Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

etravel

Quote from: frunzaverde on December 12, 2021, 12:16:22 AM
Transformarea celor mai populare trenuri in RE in mod populist in 2021 a afectat veniturile mult mai rau ( ... ).
Probabil s-au gandit ca prin preturile de RE vor atrage inapoi calatorii care nu sunt dispusi sa plateasca tarife de IR dar au nevoie sa calatoreasca pe sloturile respective. Din motive evidente nu numai ca treaba asta nu s-a intamplat, dar au si canibalizat veniturile. Cuseta pe timp de zi e de noaptea mintii...
Dar na, uite si de asta proasta gândire e o problema mare la Comercial CFR.


etravel

Quote from: Vlad94 on December 12, 2021, 02:01:44 PM
As adauga ai achizitia de vagoane cu post de comanda pentru unele rute.
Scuze ca intreb, dar ce sa faci cu vagoanele cu post de comanda in Romania?

Vlad94

Sa eviti timpi in plus la rebrusare. Ma gandeam in special la Bucuresti Nord.

frunzaverde

Timpii necesari rebrusarii sunt modesti, mai ales daca se face cum trebuie operatiunea. 95% din trenuri oricum au capatul de linie in Bucuresti Nord, cum e si normal din cauza ca Bucurestiul e origine si destinatie pentru majoritatea trenurilor.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

b1

Asociația Metrou Ușor, bilanț la un an de la inaugurarea trenului de Aeroport
Fix în urmă cu un an de zile, pe 13 decembrie 2020, avea loc inaugurarea trenului de Aeroport, care face legătura între principalele porți aeriană și feroviară ale României.

Într-o postare pe pagina sa de Facebook, Asociația Metrou Ușor face bilanțul acestui an, cu bune și cu rele, de funcționare a conexiunii feroviare Gara de Nord-Aeroport Henri Coandă.

Printre aspectele pozitive enumerate de asociație se numără: reducerea duratei de călătorie dintre aeroport și centrul orașului, primul serviciu feroviar cu parcurs cadențat non-stop din țară, integrarea tarifară cu restul transportului public bucureștean (pentru abonamente) și adăugarea unei opriri (Parc Mogoșoaia) pentru locuitorii din proximitatea căii ferate, legătură eficientă între aeroport și restul țării prin utilizarea unui serviciu rapid și cu predictibilitate ridicată.

Organizația menționează și aspectele negative: frecvență redusă, de 40 de minute, și saturarea capacității magistralei M700, din cauza lipsei dublării tronsonului de cale ferată spre aeroport (Pajura-Mogoșoaia – n.red. Licitația a fost anulată recent, după cum a scris Club Feroviar), lipsa electrificării – implicit, poluare prin emisii, racordul a fost realizat pe estacadă, ceea ce nu permite prelungirea rețelei în ton cu dezvoltarea aeroportului, lipsa unui bilet unic: întrucât există mai mulți operatori (doi, CFR Călători și Transferoviar Călători – n.red.), călătorii trebuie să fie atenți pentru ce operator achiziționează bilet, trenurile de aeroport nu opresc la un peron special în Gara de Nord, marcat corespunzător pentru acest serviciu cadențat, astfel încât lumea să știe din start unde să se ducă.

Numărul de călători a crescut semnificativ la un an de la inaugurarea trenului de Aeroport:
Asociația Metrou Ușor mai remarcă faptul că numărul de călători transportați, în ciuda condițiilor pandemice, a crescut treptat, fiind o opțiune favorabilă și populară printre pasageri datorită timpului redus de călătorie și a tarifelor accesibile.

"În ciuda lacunelor evidente ale acestui proiect, greșelile riscă să fie repetate și în viitor: în luna iulie, Asociația a transmis instituțiilor abilitate un set de observații și propuneri cu privire la proiectul racordului feroviar pentru viitorul Terminal Est (T2) al aeroportului (n.red. – despre care Club Feroviar a scris AICI). Memoriul de prezentare propus de autorități include lipsa căii duble de acces în stație, dar și execuția viitoarei stații ca punct terminus în loc de punct de tranzit, ceea ce va limita, din nou, frecvența și flexibilitatea trenurilor", se mai arată în postare.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

tom_sawyer

Toate trenurile care circulă pe ruta Gara de Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă vor opri 𝘀𝗶 𝗻𝗼𝗮𝗽𝘁𝗲𝗮, 𝗹𝗮 𝗽𝘂𝗻𝗰𝘁𝘂𝗹 𝗱𝗲 𝗼𝗽𝗿𝗶𝗿𝗲 𝗽𝗮𝗿𝗰 𝗠𝗼𝗴𝗼𝘀𝗼𝗮𝗶𝗮, începând chiar din această seară de 12-13 decembrie. Punctul de oprire de la Mogoșoaia contribuie la succesul acestei linii (București-Otopeni) care, în primul an de funcționare, depășește 300.000 de călători.

sursa

frunzaverde

Succesul acestei linii? Ce-a fumat asta? 300000 calatori la 72 trenuri (36 perechi) * 365 zile = 11.4 calatori, in medie, pe tren operat. Incasari : 44.2 lei / tren. Deci mergem cu trenuri cu incarcare medie 10%... Pentru un serviciu de genul asta, distanta foarte scurta, alternative ieftine frecvente (autobuz, taxi, Uber), e clar ca un tren la 40 minute, cu ritmicitate slaba, n-o sa fie cine-stie-ce concurent....

Investitie gandita prost. Din ziua 0 de proiect.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AlexxC

Intradevar media este slaba pentru ca a prins cel mai putin prielnic moment la deschidere: pandemia.
Ar fi interesant de vazut o evolutie lunara a numarului de pasageri.
Am o banuiala ca trendul este ascendent, media fiind puternic trasa in jos de primele luni de operare .

fulger nc

Si daca s-ar face o medie , pe o ruta regio , pe distanta comparabila?
Am avea mari surprize.
Linia asta..la 5 curse , face un traiect , tipic regio ..ca si distanta si opriri. Care ar duce gradul de ocupare ..spre 60 la suta.
In medie ...adica , indiferent , de orarul de noapte..unde merge la aceeasi frecventa ca si pe zi.
Eu zic ca invita la optimism cifrele.
Chiar daca "fanii" CFR-ului ..fac reclama la uber si taxi.

etravel

Quote from: frunzaverde on December 14, 2021, 02:00:35 AM
Ce-a fumat asta?
Nu a fumat nimic, a taiat linii expres de autobuz.
Si nici asa nu a crescut media per tren mai sus de genunchiul broastei.

fulger nc

O linie , care practic , nici nu era cunoscuta.
Si care ...tot practic , a functionat , mai bine de jumatate din timp , cu doua opriri ..la capete.

Sorinus

Pai da, ptr ca la frecventa de 40min, n-o poti folosi ptr naveta decat f tras de par. Plus, ptr cei din Mogosoaia, acum ca s-a facut pasajul peste DNCB, pentru inca 5 minute ajung la Straulesti si iau metroul.

Sunt curios cati oameni exact folosesc noua halta, probabil doar cei care lucreaza / locuiesc fix langa ea.

bogdanstancu

Hai sa nu mai vorbim chiar orice aici pe forum. Nu, la Mogosoaia aglomeratia la orele de varf a ramas aproape la fel. Cel putin pe sensul Mogosoaia-Bucuresti. O spun eu care locuiesc in Mogosoaia.
Eu folosesc noua halta si o consider buna pentru naveta, chiar si la frecventa de 40min.

AndreiB

#2578
Mie mi se pare insuficient de exploatata conexiunea cu rutele regionale de autobuze. Eu as face asa:

1. Ruta locala din Otopeni sa intre in incinta Aeroportului si sa se sincronizeze cu trenurile. Linia Albastra sau cum se cheama.
2. Rutele locale din Balotesti si Corbeanca, care acum intorc sub podul de la Otopeni, sa aiba traseul prelungit pana la OTP, iarasi cu sincronizarea orarului.
3. Autobuzele regionale de pe DN1 sa aiba statia in sensul spre Bucuresti mutata mai aproape de strada Garii Odai si sa fie semnalizata corespondenta cu trenul de la PO Patinoar.
4. Autobuzele regionale de pe DN1 in sensul spre Ilfov sa intre in incinta aeroportului.

Sincronizat orarul curselor regionale sa fie integrate cu trenurile.

Asta + reforma tarifara care vine ar face imho legatura feroviara mai utila pentru Saftica, Balotesti, Corbeanca si Otopeni si ar mai adauga destui calatori, avand in vedere capatul foarte prost legat de la PPL. Cheia e tarifarea corecta (biletul metropolitan de 5 lei si abonamentele sa includa si trenul) si corespondentele facile.

Autobuzele Regionale de pe DN1 fac cam 30min de la statia de pe DN1 pana la / de la PPL. Dar acolo nu e absolut nimic. Mai faci inca 10-15min pana la Aviatorilor. Cu trenul, ai face 20min de la aeroport + sa zicem 10min conexiunea si ai ajunge direct la GdN, unde ai mult mai multe legaturi utile.

frunzaverde

Ce linie necunoscuta oameni buni? S-a facut reclama peste reclama peste reclama la linia asta! Are opriri doar la capete pentru ca este un expres de aeroport, care trece prin zone complet izolate (gara Mogosoaia nici macar nu are acces rutier asfaltat!). Inclusiv oprirea de la Parc Mogosoaia este intr-o zona destul de pustie, departe de atractii si de polurile de locuire..

Da, a crescut cererea pentru tren, acum e in medie undeva la 20% utilizat. Frecventa este foarte, foarte slaba, si destinatia este un loc relativ izolat de zonele de interes. Numarul de abonamente facute de personalul aeroportului (foarte mic) ar trebui sa arate starea de fapt : e prea rar pana si pentru ei. Iar pentru calatori, predictibilitatea proasta (30 minute intarziere de calcul cu 40 minute interval de succedare inseamna 70 minute rezerva necesara), combinat cu faptul ca la ora principala de sosire a avioanelor (23:00-01:00), Gara de Nord e o pustietate intr-un cartier nu neaparat bine famat, rezulta in calatori putini.

Si nu, nu sunt "suporterul taxiului" - te-as sfatui sa-ti masori cuvintele @fulger nc, mai ales ca scrii intr-un fel in care aproape nimeni nu poate citi, umpli pagini cu text abia lizibil.

@bogdanstancu : impactul liniei este aproape zero pentru aglomeratie. Practic sunt mai putini de 100 de pasageri pe zi total de la si la Parc Mogosoaia.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!