Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AndreiB

Nu e chiar asa dramatic nici cu bagaj de cala, sincer. Sigur, daca ai doua genti mari de persoana plus un carry on ar fi cam greu.

Dar la o vacanta clasica de cuplu, o geanta de cala e imho arhisuficienta.

Plus, pretul e imabatabil - 5.5lei vs 80-100lei la Uber.

carutasul

o geantă e suficientă în viziunea noastră, a bărbaților :) Da, cum ziceam, nu prea știu, nu mă încadrez în grupul interesat, poate mă înșel.

Sorinus

Sa facă ceva în zona DNCB, cum se lăudau. Frecventa la 30 minute și linie simpla doar pe pasarela de la aeroport, ar face serviciul asta chiar decent. Nu știu ce durează atât, oricum nu vor sa facă diagonala denivelata, ci doar 2 macazuri.

cristi5

#2808
@Sorinus

Ca sa "faca" e nevoie de un SF (licitat si... facut) si de licitatie de executie. Din pacate s-au blocat la licitatie (captura de la @oc7avian)



Se vad numerele, se pot urmati pe SICAP mai departe

Situatia e mai complicata pt ca mai sunt alte cel putin 2 SFuri in derulare: cel pt complexul feroviar si cel pt terminalul 2, unde se va merge (electrificat) prin aceeasi zona.

Din cate stiu actuala denivelare (linie simpla neelectrificata) e prevazuta pt desfiintare de unul din aceste studii. Dar nu mai stiu care e alternativa (parca @dan tm si @Andi au participat la discutie)

AndreiB

In contractul de electrificare se desfiinteaza tunelul si se inlocuieste cu un pod pe linia Chitila - Baneasa.

Legat de macaz, eu cred ca trebuie facut in regie proprie. Nu e cine stie ce lucrare complicata.

cristi5

#2810
Daca fac licitatie pt o diagonala (2 aparate de cale) inseamna ca nu (mai) au asemenea capacitati in-house. Putem intreba.

Se poate vedea in CSurile celor 2 licitatii ca pe langa cele 2 aparate mai sunt si lucrari de semnalizare aferente (sectionat blocuri BLA noi), centralizarea macazurilor, trebuie modificat si la Mogosoaia (care e un CED hiper-obosit si a dus recent la tren-contra-tren) si la Pajura (care e CE).

Mi-am amintit ca mai exista un proiect de centralizare electronica la Mogosoaia. Deci 5 proiecte pana acum (2 licitate, CE Mogo, complexul feroviar, electrificare si legatura T2).  Cand am zis ca "nu stie stanga ce face dreapta" mi s-a raspuns ca sunt mai multe maini. Caracatita.

@AndreiB zici ca nu e o problema ca ultimii 4 km din linia spre T2 nu sunt dubli. Pt frecventa si capacitate poate nu e o problema dar pt punctualitate? Odata ce unul din sensuri a intarziat, il incurca si pe celalalt. Si daca tot facem ceva nou, putem supradimensiona pe 4 km.

Ce ma deranjeaza si mai tare e ca au lasat linie simpla pe partea rosie (Pajura-Mogosoaia). Daca tot fac alta denivelare de ce drac nu dubleaza 700?

AndreiB

Da, sunt de acord ca pentru punctualitate e mult mai flexibila o linie dubla. Nici nu vorbim de cine stie ce costuri supradimensionate.

La dublarea dinspre Mogosoaia insa nu stiu daca ar ajuta dublare pana la Bucuresti Triaj (adica cale dubla in loc de simpla in "tunel").

Nu ai spatiu de triplare sub DNCB, desi era prevazut acolo un spatiu rezervat sub pod si mai incolo e greu de dublat.

O varianta interesata de explorat ar fi fost relocarea completa a liniei 700 pe partea cealalta a pachetului de linii.

Acolo aveai teren arhi suficient sa construiesti doua fire noi noute pana la ramificatia cu linia 100, unde trebuie regandit oricum intrarea in Gara.

Asa puteai folosi M700 pentru a dubla M800.

Dar ma rog, discutii orientative - sa vedem ce zice SF-ul complexului Feroviar.

Legat de capacitati in-house, cred ca ar merita intrebat. Eu cred oricum ca trebuie mutata mentenanta in-house, e o solutie mult mai flexibila si rapida. Daca faci RK in-house ai suficient know-how si echipamente sa faci un macaz nou.

cristi5

#2812
Ca vorbim de dublare, m-a intrebat @Andi cum e proiectul de dublare pe sub M300/M500. Nu mai stiam nici eu asa ca am dat google

"triaj cabina 1 site:peundemerg.ro henri coanda"  :)

Am gasit acest mesaj al lui @tom_sawyer
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=504.msg380898#msg380898

Si licitatia cu anuntul de atribuire la Vio Top
http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100133808

Fiind proiect de la bugetul de stat, stadiul e aici:
https://transparenta.infofer.ro/obiective_bs/



Observati ca pe harta infofer proiectul e gresit (am trimis observatia la inforfer), traseul studiat e pe aici
https://www.openstreetmap.org/way/274781270

Powered by API/PUM imgur uploader

dan tm


AndreiB

Aici e complicat sa uploadezi poze vs SSC, dar la vest de linia spre Ploiesti, utilizand racordul denivelat Mogosoaia - Chiajna.

tom_sawyer

#2815
Dacă s-ar electrifica linia până la Urziceni, s-ar putea face trenurile regio de Urziceni cu rame electrice regionale, cu rebrusare la Balotești. Scapi astfel și de suprapunerea pe linie a Desiro-ului de Urziceni/Slobozia cu trenul de aeroport (rămâne Slobozia-Urziceni cu Desiro).
La 4 milioane €/km (costul de pe Rădulești-Giurgiu), investiția suplimentară ar fi de ~200 milioane €.

Cu electrificare până la Făurei, s-ar putea introduce rame interregionale Galați/Brăila-București cu oprire la aeroport (rebrusare la Balotești).

cristi5

#2816
@dan tm
@AndreiB
exact de linia denivelata prin vestul 300-500 zic mai sus, mai precis de conectarea ei cu pachetul de liniii care intra in GdN.

SF in derulare, data de finalizare preconizata: 21 august



Aici se vede ca firul "nu duce nicaieri". SFul proiecteaza continuarea firului pana la Pajura, ceea ce presupune demolarea cladirii din centrul imaginii




Powered by API/PUM imgur uploader

dan tm

Este cumva firul ala care la un moment dat este coborît într-un debleu?

se ,,naste" din IIIK apoi coboara  si pe stînga sînt niste clădiri?.
Era aici pe forum o discutie si despre terenul fostului triaj care acum este privat, altfel un fir nefolosit se înfunda într-un opritor fix la PO Carpati unde se desparte M 100 de M1000.
Sa vad daca am niste poze.
OFF
(cum se pun poze aici? ca am uitat)

cristi5

#2818
@dan tm

Ai mai jos o postare mai veche care spune in principiu despre ce fire este vorba

Poze pui cu https://proinfrastructura.ro/poze.html

Mai nou poti sa dai Copy la o poza (de ex pe telefon in aplicatia de poze sau in whatsapp) si sa dai Paste in pagina de mai sus. Asa ca e usor de pus poze despre care ai discutat pe whatsapp...

Ar fi interesant sa punem pe OSM numele Ceferistic al firelor (gen iii-k) ca eu le tot uit

Da, e un debleu. Pe Google satelit vad un singur fir sub pasaj, care in josul imaginii se desparte in doua. Apoi firul in chestiune (cel din drepta) nu se vede de balarii dar se vad stalpii de electrificare.




Quote from: tom_sawyer on April 10, 2022, 09:41:12 AMA fost atribuit acest contract (durata 8 luni; atenție, e doar pentru documentație):

[CN1037770] Lucrări de creștere a capacității de circulație pe distanța Bucuresti Nord-PM Pajura – Mogoșoaia (expertiză și DALI)

Lucrările principale care ar fi necesare pentru adoptarea acestei soluții sunt:

– desființarea schimbătorului de cale nr. 2 (aferent liniei buclă – Depou);

– prelungirea liniei nr. 1L cu 250 m de la schimbătorul de cale TDJ 26/28;

– desființarea semaforului de intrare B1/2;

– prelungirea liniei V Chitila, cu aproximativ 1900 m, până în capăt Y PM Pajura și racordarea cu linia 2T printr-un schirnbător de cale nou;

– demolarea Cabinei 1 din stația București Triaj;

– relocarea întrerupătorului 2IT aferent liniei de contact Cabina 1;

– relocarea instalațiilor de comandă a separatoarelor LC aflate în incinta Cabinei 1;

– centralizarea electrodinamică a schimbătoarelor de cale de la Cabina 1 în instalația CED de la Postul 23

– realizarea dependenței tip BLA banalizat între PM Giulești și PM Pajura a firului nou construit; – realizarea unei dependențe directe tip BLA banalizat între stația Chitila și PM Giulești pe firul IV Chitila;

– centralizarea schimbătorului nou de cale în instalația CE din PM Pajura;

– introducerea unui nou semnal de intrare în PM Pajura, aferent firului nou construit;

– electrificarea liniei nou construite.

TVlad

Iata niste poze de la mine din decembrie 2019 cu acest fir abandonat. Cam asta trebuie sa fie si starea actuala.






Powered by API/PUM imgur uploader