Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

hefaistos

Din articol:
1. Intervalul de succedare și programul
2. "Crucea" de la Mogoșoaia
3. Trei operatori, fără posibilitatea unui abonament comun
4. Neintegrare tarifară cu STB și Metrorex
5. Lipsa unui peron dedicat în Gara de Nord pentru trenurile de aeroport
6. Lipsa unei parcări la Gara de Nord
7. Nu sunt trenuri directe spre Brașov și Galați
8. Mulți angajați de pe platforma aeroportului locuiesc în zone inaccesibile cu trenul
9. Cel mai ieftin taxi din Europa
10. Predictibilitatea lasă de dorit la trenurile de aeroport

Punctele 1, 3, 4 si 5 sunt in concordanta cu ce sustin eu, crearea unui operator dedicat de transport suburban, sa-i zicem TER, cu toate regulile specifice: sistem de tarifare de transport public urban, statii/peron dedicat (eu mizam pe transformarea garii Basarab in terminal TER dar e bine si doua peroane in GdN, marcate corespunzator, sa vada toata lumea) program flexibil, care sa se adapteze la nevoi nu sa depinda de grafice de tip CF si sa faca obiectul intereselor financiare ale operatorilor.
Ar insemna evident niste bani investiti, in optimizarea infrastructurii (dublari pe portiuni, aparate de cale etc) si achizitionarea de garnituri dedicate.
Alte puncte (de exemplu 9. Cel mai ieftin taxi din Europa) sunt ca timpul probabil, poti sa-l prognozezi dar nu poti sa-l modifici.

O idee nastrusnica, nu ar putea fi operat in cadrul Metrorex cu sistemul de tarifare al metroului ca... M11?
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

subway

@AndreiB
Daca compari date din martie cu iunie inseamna ca masluiesti intentionat cifrele...
>:(

AndreiB

#2222
@subway

Da-mi tu cifrele de trafic aerian din Iunie si refac cu placere analiza. Am folosit ce era disponibil. Nu cred ca a sustinut nimeni ca nu exista probleme cu legatura feroviara OTP si cu operarea ei, evident. Dar a ignora faptul ca traficul aerian s-a prabusit in discutia despre viabilitatea legaturii feroviare mi se pare unfair.

@hefaistos

Si mie mi se pare ca operarea legaturii de aeroport trebuie sa fie facuta integrat cu tot transportul in regiunea Bucuresti-Ilfov. As sugera ca avem trei categori de nevoi:

1. Angajatii de pe platforma Aeroportului/navetistii din Ilfov - tarife integrate, cu abonamente care sa includa toate mijloacele de transport din Bucuresti-Ilfov. E nevoie de integrare birocratica desigur, dar nimic imposibil. O solutie pe carduri (e.g. Activ) cred ca e cea mai buna optiune - necesita validatoare montate in trenurile de Aeroport, nimic insurmontabil. Aici as sugera ca ar trebui ca toate liniile regionale de autobuze sa intre in incinta aeroportului, pentru a ajuta naveta Ilfov - OTP.
2. Calatorii care sunt utilizatori de transport in comun - abonamentele cred ca sunt solutia ideala in continuare.
3. Calatorii straini sau ne utilizatori regulat de transport in comun - aici as sugera ca avem doua optiuni tarifare ideale: optiunea contactless - platesti direct cu cardul pe tren, la validatoare. Optiunea "hartie": bilete integrate care sa ofere acces mai departe via metrou/STB

Avem timp sa studiem problema, sa identificam solutii tehnice pentru a putea oferi o calatorie predictibila (dublare M700, peron dedicat etc), chiar si sa eliminam operatorii pestriti la urmatorul mers al trenurilor - nu cred ca nr de calatori pe OTP isi va reveni prea curand (cel putin in 2021).

subway

Cifrele ti le-a dat ministrul...foloseste-le pe acelea!
Lucram cu materialul clientului!
:lol:

AndreiB

In plus, as adauga vorba ta (cred, scuze daca nu e asa) din discutia de ce are M5 asa putini calatori: dureaza cel putin un an pentru a se obisnui calatorii cu noile trasee.

subway

Cu asta sunt de acord, cu o singura observatie, o linie de transport trebuie sa aiba un bazin de atractivitate pentru a avea calatori...
M5.1 are suficient bazin in Drumul Taberei dar e un proiect neterminat, nu ajunge nici la Iancului si nici la Pantelimon...ca sa fie o axa majora de transport vest-est cu conexiuni de transfer cu toate celelalte magistrale existente sau viitoare.
Trenuletul de aeroport ce perspective de viitor are?

alex8

Dacă tot vorbim despre numărul de pasageri avem declaratia DG
,,De săptămâna trecută, am început să procesăm în jur de 15.000 – 17.000 de pasageri pe zi, spre deosebire de februarie, când procesam 3.000. Avem deja o creştere mare de trafic pe intervalele de dimineaţă, în general, când pleacă cam toate cursele. În acest moment suntem cam la 40% din ce operam în 2019", a spus reprezentantul CNAB.
Când principala sursa de pasageri sunt cei ce pleacă în călătorii cu avionul, nu putem sa avem un volum mare de pasageri.

subway

E pacat ca MT se ambitioneaza pentru un proiect prost gandit din start si se straduieste sa reanimeze (ca sa citez din clasicii in viata) un elefant alb nascut mort...

AndreiB

Eu nu sunt asa negativ despre perspectiva. Cu investitii in dublarea M700 pentru a permite o frecventa minima de 2tph (ideal 3tph), integrare tarifara cu transportul local si abonamente, cred ca ar putea captura o cota de piata decenta din traficul de pasageri. Daca se gaseste si o solutie decenta pentru a face o conexiune facila cu autobuzele regionale de pe DN1, se pot atrage si pasageri din autobuze - capatul de la Piata Presei Libere este extrem de prost legat de transport in comun.

alexV

Daca TFC ar pune trenuri construite in secolul asta ar fi super. A fost jegos cand am calatorit cu ei. Am inteles ca ceilalti doi operatori au trenuri decente, curate.

Am avut deci ocazia sa folosesc acest tren. Are neajunsuri, dar per total e ok, e suprinzator de rapid. Am inteles ca mai nou au montat in aeroport si indicatoare catre tren. Eu unul am intrebat taximetristi cum ajung sus la peron.

Poate in timp se va umple trenul, si se va mari frecventa. Mai e ceva ce am remarcat, venind din Cluj: taxi-ul e ieftin al naibii in Bucuresti.

tom_sawyer

TFC a cumpărat 12 bucăți din astea. Nu știu de ce nu le bagă încă în circulație.

oc7avian

Integrarea tarifară o vor anul acesta. Am bolduit "vor" pentru că nu e promisiune, iar planul general de acțiune încă nu e finalizat. Nu vorbim doar de tren aici.

dobrogean


Sorinus

Ar merge si un racord spre Galati, gen cum era pe vremuri la Dragonul Rosu spre Obor sau la Drajna spre Calarasi. Cred ca-s 500m de linie si doua macazuri, fix in spatele cladirii noi de la bifurcatie. Asta daca CFR are avea automotoare pentru ruta asta.

AndreiB

Da, ar necesita ori un rambleu ori un viaduct nou, depinzand de unde porneste varianta. Oricum ar trebui evitata trecerea la nivel cu Drumul Gara Odaii, deci ar fi cateva relocari. Probabil ca momentan sunt alte prioritati, mai ales ca sunt doar doua trenuri pe zi spre Galati via Urziceni, dar ruta ar trebui pastrata liber de constructii in PUG-ul Otopeni, pentru a pastra optiunea pe viitor. Idem si pentru racordul nou pentru OTP T2. Din pacate, planificarea urbana in zona nu e prea performanta.