News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

etravel

Quote from: AndreiB on May 17, 2022, 09:15:11 PMcontrolorul sa se relocheze in celalalt automotor la Mogosoaia / Parc Mogosoaia.
La salariile de la CFR, nu faci nicio economie taind un post de controlor. Nici una,

AndreiB

5000 lei brut lunar, sau 1,250 de bilete vandute zilnic.

tom_sawyer

Perspective de trafic pentru trenul de aeroport:

Omul de afaceri Ion Țiriac pregătește actele necesare construcției unui complex de natație cu bazin olimpic cu o capacitate de 790 locuri ce va fi amplasat chiar lângă patinoarul Allianz-Țiriac Arena din Otopeni

https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/real-estate-constructii/exclusiv-ion-tiriac-pregateste-actele-pentru-constructia-unui-complex-de-natatie-cu-bazin-olimpic-primele-detalii-tehnice-20614145





Powered by API/PUM imgur uploader


AndreiB

Imho, acolo ar merge de minune un airport city - birouri & spatii de conferinte.

tom_sawyer

#2674
CFR Călători anulează 12 trenuri profitabile și le face cadou Transferoviar Călători

Conducerea operatorului feroviar de stat a luat o decizie prin care practic se autosabotează. Pe scurt, CFR Călători anulează trenuri profitabile, iar trasele respective sunt preluate de concurență, mai exact Transferoviar Călători, operatorul clujean deținut de Călin Mitică.

Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători CFR Călători SA a anunțat pasagerii (nu și presa), prin intermediul unor afișe lipite în stații, că începând cu data de 16 iulie "se anulează pe toată distanța următoarele trenuri" și sunt enumerate 12 curse (șase perechi de trenuri) pe ruta București Nord-Aeroport Henri Coandă și retur.

Lista celor 12 garnituri ce urmează a fi anulate de operatorul feroviar de stat o puteți consulta în imaginea alăturată.



Dacă în ceea ce privește primele patru trenuri gradul de ocupare este redus, ele circulând mai mult goale, nu același lucru se poate spune despre celelalte opt.

"Pe relația București Nord-Aeroport Henri Coandă trenul vine aproape gol seara târziu, dar atunci e vârf de sosiri de avioane și pleacă înapoi spre București plin. La fel și în intervalul 7,30-7,58 dimineața, când este un alt vârf de aterizări. Dacă nu circulă și la aceste ore, pot să-l scoată de tot (trenul, n.red.)", au declarat pentru Club Feroviar surse din cadrul Companiei Naționale Aeroporturi București.

Numai că trasele de circulație respective nu vor rămâne neacoperite, fără trenuri. Misterul se deslușește atunci când consultăm site-ul Transferoviar Călători, operator concurent cu cel de stat. În prezent, potrivit Mersului Trenurilor în vigoare de la data de 12 decembrie 2021, TFC operează șase perechi de trenuri pe relația București Nord-Aeroport Henri Coandă și retur.

Ei bine, pe site-ul TFC figurează următorul anunț: "Începând cu data de 16.07.2022 vom opera trenuri suplimentare pe această rută. Noul mers de tren se află sub cel actual". Și constatăm că începând cu data menționată numărul perechilor de trenuri de pe această rută va crește de la șase la 12.

https://clubferoviar.ro/cfr-calatori-anuleaza-trenuri-profitabile/




https://transferoviarcalatori.ro/ro/mersul-trenurilor/bucuresti-nord-aeroport-h-coanda


LE: (via ForumTrenuri):
http://www.consiliulferoviar.ro/decizii-list/

http://www.consiliulferoviar.ro/wp-content/uploads/2022/05/Decizia_CNSDF_1_2022.pdf

TibiV

Reacție de aseara a CFR Calatori la articolul postat mai sus de @tom_sawyer:

QuotePrecizare privind trenurile spre/ dinspre Aeroport Henri Coandă
26 iunie 2022

Referitor la informațiile apărute în spațiul public în data de 26.6.2022, potrivit cărora "CFR Călători anulează 12 trenuri profitabile și le face cadou Transferoviar Călători", pentru o informare corectă a opiniei publice, CFR Călători face următoarele precizări:

NU CFR Călători a luat decizia anulării celor 12 trenuri in favoarea Companiei Transferoviar Călători" pe ruta București Nord - Mogoșoaia - Aeroport Henri Coandă și retur începând cu data de 16 iulie 2022.

Măsura a fost impusă prin decizia Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar din cadrul Consiliului Concurenṭei, managerului infrastructurii feroviare - CNCF CFR SA. Ca atare CNCF CFR SA a fost obligată să pună în aplicare măsura de anulare a acestor trenuri.

Managerul infrastructurii feroviare a refăcut oferta de trase și a redus volumul de trenuri operate de către CFR Călători prin redistribuirea acestora operatorului privat de transport feroviar de călători -Transferoviar Călători (TFC), în urma plângerii TFC la Consiliul Concurenṭei.

Astfel, din data de 16 iulie 2022, pe ruta București Nord - Mogoșoaia - Aeroport Henri Coandă și retur vor rămâne tot 72 de curse, modificarea constând doar în faptul că CFR Călători va opera cu  24 perechi de trenuri, față de 30 (cât are în prezent), iar TFC va opera cu 12 perechi, față de 6 (cât are în prezent).

În continuare vor circula tot 72 de trenuri, însă 6 perechi de trenuri ale CFR Călători vor fi înlocuite pe intervalele orare respective cu cele ale TFC.

În contextul celor mai sus precizate, apreciem că publicarea unor informații false și nedocumentate afectează imaginea și activitatea CFR Călători. In astfel de situații, CFR Călători își rezervă dreptul de a acționa în instanță pentru prejudicii economice, de imagine și defăimare.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AndreiB

Ce concurenta reala poate exista, cand decizia de a calatori sau nu e dictata de ora la care esti la Aeroport, si tariful e unic?

oc7avian


AndreiB

Ca sa nu mai vorbesc de ineficienta operarii. Mai ales dupa dublare, teoretic cea mai eficienta operare ar fi ca doua automotoare sa penduleze non stop intre cele doua statii. Daca ai doua operatori, ori faci un OTF la xx:00 si celalalt la xx:30, ori unul singur. Orice altceva e ineficient dpdv al alocarii materialului rulant.

TibiV

Radem noi, glumim, dar...

Purceaua subventiilor de stat NU este moarta in cotet. Basca, intre timp, a mai fatat alte 10 purcele, toate doritoare de subventii de la stat...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)


etravel


frunzaverde

Exact, motivul este concurenta pe subventie, nu pe calatori - puteti vedea si decizia CC, care se bazeaza pe legislatia stramba de subventionare.

P.S. Chiritoiu e un om foarte destept (il stiu personal, mi-a fost coordonator de teza), dar e ideologic foarte "de dreapta" cand vine vorba de subventii publice. E un mare fan new public management, cvasi-piete si alte chestii thatcheriste si blairiste. Ceea ce se muleaza perfect pe legislatia europeana din domeniul feroviar (ERA si pachetul 4), pe care RO a luat-o pe nemestecate (spre deosebire de CZ, PL, FR, DE, IT), care ori au adaptat-o major ori ignorat-o complet (FR a zis ca prefera inclusiv infringement si amenda, de multiple ori). Combinatia asta nu e buna pentru sectorul feroviar, si cam indica cum vor fi pachetele publice de subventionare dupa liberarlizarea completa - terci multi-operator.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

Sunt curios dacă TFC, odată ce a luat rutele de la CFR, va băga 3 automotoare Talent cuplate în iulie-august, lunile de vârf ca trafic pe Otopeni.

Sunt mai scurte decât Desiro de la CFR (34,6 m vs. 41,7 m), deci ar trebui să încapă la peron.

Sorinus

Pai, primesc mai multa subventie daca fac asta? Altfel, de ce sa imobilizeze inca un automotor, cand pot inghesui lumea in doua?