asta acum, pentru "marfa" la 30 km/h, ca spre Otopeni T1 se va merge Diesel. Si cand vor face "etapa a II-a" a racordului spre Otopeni (cu electrificarea garii Otopeni aeroport) vor face si electrificare cu echipamente noi, ca parte a proiectului ala.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Sorinus

Eu sunt inca nedumerit. Deci PO aeroport (nou) face parte din contractul de dublare, castigat de Porr, si va fi construit langa DN1 si util pentru cei ce vin de la Galati (de fapt ptr nimeni).

Si gara din aeroport va face parte din contractul separat, care include racordul Odai, estacada peste DN1 si halta propriuzisa?

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Un user de la electrici a postat aseara tarziu un reportaj de +10.
Preiau interal cele trei postari ale lui...
Quote from: Radu Marius GarnitaPoze de astazi de la lucrarile de pe 301K, 301L si 301Y.
Am pus si o harta cu locatiile aproximative de unde s-au facut pozele.


Pozele incep din zona pasajului DNCB peste calea ferata si merg pana la Post Rudeni. Primele patru poze sunt din zona pasajului DNCB si prezinta lucrari la tronsonul 301K

Lipseste contrasina pe firul M700 ...

In stanga M700 si in dreapta 301L



Probabil pilonii unui fost pasaj peste cf.



Urmatoarele poze sunt din zona pasajelor rutiere peste 301L/301K (primele 3) si M700






Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Quote from: Radu Marius GarnitaContinuare:

Lucrari 301L





Pasajul M300/500/1000



Post Colentina. In stanga este linia ce se uneste cu M300/500/1000 la statia Depoul Bucuresti Triaj (nu va fi refacuta in cadrul acestor lucrari), in dreapta 301Y, in mijloc o linie ce intra in Triajul Bucuresti

Vedere spre pasajul M300/500/1000 dinspre sud







Linia ce se uneste cu M300/500/1000 la statia Depoul Bucuresti Triaj
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Quote from: Radu Marius GarnitaContinuare:
Lucrari 301Y







Post Rudeni, aici se termina lucrarile

Desi traversele utilizate sunt noi, se pare ca se foloseste si sina veche ...






Si la final, poze cu prinderile utilizate:






Mai multe poze, inclusiv de la Mogosoaia si Balotesti se gasesc la https://imgur.com/a/FPGLubB.
PS: din pacate nu am ajuns si la tunelul/pasajul intens discutat, ramane pe data viitoare.

Sursa: https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=400&t=4591#p311638
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

In albumul la care a pus link sunt poze excelente de la PO Aeroport, inclusiv podul CF peste DN1, cu spatiul pentru inca un fir nefolosit de +70 de ani...

Oricum, sinele alea ciobite mi-au cam stricat cheful. Dar cum nu este linie HSR, probabil merge si asa....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Sina e noua - dar pare a avea defecte, ori de fabricatie, ori de manipulare. Cel putin unde e ciobita rau nu cred ca vor putea face ceva cu polizorul si va trebui inlocuit cuponul.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!