News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Spectre

Stim ca CFR opereaza pe aceasta ruta cu Sageata albastra. Regio si TFC ce trenuri vor folosi? Aveti date despre capacitate, vechime? Este o diferenta semnificativa intre acesti "competitori"?

In articolul: https://clubferoviar.ro/biletele-de-tren-spre-aeroport/
Observ o mare provocare, la case vor fi disponibile doar biletele pentru operatorul CFR, pentr restul de operatori trebuie sa iti iei bilet din tren.
Au POS-uri la in tren ca sa incaseze de la strainii care nu au lei?
Siemens Desiro Series 312

BogdanPetrini

Regio cel mai probabil va veni cu Alstom X72500, cele albastre pe care le-au introdus anul trecut pe Brașov - București, Brașov - Iași și parcă și pe Brașov - Zărnești. Au ca an de fabricație 1997 - 2002, deci sunt doar puțin mai bătrâne ca Desiro-urile CFR, dar se prezintă într-o stare mult mai bună și au un interior mult mai confortabil și primitor, dispun de A/C dacă nu greșesc, iar ca și capacitate au 2 variante în 2 și în 3 vagoane.

La TFC văd pe infofer că în compunera trenurilor lor apar 2 vagoane, ceea ce înseamnă automotoare DH2, fabricate în anii '80, fără A/C și cu geamuri cu o deschidere foarte mică. În general astea sunt sub ce oferă CFR-ul la majoritatea vagoanelor de clasă care circulă pe IR-uri, având scaune destul de înghesuite, însă au un culoar generos în dreptul ușilor din capete bun pentru bagaje voluminoase.

Knattspyrnufelag

La TFC biletul costă 4 lei, rezervarea locului nu este obligatorie. Cei trei operatori ar trebui să colaboreze pentru introducerea unui tarif unic, emiterea de bilete pentru toți operatorii la casele de bilete, emiterea de abonamente.

PS - rezervarea obligatorie a locului la CFR pentru o călătorie de 20 de minute nu are sens!

Sorinus

Circula zvonul ca TFC va aduce niste automotoare ex-DB, ceva mai noi.

Sorinus

Eu cred ca fiecare poate sa-si pastreze pretul, omul cand pleaca/vine de la aeroport , nu se uita la diferenta de 2-3-5 lei. Il intereseaza sa nu se trambaleze si sa aiba un orar potrivit cu avionul. Daca se nimereste ca primul tre sa fie TFC, da 7 lei. Daca e CFR, da cat o fi.

Apoi, se vor alinia, nu e concurenta pe pret intre ei, n-or sa stea Regio cu 5 lei daca TFC merge bine cu 7. CFR Calatori e mai fraier si inflexibil...

Knattspyrnufelag

Măcar să poți plăti contactless în tren, dar să fie la fel la toți operatorii...

dan tm

In tren CFR va veni cu biletele scrise de mina, nu? va fi fain pentru straini.

tom_sawyer

#1927
Proiectul de Ordin al ministrului transporturilor, infrastructurii și comunicațiilor pentru modificarea Anexei nr. 2 la Ordinul Ministrului Transporturilor și Infrastructurii nr.153/2011 privind modificarea și completarea Regulamentului pentru circulația trenurilor și manevra vehiculelor feroviare - nr. 005 și a Anexei la Ordinul Ministrului Transporturilor nr.1050/2013 pentru aprobarea tarifelor de deservire generală din transportul feroviar public de călători
Data publicării: 11.12.2020
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 11.12.2020

[...] Considerând acest proiect un pas important spre organizarea şi dezvoltarea transportului de călători într-o zonă de mare interes propunem aplicarea unui tarif unic pentru călătoria cu trenurile CFR Călători de rang Regio Expres, la clasa 1 și clasa a 2-a, pe relația București Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă.

[...] În acest context, propunem valoarea de 4,00 lei, TVA inclus, la tren de rang Regio Expres, clasa 1 și clasa a 2-a, pentru tariful unic denumit ,,Tarif București Nord – Aeroport Internațional Henri Coandă. Tariful de rezervare va fi facultativ.

Tariful unic se va aplica pe secția de circulație Bucuresti Nord Gr.A - Aeroport Internațional Henri Coandă T1 pentru călătoria simplă cu trenuri de rang Regio Expres la clasa 1 și clasa a 2-a pentru orice relație de călătorie pe secția respectivă, pentru legitimații de călătorie eliberate la casa de bilete, la automatele de bilete, prin serviciul de vânzare bilete online sau în tren, de personalul de tren.

Față de cele de mai sus, vă rugăm să fiți de acord cu promovarea  Ordinului ministrului transporturilor, infrastructurii și comunicațiilor privind modificarea Ordinului Ministrului Transporturilor și Infrastructurii nr.153/2011 privind modificarea și completarea Regulamentului pentru circulația trenurilor și manevra vehiculelor feroviare - nr.005 și a Ordinului Ministrului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor nr.1050/2013 pentru aprobarea tarifelor de deservire generală din transportul feroviar public de călători respectiv completarea anexei cu tariful unic ,,Tarif București Nord – Aeroport Internațional Henri Coandă" cu  valoarea de 4,00 lei, cu TVA inclus, valabil la tren de rang Regio Expres, clasa 1 și clasa a 2-a.

Precizăm că tariful unic menționat mai sus (de 4,00 lei pentru orice relație și clasă) nu include și tariful de rezervare a locului, care va fi facultativ.

http://mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/3226-omtic11122020dgttdtf

AndreiB

Nu inteleg ce sens ar avea clasa I pentru un tren suburban si nici de ce se incapataneaza cu sume care necesita rest. Cat de greu e sa gandesti si logistica si sa o faci 5 lei?

tom_sawyer

#1929
Dacă bagă tarif unic, de facto nu va mai exista împărțirea pe clase. Oricum la Desiro locurile de cl. I nu sunt mare scofală. Probabil au preluat formularea de la faptul că acum există Regio Expres, dar fără tarif unic, deci poți lua la clasa I dacă vrei.

Tariful de rezervare va fi probabil 1 leu, deci 5 lei pentru cine vrea cu loc.

Și acum e tot 1 leu la unele trenuri Regio cu posibilitate de rezervare a locului:
https://www.cfrcalatori.ro/tarif-de-rezervare-la-trenuri-regio/


Și eu cred ca ar trebui sa facă din start tariful de 5 lei fără rezervare, la 25 min călătoria nu e o tragedie dacă stai în picioare. Cine vrea cu loc, poate plăti un 6-7 lei.

AndreiB

Rezervarea de loc e in sine un concept depasit pentru un tren de aeroport. Birocratie inutila.

tom_sawyer

#1931
Good point. Întrebare pentru cei mai umblați: în alte țări cum e la trenurile de aeroport? Se poate rezerva loc?
Sau e ca la tramvai? Ai bilet, te-ai urcat.


Knattspyrnufelag

În propunere scrie că rezervarea locului va fi opțională (ceea ce este în regulă).

BogdanPetrini

#1933
La Viena, OeBB eliberează bilete la liber, valabil la orice tren (implicit fără loc) în ziua respectivă pe relația Aeroport - Gara Centrală. Au în schimb și un tren dedicat care te duce într-o gară mai centrală decât Gara Centrală (care e mai spre periferie de fapt) cu tarif separat.

La Atena trenul este integrat în sistemul de tarifare local, dar are un preț mai mare decât biletul obișnuit. Linia este operată în regim mixt de TrainOSE și de Metroul din Atena, astfel încât ai plecări alternative când de la unii când de la alții, dar folosind același bilet și același peron.

Separat, deși nu au tren spre aeroport, în Cehia CD folosește sistemul descris la OeBB cu bilet valabil la orice tren pentru mai multe rute din țară. Personal am circulat de la Praga la Cracovia cu un bilet împărțit pe segmente, iar cel emis pentru trafic intern Praga - Ostrava nu menționa niciun tren, doar relația de călătorie, distanța și clasa. Mai mult, în zona orașelor importante, trenurile sunt integrate tarifar cu transportul local din fiecare oraș în parte, deci biletele de tramvai și autobuz au valabilitate și la tren în limita zonelor tarifare.

tom_sawyer

@Knattspyrnufelag: Da, dar tot complică inutil lucrurile. S-ar mișca treba mult mai repede fără rezervare la casa de bilete, fără discuții inutile în tren gen te-ai așezat pe locul meu etc.