News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

subway

#2085
Burajul 2 la atingerea tonajului de rodaj e tehnologia specifica liniilor pe balast, nu e nimic iesit din comun si nici nu inseamna ca e vreun defect de constructie.
Daca ar fi ceva de discutat privind tonajul de rodaj ar fi doar pentru liniile moderne de metrou pe beton.
Treaba cu sudura la +15C e usor de inteles daca te gandesti care e ratiunea de baza. Acea temperatura e temperatura medie intre temperatura maxima si minima a sinelor pe parcursul unui an astfel ca efectul dilatarii/contractiei impiedicate sa fie cat mai redus. Variatiile de temperatura fata de temperatura de fixare induc eforturi de intindere/compresiune greu de imaginat la prima vedere. Eforturile de intindere la temperaturi ambientale foarte scazute duc de regula la fisuri/rupturi in zona de sudura pentru ca acolo sudura termica provoaca decalirea locala a otelului sinei. Eforturile de compresiune la temperaturi ambientale foarte ridicate au efecte si mai grave ce pot duce la serpuirea grava a caii.
Reglementarile prevad ca in cazul in care sudura se executa la temperaturi mai scazute decat temperatura optima cupoanele adiacente sudurii sa fie incalzite la +15C si problema se rezolva.
Daca nu iei aceste masuri si sudezi sina la doar 5C nu faci decat sa sporesti pericolul de serpuire pe timp de canicula excesiva.

TibiV

Multumim pentru explicatii!
Cu adevarat ingineresti...

+1
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

etravel

@subway, dar pana acum cum au folosit linia fara suduri? Au folosit vreun sistem de prindere temporara, au pus eclise, sau cum au facut?

subway

#2088
Eclise, nu poti circula pe sine nesolidarizate.



pasadia


GeorgeS

Am incercat eu insumi traseul A. Otopeni - Gara de Nord. Absolut decent la nivel european. Ca timp si comfort. Se poate imbunatati? Desigur. Dar asa cum este, nu este rau deloc. In plus, este peste linia 500 a CFRului.
Nu inteleg de ce costul biletului este doar 4 lei! Cu Uber m-a costat 38 lei, seara. Trenul ar trebui sa aiba acelasi pret cu Uberul. Cei ce vor folosi acest tren, multi sau putini, isi vor permite sa plateasca acesti bani ca sa evite ambuteiajele. Daca sunt navetisti din Mogosoaia, ce nu isi permit, pot fi protejati prin pretul abonamentului. Daca as avea putere de decizie, as face pretul 30 lei.

theodor1998

Deja e o stupizenie ceea ce spui, cine ar plati 30 de lei pentru Bucuresti Nord-Otopeni?
E clar ca ar pierde si ultimii calatori, fiindca lumea va prefera autobuzul care e mai ieftin sau  un taxi intrucat poate  pleca in centru sau oriunde vrea fara sa mai astepte ca in cazul in care ar lua trenul.

oc7avian

Dacă n-ar fi pandemie, 38lei ar plăti și 4 persoane la Uber. Acum sunt maxim 3 în mașină. Deci același preț ca Uber-ul = 9 lei, doar că după cum s-a mai zis, Uber-ul te duce oriunde. Dacă scădem și prețul unui bilet de metrou, ajungem la sub 7 lei echivalentul aceluiași tarif de transport.

Knattspyrnufelag

Păstrat prețul (sau crescut la cel mult 5 lei) și crescută frecvența. Trebuie să încurajăm transportul pe calea ferată pentru a mai reduce din aglomerație și poluare. Este necesară o promovare extrem de agresivă a trenului pentru transfer. Plus abonamente valabile pentru toți operatorii pentru cei care lucrează la aeroport.

AndreiB

Sincer pretul e ultimul considerent pentru ruta asta. Concentarea maxima a autoritatilor ar trebui sa fie pe a implementa o frecventa de 20 de minute (post pandemie) si a simplifica sistemul de tarifare pentru a fi integrat in sistemul de tarifare urban - i.e. sa existe un abonament lunar/anual care sa iti permita sa calatoresti cu absolut orice mijloc de transport public din Bucuresti si Ilfov.

Masurile astea doua vor creste radical potentialul de calatori si utilitatea trenului la Aeroport.

Knattspyrnufelag

Corect, de acord cu observația ta. Eu aș merge mai departe și aș face o integrare la nivel național. Card bancar contactless și alternativ o singură soluție pentru toată țara (pentru cei care nu doresc să folosească un card bancar). Reglementat prin lege.

punktnet

Ar trebui pus un tonomat de bilete pe peron, sa ai posibilitatea sa cumperi bilet doar la urmatorul tren, aparatul sa stie ce companie vine la peron, etc
Sunt chestii de bun simt pe care nu o sa le vedem la noi prea curand.
Just kidding.

AndreiB

#2099
Pe mine ma intereseaza mai mult solutiile de abonamente la nivel national/regional. Ceva cum are Elvetia (AG - 3,860 CHF pe an) care permite calatoria cu orice mijloc de transport public in toata tara mi se pare ce ar trebui sa tintim noi daca vrem sa evoluam de la o societate axata pe transport public din una axata pe transport individual (pe langa investitiile in infrastructura in sine).

@punktnet

Eu as merge un pic mai departe si as sugera ca tot sistemul de bilete ar trebui reformat ca sa devina agnostic de operatori. Sistemul de bilete si casele de bilete sa fie operate de CFR Infrastructura si cu banii alocati in back-end catre operatori. Ar elimina si ineficientele actuale - cu case de bilete dublate in statiile mari, automate de bilete la fel.

Un sistem complet integrat ar permite si bilete mai flexibile - e.g. la trenul spre Aeroport sa poti cumpara un abonament/bilet dus intors care sa fie valabil la orice tren din ziua respectiva, fara sa tii cont de operatori.