News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

fulger nc

La nivel tehnic , totul se imparte intre posibilitati tehnice si costuri(daca e fezabil sa construiesti ceva.Intre , daca se merita o solutie tehnica mai complicata si scumpa vs una mai simpla si ieftina ...si daca ai nevoie de acel tip de constructie/infrastructura).
Din solutiile tehnice disponibile la un moment...se pot face toate ..depinde de banii disponibili.
Sunt investitii in infrastructura , care se recupereaza , prin exploatarea directa , sunt altele care se recupereaza indirect ..si sunt unele ..care sunt necesare , dar nu se recupereaza.
Eu spun de multe ori ca lumea are o gandire "unitara" asupra CFR.
Adica linia respectiva apartine CFR infrastructura ..si calatorii si-i impart 3 operatori , doi privati si unul de stat.
Si de serviciul respectiv trebuie sa se beneficieze o tara intreaga...nu numai Bucurestiul.
Adica...CFR-ul , serviciul de transport calatori pe CF ar trebui sa fie un "metrou" la nivel national , "imbogatit" cu servicii conexe.
Dar ..lumea continua sa judece CFR unitar.
Ca si exercitiu de gandire:
-Daca metrorex ar decide sa faca o linie ce uneste un capat al unei linii cu un nod de transport diferit(naval/aerian)..fara nici un alt fel de gandire/distribuire a serviciului ..cum ar functiona respectiva linie???
Ar depinde exclusiv de activitatile la capete si ar avea un target foarte specific de clienti.
Linia de la aeroport:
-Functioneaza cu o frecventa standard ..total "imuna" la activitatea la capete si la orice ora.
-Aceasta frecventa e dictata ..nu de necesitati , ci de probleme de dispecerizare/limitari ale infrastructurii.
Cand in mod normal ar trebui sa fie in modul urmator:
-Pe timpul noptii , cand scade activitatea aeroportului , sa ai un tren , undeva la o ora(e suficient sa ai transport pe timpul noptii) si corelat cu activitatea in gara de nord.
Degeaba poti ajunge rapid in gara ..daca tu nu ai  trenuri pana spre dimineata , spre ora 5-6 ..sau daca nu ai niste spatii lounge decente(Ajungi acolo ..ca sa ce??? Sa admiri boschetarii?).
-Ai nevoie ca trenurile sa fie relativ corelate ..cu cursele spre diferitele orase de pe media/scurta distata ..ce se pot beneficia de activitatea aeroportului respectiv(adica ..sa nu ajunga naveta de la aeroport la 5 min dupa ce pleaca trenurile spre Galati/Craiova/etc).
-Pe timpul zilei , cand activitatea e mai intensa ..se creste frecventa spre un maxim permis.La fel la intervalele de intrare/iesire de la serviciu cunoscute si acceptate.
Ca si exploatare tipica un tren de scurt parcurs , metropolitan..isi are pasagerii pe sectiunile centrale , daca are mai multe statii/puncte oprire.
Daca e un serviciu ...tip naveta(spre care tinde ca si mod exploatare trenul de aeroport), trebuie sa fie strict corelat cu serviciile de transport la capete.
Deci ...intre ambele(ptr ca nu au gandit exploatarea liniei mai in detaliu), exploatarea trece prin concentrarea pe punctele de atractivitate si imbinarea celor doua de mai sus.
Una ar fi ca daca elimini restrictiile tehnice(incrucisarea Mogosoaia , dublarea pe maximul posibil si dispecerizare mai flexibila) poti aduce acel mers , mai flexibil , in functie de cererea pe intervale orare si corelata cu activitatea la capete ..si pe de alta parte , poti adauga statii/puncte oprire pe parcurs ..in puncte logice si necesare , ptr a fi util si calatorilor ce pot folosi trenul ca si naveta de servici.
Daca ei se incapataneaza sa exploateze linia ..dupa regulile rigide/relativ invechite ..ale gandirii vechi CFR nu prea te poti astepta la un optim.
Toate trenurile de tipul respectiv ..sunt o imbinare intre feroviar(constructie) si metrou(mod exploatare).

tonică

Ghencea nu are legătură cu euro2020, acesta e mai degraba pretext pt fondurile folosite la refacerea arenei, care servește doar ca teren de antrenament pt una dintre echipe (Macedonia in cazul nostru). Nu are in cazul de fata de-aface cu suporterii. Arena Națională e deservita de 2 stații de metrou, Iancului și Muncii. Pentru dimensiunile arenei e aproape ideal deservita căci cu o astfel de capacitate e chiar periculos după standardele de securitate sa aibă o stație de metrou aproape.
Totuși condițiile sunt speciale, nu doar ca pe stadion vor întra doar 13 mii de suporteri doar,  dar cred ca și dintre aceștia vor lipsi luând in considerare condițiile actuale. Sunt aproape convins ca cursele de shuttle bus vor fi deajuns, trenul ori 780 vor fi alese doar de câțiva care vor avea in program și turismul de scurta durata, minoritari probabil.

tom_sawyer

Cifra zilei care ne bucură: peste 1000 pasageri pe zi, în medie, la trenul Gara de Nord-Otopeni, în ultima săptamână.

E o creștere semnificativă și vine în contextul unei reveniri a traficului de pasageri pe Aeroportul Henri Coandă - 17000 pasageri/zi, media ultimei săptămâni. Suntem încă departe de perioada ante-pandemie (38% față de perioada similară a anului 2019).

https://www.facebook.com/pg/catalindrulausr/posts/?ref=page_internal

subway

@AndreiB
Pe cifrele astea ar fi o cota de piata de aproape 6%
P.S.
Cresterea e probabil de la suporterii austrieci...plus gratuitatile de meci...

tom_sawyer

Noul peron de la Parc Mogoșoaia, util pentru navetiști și elevi



"Până acum, mulți navetiști nu foloseau trenul pentru că orele erau nepotrivite. Avem promisiuni de la Ministerul Transporturilor că în curând vor opri aici toate trenurile", spune Roxana Chihai, viceprimarul comunei Mogoșoaia. Surse din cadrul Regionalei București a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA au confirmat pentru Club Feroviar că se va analiza această cerere, însă numai după încheierea Euro 2020, pentru a nu surveni întârzieri în circulația trenurilor cu suporteri de la/spre Aeroportul Internațional Henri Coandă.

Aceleași surse au precizat că recepția lucrării se va face după ce Primăria Mogoșoaia va înainta documentația completă în acest sens. Potrivit protocolului, lucrarea va fi preluată cu titlu gratuit de CNCF CFR SA, după finalizarea ei.

https://clubferoviar.ro/europeron-la-parc-mogosoaia/

AndreiB

Cum se vor putea asigura peroane pe directe cand se va tripla linia? Nu e loc. Iar daca nu se va tripla niciodata, de ce au mai facut podul cu 3 fire? Pare ca ceva nu a functionat aici la planificare.

tom_sawyer

Articolul abordează și chestia asta, zice că peronul se va demola în caz ca se va construi vreodată al 3-lea fir, iar primăria Mogoșoaia intenționează să construiască o gară nouă cu park&ride.


AndreiB

Am citit - dar cum poti face o gara noua pe acelasi amplasament, fara a schimba radical liniile, a demola podul sau a muta gara mai la est, care o face mai putin utila.

Podul are 3 fire, de la N-S, lipite fara loc de peroane moderne intre ele:

1. Merge in triaj/M900, cu ceva modificari poate fi folosit ca firul de retur OTP>GDN
2. M700, folosit actual in ambele sensuri pentru toate trenurile de calatori in ambele sensuri
3. Fir abandonat, care mergea inainte spre Vama Chitila. Teoretic ar putea folosi pentru dublarea M700, insa se infunda in Centura Bucuresti (nu s-a lasat loc)

Peron la 1. e extrem de simplu de construit. Orice ai face ai nevoie de peron la 2. Dar peron la 2. E imposibil de construit daca vrei sa faci si firul 3.

Ai putea sa faci un macaz care sa permita accesul de pe 2. > 3. si o pereche in oglinda mai sus si sa construiesti peron doar la 3., dar nu prea ar avea sens - nu iti ofera nimic in plus.

Nimic din zona nu pare sa fie gandit pentru dezvoltare pe termen lung!

tom_sawyer

#2258
Începând cu 1 iulie, Regio Călători renunță la trenurile spre aeroport:

QuoteStimati calatori,

In data 30.06.2021 trenurile R-E 16057, R-E 16056, R-E 16059 si R-E 16058 in relatia Bucuresti Nord Gr A – Aeroport H. Coanda T1 si retur se anuleaza.

Incepand cu data 01.07.2021 trenurile Regio Calatori in relatiile :

    Bucuresti Nord Gr A – Aeroport H Conda T1 si retur;
    Bucuresti Nord Gr A – Ploiesti Sud si retur

NU MAI CIRCULA.
https://regiocalatori.ro/cat/anunturi-urgente/


Sper să preia CFR Călători cât mai repede aceste curse, vin lunile când se zboară cel mai mult pe Otopeni.

Acestea erau orele de plecare ale trenurilor Regio Călători:
BUCURESTI NORD  0:30  01:50  03:10  04:30  09:50  11:10  12:30  13:50  21:50  23:10
AEROPORT H. COANDA  01:11  02:31  03:51  05:11  10:31  11:51  13:11  14:31  22:31  23:51


survola

#2259
^^ pentru a nu surveni întârzieri în circulația trenurilor cu suporteri de la/spre Aeroportul Internațional Henri Coandă.  :lol:

Spectatorii prezenți pe cele 11 stadioane în faza grupelor de la Euro 2020
Puskas Arena - 166.546 spectatori
Krestovsky - 69.349 spectatori (Grupa B)
Parken - 60.829 spectatori
Wembley - 57.907 spectatori
Johan Cruyff - 46.307 spectatori
Baku - 45.682 spectatori
Krestovsky - 38.639 spectatori (Grupa E)
Allianz Arena - 38.339 spectatori
Olimpico - 36.902 spectatori
La Cartuja - 33.505 spectatori
Arena Națională - 29.555 spectatori
Hampden Park - 25.350 spectatori
Sursa

subway

Odata terminata motivatia fotbalistic-fudula se revine la considerentele economice reale...si nu prea vad cine i-ar putea convinge sa continue sa opereze in paguba...

alex8

Câți pasageri/tren trebuie sa aibă ca să nu existe pierderi?

subway

La intrebarea asta ar trebui sa raspunda fie MT fie operatorii privati...

BIGRED1984

Nu am vazut la TV (poate a fost?) dar merita facut un reportaj din aeroport si vazut preferintele suporterilor tren/stb/taxi.

Am fost la toate cele 3 meciuri, cel putin 10k din cei 30k erau romani, deci astia putin probabil sa ia tren.

Dintre straini, cei din MK si UA , o parte au venit cu autocar/microbuz, erau parcate pe bd Basarabia, altii cu masina personala, i-am vazut si prin Berceni.
(a fost obligatorie o bratara care sa ateste ca nu ai COVID si prin Berceni erau mai multe centre, inclusiv Popesti-Leordeni)
Ghinion cu echipele astea locale, macar din Franta si Elvetia sa vina cu avionul, astia au si cultura trenurilor.
O alta parte au plecat cu STB, linia 700 speciala ducea direct la aeroport.
O alta parte au plecat in centru la bauta, cine stie cum au ajuns aia la aeroport.

Deci in concluzie, o suma de factori care a defavorizat alegerea trenului pentru a ajunge la stadion.
Si precum zise subway, motivatia fotbalistic-fudula nu a ajutat cu mare lucru la umplerea trenului.

tom_sawyer

Cred că are o șansă și ca tren de navetă: Mogoșoaia, patinoar cu zona respectivă, mai sunt niște depozite în apropierea liniei, se pot face niște puncte de oprire, angajații aeroportului.