Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut


ghrt

Peste 2 luni va propune direct trenuri zburătoare, astea au avantajul ca nu le trebuie infrastructură, zboară de la OTP direct la stadion, hotel, unde e nevoie.
Cont (aproape) inactiv.

subway

Inca un ministru care ajunge la concluzia ca linia cf trebuie sa ajunga la terminalul cargo...

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

Linia de cale ferată Aeroport - Gara de Nord devine o adevărată saga: Ion Ţiriac spune că trece pe terenul lui. CFR afirmă că abia sunt analizate variantele de traseu



Linia de cale ferată ce va lega Aeroportul Internaţional Henri Coandă de Gara de Nord şi care trebuie să fie gata până în 2020 devine o adevărată saga.

Omul de afaceri român şi fost jucător profesionist de tenis Ion Ţiriac spune că există o posibilitate ca linia de cale ferată să treacă prin patinoarul recent inaugurat de către acesta şi care l-a costat 3 milioane de euro, în timp ce CFR spune că abia s-a semnat contractul pentru revizuirea studiului de fezabilitate, în cadrul căruia vor fi analizate variantele de traseu.

ZF

tom_sawyer

#185
Declaratii de ministru, a se lua ca atare, min. 29 - min. 33, si mai departe despre noul terminal Otopeni


tom_sawyer

Ministrul Lucian Sova cere implicare si mobilizare pentru linia Gara de Nord-Aeroport Otopeni

Ministrul Transporturilor, Lucian Sova, i-a reunit, la 21 august, pe reprezentantii institutiilor implicate in avizarea si realizarea liniei de cale ferata Gara de Nord – Aeroportul International Henri Coanda. Specialisti ai CFR SA, Autoritatii Feroviare Romane (AFER), Metrorex,  Autoritatii Aeronautice Civile Romane (AACR) si ai Ministerului Transporturilor au analizat detalii tehnice ale proiectului si costurile aferente.

MT precizeaza ca aceste intalniri periodice au ca scop definitivarea documentatiei pentru selectarea constructorului care sa poata incepe cat mai repede lucrarile.

clubferoviar.ro

tom_sawyer

#187
^^^


video din articol: https://dw.convertfiles.com/files/0356037001534935557/otopeni.mp4?_=1

In urma reuniunii, CFR SA, anunta ca prin sprijinul factorilor implicati in obtinerea informatiilor necesare corelarii proiectului cu alte obiective de investitii precum si pentru obtinerea avizelor (Primaria Otopeni, Autoritatea Aeronautica Civila Romana, Romatsa, CNAIR, CNAB, METROREX, Apele Romane, MAI, SRI, MApN, detinatori de utilitati publice apa, canal, energie electrica, gaze, telefonie), este posibil ca Studiul de Fezabilitate sa fie finalizat in noiembrie 2018.

Potrivit discutiilor de la sediul Ministerului Transporturilor, elaborarea si aprobarea unor HG pentru indicatorii si exproprierile din Faza 1 ar putea avea loc in ianuarie 2019.

In plus, tot pentru ianuarie 2019 se estimeaza si obtinerea finantarii lucrarii aferente obiectivului.

Emiterea deciziilor de expropriere pentru accesul la teren este prognozata pentru aprilie 2019.

Denumirea Fazei I va fi ,,Racord c.f . la Terminalul T1, Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti".

"Documentatia necesara exproprierilor va fi intocmita de Proiectant, dar este necesar sprijinul Primariei Otopeni pentru constituirea comisiilor de evaluare. Termenele sunt optimiste, dar s-a luat in considerare sustinerea factorilor de decizie din ministerele Transporturi, Finante, Fonduri, Justitie pentru accelerarea procedurilor de aprobarea a proiectului in CTE MT, Consiliul Interministerial, pentru promovarea HG, precum si pentru obtinerea finantarii lucrarilor", precizeaza CFR SA.

Dupa finalizarea activitatilor aferente studiului de fezabilitate, prestatorul va stabili valoarea lucrarilor. Aceasta este influentata de solutia tehnica aleasa (debleu sau estacade).

Studiul de fezabilitate are drept scop selectarea variantei de legatura pe calea ferata intre statia Bucuresti Nord si Aeroportul International Henri Coanda, in conformitate cu standardele impuse pentru Coridoarele Europene si Coridoarele TEN-T.

    La o prima evaluare, Proiectantul a constatat ca varianta de subtraversare DN1 implica cheltuieli mari pentru coborarea nivelului caii ferate prin sapatura deschisa, ceea ce implica si o durata mare de executie, riscuri generate de prezenta apei in zona de lucru, dar si constrangeri in ceea ce priveste intervalul de lucru generate de sistemul de comunicatii al Aeroportului.

    Variantele de supratraversare a DN1 au avantajul ca sunt mai ieftine, pot fi deschise mai multe fronturi de lucru, tehnologia de lucru fiind mult mai alerta. Mai mult, activitatea aeroportului nu este perturbata.

Pentru a diminua impactul asupra situatiei existente, proiectantul va identifica traseul optim, plecand de la urmatoarele variante:

    linie simpla neelectrificata, cu racordare din linia magistrala 700, capY Mogosoaia care traverseaza denivelat DN 1 cu asigurarea gabaritului de electrificare, cu o statie c.f. situata in imediata vecinatate a aerogarii AIHCB si Terminalul T1 al AIHCB,
    linie simpla neelectrificata, cu racordare din linia magistrala 700, in zona PO Odai, care traverseaza denivelat DN 1, cu asigurarea gabaritului de electrificare, cu o statie c.f. situata in imediata vecinatate a aerogarii AIHCB si Terminalul T1 al AIHCB,
    linie simpla neelectrificata, cu gabarit de electrificare, cu racordare din statia Balotesti la Terminalul Plecari AIHCB.
    varianta de traseu in sistem MONORAIL cu puncte de imbarcare/ debarcare din PO Odai si din imediata vecinatate a terminalelor de sosiri – plecari ale AIHCB.

Sunt in curs de analiza 5 variante pentru modernizarea liniei catre Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti:

    Varianta 1, subterana-se desprinde din calea ferata Mogosoaia – Balotesti la kilometrul aprox. 16+300, se dezvolta intre Drumul Garii Odaii si strada Nicolae Grigorescu, mai exact intre patinoar si Waterpark (propusa de CFR SA)
    Varianta 2a, supraterana (pe directia Drumului Garii Odai -se desprinde din calea ferata Mogosoaia – Balotesti la kilometrul aprox. 16+300 si se dezvolta adiacent Drumului Garii Odaii. Intersectia cu DN1 se va face denivelat, calea ferata supratraverseaza DN1 pe estacade.)
    Varianta 2b, supraterana (pe directia Drumului Garii Odai-este identica cu varianta 2a pe zona cuprinsa intre calea ferata Mogosoaia – Balotesti si DN1. Intre DN1 si parcarea de la sosiri, traseul este drept (in continuarea aliniamentului de pe Drumul Garii Odaii, dar aliniamentul statiei f. nu mai este pozitionat pe directia perpendiculara pe cladirea parcarii, ci oblic)
    Varianta 2c, subterana (pe directia Drumului Garii Odai-se desfasoara adiacent Drumului Garii Odaii, dar in subteran. Pozitia in plan este stabilita astfel incat sa nu fie afectata circulatia auto pe Drumul Garii Odaii. Subtraversarea DN1 se va face printr-o tehnologie care nu va perturba circulatia rutiera, nefiind necesara inchiderea DN1 in timpul executiei lucrarilor. Statia de cale ferata va fi amplasata in subteran, orientata de la est la vest, perpendicular pe cladirea aeroportului.)
    Varianta 3, supraterana (partial pe directia Drumului Garii Odai, cu traversare perpendiculara a DN1)
    Varianta 4, supraterana (cu traversare perpendiculara a DN1)
    Varianta 5, supraterana pana in statia Balotesti, apoi subterana pana la aeroport.

Din datele preliminare, a rezultat ca Varianta 2a este cea mai fezabila din punct de vedere tehnico-economic, fiind agreata si de membrii Comitetului Interministerial. Cu toate acestea, o decizie finala va fi anuntata la sfarsitul lui 2018.

Costuri estimate:

    Varianta 1 – 96 milioane euro, durata de executie 18 luni
    Varianta 2a – 82 milioane euro, durata de executie 12 luni
    Varianta 2b – 82 milioane euro, durata de executie 12 luni
    Varianta 2c – 95 milioane euro, durata de executie 18 luni
    Varianta 3 – 87 milioane euro, durata de executie 12 luni
    Varianta 4 – 87 milioane euro, durata de executie 12 luni
    Varianta 5- 95 milioane euro, durata de executie 18 luni

Durata estimata pentru elaborarea proiectului tehnic si executia lucrarilor aferente Fazei 1 este 14 luni, in perioada 2019 – 2020:

    Achizitie proiectare si executie – Faza 1: aprilie 2019;
    Lucrari de proiectare si executie – Faza 1: iunie 2020 (14 luni)

CFR SA mentioneaza ca aceste termene de realizare au fost estimate luand in considerare ca se va alege o varianta de supratraversare, care are o durata de executie de 12 luni, se va obtine finantarea lucrarilor in termenul indicat, precum si  faptul ca nu vor fi solicitate prelungiri a datei limita de depunere a ofertelor, respectiv ca nu vor fi contestatii aferente achizitiilor publice pentru achizitia de proiectare si executie si pentru achizitia de consultanta si supervizare lucrari.

clubferoviar.ro

TibiV

Ca de obicei, se alege cea mai proasta solutie (cea din video/randare).
O solutie care serveste exclusiv traficului OTP-GdN. Orice prelungire a liniei CF pentru legaturi cu alte magistrale/orase devine imposibila.

Desi urca calea ferata pe estacade, solutia asta de fapt "ingroapa" legatura feroviara... 
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

KenyaSong

O solutie frumoasa a fost implementata de curand in Trieste, Italia, dar acolo e adevarat linia era deja aproape de aeroport

Gasiti cateva imagini aici, ultima e cea mai relevanta:
https://triesteairport.it/en/airport/polo-intermodale/

catalin_i

Dacă se asigură o frecvență bună (minim 2 perechi de trenuri pe oră) atunci nu e nevoie sa lege aeroportul direct de alte orașe. Transbordarea in Gara de Nord e ușoară.

nenea_hartia

^ O fi ușoară, dacă zici, deși mie mi s-a părut o porcărie singura dată când am folosit-o. Dar cred că și locuitorii altor orașe mari (spre ex. Ploiești, Buzău, Brașov) au dreptul la o conexiune decentă cu aeroportul, fără transbordare și timpi suplimentari, mai ales că vor plăti și ei la proiectul ăsta care, așa cum e prezentat acum, nu-i privește mai deloc. :-[
Mă liniștește totuși faptul că probabil nu se va face nimic până în 2020 în afară de ceva gargară prin presă. Poate între timp vin unii mai cu cap și mai puțin heirupiști la MT și gândesc proiectul așa cum sugerează @TibiV, cu posibilități de dezvoltare în viitor.

Gendan

Si, sa nu uitam: viitorul T2 (da da, stiu) poate fi deservit direct doar in varianta subterana. Prin varianta 2a avem conexiune cu T2 fie printr-un shuttle intern, fie printr-o gaura prin terminalul de sosiri. Ca in Asia, unde trece cate un tramvai/tren prin cladiri.
[sarcasm] Eu astept memorandum cu chinezi. [/sarcasm]

>inb4 Gendan, ai uitat de M6, ala o sa deserveasca (cumva) si T2.
In cazul asta, putem sa ne apucam de bancuri despre solutii suboptime. Ca sa nu zic proaste. Na ca am zis-o.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Vlad94

Varianta 2a mi se pare ok si rapida, dar sper sa realizeze pasajul cu spatiu pentru doua linii de cale ferata, chiar daca se va face doar una. In ceea ce priveste electrificarea, nici lucrarea asta nu ar fi cine stie ce scumpa. Ar fi aproape 2km pentru linia Aeroport-Odai si 4km pentru Odai-Mogosoaia, de aici trenurile putand circula prin ramificatia Buciumeni, care e electrificata. Exista un video rearview al utilizatorului DPS Romania Trains, unde puteti observa exact traseul din Bucuresti pana in gara Odai.