News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
A7 Focșani-Buzău și Dumbrava-Mizil. DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TibiV

Primele doua poze nu stiu.
Ultimele doua poze clar pentru CF Euro 2020.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alex8

Primele 2 -extindere platforma 1, parcă sunt 4 locuri de parcare

Este posibil ca zboruri charter să aterizeze pe BBU dar decât pentru fanii unei echipe, altfel trebuie flux separat.

Sorinus

Lucrarile la platforma aia se misca super incet, in aprilie erau tot acolo lucrand.

Harry

Construcţia căii ferate dintre Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni a fost oprită printr-o decizie judecătorească, după ce omul de afaceri Ion Ţiriac şi alte companii au mers către instanţă, nemulţumiţi că proiectul le afectează investiţiile din zonă.
Curtea de Apel Bucureşti a decis, vineri, 11 octombrie, oprirea imediată a lucrărilor la proiectul de construcţie al căii ferate către Aeroportul Otopeni, au declarat surse judiciare pentru Money.ro. Decizia este executorie, însă poate fi contestată la instanţa superioară.

https://m.adevarul.ro/economie/stiri-economice/Tiriac-opreste-constructia-caii-ferate-gara-nord-aeroportul-otopeni-1_5da0b10f892c0bb0c67d0d75/index.html

catalin_i

Presupun ca s-a oprit execuția pe bucata ce trece pe lângă patinoar, care de fapt încă nici nu a început...

tonică

#665
Vechea problema intalnita atat de des, si la autostrazi: proiect facut prost, pe genunchi, pe ultima suta de metri nu ca n-ar fi existat timp berechet, usor de oprit prin contestatii ori decizii judecatoresti.
Cine a traznit proiectul probabil ca l-a facut din fotoliu, cu-n ochi pe google map unde si mie acum inca imi arata un teren viran, fara prea mari probleme cu exproprieri ori cu atat mai putin legate de vreun deranj social. Ia sa va uitati, e liber ca-n palma acolo  :lol:
Si uite asa, din cauza unor astfel de mizerii de proiecte facute fara pic de discernamant ne vedem pusi in situatia sa facem tabere intre cei care-i dau dreptate constructorului, ori cei care-i inteleg pe proprietari. Caci asta-i mai sport national decat...fotbalul :))
Uite un articol din 2014, unde se scria despre metrou, tgv si statie aerospatiala :)) Nu ca n-ar fi existat destui tocmai din aceea vreme carora le-ar fi putut trece prin cap sa faca niste calcule simple si sa concluzioneze in aprox. 5 minute ca metroul este vis umed si in urma unui proiect facut cum trebuie si profesionist sa aloce indeajuns de multa energie cat sa termine 2 km amarati de cale ferata prin tunel, dand astfel sansa lungirii ei peste ani cand se va construi de catre extraterestri un visat t2 al aeroportului! Dar nu s-a vrut!!
http://stiri.tvr.ro/punctele-slabe-ale-candidaturii-la-euro-2020-cazarea-i-transportul-dintre-otopeni-i-bucure-ti_49840.html#view

edvard

Suspendare de ultimã orã, la Curtea de Apel Bucuresti, a lucrãrilor la linia CF de acces spre terminalul feroviar dela Aeroportul "Henri Coandã".
Ceeace pare interesant, însã, în decizie este faptul cã nu au fost admise cererile de suspendare formulate de toti reclamantii în cauzã (printre care si Fundatia Tiriac), ci doar douã, una apartinând unei societãti, iar cealaltã, unei persoane fizice.
Sursa : https://clubferoviar.ro/gica-popescu-despre-linia-ferata-de-otopeni/

elphax

intrebarea lui catalin_i este pertinenta - au suspendat tot  sau doar anumite parti ?

Sorinus

Pai conteaza? N-o sa fie subteran acolo si sa urce pe estacade in cateva zeci de metri.

catalin_i

Eu as zice că contează, pentru că litigiul se poate rezolva prin niște mici sau medii îmbunătățiri la proiectul existent. Depinde ce s-a reclamat.
Sau se poate face expropriere suplimentară dacă persoana fizica in cauza reclamă ca nu i-au expropiat decât o parte din teren și acum trece trenul prea aproape.
Faptul ca nu s-a admis reclamația de la Fundația Țiriac e o veste buna pentru cei ce vor aceasta legătura feroviară. Țiriac e nemulțumit ca i-a scăzut valoarea terenului. Asta îl doare pe el. Nu a crezut nimeni faptul ca nu se mai poate patina ca trece trenul... 

Xenos

Suspendarea nu este nimic altceva decât o măsură provizorie, până la judecarea fondului, nu înseamnă că suspendarea echivalează cu admiterea cererii în anularea autorizației.
Ceea ce este cert este că se va pierde timp.

subway

Timp in care dispare gogorita cu meciul de fotbal...
:) :) :)

elphax

catalin_i spune bine
Tiriac s-a lipit de cei din jur ca sa mai scoata ceva.
Din pacate pt acei oameni nu a fost prea corect, le-au luat o parte din curte, au pus stalpii unde aveau utilitati in curte ( camin de apa etc) si dupa ce ca raman cu putin spatiu, le trec si trenurile la cativa metri de geamuri. Chiar nu e OK pentru cineva care a muncit ani , poate plateste rate pt a avea o casa pentru familie. Ar trebui sa ii compenseze repede ca sa isi retraga plangerile si sa continue cu santierul. Probabil nu se va intampla asa

Dan_s

Lucrarile la calea ferata care leaga Aeroportul International Henri Coanda de Gara de Nord vor continua

Quote"Pozitia oficiala a CFR este ca noi am respectat si vom respecta intotdeauna legea si hotararile instantei privind proiectele pe care le derulam. Intr-adevar, avem o situatie speciala cu acest proiect. Cativa dintre locatarii din acea zona au promovat in instanta o actiune pentru a - sa spunem - diminua sau anula efectele Hotararii de Guvern de expropriere. Termenele de instanta au fost destul de rapide. Din ce stiu eu, prima sedinta a fost in data de 7 octombrie si, imediat, in 11 octombrie, s-a dat o decizie de suspendare a acestei Hotarari de Guvern. Intelegem acest demers, l-am analizat cu colegii nostri din departamentul juridic si il punem in aplicare fara nicio indoiala, doar ca lucrurile sunt un pic altfel, in sensul ca, in timp ce se derula actiunea in instanta, noi am continuat procesul de expropriere conform Legii 255. Am emis deciziile de expropriere - avem decizii de expropriere emise din data de 10 octombrie, pentru ca am respectat termenul de notificare prevazut de lege a tuturor proprietarilor si, din punctul nostru de vedere, suntem deja sub efectul Legii 255, adica dupa emiterea deciziilor de expropriere avem drept de constructie pe acest amplasament. Asa spune Legea exproprierilor si noi tinem cont", a spus Chiper.

Potrivit acestuia, hotararea instantei nu are influenta asupra contractului aflat in derulare si asupra lucrarilor pe care CFR SA le executa pe un amplasament care nu apartine contestatarilor.

"Acum suntem intr-o situatie delicata, in sensul ca exista o hotarare de instanta care spune sa suspendam efectele hotararii de expropriere. Asa vom face, dar, din punctul nostru de vedere aceasta hotarare nu are influenta asupra contractului aflat in derulare si asupra lucrarilor pe care noi le executam pe un amplasament care, as vrea sa clarific, nu le apartine contestatarilor. Noi lucram in aceasta perioada in zona aeroportului, unde proprietarul este statul roman si exproprierea s-a facut prin transfer intre Compania de Aeroporturi si Compania Nationala de Cai Ferate. Deci, acolo lucram, nu lucram in partea cealalta a DN1, unde sunt proprietarii contestatari. Lucrarile noastre nu afecteaza sub nicio forma amplasamentele pe care contestatarii le-au supus atentiei instantei, deci lucrarile continua in acelasi ritm si conform procedurilor legale. O completare: dintre toti initiatorii actiunii de suspendare a Hotararii de Guvern doar doua entitati au primit raspuns favorabil din partea instantei. Este vorba de o persoana fizica si o societate comerciala, celorlalti fiindu-le respinsa actiunea. In consecinta, sub nicio forma celor doua entitati vizate de aceasta decizie nu le vor fi afectate drepturile si vom astepta, urmand calea legala, sa vedem cum continuam acest proiect", a explicat directorul general al CFR SA.

Seful companiei care administreaza infrastructura feroviara a precizat ca CFR SA va face apel la hotararea instantei.

"Noi vom face apel. Asteptam motivarea scrisa si nu cred ca vom avea probleme. Cu siguranta ne vom intelege pe o decizie de instanta convenabila pentru toate partile, intrucat toata lumea este constienta ca este un proiect de importanta nationala, este un proiect finantat de Comisia Europeana, cerut de forurile europene, fiind totodata un proiect care, practic, aduce normalitate Romaniei, un proiect benefic care va contribui si la dezvoltarea transportului local prin legatura directa cu Capitala si nu de a produce dezastre pentru cetatenii din zona. Sunt multe discutii, le-am avut si probabil ca le vom mai avea, dar in concluzie respectam hotararea de instanta, nu afectam proprietatile care fac obiectul acestei hotarari si intentionam sa continuam aceste lucrari in zona, repet, situata pe proprietatea publica a statului roman, respectiv terenul care a fost expropriat de CFR SA de la Aeroportul Otopeni pe baza formelor legale, adica a deciziilor de expropriere emise in termenul prevazut de lege", a mentionat el.

In plus, Marius Chiper a sustinut ca solutia aleasa de CFR SA pentru realizarea proiectului a fost "cea mai putin invaziva" si a dat asigurari ca, dupa constructie, efectul trenului va fi nesemnificativ asupra locuitorilor din zona.

"Chiar as vrea sa adaug ca solutia aleasa de CFR SA a fost cea mai putin invaziva solutie. Am ales pe cat posibil sa evitam afectarea unor amplasamente, am folosit un drum existent in acea zona - drumul Garii Odai, care facea legatura intre DN1 si gara noastra feroviara -, venim pe un pod suspendat la o inaltime de 7-7,5 metri, am venit cu tronsoane lungi de pod de 35-40 de metri pentru a permite circulatia nestingherita sub acest viaduct, deci nu afectam in niciun fel accesul la vreo proprietate. Nu vad cum putem afecta functionarea patinoarului, pentru ca noi suntem de cealalta parte a drumului, la o inaltime considerabila si noi chiar am propus in discutiile pe care le-am avut cu administratorii acestui obiectiv sa infiintam un punct de oprire acolo, pentru a-i creste atractivitatea, pentru a permite calatorilor sa vina si cu trenul la patinoar si sa foloseasca acest obiectiv. Inca o data, in opinia noastra, nu afectam sub nicio forma functionalitatea viitorului campus, pentru ca putem amenaja un punct de oprire a trenului in acest campus, asigurand astfel o facilitate, o conditie de accesibilitate si cu calea ferata. Intelegem ca proiectul produce un anumit disconfort pe timpul constructiei locuitorilor din zona, dar ii asiguram ca dupa constructie efectul trenului va fi nesemnificativ. Folosim panouri fonoabsorbante pe zona de locuinte. Folosim solutie antivibratie, antizgomot, deci incercam sa facem cat mai putin vizibila prezenta noastra in aceasta zona", a spus seful CFR SA.

Chiper a mentionat ca au fost discutii cu locuitorii si administratorii de companii din acea zona inainte de demararea proiectului.

"Am discutat cu ei, am explicat toate conditiile tehnice care au fost luate in considerare cand s-a gandit acest proiect, am incercat sa le explicam ca acele distante nu sunt periculoase pentru functionarea lor ulterioara. Ei au ales aceasta cale a instantei - nu cunosc motivatia si sincer nu pot sa ma pronunt asupra intentiilor pe care le au prin acest demers, dar noi suntem de buna credinta si consideram ca si dansii sunt de buna credinta, iar daca instanta va dispune o masura compensatorie noi o vom aplica in consecinta", a dat el asigurari.

Marius Chiper spune ca termenul de finalizare a proiectului poate fi respectat, iar perioada de iarna care urmeaza este putin probabil de natura sa afecteze lucrarile.

"Noi facusem un program foarte ambitios cu constructorul si sa construim acest viaduct de 1,59 kilometri in termenul de pana in 12 luni, cu intentia de a aduce mai multe utilaje si de a lucra in mai multe puncte de lucru deodata. Cu lucrul nonstop inca putem sa ne tinem de cuvant si sa realizam acest obiectiv. In ultima perioada s-au miscat destul de repede, au lucrat in zona de fundatie, au ridicat pilele, s-a dat drumul la uzinarea grinzilor suport ale viaductului in unitatile care le produc, vor fi aduse cu transporturi speciale, le vom lansa, deci nu este o lucrare foarte complicata, dar totusi, daca aceasta a demarat nu trebuie oprita, pentru ca e pacat sa pierdem procesul tehnologic si e mai greu de reluat daca ne oprim in acest moment. Din punct de vedere al constructiilor, iarna nu mai este o problema. Exista solutii destul de bune si constructorii stiu foarte bine care sunt solutiile ce permit turnarea betoanelor. Doar in conditii deosebite, de viscole mari sau alte intemperii, sa zicem ca vom fi opriti, dar nu cred ca va fi decisiva aceasta oprire. Deci, se poate lucra si iarna si, daca lucram nonstop si ne mobilizam in mai multe puncte de lucru, vom termina obiectivul", a afirmat acesta.

Directorul CFR SA a subliniat, inca o data, ca lucrarile nu se vor opri.

"Nu avem de ce sa ne oprim, si asa termenul este foarte scurt. Trebuie sa recunoastem ca este un obiectiv national, ne-am asumat cu totii ca organizam acest campionat european, una dintre conditii fiind si aceasta accesibilitate care trebuie sa fie functionala si orice intarziere s-ar putea sa ne coste foarte mult din punct de vedere al imaginii Romaniei", a conchis acesta.
Sursa www.wall-street.ro

elphax

E bine ca se lucreaza peste tot mai putin o 2 portiuni unde au fost contestatiile aprobate. Probabil peste cateva luni va deveni o problema. personal, din ce am vazut, cred ca ar trebui re-evaluata situatia celor 2 care au probleme cu stalpii aia care le vor "creste" in curte. Indiferent ce solutii anti zgomot si anti vibratie au, disconfortul poate fi mare pentru cei care stau in prima casa de langa pasaj.