Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nenea_hartia

@ionut.damian: În secțiunile transversale de la pagina 21 se observă clar elementele de susținere, linia de contact și pantograful, deci se propune electrificare. Tocmai de aceea ironia lui @Gendan, pentru că aberația construită pentru acces la T1 a fost motivată prin avizul negativ al Autorității Aeronautice. Pare că cei de la AACR s-au răzgândit între timp, or fi aflat că mai există gări subterane și prin alte țări și avioanele continuă să decoleze și să aterizeze fără probleme.

Soluția e una singură, cea desenată mai sus de @Gendan, despre care s-a scris pe foarte, foarte multe pagini mai în spate.




frunzaverde

@ionut.damian - de ce ar trebui sa electrifici intreaga linie pana la Faurei? Strict pentru proiectul asta, e nevoie de electrificare pana la prima gara dupa T2, daca se construieste gara de trecere. Adica ori Balotesti ori Caciulati.  Proiectul CFR prevede deja electrificare, deci serios, de ce discutam de tunele diesel?

Apropo, exista sisteme anti-incendiu apte pentru trenuri Diesel, exista tuneluri lungi exploatate Diesel, si exista norme TSI pentru tuneluri cu exploatare Diesel. Exista solutii care pot detecta incendiu versus detecta gaz ars Diesel. Dar o statie Diesel efectiv nu are sens aici, nu e prevazuta nici in proiectul criticat, e o discutie pur inutila.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

oc7avian

Harta de aici arată clar intenția de electrificare ori intenția cu podul buclucaș: http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=504.msg337412#msg337412

Problema cu electrificarea la AACR e legată de gara supraterană de la T1, paralelă cu pista. Subteran nu ar fi fost probleme, foarte probabil.

frunzaverde

Si textul propunerii CFR/MT/whatever vorbeste clar de electrificare. De asta nu inteleg de unde "diesel"...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

#2134
FOTO-VIDEO Dublarea liniei Mogoșoaia-Balotești, la final. High tech în gări pustii

Dublarea liniei Mogoșoaia-Balotești a ajuns la final, la un an și șase luni de la începerea lucrărilor, în septembrie 2019. Prerecepția lucrărilor executate a avut loc joi, 1 aprilie, iar recepția propriu-zisă este așteptată pentru jumătatea lunii în curs.

https://www.youtube.com/watch?v=nkzr0Phx_fg&feature=emb_title

Adrian Bărbulescu
https://clubferoviar.ro/dublarea-liniei-mogosoaia-balotesti/

Mai multe detalii în articol.

Nici macar o banca pe peroanele noului PO...

AndreiB

Va fi imposibil un serviciu de naveta la PO Aeroport, avand in vedere ca toata capacitatea liniei e ocupata de trenurile spre Aeroport. Prin urmare probabil ca vor opri acolo cele 8 perechi de trenuri spre Urziceni (2 IR si 6 R). Ce scop avea investitia intr-o statie asa grandioasa pentru 8 perechi de trenuri pe zi? CFR are un stil bizar de a prioritiza investitiile in Gari.

fulger nc

#2136
Eu sunt de parere ca solutia tehnica la CF de la terminalul 1 a fost dictata de rationamente oarecum practice.
Adica ..ptr tunel ar fi fost imposibila folosirea unui TBM  ptr ca distanta e prea scurta si racordul oarecum chinuit..si ar fi trebuit construit de alta forma.
Forma care ar fi implicat ...probabil opriri ale traficului pe DN1 , deranjamente ptr tot traiectul si proprietatile de acolo.
Daca cu supratraversarea ..fara afectarea unor proprietati au fost probleme , imaginati-va cum ar fi fost cu deranjamente mai mari ..si lucrari mai ample , care sa afecteze proprietatile.
Sau oprirea traficului pe DN1.
Dupa aia ..daca s-ar fi prelungit pe sub terminal ..la fel ..cum??..solutia nu ar fi permis folosirea TBM ..oricum traficul feroviar ar fi trebuit intrerupt ..pana la definitivarea lucrarilor ar fi rezultat intr-un fel de cvasi inutilitate a liniei.

Acum ...situatia ptr T2  e complet diferita.
Vorbim de un teren "virgin" aici.
De o solutie tehnica ce poate fi implementata din faza initiala a proiectului..nu atasata dupa cu restrictiile de rigoare.
Si ar fi o prostie sa aleaga o solutie "atasata" terminalului ..cand o pot face integrata.

Vlad94

@fulger.nc linia la T1 nu s-ar fi facut cu TBM ci in sistem cut and cover precum la Varsovia sau altele. Problema era ca ar fi presupus inchiderea DN1 si oamenii nici nu au vrut sa auda.

AndreiB

#2138
Eu cred ca solutia la T1 a fost dictata de dorinta de a avea ceva ieftin, de calitate si repede. Din pacate, in general nu poti avea decat 2 din 3 - ceea ce la T1 a reprezentat ieftin si repede. In opinia mea urgenta de a face ceva pentru Euro a fost nejustificata.

In situatia ideala am fi avut un masterplan integrat pentru tot aeroportul si legaturile de transport adiacente. Ceva care sa considere cum se va dezvolta aeroportul (e.g. cat va mai ramane din OTP T1 dupa deschiderea T2), ce perspective de conexiuni mai departe de Bucuresti s-ar putea oferi, si cum s-ar integra cu un ipotetic M6 in partea de Vest si M2 in partea de Est.

O solutie maximala posibila ar fi fost saparea intregului tunel (Odaile - OTP T1 - OTP T2 - M700) si a cavernei subterane de statie la T2 de la inceput, care ar fi justificat folosirea TBM-ului de la inceput. Pr urma, dupa ce se construia OTP T2 statia ar fi fost echipata. O solutie minimala ar fi fost folosirea PO Aeroport si un shuttle de transfer (rapid - e.g. poduri autonome sau incet - e.g. autobuz).

Dar nu s-a luat nimic in considerare, si lucrurile s-au dezvoltat ad hoc. Asta va creste ineficienta pe termen lung, pentru ca vom avea doua ramuri complet independente care vor necesita cheltuieli mai mari de operare si/sau investitii scumpe in capacitatea M700 pe sectia Mogosoaia - Gara de Nord pentru a putea sustine o frecventa asa mare. E un studiu de caz perfect cum zgarcenia initiala duce la costuri mult mai mari pe termen lung. Care cred ca e motto-ul planificarii urbane din Romania. Ieftin azi - scump maine.

tom_sawyer

#2139
Propunere:




Linia nouă se desprinde din 700 în stația Căciulați, cu roșu tunel de 8 km (cred că poate ieși și mai puțin), se conectează la racordul nou construit către T1.

alex8

Conform desenului, care este distanta de la o posibilă stație la terminalul Sosiri?

tom_sawyer

Noul terminal ar fi cam unde este bulinuța de la km. 6. Probabil stația ar putea fi făcută chiar sub terminal.

nenea_hartia

^ Așa ar fi ideal, sub terminal. Sper din tot sufletul ca prostia de soluție propusă de Baicons să fie respinsă (de altfel sper ca cineva să se uite mai atent cum de câștigă Baicons lucrare după lucrare, dar asta e altă discuție). Soluția corectă e cea de mai sus și asta trebuie să se facă în final, chiar dacă acum e și viaductul ăla acolo.

subway

Nu e propusa de Baicons si nici de Arcada, criminalul se numeste Robert Dobre...

hefaistos

Cred ca mi-a scapat ceva desi m-am uitat 20 de pagini in spate. Finanteaza cineva OTP Terminalul 2? Sau e doar o discutie de principiu "cand o fi sa fie".
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.