Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

voicul

Asa e intotdeauna: la inceput se termina mai repede, si in teren mai tarziu!  :(
Inteleg ca deja exista PT si AC si in 2 - 3 zile intra in teren ... ca altfel sa fie gata in 11 luni cu 3 - 4 de iarna ...

Promisiuni: Calea ferată care leagă Gara de Nord de Aeroportul Otopeni, terminată mai repede - VIDEO

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/planuri-marete-pentru-calea-ferata-care-leaga-gara-de-nord-de-aeroportul-otopeni-1145788

carutasul

se termină atât de repede câ n-ajunge până la Otopeni :)


Xenos

O să înceapă procesele pe valoarea despăgubirilor....

GDPR

Proiectul privind exproprierile necesare realizării căii ferate Gara de Nord Bucureşti – Aeroportul Henri Coandă, abia supus dezbaterii publice, va fi contestat inclusiv la Curtea Constituţională dacă va fi nevoie, având în vedere că o parte dintre cei 63 de proprietari se plângă că trenul va trece la numai 5 metri de casele în care locuiesc, punându-le viaţa în pericol.

Proiectul de Hotărâre a Guvernului privind aprobarea amplasamentului şi a declanşării procedurii de expropriere a imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere aflat pe amplasamentul lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord - Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti - Faza I: Racord c.f. la Terminalul T1, Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti", de pe raza unităţii administrativ-teritorială Otopeni judeţul Ilfov, a fost postat spre dezbatere publică, pe site-uil Ministerului Transporturilor, la data de 25 iunie, cu termen limită 8 iulie. Despăgubirile ce vor fi acordate celor 63 de proprietari însumează 6.945.256,81 lei.   Chiar în ziua în care a fost publicat, mai multe persoane fizice şi juridice au luat legătura cu avocaţii, cerându-le să spună în ce măsură este legal ca aceste lucrări să fie efectuate având în vedere că trenul care va face legătura între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni va trece la o distanţă de 4 – 5 metri de casele lor.

Unii proprietari s-au plâns şi de faptul că statul cere exproprierea a doar 150 mp, din cei 300 mp pe care-i deţin în Otopeni.   ,,Ar trebui să exproprieze tot terenul de 300 mp în astfel de situaţie, pentru că noi nu mai avem ce face cu restul de 150 mp. Piciorul podului ar urma să fie în curte, la 4-5 metri de geamul casei. Ar trebui să ne dea bani la valoarea pieţei pe tot terenul", a declarat pentru ,,Adevărul" unul dintre proprietari, explicând că, printre altele, nu poţi face grătarul pe piciorul podului şi nu te poţi bucura de linişte când îţi trece trenul pe deasupra capului.

Contactat telefonic, avocatul Adrian Cuculis a explicat pentru ,,Adevărul" că se încalcă foarte multe drepturi ale cetăţenilor, punându-li-se chiar viaţa în pericol.

,,În primul rând nu se respectă cei 100 de metri, distanţa de la calea ferată până la casa de locuit, considerată de siguranţă. Acestor oameni li se încalcă dreptul la viaţă, nu numai la viaţă privată. Toţi înţeleg că este de interes naţional, în contextul campionatului de fotbal de anul viitor, dar nu poţi face un proiect de ţară pentru un campionat. Existau şi alte soluţii. Există fonduri europene ce pot fi accesate pentru construcţia subterană a acestei căi ferate. Dar nu s-au gândit din timp şi acum, probabil, nu mai au timp pentru o astfel de soluţie", a declarat avocatul.

Cuculis a precizat că, în primă instanţă, va trimite o opinie motivată Ministerul Transporturilor, iar dacă problema celor 63 de proprietari nu se rezolvă, va contesta proiectul în instanţă, invocând excepţii de neconstituţionalitate.

Adevarul.ro

AndreiB

O potentiala judecata impiedica constructia proiectului, sau doar cuantumul exproprierii si se poate construi cat se judeca?

GDPR

Daca contesta cuantumul exproprierilor, nu au nicio sansa sa opreasca proiectul, legea nu e de partea lor. Eu inteleg din articol ca vor invoca prevederile OUG 12/1998 aprobata prin legea 89/1999 si modificata ulterior prin OUG 83/2016 referitoare la distantele de siguranta fata de CF, si anume:

"Zona de siguranță a infrastructurii feroviare publice cuprinde fâșiile de teren, în limită de 20 m fiecare, situate de o parte și de alta a axei căii ferate, necesare pentru amplasarea instalațiilor de semnalizare și de siguranță a circulației și a celorlalte instalații de conducere operativă a circulației trenurilor, precum și a instalațiilor și lucrărilor de protecție a mediului. În zona de siguranță a infrastructurii feroviare este interzisă executarea oricăror construcții sau instalații neferoviare supraterane, cu excepția proiectelor de infrastructuri publice și a celor pentru care s-a emis aviz favorabil de către Ministerul Transporturilor și care nu pun în pericol siguranța circulației. În zona de siguranță a infrastructurii feroviare publice este interzisă închirierea terenurilor, proprietate publică a statului, în vederea executării unor construcții sau instalații neferoviare supraterane. Prin excepție, în zona de siguranță, cu avizul companiei naționale care administrează infrastructura feroviară, se pot închiria astfel de terenuri în vederea amplasării de construcții provizorii."


Xenos

Încercând să nu ating fondul problemei deduse unei posibile judecăţi, e de menţionat că:
- exproprierea operează, în sistemul Legii nr. 255/2010, de la data deciziei de expropriere şi de la data consemnării despăgubirii;
- cel expropriat poate contesta  cuantumul despăgubirii, dar poate şi cere exproprierea suprafeţei adiţionale de teren care nu-i mai este utilă ca urmare a exproprierii parţiale, urmând ca instanţa să hotărască în ce măsură se impune această expropriere adiţională, pe care o poate dispune direct, stabilind şi despăgubirile; toate aceste lucruri presupun expertize;
- lucrarea nu este însă ţinută în loc, poate fi făcută;
- contestarea unei hotărâri de guvern la Curtea Constituţională este inadmisibilă (chestiune pe care un avocat ar trebui s-o cunoască); nelegalitatea hotărârii de expropriere poate fi invocată în instanţa de contencios administrativ (curtea de apel, în cazul de faţă), fără ca, în principiu, contestaţia să suspende executarea hotărârii respective (suspendarea ar trebui dispusă distinct şi în condiţii foarte restrictive).

AndreiB

Ok, deci din "legalise" in Romana, nu ar trebui sa poate contesta proiectul, ci exproprierea? Prin urmare totul continua normal?

Din cate inteleg eu, limita de 20m e pentru beneficiy CFR, nu? Ori daca ei spun ca e ok, ce expertiza au riveranii sa nu zica ca e ok?

Xenos

În principiu, ei pot contesta situaţia proprietăţii lor - cât se expropriază şi (mai ales) PE CÂT, dar nu (prea) pot contesta proiectul în sine. Adică merge şi asta, ca la orice proiect, dar e mai dificil - şi mai ales e dificil de estimat dacă ar exista o şansă de succes.
Cred că miza părţilor e mai degrabă să ia mai mulţi bani, eventual scăpând şi de restul de teren care ar rămâne lângă calea ferată....

GDPR

#580
Acum exista si sansa (sau nesansa) sa uite sa includa in HG de expropriere anumite constructii anexe sau colturi de proprietati, asa cum s-a intamplat la pasajul de la Chitila. In cazul de fata, contractul implica proiectare si executie, asa ca daca antreprenorul vine cu modificari care implica exproprieri suplimentare, va fi o problema intrucat va fi necesar un nou raport de evaluare, o noua HG de expropriere, etc.

@AndreiB, in mod normal culoarul de expropriere trebuie sa cuprinda si zona de siguranta a caii ferate. Uite, sa luam cazul unuia din proprietari, care conform articolului din Adevarul va pierde fosa, caminul de apa si accesul in curte. Chiar daca casa respectivului va ramane in picioare, legal nu va putea obtine autorizatie de construire pentru bransamentele la utilitati, din cauza situarii in interiorul zonei de siguranta CF. In plus, exista si alte legi care trateaza calitatea locuirii d.p.d.v. al nivelului de zgomot admisibil, vibratiilor, etc.

cristi5

Vizibil acum si pe OSM
https://www.openstreetmap.org/#map=19/44.56855/26.07341

Cine are chef poate sa suprapuna pe harta cadastrala. Parerea mea e ca odata hotarat ca statul face acest proiect, chiar daca e prost si fara perspectiva, exproprierile trebuie facute si trebuie facut tot ce e necesar ca sa fie terminat la timp.

razvan96

Trenuri cu hidrogen spre Aeroportul Otopeni

Ministerele Mediului și cel al Transporturilor discută posibilitatea utilizării de fonduri europene de mediu pentru achiziția a cinci rame cu hidrogen care să deservească noua ruta feroviară Gara de Nord  – Aeroportul Otopeni.

România ar putea deveni prima țară din Europa Centrală și de Est care ar putea deține rame cu hidrogen pentru transportul feroviar de călători, Acestea ar putea intra în operare, pentru început, pe ruta Gara de nord – Aeroport Otopeni după deschiderea acesteia, moment programat pentru anul 2020. Potrivit unor surse din Ministerul Transporturilor consultate de  Club Feroviar, la acest moment există discuții între oficialii Ministerului Transporturilor și celui al Mediului privind posibilitatea utilizării de fonduri europene de mediu la achiziția ramelor, luând în calcul faptul că acestea nu sunt poluante.

Pentru început este vorba de cinci rame, însă ulterior ar putea fi achiziționate și altele pentru secțiunile de cale ferată neelectrificate sau care, din diferite motive, nu pot fi electrificate.

ClubFeroviar

vancouver

Bravo. Poate ca mai cistesc pe aici pe forum si se inspira.  ;) Dar nu conteaza de unde e ideea, daca e buna.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

nenea_hartia

^ Dacă ar fi citit pe aici ar fi făcut legătura spre Otopeni subteran. Scăpau și de mutrele lui Țiriac și de scandalul cu viitorii riverani, dar mai ales o făceau o investiție cu cap și gândită pentru viitor.