Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sorinus

Stiu ca, costa, si e aiurea, dar un HM la centura si unul unde se bifurca acum linia spre T1, cu o directa si o abatuta, n-ar ameliora un pic situatia? Costa mai putin decat dublarea, si sunt atatea HM-uri in tara ptr incrucisari la cateva ore, aici chiar ar avea sens.

Ca prioritati, R de aeroport, IR de Galati, restul R-urilor.

Gendan

Nice, acum putem face tunel, de 4.2km chiar.
Uite o intrebare rezonabila: daca tot facem tunel de 4km, nu mai bine il facem pe sub apron, pana la T2, cu legatura mai departe macar cu M700? You know... cam cum ar fi trebuit sa fie din prima.


AndreiB

Probabil ca aia e solutia viabila pe termen lung si sper ca proiectul sa poata permita continuarea pe traseul logic. Dar in ochii MT ar fi usor de porc pentru ca ar accepta ca solutia de la OTP T1 a fost prea low-cost.

Dar indiferent de solutia de racordare la OTP T2 ramane problema critica ca sectia Mogosoaia - GdN e linie simpla (cu o dubla scurta la Pajura). Cred ca aia e problema care ar trebui rezolvata prima, fie prin macaze in M800/linia Baneasa-Chitila, fie prin firul denivelat prin M900 sau firul III Chitila. Sper ca solutia asta este analizata prin SF-ul de complex feroviar, pentru ca altfel frecventele vor fi penibile, facand toata investitia cvazi-inutila.

rizzuh

Vai ce prostie e propunerea aia. Este o prostie inca si mai mare decat racordul la T1. Nici vorba de dublare intre Gara de Nord si Mogosoaia, nici vorba de o diagonala denivelata ca sa asiguri frecventa decenta fara sa traversezi toate liniile garii, nu, linie simple de la Balotesti la Aeroport, gara infundata cu 2 linii.

Solutia corecta este ce arata Gendan, sau similar, nu ocolit tot aeroportul, daca tot vrei sa faci tunel de 4 km macar il faci drept si legi ambele terminale, cum trebuia facut de la bun inceput.

Sper ca actualul ministru sa de dea de pamant cu cei care au propus porcaria asta.

frunzaverde

Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

rizzuh

Ministrul are consilieri / secretari pe CF? Competenti, cum este Horatiu pe rutier, nu de umplutura :)

hvm

^
Daca nu suna a gol tartacuta, ar putea sa fie competenti. :)
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

tom_sawyer

#2122
Dintre secretarii de stat, niciunul n-are tangență cu feroviarul, din păcate.

N-au nicio scuză cei de la MT dacă nu modifica porcăria asta de legătura la T2. Nu sunt presați de timp, pandemia și reducerea traficului le dă răgazul necesar pentru a face ceva ca lumea.
Nu ca la T1, hai repede că începe campionatul, care nici măcar nu știm dacă va fi cu spectatori.

ionut.damian

Știe cineva dacă există în țările civilizate o stație subterană prin care circulă trenuri diesel? Cam ce soluție tehnică ar putea fi abordată pentru a nu axfixia călătorii cu gazele arse? Protecția la incendiu cum s-ar putea asigura?

Întrebările mele sunt oarecum retorice. În condițiile în care linia actuală este neelectrificata, putând fi parcursă inclusiv de marfare, cum putem muta așa ceva în subteran?

cristi5

^ Cred ca nu au aprobat electrificare pt ca linia e sus si tensiunea din catenara ar deranja echipamente radio ale pistei. Daca ar fi in subteran nu cred ca ar fi aceeasi problema.

Marfarele ar continua pe traseul actual.

ionut.damian

Să înțeleg că electrificăm de la București Nord până la noua gară subterană. Atunci ce sens mai are un tunel, pentru că restul magistralei tot neelectrificat rămâne, iar la noua stație nu ar putea opri celelalte trenuri.

frunzaverde

@ionut.damian : Da, exista. Britomart in Auckland a fost construita ca gara (terminus chiar) subterana exclusiv pentru operare Diesel, fiind electrificata mult mai tarziu, in urma unei reconstructie. Dar ce treaba are baba cu mitraliera? Cine zice ceva de operare diesel?. Sunt intrebari retorice exact pentru ce?

Si cine zice de "bagat marfa"? Marfa de pe 700 continua pe 700 pe amplasamentul existent.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

ionut.damian

#2127
In ordine, reformulez: există în prezent vreo gară subterană cu trenuri diesel, în orice țară civilizată? Sau trebuie să electrificăm toată magistrala? Frunzaverde, ce soluție tehnic realizabilă propui?

Later edit:
Ca să nu pornesc vreo polemică, voi încerca să clarific următoarea situație. Dacă vrem să primim bani UE, proiectul trebuie să corespundă anumitor cerințe, inclusiv în zona de prevenire și stingere a incendiilor. O stație subterană cu trenuri diesel nu va corespunde tehnic, pentru că nu există niciun sistem de detecție a incendiilor care să știe să deosebească între gaze arse și fum degajat de un incendiu. De asemenea, ISU nu va autoriza vreo astfel de stație. Prin urmare, soluția propusă cu tunel presupune fie electricare totală (pe toată M700), fie utilizarea unor trenuri cu baterii. Dar deja intrăm în zona unor costuri uriașe pentru beneficii minime, care de regulă sperie (aici se pare că nu). Soluția de mobilitate, din punctul meu de vedere, este metroul.

AndreiB

#2128
De ce ai nevoie de electrificare totala? Electrifici doar segmentul de la Bucuresti Triaj la OTP T2 (Bucuresti Nord - Bucuresti Triaj e deja electrificat). Singura problema de electrificare era "tunelul" de pe M700, care conform SF-ului e propus pentru demolare si inlocuire cu gabarit de electrificare.

Sunt multe lucruri gresite la SF-ul asta dar electrificarea e un no brainer.

Pentru solutii gen trenuri directe Bucuresti - OTP T2 - Galati, exista material rulant hibrid. Oricum majoritAtea trenurilor vor rebrusa in OTP T2, pentru ca nu exista cerere pentru trenuri la 15/20min pentru Galati.

fulger nc

#2129
Si de ce nu electrificare totala pe m700?
Tocmai ce ajung dintr-o calatorie exact pe m 700.
Intre Urziceni si Faurei ..linia e din preistoric.
3 treceri la nivel cu calea ferata ..unde trenul reduce aproape de oprire.
Un singur fir si trenul de-abia se taraie.
Cateva restrictii la podete.
Si angajati CFR cu paleta si steguletul in fiecare halta.
Semnale cu paleta.
Istoria pe viu..ce mai.
Cu bucata asta reabilitata si electrificata , trenul ar face lejer doua ore si ceva pana la Galati.
Total acceptabil.
Ptr ca in rest ..in afara de ca sta in Mogosoaia sa astepte naveta de Otopeni ..merge decent.
Se poate face o analiza comparativa de cost ...dublare plus electrificare.
Daca nu se justifica dublare se poate electrifica ..cu stalpi centrali pe tot amplasamentul , ptr o eventuala dublare ulterioara.
Moment in care doar se monteaza catenara ptr celalalt sens.
Fara a intra in Gara de Nord ..cursele spre Galati ar ajunge la doua ore fix ..cu vitezele actuale proiectate , fara restrictii.
Ar fi un proiect ce nu ar costa foarte mult si ar aduce timpii de calatorie sub maximul atins cu rapidele ..cand era la 2 ore si 40 min aprox.
Ca si parere ..trenul , spre Galati ...un Desiro ..a mers cu toate locurile ocupate cap-coada.
Trenul spre aeroport ..incepe sa fie mai folosit , cu cat incepe lumea sa se obisnuiasca cu el.
Singura problema ..Mogosoaia si timpii de asteptare.
Lejer ar face 15 min.
Apropo ...se vad picioarele podului de la Braila ..de inainte din intrarea in oras si pe tot parcursul spre Galati.