Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

carutasul

sunt doar două trenuri pe zi, dar eu știam de curse regulate de autobuz Galați-Otopeni ( înainte de pandemie, nu știu acum dacă mai sunt, dar sigur reapar.).  Deci cererea există, dacă CFR ar putea răspunde acestei cereri cred că ar fi un succes. Poate că linia de tren nu e prea convenabilă pentru bucureșteni, dar pentru cei care au tren la Gara de Nord o văd ca pe prima opțiune, mai ales dacă ar face și o oarecare corelare ( dacă tot nu e frecvența bună măcar să aștepte niște trenuri de unde văd și ei că au cereri spre aeroport).

AndreiB

#2236
O optiune low cost ar fi sa sincronizeze opririle in Mogosoaia - cu corespondenta la peron. Dar trebuie investit in RK, macar pe Bucuresti - Urziceni (unde e traficul mai mare) pentru a ridica vmax, altfel nu prea atragi calatori.

carutasul

Da, bine, fără niște linii decente nici nu avem despre ce discuta ...

fulger nc

Din mers "ochiometric" se pot face unele aprecieri.
-incrucisarea la Mogosoaia e oarecum enervanta si adauga 5 min la o cursa de 20-25 min.Un sfert ..sau a cincea parte a unei calatorii ptr o oprire nu prea necesara.
-scazand timpul la 15-20 min poti adauga lejer 2-3 opriri pe parcurs , ptr ca sunt zone unde trece aproape de zone locuite , ceva depozite.Adica opriri utile.
-fata de vechea conexiune in halta Otopeni , cum era prima data si trasbordarea cu microbuzul , trenul actual , cu toate lipsurile lui atrage mult mai multi calatori ..si e in crestere de la luna la luna.
-ptr mine , ca opinie personala , e alternativa cea mai civilizata , sigura si ieftina.E un trecut ..si viitor.
In urma au ramas toate aventurile cu taximetristii si autobuzul bucurestean.
Cu toate neajunsurile lui(poate fi adus spre un optim ..din ce se poate scoate din solutia actuala ,relativ usor) e alternativa cea mai civilizata.

subway

Din pacate nu are niciun viitor...
Punem pariu ca in final toata improvizatia va fi demolata pentru ca incurca locul?
:lol:

AndreiB

Drula mentiona ca se poate creste frecventa la 30 de min, cu investitii minore - presupun un macaz dupa subtraversarea DN1A, unde se bifurca linia spre Chiajna? Ar trebui sa repare si macazurile in Pajura pentru a putea creste viteza de circulatie.

Daca se poate asta si se pot incadra in timpul de calatorie de 20 de minute (mai mult mi se pare necompetitiv), cred ca ar fi ok sa opreasca la Patinoar si Parc Mogosoaia toate cursele.

subway

Oare rentabilizarea e valabila doar la Tarom, Metrorex si ce-i mai displace ministrului? Aici nu se aplica si mai bagam alti bani si alte subventii nejustijicate pe principiul unde merge suta merge si mia?
Deja vad ca taxarea rutierului la kilometru a aruncat-o in carca urmatorului ministru/guvern...

cristi5

@AndreiB aici analiza lui @frunzaverde cu acel macaz

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=504.msg307531

Concluzia e negativa.

Plus ca nu e clar de la ce centralizare ar fi controlat macazul.

AndreiB

Da, fair point. Poate se refera via 100 (M900) atunci. Oricum cadentarea la 30 de minute este foarte dezirabila. Daca permite restul traficului, ai putea avea plecari la xx:00 si xx:30 din ambele statii, extrem de simplu de tinut minte. Ar merita desfiintat si 780 (mai economiseste si STB).

subway

Vezi sa nu!
Crezi ca aia-s prosti sa renunte la felia lor de calatori?

fulger nc

Daca metroul ar merge si noaptea , ar avea acelasi "grad de incarcare"?
Autobuzele spre aeroport nu au avut niciodata mai mult de doi calatori , chestia e ca au pe parcurs.
Daca trenul spre aeroport nu ar merge numai gara de nord-aeroport ar avea mult mai multi calatori/ar fi mult mai util.

AndreiB

Sunt aproape 100% sigur ca STB pierde bani cu 780 - de ce nu ar renunta?

subway

Nu raspund la provocari!...I-am promis lui Ionut, ca aici el e seful...si ma tin de promisiune.
:)
Urmeaza proba cu suporteri, astep sa spuneti voi cum e, ca asta a fost motivatia decisiva pentru aceasta linie, Euro 20-20.
Despre metrou discutam pe metrou, despre STB pe STB, aici doar despre tren.

tonică

La euro, in zilele cu meciuri la București, va exista shuttle bus aeroport-stadion. Trenul, deși gratuit pt posesorii de bilete, nu va fi probabil prima alegere pt suporteri.

carutasul

oricum, tot @subway va fi de vină, pentru că de la gară nu e metrou până la stadion, iar suporterii nu prea au treabă la gară :)  Hai să zici că poți merge la Stadionul Național relativ ușor, deși e destul de mers pe jos, iar în Ghencea e complicat să ajungi de la gară și ca bucureștean...  Aici se vede o greșeală de concepție mai veche, Gara de Nord trebuia să fie nod principal și pentru metrou, în așa fel încât să poți ajunge cam în orice cartier de acolo. Dacă mi se pare aberant ( din punct de vedere al costurilor) să aduci gara în centru, cum s-a discutat și pe aici, nu mi se pare atât de aberant să transformi zona în principalul nod de transport în comun al orașului. Abia atunci ai avea niște avantaje de la linia asta. Deocamdată probabil pentru cei din Videle ajută :)