Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

subway

Errare humanum est sed perseverare...
Mai vorbim anul viitor de Boboteaza! Cu maxima sinceritate...
:)

subway

Nici vorba de legaturi directe cu provincia, totul e cu transbordare prin GdN.

tom_sawyer

Apropo de legaturi cu provincia, s-a vorbit pe pagina anterioara de ramificatia Buciumeni.

Pe langa Desiro ale CFR Calatori mai avem 3 operatori privati care detin automotoare Diesel cu posturi de conducere in ambele capete, care circula pe Ploiesti - GdN (TFC, RC, Astra).

In drum spre Bucuresti, ar putea intra pe ramificatia Buciumeni, opri la T1 si intoarce spre Gara de Nord. Si la retur la fel.


AlexxC

Completare argumente tren:
-Existenta unui mijloc de transport predictibil determina calatorii sa nu mai vina la aeroport cu 3 ore inainte, transformandu-l intro uriasa sala de asteptare.
-Un efect concluzionat din postarea lui cutter este ca mai putine taxiuri vor fi indisponibilizate pentru calatorii de lunga durata spre Otopeni, putand fi folosite in schimb la curse scurte in oras,in detrimentul autovehiculelor personale (vezi efectul Uber)

frunzaverde

#859
@cutter - Solutia este catastrofala, hai sa n-o dam la intors.

Posibil sa fie si imposibil de exploatat noaptea, pentru ca farurile locomotivelor afecteaza iluminatul pistei (aviz AACR). Posibil sa faca exploatarea Cat IIIA-IIIb a aeroportului imposibila.

De ce ar trebui sa vorbim de cele trei criterii. Toate cele trei criterii sunt FALSE:

1. Doar conectarea la T1 - Deja stiam ca e nevoie si ca se va face T2. Acum avem si HG de expropriere.... Deci obiectivul "doar conexiune la T1 este un obiectiv prost din start.

2. costuri vs. beneficii - Dezastru. Beneficiile sunt "capped" de la bun inceput; frecvente proaste, predictibilitate slaba, calitate a serviciului minimala spre inexistenta. Costurile, mai ales costurile de oportunitate sunt uriase. Solutiile propuse precedent nu aveau problema asta - solutia omoara orice posibilitate de dezvoltare in orice viitor. Elimina pe veci un transfer civilizat T1-T2. Elimina pe veci posibilitatea unei gari de trecere si acces usor pentru utilizatorii din Brasov, Ploiesti sau Galati, care cu orice solutie normala la cap, s-ar fi putut asigura, daca nu azi, atunci in faze urmatoare de dezvoltare. Este limitata, fara posibilitate de extindere din prima zi de exploatare. Este imposibil de electrificat si imposibil de dublat - vezi avizul AACR.

Si costurile de operare sunt mari. De la solutia cu iesire pe abatuta spre aeroport si intrare inapoi pe doua abatute (cu efectul ca macazurile alea o sa se faca praf rapid) pana la faptul ca e o solutie "pe veci diesel", care implica costuri importante fata de o solutie electrica. Mai ales ca va fi interzis sa scoti fum in zona racordului (vezi avizul AACR).

Si beneficiile? Practic tot ce reuseste este sa replice 780-ul dar pe sine. Ba mai prost, ca 780-ul opreste si la sosiri si la plecari. 780 care acum e operat cu autobuze cu burduf si cu spatiu de bagaje. Deci nici o imbunatatire reala. Solutia CF curenta, cu viteze de 15 km/h, nici timpii de parcurs n-or sa-i aiba mai buni. Si cu 2 frecvente pe ora, suntem la 780-783-ul de azi... Doar ca STB poate cu usurinta (si fara sa se simta) sa faca 780-ul la 10 minute. Calea asta infecta ferata nu.

3. timp redus de implementare - Cine a stabilit constrangerea asta? Bucurestiul e absolut ok legat la aeroport in momentul asta. Nevoia era de future proofing, nu de a satisface o problema arzatoare Un tren care merge cu 15-40-80-100-80-50-30-20 km/h de cateva ori pe zi (asta va fi realitatea) nu va imbunatati cu nimic legaturile, mai ales ca Gara de Nord e intr-o pozitie relativ excentrica...

Nu era nevoie sa fie gata maine - putea fi gata in 2023; pana atunci, 780-ul si 783-ul si 784-ul si Uber si Taxi functionau ok.

Este o solutie a cuiva cu viziune zero, cu ambitie zero, cu intelegere a nevoilor zero. Hei rup doar pentru hei rup. Campeonatul lui peste - care oricum se putea asigura cu autobuze. As zice eu cum ii zice ambitiei asteia...

@tom_sawyer - te rog citeste cu atentie threadul. Pe Ramificatia Buciumeni vei putea baga probabil 1 tren pe directie la 2-3 ore (pentru ca trebuie sa intre si marfa). Si timpii de parcurs vor fi asa de mari incat o legatura Ploiesti - Buciumeni - Otopeni - Bucuresti va fi complet neatractiva pentru Ploiesti - Bucuresti. Plus ca capacitatile procesabile sunt foarte mici (trenurile Regiotrans frantuzesti, in compunerea actuala, nici macar nu intra in "halta" otopeni T1). Deci vor trebui trenuri dedicate, care nu incap cu vreo frecventa rezonabila prin serparia aia de linii.

@AlexxC - te rog citeste cu atentie threadul. Nu va exista nici o predictibilitate. Linii simple care se unesc, conexiuni prin racorduri intr-o magistrala praf, linie simpla prin Pajura, si o linie simpla diesel in magistrala... O SA SE INTARZIE IN DRACI ACOLO. Mai ales daca cineva incearca 1t/20 minute... Caz in care "trenul intarzie 60 minute" o sa fie ceva de zi cu zi...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cutter

A nu se înțelege că apăr soluția actuală.

Nici eu nu înțeleg imperativul absolut al conectării T1 feroviar în cel mai scurt timp. (Justificarea cu campionatul e penibilă, asta am spus dintotdeauna. Și pentru M6, și pentru tren.) Dar politic asta a fost decizia guvernării PSD să facă repede-repede ceva. Dacă ceva-ul ăla nu sunt 2 pereți mulați în mijlocul DN1 abandonați vreo 10 ani ca ruinele, ci o legătură înfundată, funcțională, să zicem suboptimă... poate nu e cel mai rău scenariu.

(Pentru scenarii catastrofale sunt destule exemple.)

Altfel dacă va fi sau nu catastrofală această legătură o să vedem când va fi gata. Să sperăm că acest "gata" va fi în termenul contractual.

frunzaverde

#861
Eu (si nu doar eu) preferam ruinele abandonate. Alea se pot curata, si face o solutie normala la cap, subterana, extensibila la T2 in loc. Plus ca e mai ieftin sa darami cateva ruine decat o mizerie finalizata.

Daca se pune in functiune, nu mai face nici dracu o solutie inlocuitoare; pe principiul "ne mananca curtea de conturi". Si in 10 ani ramanem cu autobuze de platforma care leaga T1 de T2. Si cu pasageri confuzi, cu bagaje la T1, care vor sa ajunga la T2, dar n-au pe unde. Si cu o estacada cu o gara prafuita, pe care, pe o foaie de hartie A4, scrie ceva in genul (scuzati, orarul exact, la minut, nu-l pot vedea cu bila de cristal din dotare):


"SNTFC Calatori
    Aeroport Otopeni h.m.,
       Program de Circulatie,
                valabil din
10/12/2029 pana in 12/12/2030"

R7572 Bucuresti Nord  5:23
R7574 Bucuresti Nord  7:51
R7576 Bucuresti Nord 16:48
R7578 Bucuresti Nord 17:32
SNTFC va ureaza calatorie placuta!


Va incepe cu 1 tph, cu "gaura de revizie" din dotarea standard CFR pentru timp de zi. Probabil din prima zi cu restrictii severe de operare pe timp de noapte, pentru a nu incomoda avioanele care aterizeaza pe 8R. Desiro jegos, grafitat (ca altceva nu mai exista in parcul CFR Calatori). Timp de mers 35+ minute. Intarziat, pentru ca si 100 si firul 700 sunt ambele praf-si-pulbere.

Frecventa va scadea, ca profit la 4 lei nu au cum sa faca, la capacitatea si atractivitatea modesta. Si bataia pe "pachetul social" va fi tot mai dura. Apoi, dupa ce T2 va fi gata, si pe T1 vor ateriza tot mai putine curse, o sa fie abandonata legatura, cu "minimul din pachetul social".

NU vor exista trei trenuri pe directie pe ora. Poate doar (eventual) de 2-3 ori pe zi, timp de o ora, necadentate. S-ar putea, ipotetic, daca si numai daca: se scot toate trenurile spre Urziceni, Slobozia si Galati (via Urziceni), si toate marfarele, daca se foloseste complet racordul 700-100 pentru directia spre Bucuresti, refactionat recent (inclusiv pentru trenurile de la Urziceni), daca refactioneaza complet 100 Bucurestii Noi - Bucuresti si 700 Bucuresti Nord - Mogosoaia, inclusiv subtraversarea 301Q. Si si atunci, vor fi probleme de cadenta, pentru ca si 100 si 700 sunt cazute complet in "amonte" si nu au cum sa asigure predictibilitate de vreun fel. Daca vine (de exemplu) 73-ul cu o ora intarziere (cum vine frecvent) de la Craiova, ce faci? Il intarzii si mai mult in Chiajna? Sau intarzii trenul de T1, care nu va mai recupera intarzierea pana la sfarsitul zilei de trafic?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

subway

<Provizoratul> e cea mai nenorocita capcana...hai sa ne <teleportam> in timp la momentul in care se vor convinge si politicienii ca au <facut-o de oaie>. Putem oare sa revenim la solutia <pe dedesubt> cand pe majoritatea traseului vom avea <paduri> de coloane armate si betonate?...cu partea supraterana mai merge cum mai merge dar cum vom rezolva cu <pastarnacii> ingropati?
@cutter
Subtraversarea DN1 se poate rezolva si altfel, mult mai elegant, nu doar cu pereti mulati dar pentru asta ai nevoie de specialisti nu de habarnisti...
ISPCF nu mai are de mult niciun tunelist prin ograda...din pacate...ca de la aia ai lui Baicu n-am pretentii...asa ca sa o lasam mai usor cu sefeurile si peteurile pe care le tot invoci cu o obstinatie demna de o cauza mai buna. E mai comod sa <critici> studiile facute cu japonezii...ca aia pricep mai greu <unde bati> si de ce...
Cat priveste Jaspers sa-ti spun eu cate presiuni politice abjecte dambovitene s-au facut asupra lor ca sa spuna ca albul e negru si negrul e alb?...iar cand a fost vorba sa se exprime <pe bune> e de mirare ca au replicat...pe bune, voi acum ce vreti, chiar sa ne puneti sa pupam acolo unde ne-ati fortat sa scuipam???...hai, valea...
:(
In rest ne asteapta vremuri de glorie eterna, cu mitraliera si mosteanu vom avea victorii multe! Petarde nenumarate si droguri la liber ca sa pomenesc doar doua subiecte <de maxima actualitate> :(
Eu personal sper insa sa mai reevaluezi si sa mai regandesti...cat inca mai e timp.
Cat despre insinuari, da-mi voie sa-ti spun ca dupa 40 de ani de activitate fara cusur in domeniu, actualmente retras la o binemeritata pensie deja de doi ani, genul asta de fumigene <expirate> ma lasa absolut rece, intre noi doi n-am niciun dubiu cine e mai credibil si singurul lucru care ma preocupa e ce ar trebui facut pentru nepotii mei ca sa mosteneasca o tara mai infloritoare decat cei ca mine am reusit sa cladim...cu speranta ca veti fi totusi in stare sa ne si platiti pensia fara sa bagati tara in faliment iremediabil...

hefaistos

Sunt intru-totul de acord cu Cutter pe urmatoarele puncte de vedere:
1. Nu e cea mai buna solutie, dar e mai buna decat nimic. Mai vreau sa vad si eu proiecte gata in timpul vietii mele. Ca asa, pe hartie... Deci daca ne-am apucat si am dat banii (ca e contractul semnat si lucrarea avansata, daca reziliaza cineva va plati probabil lucrarea intreaga si va ramane cu nimic) hai sa o vedem.
2. E adevarat ca e inutila pentru mult visatul terminal 2 si va fi abandonata atunci. Cand o sa fie T2 facut, ca la romani... Multi dintre noi nu vor apuca sa-l utilizeze, optimist ar fi 6-8 ani in mod realist chiar si 20. Nu vorbiti despre necesitate, lucrarile sint gata cand poti sa le termini nu cand ai nevoie de ele.   
3 M6 - gaura neagra. Pretul spune totul. E util doar pentru samsarii de teren din zona, terenuri care isi vor mari valoarea de 10 ori doar prin prezenta gurilor de metrou.

Despre linii directe spre Galati sau Ploiesti sau orice alta directie, imposibil. Nu doar tehnic ci si sociologic. Nr de calatori nu poate sustine o frecventa acceptabila de la Otopeni catre alte orase. Dar daca linia OTP GdN asigura frecvente de 3 TpH si o durata a traseului de 25 de minute devine viabila pentru alte destinatii decat Ploiestiul. Pentru Ploiesti transportul rutier ramane regele.
Nu mai spuneti ca legatura actuala cu aeroportul e OK. Eu am folosit doar masina personala sau taxiul, iar pentru un occidental care vine in Romania si nu cunoaste limba e terifiant, mai ales pe timp de noapte. Si am auzit povesti cu "am luat taxiul, mi-a aratat primul arc de triumf, apoi mi-a aratat al doilea arc de triumf". Pentru un strain trenul si metroul reprezinta civilizatie senzatia de siguranta, repere clare de orientare.       
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

tom_sawyer

#864
@frunzaverde: dar daca s-ar dubla ramificatia Buciumeni? ar fi utila si la marfa chestia asta.

Un calcul grosier:
GdN-Mogosoaia - 15' (acum face 19 min. cu oprire in Parc Mogosoaia)
Mogosoaia-T1 - 5'
Stationare la T1 - 5'
T1-Mogosoaia - 5'
Parcurgerea ramificatiei Buciumeni - 5'
TOTAL: ~35'

Direct GdN - Punct de intersectie ramif.Buciumeni cu M1000 : ~ 12'

Deci sa zicem ca un automotor diesel ar face cu 20-25-30 min in plus cu ocol pe la aeroport. Pentru Ploiesti e inacceptabil probabil, dar pentru Galati sau Brasov?
Si IC2 si VT-urile TFC si alea noi frantuzesti de la RC incap in cei 150 m ai statiei de la T1.


@hefaistos: nu cred ca a vorbit nimeni pe aici de linii directe Ploiest/Galati/alte orase - aeroport (si retur), ci ca in destinatia lor spre Gara de Nord, trenurile sa treaca si pe la aeroport.


subway

Pentru Galati odata terminat magnificul pod suspendat de la Braila va fi mult mai atractiv aeroportul Tulcea, pentru Brasov aeroportul lor...ce mai ramane ca zona de atractivitate?...Ruse???
@hefaistos
Asta cu <interesele obscure> privind exproprierile a fost marota invocata artificial si de cutter cand era el pe cai mari dar s-a dovedit o gogoasa rasuflata...a fost suficienta o scrisoare scurta de la DNA si un aviz al unei juriste pricepute de la MFP in calitate de reprezentant al statului in problema ca <dilema popoviciu> sa se evapore in eter...zero lei, zero bani...

bogdanstancu

@frunzaverde

2. Nu s-a cerut niciodata aviz pentru subtraversarea DN1 sau pentru varianta cu tunel; vezi lista de avize cerute si date in SF.
In February 13, 2019 subway a scris "In realitate au schimbat solutia din cauza avizului negativ al CNAIR privind subtraversarea DN1, nu a Metrorex"  de aici am preluat ideea.


3. Linia respectiva si gara respectiva a fost construita in 1975, cand exista un singur terminal, si se prevedea sa existe un singur terminal pentru 30+ ani inainte, si va fi abandonata si buldozerita anul viitor cel tarziu. Va fi inlocuita cu o linie complet noua, subterana, care va deservi si T1 si T2: https://www.catalannews.com/society-science/item/tunneling-work-on-new-rail-line-to-barcelona-airport-completed. In plus, exista metrou care serveste si T1 si T2 (acoperind necesarul de transport intre terminale de care tot vorbim aici).
Am vrut sa ma laud si eu ca stiu ceva despre trenul care merge la aeroportul din BCN dar se pare ca stiai deja mai multe :)))

4. Nimeni nu a vazut SF-ul inainte ca SF-ul sa fie gata (desi existau zvonuri cu mizeria de estacade; nu putem comenta pe zvonuri). In Romania, dupa cum stii, nu avem acces la SF-uri sau studii inainte sa fie complet gata si lansate in executie.
Inainte sa vedem licitatia lui peste fiert, cu totii credeam ca solutia va fi cea din SF 2007-2008, adica cea subterana, logica si normala la cap. Solutie pe care am sustinut-o de la bun inceput. Problema e ca din solutia aia, cu cap, prin incompetenta, rea-vointa, si economii stupide, s-a ajuns la mizeria curenta. Si apoi s-a mers pe repede-inainte cu totul... Cu rezultatul fiind din ce in ce mai dezamagitor la fiecare pas.
Cand a fost gata SF-ul am zis public ca solutia este o mizerie. Apropo, dezbaterea Drula - subway, cum ii zici tu, e de prin 2017, deci nici vorba de "cateva luni". Vezi si pe topicul M6.

Te contrazic aici. In toamna lui 2018 incepea sa se contureze varianta unei statii infundate fara posibilitate de conectare la T2. Chiar tu in 05 octombie comentai chestia asta. Indradevar erau doar randari/poze scapate prin presa sau declaratii. Dar consider ca era suficient pentru ca acest aspect sa apara in comunicatele API care au aparut ulterior. Dar, din pacate, acele comunicate se axau mai mult pe negarea finalizarii lucrarii pana la campionat. Insist pe asta pt ca e bine sa invatam din greseli, nu-i asa? Plecam de la premiza ca cei din MT sunt limitati si e bine sa li se mai dea cate o palma constructiva din cand in cand. Asta cred ca e rolul API. Consider ca acest proiect a mers f bine din punct de vedere birocratic, dar din pacate tehnic, nu.

5. - mi-ar placea sa mai discutam despre asta, dar nu e acesta topicul potrivit.

"Solutia curenta e pa-si-la-revedere - nici macar dublarea nu va fi posibila, dat fiind criticile ROMATSA care spun ca antenele ILS sunt afectate aproape la limita de structura curenta. De electrificare nici macar nu se poate pune problema. Si e posibila sa nu se poata circula noaptea cu trenul pe-acolo pentru ca... surpriza, farurile locomotivelor pot afecta iluminatul de aterizare si dezorienta pilotii."
Nu s-a licitat SF faza 1 + faza 2 in acelasi contract, dar cu termene de predare decalate? Faza 2 nu presupunea dublare, electrificare si extindere la T2? Ce s-a intamplat cu SF faza 2? s-a mai facut? Era specificat in CS de la licitarea actualizarii SF ca faza 2 presupune legarea la T2. Nu era normal sa tina cont de asta cand au facut faza 1?
Legat de chestia cu farurile locomotivelor...nu se poate realiza un sistem de iluminare special al caii de rulare astefel incat sa poata fi oprite farurile trenurilor dupa trecerea de DN1? oricum...chiar e nevoie de farurile automotoarelor pe zona aia?

Reiterez...ce se mai stie de SF pentru faza 2??? Licitatia a fost la comun. Consider ca acolo ar trebui cautat raspunsul la cum a fost gandit viitorul (daca a fost gandit:)) ).

bogdanstancu

Etras din CS de licitare al actualizarii SF:

Faza II
- Dezvoltarea variantei alese la Faza I care sa cuprinda electrificarea si centralizarea electronica si racordarea la Terminalul T2 nou, zona Cargo si conexiunea cu Metroul


subway

S-a licitat marea cu sarea si din <prostovol> a iesit o scrumbie afumata...

tom_sawyer

#869
SF-ul il gasesti in documentatia de lansare a licitatiei, impartit in n'spe fisiere rar:
http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100047961

@subway: Si aeroportul Tulcea si Brasov vor fi destul de mici, cu numar limitat de curse/destinatii, probabil si cu preturi mai mari. Vor ramane suficient de multi calatori pentru Otopeni.