Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Sa nu va mirati daca langa patinoar va aparea un hotel si o parcare pe termen lung. S-ar putea sa creasca traficul in acea statie.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

AndreiB

@tom_sawyer

Nu e nevoie sa faci o bucla asa larga, poti lejer sa faci o bucla din racord direct in M700, eventual cu o viteza mai mica. Insa sunt doar 4-5 trenuri pe zi spre Galati. Nici aia nu stiu daca merita pentru 4-5tpz, in contextul in care ai PO Aeroport construit.

tom_sawyer

#1817
E vorba să legi direct la aeroport Galați, Brăila, Ianca, Făurei. Urziceni și Slobozia cred că feroviarul pierde în lupta cu rutierul.

Cu o investiție minimă, zic eu 10 milioane € (10 km de linie simplă, diesel), asta dacă tot am băgat 100 mil. € în linia de aeroport. Măcar sa profităm cât mai mult de ea.

"Buclă de racord direct în 700" bănuiesc că te referi la un racord "scurt" la est de 700. Din ce mi-a zis @frunzaverde, nu se poate, e raza de curbură prea mică, ai avea viteze gen 5-10 km/h max. 40 km/h în curbă, ceea ce nu e acceptabil ca timp, trebuie să frânezi cu mult timp înainte, n-ai unde să mai accelerezi și vei merge cu viteza asta până la terminal.

Bucla mea e așa largă în ideea de a permite măcar 70-80 km/h, mi-ar plăcea să fie mai strânsă, dar chiar și așa mă tem ca nu va permite vitezele astea.

AndreiB

#1818
Ma refeream asa. Ochiometric nu pare mult mai stransa decat curba de pe Centura Feroviara de la Mogosoaia. Sunt de acord ca ar fi un serviciu mai bun decat PO Aeroport, insa daca nu ai o frecventa de macar 0.5tph nu imi dau seama cum s-ar justifica.





Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

#1819
Da, am intuit corect că la asta te referi. A apărut într-o  sitre ProTV mai demult. Se pare că are o raza prea mică pentru trenuri.

Quote from: frunzaverde on January 04, 2020, 02:30:13 PM
Racordul PRO TV nu se poate. La ce loc e acolo (inclusiv racordarile necesare), va iesi cel mult un racord de 200-350 m raza, adica o viteza maxima de 15-40 km/h chiar si cu Desiro... Un tren (chiar si un sobolan Desiro) nu este un autobuz; osiile nu sunt mobile ca la un vehicul rutier. La viteza asta, nici nu mai ai cum accelera spre 80 cand intri pe racordul "real", asa ca o sa ajungi la 10-12 minute blocate pe blocul "racord - Otopeni T1". O aberatie...

S-ar putea face doar cu racord denivelat cu supratraversare in U, care ar necesita practic reconfigurarea intregii zone; daca tot facem asta, mai bine demolam si restul si facem totul cum trebuie.

dr4qul4

pe langa bucla ta, mai ai nevoie si sa refaci linia CF pana la Faurei.
Eu as vedea o investitie serioasa in aceasta linie si conectarea ei la T2 OTP si mai departe urmat traseul A3 pana in linia de Constanta sau centura.
Bucla ta se mai intersecteaza si cu linia actuala. Este posibil asa ceva fara pasaj?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

tom_sawyer

#1821
Acum îmi dau seama că ce am propus eu se intersectează cu traseul A0.

Deci refac:




Bună întrebarea cu pasajul. Nu știu. Deci pe lângă raza curbei ar mai fi și asta.



hvm

se poate cu macaz daca aduci linia paralela cu cea existenta initial. Dar cred ca in acest al doilea caz ar fi mai mica raza decat daca ai face direct curba din varianta lui AndreiB.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

nenea_hartia

Dar varianta de mai jos? Mult mai scumpă, desigur, dar dacă tot am criticat legătura spre aeroport ca fiind o încropeală, m-am gândit să nu sugerez și eu una. Presupune un pasaj peste M700 în partea de sud a imaginii și cred că declivitatea necesară pentru supratraversare poate fi asigurată dacă racordul se desprinde aproape de patinoar, unde linia de la aeroport este deja pe viaduct. N-am idee totuși cât de înalt e rambleul M700 în acel loc.
Dacă însă racordul pe care l-am schițat s-ar construi cu două fire, atunci ar fi o mare problemă în partea de nord, unde firul spre Galați ar trebui denivelat peste M700 (deci încă un pasaj) și nu ar putea fi coborât la nivelul magistralei decât mult după DN1, așa că ar fi nevoie de un pasaj feroviar și peste drumul național. Se poate renunța la denivelare și rezolva cu un macaz, chit că meh...
Curba schițată e orientativă și nu i-am măsurat raza, eventual se mai poate lărgi.



horatiu.cosma

Dacă pandemia continuă să impacteze masiv traficul de pe OTP și în următorii ani, orice serviciu regulat de tren la OTP va avea extrem de puțin pasageri, inclusiv cel de la GdN, ce să mai vorbim despre alte direcții? Discutăm despre 100.000 de pax pe lună la OTP, e infim, plus descurajarea utilizării mijloacelor de transport în comun, am discuta despre ghost line-uri.

Dacă în schimb lucrurile se schimbă în bine și revenim în 3-4 ani la niveluri apropiate de 2019, atunci terminalul 2 va fi din nou o prioritate și atunci orice nouă investiție CF care să se lege la T1 nu cred că va mai fi de actualitate.

tom_sawyer

#1825
Atunci măcar să faca un serviciu ca lumea de transfer de la nou PO Aeroport la terminal, cu un midibuz cu spatiu suficient de bagaje, nu microbuz.

Noul P.O. Aeroport Otopeni vazut din tren IR 1773 București - Galati  18.10.2020 (filmarea nu-mi aparaține)


Linia STB R442 Piața Presei - Otopeni are capătul chiar lângă noul P.O. (se vede și în filmare)

Cei care știți mai bine situația STB-ului: ar putea fi deviată, să trecă si pe la aeroport? Adică chiar pe la intrarea în terminal. Poate nu e necesar la toate cursele, doar la cele care se coordoneaza cu trenurile ce trec prin PO.

frunzaverde

#1826
Stati putin, ca nu inteleg, la ce e nevoie de buclele alea? Un racord normal dinspre Balotesti/Urziceni ar fi, in orice caz, absolut suficient acolo, si perfect posibil. Posibil sta in cale o hala de doi lei, din tabla ieftina... Expropriabil.

Si un racord cu raza de 300-400 m este absolut arhisuficient acolo - nu e nevoie de cine-stie-ce viteza, pentru ca estacada incepe foarte repede, si viteza trebuie sa scada urgent la 15 km/h pentru sicana grea de la DN1. O bucla lunga de 100-160 (desenele voastre permit lejer 160) e inutila, trenul oricum e obligat sa franeze de limitarea permanenta de pe estacada; si economia de distanta este suficienta cat sa compenseze la iesirea spre Urziceni. Nici eventuala rampa nu e o problema - chiar si 2.5% este absolut acceptabil (desi n-are de unde sa iasa atata), distanta e foarte scurta, si oricum in gara Otopeni T1 nu pot intra decat automotoare usoare, care pot negocia rampele astea, mai ales la viteza mica.

Problema cu trenurile spre Galati este ca Gara Otopeni e operabila strict doar cu automotoare scurte si lejere. Daca se face substitutie locomotive + vagoane, atunci nu se mai poate face trenul. Si s-ar putea opera cat-de-cat eficient, fara ocol pentru pasagerii directi de Bucuresti, exploatand faptul ca vorbim de trenuri de automotoare.

Trenul Galati - Urziceni - Bucuresti opreste 2 minute la Balotesti, unde automotorul la siguranta se desprinde de tren. Trenul la semnal porneste imediat spre Bucuresti direct. Automotorul la siguranta devine grupa separata de Otopeni, asteapta 5 minute, ca trenul de Bucuresti sa elibereze blocurile, si continua spre Otopeni T1 unde isi termina parcursul. De la Otopeni T1 automotorul devine garnitura pentru o frecventa Otopeni - Bucuresti Nord.La intoarcere, automotorul face o frecventa Bucuresti Nord - Otopeni, dupa care se intoarce prin racordul de Balotesti, unde se cupleaza la un tren Bucuresti - Galati direct, plecat mai tarziu din Nord.

Dar stiti ceva? Hai sa va spun un secret. Ca sa operezi un tren direct Galati - OTP nu este nevoie de racordul asta. Deloc. Se poate face exact aceiasi manevra de care zic mai sus in Gara Mogosoaia, care exista deja, fara nici un fel de pierdere suplimentara de timp. Singura diferenta e ca se schimba si postul de conducere, ceea ce nu e o problema, toate automotoarele au posturi in ambele parti. Un triunghi e necesar exclusiv ca supliment de capacitate (care nu se poate oricum, ca gatuirea e mai jos pe linie) sau pentru o eventuala operare in regim de locomotiva + vagoane fara impingere (ceea ce nu se poate; nu exista macaz la ambele capete ale statiei terminus OTP ca sa intorci locomotiva, si vedeti cat de lungi sunt peroanele si unde e marca de siguranta, un tren cu locomotiva acolo chiar nu intra).

@tom_sawyer - depinde cati pax sunt pe tren. Daca sunt 5-10 pax, un microbuz e suficient (un tren direct iese din discutie la 5-10 pax), si e si loc de bagaje (folosesti 12 locuri pe scaune, restul spatiu dedicat de bagaje). Am fost in destul aeroporturi internationale de unde am fost luat cu o duba de-aia pe post de shuttle, nu e vreo experienta dubioasa. Atlanta (Supershuttle, bleah...), Frankfurt (singurul oras din lume in care n-am fost niciodata de buna voie, dar pe care il stiu bine, bine, din cauza, nu datorita Lufthansa), Doha... 

Si daca sunt 25-30 pax, atunci un automotor direct poate fi lejer facut profitabil (cu un supliment, desigur) - nu mai e nevoie deloc de solutia incomoda via PO Aeroport; singurele care ar merge pe transfer tren-buz ar fi cele cateva trenuri locale Slobozia - Urziceni - Bucuresti. Care probabil ar avea 1-2 pasageri pe saptamana, poate chiar mai putini (si rezolvarea cea mai eleganta ar fi ca transferul "ultima mila" pentru raritatile astea sa se faca printr-un taxi inclus in pretul standard al biletului care "apare" doar cand exista vreun bilet vandut, de exemplu, Moara Vlasiei - Otopeni).

Si da, toate autobuzele regionale STB care servesc DN1 ar trebui sa treaca pe la Aeroport. Probabil se poate rezolva via TPBI (asociatia primariilor din regiunea Bucuresti - Ilfov, care gestioneaza integrarea retelelor) si Primaria Bucuresti - nu exista impedimente directe, din cate stiu.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

#1827
Foarte interesantă soluția cu oprit în Mogoșoaia și "dat cu spatele" pana la Aeroport (de fapt nu da cu spatele, se schimbă postul de conducere).
Chestia asta se poate face fiind linie dublă, înainte, cu linie simplă, bănuiesc că ar fi fost cam problematic.
Deci nu ar afecta prea tare circulația trenului GdN-aeroport dacă vine trenul de Galați întârziat, nu? Se pot aștepta unul pe altul, fie la terminal, fie la Mogoșoaia.

Conform proiectului de livret care a apărut ar face cam 5 min Mogoșoaia-Aeroport. Un tren GL-BR nu mai e necesar sa oprească la patinoar.
Deci să zicem 15 min în plus pentru un tren Galați-București Nord cu ocol pe la aeroport. La 4h durata călătoriei, practic nu contează.

Actualmente Galați-Parc Mogoșoaia: 3h 37', dar asta pentru că sunt lucrările de dublare.

La un 3h 40' Galați-Otopeni tren direct în fața terminalului mi-e greu să cred că nu ar avea clienți.
Cred că ar reveni și TFC-ul cu automotorul lor pe Făurei-Urziceni+aeroport.

Dubele fac 4 ore teoretic. Colegul @fulger nc zicea că a făcut 5h cu duba. Au avantajul că au frecvență mult mai bună. Dar cred că rămân destui clienți și la tren (Galați+Brăila).


PS: pentru Galați n-ar trebui să fie modificare de tarif, rămâne aceeași zonă kilometrică: 200-250 km.

frunzaverde

Nu-i nevoie sa intarzii trenul Galati - Bucuresti si sa bagi toata garnitura in Otopeni T1!

La Mogosoaia/Balotesti il rupi in doua.. O parte (partea principala) continua spre Bucuresti normal, cu pasagerii Galati/Braila - Bucuresti, si o parte (secundara, un singur automotor) se intoarce spre Otopeni, unde isi termina parcursul, ca grupa separata. Pasagerii spre Bucuresti intarzie cel mult vreo 4 minute - doua minute franarea si accelerarea, si 2 minute decuplarea automotorului (care la automotoarele moderne este o apasare de buton si o proba de frana).

La 4x trenuri pe zi pe directie (si mai multe oricum nu se pot oferi din cauza liniilor simple Faurei - Balotesti), se poate gasi o solutie decenta, chiar si cu doar doua linii la OTP T1. E nasol, dar nu imposibil.

Vei avea nevoie de un supliment - vor fi relativ putini calatori, si plimbatul unui automotor pana la terminal cu 10-20 pax va fi relativ scump. Ori il faci cu subventie sporita, ori cu supliment de aeroport.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

#1829
Dar asta ar presupune să folosești un Desiro în plus și un mecanic în plus. 

Ți s-ar părea o întarziere prea mare 15 min (la o cursă de 4h) ca sa bagi toata garnitura la aeroport și înapoi spre GdN?

PS: în draftul de livret, văd că au prevăzut oprire la pationoar atât pe tur cât și pe retur. Nu le-a trecut prin cap ca nu e nevoie decât o dată, când trenul se îndreaptă spre terminal? Pasagerii care urcă la patinoar pot aștepta în tren ca să își facă returul, mai ales că nu stă mult la capăt. E absurd ca pe sensul Otopeni->București să mai oprești trenul o dată la patinoar, să nu-l lași să accelereze.