Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Vlad94

Loc pentru shuttle exista, inainte era mai mult, dar s-a construit un fastfood. In acest rond intoarce linia 449.
Rondul Otopeni inainte


Rondul Otopeni acum



Powered by API/PUM imgur uploader

Ar fi fain sa faca un terminal multimodal acolo, sa te dai jos din tren si sa iei shuttle-ul. Ar fi mai eficient decat sa aduca cf la.T1 si sa nu il mai poata extinde la T2.

Ionut

Am vorbit azi si la Adevarul dupa declaratiile date de Gica Popescu despre trenul spre OTP. Teoretic azi-maine iese articolul.

elphax

Comunicatul de presă transmis de Fundaţia Ion Ţiriac:
,,Decizia iresponsabilă a Ministerului Transporturilor compromite proiectele de interes public ale Fundaţiei Ion Ţiriac Decizia complet ruptă de realitate a Ministerului Transporturilor de a construi o cale ferată care să lege Gara de Nord de Aeroportul Internaţional "Henri Coandă" va obliga Fundaţia Ion Ţiriac să renunţe la două proiecte non-profit majore, de interes naţional, derulate în oraşul Otopeni. Primul proiect se referă la Patinoarul Ţiriac – Telekom Arena din oraşul Otopeni, dezvoltat de Fundaţia Ion Ţiriac, şi inaugurat în anul 2016 în urma unei investiţii de peste 3,6 milioane de euro [...] . Proximitatea actualului traseu propus de oficialii de la Ministerul Transporturilor va face imposibilă continuarea activităţii patinoarului şi a sălii de gimnastică în condiţii optime. Cel de-al doilea proiect se referă la o iniţiativă aflată în stadii avansate de concretizare, menită să creeze o universitate privată non-profit, în Otopeni, care să ofere educaţie la cele mai înalte standarde internaţionale în domeniile: business, IT şi sport, pentru studenţi din România şi din regiunea Europei Centrale şi de Est [...] Proiectul universităţii este, de asemenea, compromis de această nouă cale ferată care ar urma să traverseze campusul într-un mod care l-ar face complet inutilizabil, atât din perspectiva accesibilităţii, cât şi din cea fonică.
Pe parcursul etapelor de dezvoltare ale proiectului căii ferate care urmează să lege Gara de Nord de Aeroportul Internaţional "Henri Coandă", reprezentaţii Grupului Ţiriac au propus o serie de variante alternative care ar fi permis desfăşurarea în continuare, cu succes, a celor două proiecte amintite mai sus. Cu toate acestea, soluţiile raţionale nu au fost luate în considerare, optându-se în schimb, într-un mod total nefundamentat şi tendenţios, pentru varianta actuală. De asemenea, ridicăm semne de întrebare în legătură cu utilitatea dezvoltării a două proiecte, metroul şi calea ferată, care să deservească în paralel acelaşi traseu: Gara de Nord - Aeroportul Internaţional "Henri Coandă". Considerăm că necesităţile actuale de dezvoltare ale României, de exemplu, spitale şi autostrăzi nu ne permit luxul dezvoltării unor proiecte paralele şi inutile. Cei aproape 200 milioane de EUR aferenţi dezvoltării proiectului de cale ferată ar putea fi direcţionaţi către construirea unui spital sau către finalizarea unei autostrăzi vitale pentru România. Am aprecia dacă Ministerul Transporturilor ar da dovadă de aceeaşi tenacitate şi în implementarea proiectului metroului care ar trebui să lege Gara de Nord de Aeroportul "Henri Coandă", proiect care pe lângă finanţare europeană beneficiază şi de finanţare nerambursabilă din partea Japoniei. Studierea modelului prin care alte capitale europene au reuşit sa rezolve problema transportului înspre şi de la aeroport ne arată că nu există soluţii paralele, tren şi metrou, conform modelului propus pentru Aeroportul "Henri Coandă".  Dezideratul de a finaliza acest obiectiv de investiţii până în anul 2020 ni se pare unul fantomatic având în vedere durata medie de implementare a proiectelor majore de investiţii în România. De multe ori reuşim să ne împotmolim, ani de zile, în implementarea unor proiecte mai simpliste decât acesta. De asemenea, considerăm că numărul aşteptat de 150,000 de suporteri care vor vizita ţara noastră cu ocazia EURO 2020 este supraestimat, având în vedere că se vor disputa doar 4 meciuri la care vor participa, cu siguranţă, şi foarte mulţi suporteri români.
Totodată, pretextul vehiculat în spaţiul public conform căruia linia de tren Gara de Nord - Aeroportul "Henri Coandă" reprezintă o condiţie obligatorie din partea UEFA pentru organizarea meciurilor la CE 2020 este unul fals. Condiţiile obligatorii ţin doar de componentele de infrastructură sportivă. Toate aceste argumente indică faptul că proiectul căii ferate care să lege Gara de Nord de Aeroportul Internaţional "Henri Coandă" este unul inutil pentru România, care prin modul discreţionar în care a fost dezvoltat până acum împiedică operarea şi dezvoltarea proiectelor de interes public ale Fundaţiei Ion Ţiriac [...] Dorim să precizăm că poziţionarea Fundaţiei Ion Ţiriac nu este, sub nicio formă, o critică adresată domnului Gheorghe Popescu, un sportiv emblematic, faţă de care ne manifestăm respectul şi aprecierea. Unicul interes al Fundaţiei Ion Ţiriac, în acest context, constă în dorinţa de a contribui, prin proiectele prezentate mai sus la dezvoltarea învăţământului universitar şi a sportului din România. Cu deosebită consideraţie, Ion Ţiriac"

:)

bogdanstancu


elphax

Nu zice chiar prostii:
- intradevar exista si proiect de metrou - dar ala nu se poate face inainte de 15 ani - deci singura chestie viabila e acest tren suspendat
- nu poate fi gata pt 2020 - nici nu cred ca incepe pana in 2020 ...
- nu e obligatoriu sa fie tren pt UEFA
Concluzia lui e ca decat sa se faca degeaba pt 2020 si sa il incurce mai bine sa nu se faca deloc
:)

In rest, chiar nu e treaba noastra ce investitii vrea el sa le faca, macar are proiectul. Asa isi poate ajusta proiectele de acolo ca sa minimizeze impactul, pt ca acest tren suspendat e singura solutie reala de conectare la actualul terminal pentru un orizont de timp apropiat

Ionut

Din prezentarea oficiala CFR de la SCS Transport din 29.01.2019. Verificati informatiile si spuneti-mi daca aveti intrebari sau gasiti greseli/inexactitati de orice fel pentru a le aduce in discutie la intalnire.

Avem lansare licitatie (estimare T1 2019) pentru racordul spre OTP (punctul 2).


Vlad94

Ce se mai aude de lucrarea asta?
QuoteReparatie linia 301Y Post Rudeni– Post Colentina km 0 + 000–1+220 , linia 301L Post Giulesti – Post Colentina km 9 + 000–km 9 + 276 si linia 301 K Post Colentina – Mogosoaia km 1+800-4+900".

Ionut

Printre picături am reusit sa dau acum câteva momente un interviu la Kanal D despre legatura GdN-OTP. Am dat si o noutate. Uitați-vă la Kanal D. :)

Va spun diseară sau mâine când apuc sa fac debriefing. :)

GDPR

#383
^^Lucrarea a fost atribuita in cursul zilei de ieri catre Wiebe Romania la pretul de 6,435,882.43 lei.

La cealalta licitatie (dublarea liniei de cale ferata intre statiile Mogosoaia si Balotesti - proiectare +executie), acum 2 zile s-a finalizat etapa de evaluare tehnica si s-a trecut la evaluarea financiara.

TibiV

Quote from: adrian rosca on January 30, 2019, 02:42:53 PM
^^Lucrarea a fost atribuita in cursul zilei de ieri catre Wiebe Romania la pretul de 6,435,882.43 lei.
Care lucrare?
CF suspendata pana la T1?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Tibi, este licitația de care întreba Vlad94 cu două mesaje mai sus.

Licitația pentru racordul nou Odăile-OTP e pe vine.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Hai sa nu va las cu ochii-n soare sa va uitati la Kanal D, ca nici nu stiu daca vor da pe post detaliul asta.

Declaratii oficiale CFR (directori). Ieri, SCS Transport.

Au licitatia pentru racordul Odaile-OTP (racordul nou) lansata, ANAP le-a cerut clarificari/modificari sau completari. Le-au facut. Au re-trimis. Acum se asteapta publicarea efectiva a licitatiei. Pare iminenta treaba.

^ Am zis asta si alte detalii la interviul de azi de la Kanal D. Sper sa dea cat mai precis si detaliat pe post. Am zis si ca nu va fi gata in 2020, sa ne linistim. Poate-o da si asta pe post.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

subway