Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

horatiu.cosma

Investiția asta spre viitorul T2 (împreună cu conexiunea rutieră proiectată între A0 și același T2) ridiculizează odată în plus încăpățânarea cu M6.2 dus peste vreo 5+ ani la T1.

tom_sawyer

Astăzi, 27 februarie 2024, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:

Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții "Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord - Aeroportul Internațional Henri Coandă București" – Faza II, lucrare de utilitate publică de interes național


Scurtă descriere

Prin prezentul act normativ, se propune aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții "Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord - Aeroportul Internațional Henri Coandă București" – Faza II, lucrare de utilitate publică de interes național, prevăzuți în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Linia de cale ferată dintre AIHCB şi Gara de Nord va permite transportul pasagerilor participanţi la evenimentele politice, culturale, sportive etc din Bucureşti, capitala României, precum și participarea la aceste tipuri de evenimente în alte orașe din România, prin facilitarea transportului către acestea.
Proiectul ,,Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord - Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti" este inclus Master Planul General de Transport al României (MPGT) aprobat prin HG nr. 666/2016, Anexa 10,31 – Cap. IV, poz.1
Obiectivele principale ale proiectului sunt:
1. Modernizarea și electrificarea liniei de cale ferată existente, între cap Y stația Mogoșoaia și cap Y stația Balotești.
În cadrul lucrărilor de modernizare se va realiza o infrastructură și o suprastructură nouă pentru firul II al căii ferate Mogoșoaia – Balotești (Firul I fiind nou realizat în cadrul proiectului de dublare a intervalului Mogoșoaia – Balotești în anul 2020). Viteza maximă de circulație pentru trenurile de călători va fi de 120 km/h. Halta de mișcare Balotești se va sistematiza și se vor realiza peroane și facilități pentru accesul călătorilor și clădirea container CE. Se va electrifica linia de cale ferată pe secțiunea cuprinsă între Mogoșoaia și Balotești.
2. Realizarea din capătul Y al stației Balotești a unui racord de cale ferată electrificată la noul terminal (Terminalul est).
Lungimea liniei de racord, măsurată din capătul Y al Haltei de mișcare Balotești până în capătul din stația terminus este de aproximativ 7 km. Geometria traseului permite o viteză maximă de 120 km/h. Racordul de cale ferată va fi parțial în subteran pe o lungime de 4,130 km. Tunelul începe de la km 25+350 și se termină la km 29+480, iar Stația este cuprinsă între km 29+490 – km 29+753.
Racord cale ferată la zona Cargo. Se va reface racordul existent pe același amplasament. Lungimea liniei este de 0,5 km.
Valoarea totală a investiției (inclusiv TVA) 1.514.153 mii lei
Capacități:
- Lungime traseu modernizat – 8,6 km
- Lungime traseu nou – 6,9 km
Durata de execuție a investiției: 36 luni
Finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate ,,C.F.R." – S.A, precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

MT





Powered by API/PUM imgur uploader

Sorinus

4km în subteran inseamna 2km cale dubla? Nu-s mai mult de la gara Balotesti la viitorul terminal.

tom_sawyer

Quote from: razvan96 on March 30, 2021, 01:16:13 PMA aparut Memoriul Tehnic pentru lucrarile de modernizare a legaturii feroviare cu AIHCB faza II, adica racordul catre noul terminal si reabilitarea+electrificarea liniei existente.

Il puteti gasi aici: http://apmif-old.anpm.ro/upload/171314_Memoriu%20prezentare%20Otopeni%20II_compressed.pdf
Quote from: oc7avian on March 30, 2021, 02:17:04 PMO poză din document cât 1000 de cuvinte...




AndreiB

Nu - linie simpla, de la km 25 la km 29.

Nu e neaparat o problema. Mai problematica e capacitatea liniei Mogosoaia - GdN.

E nevoie de o diagonala denivelata (si dublare evident), pentru ca vom avea nevoie de minim 5tph* pe linia asta, si nu merge cu traversatul pachetului de linii la nivel.

*2tph pentru OTP T1, 2tph pentru OTP T2 si 1tph pentru Urziceni

pasadia

De ce 2tph pentru OTP1? Eu as vrea sa cred ca va fi nevoie de 0tph pentru OTP1 caci OTP1 NU va mai fi folosit (sau ma rog, folosit pentru delegatii, si in rest treburi administrative).
Si de ce nu cel putin 1tph direct spre Ploiesti? Poate chiar pana in Brasov, de exemplu.

AndreiB

Eu am mari indoieli ca nu va mai fi folosit OTP T1, mai ales dupa toti banii bagati in modernizare, parcari noi, legatura CF, metrou etc.

Probabil ca OTP T1 va deveni terminalul pentru zboruri low cost si OTP T2 terminalul pentru zboruri de linie. Ar fi cea mai logica impartire.

Spre Ploiesti/Brasov/Constanta/Craiova/orice alta destinatie iti poti imagina pot sa fie cate tph ai vrea, ca nu au treaba cu partea limitata de capacitate (Mogosoaia - GdN).

Eu personal am indoieli ca ar fi cerere suficienta pentru perechi directe vs. conexiuni mai bune in GdN, dar traseele posibile ar fi asa:

Constanta - via centura feroviara prin Voluntari; necesita un racord nou in capul Y gara Mogosoaia, dar e ieftin si simplu de facut

Craiova - via racordul denivelat prin Chiajna; nu necesita nici o investitie majora

Brasov - via racordul Mogosoaia - Buciumeni; nu necesita nici o investitie majora

Eu as face insa asa:

Henri Coanda Expres (ore plecare GdN)

xx:00 - Parc Mogosoaia - Patinoar - OTP T1
xx:15 - Parc Mogosoaia - Otopeni Nord - OTP T2
xx:30 - Parc Mogosoaia - Patinoar - OTP T1
xx:45 - Parc Mogosoaia - Otopeni Nord - OTP T2

Asa oferi un serviciu metropolitan excelent la Parc Mogosoaia, doua legaturi excelente la autobuzele pe DN1 (via Patinoar sau Otopeni Nord).

Giurgiu / Ruse Expres

1tph Giurgiu/Ruse (combinat automotoare la Giurgiu Nord) - Comana - Jilava - Domnesti - Chiajna (descompus tren, un automotor spre GDN unul spre OTP) - Parc Mogosoaia - OTP T2.

La Parc Mogosoaia in ambele directii sincronizata conexiunea astfel incat sa prinzi trenul spre/dinspre OTP T1 la acelasi peron.

Asa oferi o legatura buna directa la OTP din zone navetabile + acces din zona de la Domnesti.

Ploiesti Expres

1tph Ploiesti Vest - Ploiesti Sud - Brazi - Crivina - Peris - Buftea - OTP T2

Aici nu prea exista solutie simpla de conexiune cu OTP T1, dar oferi o legatura directa cu aeroportul cu conexiuni facile in Ploiesti Sud/Vest cu Moldova/Brasov.

Plus, cred ca sunt si oameni care lucreaza la aeroport - statiile suburbane i-ar ajuta cu naveta.


strainu

Quote from: AndreiB on February 28, 2024, 08:39:08 PMSpre Ploiesti/Brasov/Constanta/Craiova/orice alta destinatie iti poti imagina pot sa fie cate tph ai vrea, ca nu au treaba cu partea limitata de capacitate (Mogosoaia - GdN).

Craiova și Centura au treabă, vezi explicațiile lui cristi5 de aici.

Quote from: AndreiB on February 28, 2024, 08:39:08 PMEu personal am indoieli ca ar fi cerere suficienta pentru perechi directe vs. conexiuni mai bune in GdN

Asta pentru că te gândești doar la provincie. Gândește-te la linia de centură, unde ai: Chiajna (50K, probabil de fapt spre 100K locuitori), București Vest (mort acum, dar cu nod multimodal prinde măcar Militari până la Gorjului și Drumul Taberei - alți 100K), Bragadiru (40K, probabil de fapt spre 60K), la limită și Domnești (12K). E mai ieftin să trântești 2 peroane și o trecere la nivel în mijlocul localității decât să repari zeci de macaze în GdN.

Din zonele astea faci cam la fel până în GdN și până la aeroport, deci oricât de bune ar fi legăturile (probabil minim 10 min, că na, ai bagaje, copii...), cu schimb în gară iese semnificativ mai mult. În schimb un schimb de trenuri la Mogoșoaia nu e o idee rea.


QuoteGiurgiu / Ruse Expres

1tph Giurgiu/Ruse (combinat automotoare la Giurgiu Nord) - Comana - Jilava - Domnesti - Chiajna (descompus tren, un automotor spre GDN unul spre OTP) - Parc Mogosoaia - OTP T2.

La Parc Mogosoaia in ambele directii sincronizata conexiunea astfel incat sa prinzi trenul spre/dinspre OTP T1 la acelasi peron.

Asa oferi o legatura buna directa la OTP din zone navetabile + acces din zona de la Domnesti.

Ploiesti Expres

1tph Ploiesti Vest - Ploiesti Sud - Brazi - Crivina - Peris - Buftea - OTP T2

Aici nu prea exista solutie simpla de conexiune cu OTP T1, dar oferi o legatura directa cu aeroportul cu conexiuni facile in Ploiesti Sud/Vest cu Moldova/Brasov.

Plus, cred ca sunt si oameni care lucreaza la aeroport - statiile suburbane i-ar ajuta cu naveta.

Astea nu mai merg decât cu dublarea racordurilor, altfel nu cred că vor încăpea. Și mai e o problemă: traficul de pe OTP are 2-3 ore pe zi mai intense, unde ar merita trenuri directe. În rest, combinat cu București Vest sau prin GdN.

Cel mai probabil frecvențele de care vorbim noi nu sunt utile la cum e lumea obișnuită acum să circule cu mașina. Dar chiar la frecvențe mult mai mici investițiile astea atrag altele după ele (dacă oprește trenul de aeroport la București Vest, cu siguranță primarul de la PS6 o să primească niște sugestii să "fure" niște planuri de la PS4 și să tragă naibii metrou și tramvai acolo în câmp).
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

AndreiB

Da, e nevoie de o diagonala suplimentara, dar nu as include asta in categoria de infrastructura majora necesara - e o lucrare care intr-o paradigma mai normala s-ar face in regie proprie.

Eu nu cred ca e asa problematic racordul simplu pentru frecventele propuse. La 2tph spre OTP T1 ai avea asa:

Trenul ar pleca la xx:00 si xx:30 din ambele directii si ar ajunge la xx:21 si xx:51 in ambele gari (+10min turnaround).

Cred ca racordul in sine ia 6min (?), deci racordul ar fi ocupat:

Xx:15-xx:21 (directie OTP T1)
Xx:45-xx:51 (directie OTP T1)
Xx:00-xx:06 (directie GDN)
Xx:30-xx:36 (directie GDN)

Cred ca raman patru slot-uri pentru 2tph, dar pare cam la limita, intr-adevar.

Xx:51-xx:00
Xx:06-xx:15
Xx:21-xx:30
Xx:36-xx:45

O solutie ieftina ar fi sa pleci cu doua automotoare, le decuplezi in Mogosoaia, unul pleaca spre Ploiesti, unul spre Ruse.

100% de acord ca cererea majora va fi de pe centura Vest. Avand in vedere infrastructura proasta in vestul orasului, as sugera chiar ca ar fi util si o linie Progresu - Centura Vest - Pipera.

Sorinus

Tot ce ziceti voi ar avea sens daca s-ar face un overhaul la toata infra din zona de nord si vest a Bucurestiului, noi statii, peroane, parcari, drumuri de acces...ce mai, o retea reala de S.

Dar eu zic sa va relaxati, pe principiul ce se putea face catre T1 si ce s-a facut. O carpeala nu tocmai ieftina, fara electrificare, frecvente mizerabile, material rulant modernish. Si au trecut deja 3 ani si e la fel ca-n prima zi.

Practic ce fac acum la T2 e acelasi lucru, cea mai simpla si locala gandire, cu un pret destul de mare insa.

tom_sawyer

#2800
Quote from: tom_sawyer on December 30, 2022, 01:44:44 PMÎn 2 ani de la deschiderea liniei feroviare Gara de Nord București - Aeroportul Internațional Henri Coandă Otopeni, peste 𝟭.𝟬𝟬𝟬.𝟬𝟬𝟬 𝗰𝗮𝗹𝗮𝘁𝗼𝗿𝗶 au folosit această rută, prima rută de 𝘁𝗿𝗲𝗻 𝗺𝗲𝘁𝗿𝗼𝗽𝗼𝗹𝗶𝘁𝗮𝗻 din România: aproximativ 300.000 călători în anul 2021 și 700.000 călători în anul 2022.
https://www.facebook.com/IrinelScriosteanu

Quote from: AlexxC on January 03, 2023, 05:14:07 PMIn 2021 din 7 mil pasageri 4,3% (300k) au ales trenul.
In 2022 din aprox 12 mil  5,8% (700k) au ales trenul.
Daca in 2023 ajungem la cei 14 mil din anul 2019 si crestem procentul celor care aleg trenul la un rezonabil 7% vom avea 980k pasageri la CFR ,medie de aproximativ 37 calatori/tren.


Ruta feroviară Gara de Nord – aeroportul internaţional Henri Coandă, o investiţie de 120 de milioane de euro, a ajuns anul trecut la un trafic de 1,24 milioane de pasageri, faţă de 700.000 de pasageri anul anterior. Altfel spus, această rută a atras doar 8% din numărul total de pasageri care au ajuns pe aeroportul Henri Coandă (Otopeni), cel mai mare din ţară, potenţialul liniei feroviare fiind mult mai mare. Anul trecut, aeroportul din Otopeni a ajuns la 14,6 milioane de pasageri, în creştere cu 16% faţă de anul anterior, potrivit datelor publice.

,,Vrem să scădem timpul de parcurs şi ritmicitatea curselor de la 40 de minute la jumătate de oră. Traficul pe această rută a ajuns la peste un milion de pasageri anul trecut şi vrem să atragem trafic şi din jurul Bucureştiului, din Buftea, Fundulea, Giurgiu", a spus pentru ZF Irinel Ionel Scrioşteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor.

CFR Călători operează 48 de curse tur-retur: Traficul de pasageri a crescut cu peste 30% anul trecut.

Transferoviar Călători, care operează o treime din curse: Am ajuns anul trecut la 358.513 pasageri pe această linie, plus 71%.

Autoritatea pentru Reformă Feroviară: Numărul de călători a fost de 1,24 milioane anul trecut.

ZF

carutasul

nu știu cum e la alții dar nu prea cred că transportul în comun poate să ia mai mult de 15% din traficul de aeroport pentru că mare parte din călători circulă cu bagaje și preferă taxi/mașină din acest motiv. Deci mi se pare destul de bine deja...

Sorinus

Uite eu la dus prefer Bolt, nu pt bagaje ci pt frecventa și faptul ca dacă rămân în câmp cu CFR, risc sa pierd avionul. La întoarcere, dacă nu tre sa stau mai mult de 15 minute, iau trenul.

Deci frecventa cam de kko e marea problema.

AndreiB

Eu la aeroport merg numai cu trenul. Nu am pierdut nici un avion pana acum. La intoarcere uneori iau 100, daca tocmai am ratat trenul.

carutasul

pierderea avionului cred că e un eveniment foarte rar, de când s-a deschis traseul parcă am auzit de un incident sau două, nu mai știu. În schimb, cel puțin pentru cei care circulă rar, ca mine, problema bagajelor e mai complicată. Probabil pentru cei care circulă des și se deplasează pe intervale scurte de timp trenul e ideal. Dar nu știu raportul între unii și alții...